Xtz 99.36 Førsteintrykk.. EC i hus!! Spørsmål til EC-kjennere i post #78. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvorfor har de laget både 99.25 og 99.26? De er jo tilnærmet identiske.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare utformingen av kassen som skiller dem ja. tipper de satser på at 99.26 blir mer populær som stativhøyttaler og at 99.25 brukes som center og surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det ikke på tide med litt oppdatering i denne tråden igjen? Nysgjerrig vettu;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringer kommer i begynnelsen av juni. Har enda ikke fått forsterkeren igjen, men den er vist på vei tilbake fra primare. Racket har stått tomt i nermere tre uker nå!!! Skikkelig "sein-pining" med andre ord. Ikke like kjekt med nye høyttalere når forsterkeren streiker...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er anlegget endelig komplett igjen og jeg har også fått litt mer tid til det. Har like vell ikke fått testet ut så mange av de forskjellige innstillingene enda. For øyeblikket spiller de uten puter i noen av portene og med både diskant og bass innstillt på 0 dB. Høyttalerene spiller bare bedre og bedre og jeg er til nå meget fornøyd. I tiden da forsterkeren var på rep fikk jeg også testet dem sammen med ett par integrerte forsterkere (Primare I21 og Atoll IN100). Syntes Atollèn trakk det lengste strået her da den var en anelse mer oppløst i det øvre skiktet. Nå er imidlertid min tilsynelatende ikke så helt trofaste (håper det var en engangsfortredelse) primare SPA21 tilbake i stuen og den gjør i aller høyeste grad en god jobb. Når den var til reperasjon ble den også oppgradert med siste versjons prosessorkort (eller noe). Blir spennende å se om jeg merker noen forandringer av den grunn. Forsterkeren er ca ett halvt år gammel, så de helt store utslagene forventer jeg ikke.

XTZène spiller bra på det aller meste av musikk, men er (enda) litt nøytrale i toppen syntes jeg. Om dette skyldes innstillingene eller rommet vet jeg ikke enda, men tror rommet gjør sitt. Ett annet problem (dette skyldes garrantert rommet) er at sanger med mye bassgitar eller annen form for (litt vedvarende) dyp bass medfører stor grad av denne plagsomme brumme-støyen vi alle sikkert en eller annen gang har opplevd. Trommer og korte bass-slag er ingen problem. Rommet er LANGT fra ideelt, med betongvegger både på sidene og bak. Jeg har forsøkt flere plasseringer og vinklinger på høyttalerene uten veldig stor grad av forbedring. Jeg har lameller på vinduet i bak-kant og vurderer teppe på gulvet ved sofagruppen forran høyttalerene. Plater på veggene osv er desverre uaktuelt.

Noen som har noen gode råd å komme med?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ved "rommbilde"?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett lite oversiktsbilde. Veggen bak høyttalerene er gips. Høgre, venstre og bak-vegg er betong.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns jeg så en knalltest av XTZ sine høytalere i et blad her en dag :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riktig det

siste utgave av Lyd&Bilde har en test og de scorer vannvittig bra

det er vel surround.no som skal selge disse i Norge men jeg finner dem ikke der ennå

eller var det 99.25/99.26 tro

XTZ 99.25 i sort pianolakk

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Her er ett lite oversiktsbilde. Veggen bak høyttalerene er gips. Høgre, venstre og bak-vegg er betong.

Hva slags mål snakker vi om på rommet ditt?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme tilbake med mer nøyaktige beskrivelser, men rommet i seg selv er 29 kvm.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    det er vel surround.no som skal selge disse i Norge men jeg finner dem ikke der ennå

XTZ 99.25 i sort pianolakk
    Stemmer. Surround.no blir norsk forhandler. Jeg kjøpte mine 99.36 og min 99.25 center gjennom fyndborsen.se

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mål: Dybden i stuen er 4.30 og bredden på romet er like over 7 meter...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen det ble referert til nå nylig. Det er vel dette med en tilbakelent diskant jeg også har bemerket meg på mine høyttalere. Siden jeg stort sett tidligere har hatt amerikanske høyttalere er dette en overgang for meg, men håper og regner med at det er noe jeg blir vandt med. Ellers så kan jeg absolut si meg enig i testen på vegne av testhøyttalerens storebror XTZ 99.36 som er den jeg har. Gleder meg til å lese en test av den også når den etterhvert blir lansert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Lyd og Bilde sin test av 99.25 i pdf...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NYTT SPØRSMÅL

Jeg sliter litt med rommet i dette oppsettet. Sanger med mye bassgitar eller annen form for (litt vedvarende) dyp bass medfører stor grad av denne plagsomme brumme-støyen vi alle sikkert en eller annen gang har opplevd. Trommer og korte bass-slag er ingen problem. Rommet er LANGT fra ideelt, med betongvegger både på sidene og bak. Jeg har forsøkt flere plasseringer og vinklinger på høyttalerene uten veldig stor grad av forbedring. Jeg har lameller på vinduet i bak-kant og vurderer teppe på gulvet ved sofagruppen forran høyttalerene. Plater på veggene osv er desverre uaktuelt.

Det er lagt ut et oversiktsbilde av rommet i #47.

Dybden i stuen er 4.30 og bredden på romet er like over 7 meter. Rommet er 29 kvm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    NYTT SPØRSMÅL

Jeg sliter litt med rommet i dette oppsettet. Sanger med mye bassgitar eller annen form for (litt vedvarende) dyp bass medfører stor grad av denne plagsomme brumme-støyen vi alle sikkert en eller annen gang har opplevd. Trommer og korte bass-slag er ingen problem. Rommet er LANGT fra ideelt, med betongvegger både på sidene og bak. Jeg har forsøkt flere plasseringer og vinklinger på høyttalerene uten veldig stor grad av forbedring. Jeg har lameller på vinduet i bak-kant og vurderer teppe på gulvet ved sofagruppen forran høyttalerene. Plater på veggene osv er desverre uaktuelt.

Det er lagt ut et oversiktsbilde av rommet i #47.

Dybden i stuen er 4.30 og bredden på romet er like over 7 meter. Rommet er 29 kvm.

På bildene du har lagt ut, ser det ut som du har plassert høyttalerne veldig nærme veggen. Tror det kan hjelpe hvis du får litt mere luft mellom veggen og baksiden av høyttalerne.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene står ca 30 cm fra bakvegg og den som står i forbindelse med sidevegg står ca 50 cm fra denne. Det er desverre ikke så mye mer å gå på medtanke på avstand fra vegg pga dybden i stua og størrelse på sofagruppen.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom et par XTZ 99.26 i posten etter lang ventetid!
    Førsteinntrykket virker solid. Kabinettet og finish'en er helt rå Nesten helt utrolig at de får det til i denne prisklassen. Når det gjelder lyden må de nok få noen timer med innspilling før jeg begynner å lytte kritisk. Førsteinntrykket er i allefall at høyttalerne har en meget luftig diskant og en veldig kontant og behagelig bass

Det eneste som bekymret meg nå er forbruket av swiffer støvkluter... Den sorte pianolakken viser ingen nåde for støv og fingeravtrykk kan man si

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder