SA1750 el. Audiovector K 3 Signature?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA1750 el. Audiovector K 3 Signature?

Hvilken høyttaler mener dere er best av disse to? Jeg må plassere dem
    15-20 cm fra bakvegg pga rommet, de vil spille sammen med Arcam AVR200 og Pioneer DV 656A og de vil brukes til ca 60% musikk/40% film og tv.
    Har i dag Patos Lyric 402 som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men på grunn av plasseringen tett inntil bakvegg sliter jeg med bassen. De ble forøvrig kjøpt inn da jeg bodde i et hus på landet i Telemark, men med prisene her i Akershus må jeg holde meg til en leilighet. Når jeg etterhvert får råd ønsker jeg å utvide anlegget til surround, men musikkegenskapene er viktigst.
    Har variert musikksmak og hører f.eks. på både Norah Jones og Toto.
    Jeg er takknemlig for all hjelp...

System Audio SA1750 - Hi-fi Center Kjeden
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Mvh Riceman

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa 1750

Har ikke hørt audiovector, men kan gå god for 1750,

Utrolig mye god lyd fra de slanke kabinettene,

Få en demo på de...:-D

Mvh

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Har ikke hørt audiovector, men kan gå god for 1750,

Utrolig mye god lyd fra de slanke kabinettene,

Få en demo på de...:-D

Mvh
    Enig.

Bodde selv i leilighet og valgte SA. De tåler fint å stå tett inntil bakvegg. Spiller uten den store punsjen og dypbassen, fordel når man har naboer tett på. Se også etter Subelectro 50/100 på bruktmarkedet (de som har 2 elementer mot hverandre), fin musikalsk sub fra SA for folk som bor i leiligheter.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt k3, men m3 og 1750, i mine øyne så vant AV lett.
    Syns SA blir litt tamme, lite engasjerende i mine øyne. Men dette må jo du dra å høre selv. Smaken er som baken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt K3 Signature, men har selv hatt Audiovector K3 Super en periode og har nå SA1750. Det er vanskelig å huske lyd, men sånn umiddelbart kommer jeg på følgende:

- K3 Super spiller mer åpent enn SA1750
    - SA1750 har bedre bass enn K3 Super

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg AV har bedre lyd en SA.. mer fylde i lyden, mens SA henger litt bedre med på raske tempoer muligens.. Begge merkene er gode hvis en vil ha "kjappe" høyttalere..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Personlig synes jeg AV har bedre lyd en SA.. mer fylde i lyden,
    K-serien, eller generelt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for alle innspill og hjelp så langt!

Tiger skrev: Har ikke hørt K3 Signature, men har selv hatt Audiovector K3 Super en periode og har nå SA1750. Det er vanskelig å huske lyd, men sånn umiddelbart kommer jeg på følgende:

- K3 Super spiller mer åpent enn SA1750
    - SA1750 har bedre bass enn K3 Super

Hvor nær bakveggen kan du plassere SA-høyttalerne hos deg før det blir problemer med bassen, hvorfor valgte du å bytte fra Audiovector til SA, til hva slags musikktyper passer de ulike høyttalerne best og hvem mener du er best egnet til hjemmekino?

Mvh Riceman

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    K-serien, eller generelt?

Har hør for det meste k-serien, men det er litt mer varme i AV generelt vil jeg tro. Ikke det at SA er dårlig, men jeg hadde valgt AV hvis jeg var tvungen til å velge en av dem..

Men igjen, til enkete musikktyper så synes selv jeg, som liker varm lyd, at SA spiller rått og pent.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Hvor nær bakveggen kan du plassere SA-høyttalerne hos deg før det blir problemer med bassen, hvorfor valgte du å bytte fra Audiovector til SA, til hva slags musikktyper passer de ulike høyttalerne best og hvem mener du er best egnet til hjemmekino?
    Jeg har dem plassert i stua 10-15 cm fra veggen. I hjemmekinoen var de plassert 40 cm fra bakveggen i et rent stereooppsett. Jeg har byttet maaange høyttalere de siste 3 årene. De aller aller fleste har vært Audiovector, som jeg like fortsatt veldig godt. Kjøpte SA1750 fordi de ser pene ut og jeg ville bli litt mer kjent med dem. Musikksmaken er vokal / akustisk. Vokalen i SA er denne seriens sterkeste kort. Til hjemmekino er fronthøyttalerne ikke så viktige dersom du har en god senter, en ordentlig sub og en receiver med romkorreksjon.

Husk at SA har sandkammer slik at du kan "tune" lyden. K3 har ikke den muligheten.

PS: Dersom du er bekymret for at bassen blir et problem fordi du ønsker å plassere frontene dine svært nær bakveggen ville jeg satset på K3-serien. De har ingen bassport bak, men kun under høyttaleren. SA1750 har to porter bak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar, Tiger!
    Jeg ønsker ikke å ha høyttalerne 15 cm fra bakvegg, men problemet er at inngangsportalen til stua er like ved høyre ht. Skal trolig bo her i fem-seks år til før vi har mulighet/råd til å flytte, så jeg må ta hensyn til plassering nær bakvegg ved valg av nye ht. Det blir en lytterunde i Oslo i nær framtid, men ut fra dine opplysninger heller det mot Audiovector.

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle til å foreslå AV, helt til jeg leste om plasseringsbehovet ditt. Mine erfaringer med AV er at de ikke er veldig lette å få til plasseringsmessig. SA er kanskje mindre plasskrevende?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig AV låter mer slik som jeg vil ha deg, men SA er mer plasseringsvennlige.. Samt disse låter jo ikke så dårlig disse heller..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •