Ny B&W 600 serie - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 313
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arctica
    Jeg har sett på xt4 som høytalere, men etter å ha lest denne tråden, virker det som 683 spiller like bra?
    683 spiller mye bedre - xt4 er en "design" høytaler

Alt for "slank"(xt4) - og det preger lyden.

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Alex, Si ifra om hvordan effekt forsterkeren virker med B&Wen, er den stor nok etc. Hva betalte du for Rotelen?

EDIT: Kunne ikke la være å spørre, Fungerer en effektforsterker fra Vincent SP331? Kunne kanskje få taki brukt

Takker for svar

Joda nå er alt oppkoblet og det låter utrolig bra (rett fra kassene) blir mulig enda bedre etter litt "innspilling".

Men som tidligere nevnt dette er en bra miks!

Snakkes.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080'en holder på disse altså? Har drevet og fundert på en 1090 da, men det blir jo voldsomt overkill om 1080 holder..

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Ville en EMBLA EANE kunne drive 683 i kinoen ,135w i 8 ohm og 250w i 4 ohm ?
    Anyone??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

703 Vs 683

Hvem er det som sier at 703 er en dårligere høyttaler enn 683. Rimer vel ikke helt da de har lik mellomtone, 703 har bedre kabinett med frigjort diskant av tilnærmet likt type, den er igjen bedre enn gamle Nautilus serien i diskanten. Dog andre basser. 703 er jo også finert og ikke i plast finish som alle her inne synes er så supert og også formet etter å unngå stående bølger osv, men men... Har ikke hørt dem opp mot hverandre jeg, men at 683 er bedre vil vel være veldig subjektivt vil jeg tro. Objektivt vil jeg ikke tro dette stemmer.

En annen ting å huske på er at Hifi klubben gjerne vil selge så mye som mulig av disse kina B&W høyttalerne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som sier at 703 er en dårligere høyttaler enn 683. Rimer vel ikke helt da de har lik mellomtone, 703 har bedre kabinett med frigjort diskant av tilnærmet likt type, den er igjen bedre enn gamle Nautilus serien i diskanten. Dog andre basser. 703 er jo også finert og ikke i plast finish som alle her inne synes er så supert og også formet etter å unngå stående bølger osv, men men... Har ikke hørt dem opp mot hverandre jeg, men at 683 er bedre vil vel være veldig subjektivt vil jeg tro. Objektivt vil jeg ikke tro dette stemmer
    Har du hørt om delefilter og produktutvikling? Det er ikke utenkelig at 683 kan passe inn i langt flere anlegg enn 703 (som kan være litt spiss i diskanten) fordi den (i følge brukere i Norge og utlandet) har en litt varmere klang og en mer forsiktig diskant. Siden jeg ennå ikke har hørt 683, men 703 mange ganger, så hjelper det ikke om en høyttaler objektivt sett har bedre (dyrere) komponenter, om den likevel fungerer dårligere enn en billigere variant. Forholdet mellom 683 og 703 er derfor ikke avklart før noen kjører direkte komparative tester mellom dem, med forskjellig utstyr og med flere par ører (for å kunne antyde en eventuell objektiv konsensus).

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De går ikke bra sammen med ICE baserte forsterkere sa B&W mannen. Det er ikke samme FST mellomtone. Denne har en nyere utgave. Spurte nettop om dette for jeg ville vite hvor stor forskjellen var fra 683 mellomtonen og 803N mine. B&W rep. Sa at den var ny slik at den skulle fungere med det enkle dele filteret.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    langt bedre. Den slår 700 serien.
    Det der er det skummelt å skrive. Det er veldig individuelt! Men du syns iallefall den er bedre. Selv har jeg ikke hørt nyeste 600 serien, men slår den 700 serien slik du her beskriver, så er det helt utrolig.

Har dog litt mine tvil at BW tørr å gjøre noe så banalt som å lage en rimelig serie som slår dems kanskje mest selgende "highend" modeller i det rimelige sjiktet. 700 serien skal nok ikke ut av sortemanget på en stund. Men at 600 serien er bra, uten tvil.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I etter på klokskapen så ser jeg at jeg tokk litt hardt i. Men jeg mener at den er bedre en 700 serien. Problemet til B&W er at 700 & 600 serien beegynte å bli utkonkurert i sine pris klasser. Så neste mann ut er nok 700 serien.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte den største 683 idag på lyngdorf elektronikk.

Fy fader for en høytaler gitt. Den traff rett i hjerterota på meg, for 10k så får du en høytaler med detaljer, spilleglede, god futt i bunn og generelt mye morro!

Den sto ikke under optimale forhold, men det jeg hørte likte jeg virkelig godt.
    Utifra mitt minne med 704 på lyngdorf så er jeg nok enig i at denne slår denne ift pris på de to ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det LYNGDORF AUDIO SDA2175 Effektforsterker som ble brukt?jeg går vel snart til innkjøp av 683,å jeg funderer over forsterker som passer til disse..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den største integrerte forsterkeren deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question B&W 683 til hjemmekino???

Jeg hørte disse høyttalerne på en lyttekveld på Hifi-klubben på hamar. Ble kjempe imponert, kan ikke huske å ha hørt noe som er i nærheten av disse uten å koste det dobbelte. Men det var kun i 2 kanaler og musikk. Er det noen som har testet dem til hjemmekino?? Må da være like bra der eller??

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har kun hørt 685. Utrolig imponert. Har ikke hørt en en stativ HT som spiller så luftig og fint til den prisen. Må si diskanten er vanvittig bra.
    Får vel ta en lytte runde til å få hørt de andre modellene også.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nokk til at jeg bytte ut 603-S2 i DM684 :grin:

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har til nå hørt mye bra om denne nye serien til B&W. Derfor har jeg anskaffe meg et par slike høytalere men lurer litt på oppsettet jeg har tenkt ut.

Front: B&W DM683 drevet av Vincent SP-331 eller Rotel RB 1080
    Senter: B&W HTM61 drevet av Harman Kardon AVR 245
    Bak: B&W DM685 drevet av Harman Kardon AVR 245

Blir det noe til lyd ut av dette oppsettet?8)

Marius

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har til nå hørt mye bra om denne nye serien til B&W. Derfor har jeg anskaffe meg et par slike høytalere men lurer litt på oppsettet jeg har tenkt ut.

Front: B&W DM683 drevet av Vincent SP-331 eller Rotel RB 1080
    Senter: B&W HTM61 drevet av Harman Kardon AVR 245
    Bak: B&W DM685 drevet av Harman Kardon AVR 245

Blir det noe til lyd ut av dette oppsettet?8)

Marius
    Skal nok låte bra dette. Men hvis du ikke har handlet AVR 245 så ville jeg kanskje valgt en annen reciver siden du skal ha eget sluttrinn til frontene. Kan tenke meg SP-331 er en god match her. Har selv hatt Rotel 1080 på 604S3, men tror Vincente`n låter litt bedre i toppen en Rotel`n gjør.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skal nok låte bra dette. Men hvis du ikke har handlet AVR 245 så ville jeg kanskje valgt en annen reciver siden du skal ha eget sluttrinn til frontene. Kan tenke meg SP-331 er en god match her. Har selv hatt Rotel 1080 på 604S3, men tror Vincente`n låter litt bedre i toppen en Rotel`n gjør.
    Hei

Harman Kardonen er allerede i hus,vist jeg kunna valgt opp igjen mener du at jeg burde gå for en dyrere eller billigere reciver siden jeg skal ha effekt forsterker.
    Vincenten er også 4000 kroner billigere (ny pris) en Rotelen så kanskje valget faller på Vincent. Takker for svar forresten8)

Marius

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Harman Kardonen er allerede i hus,vist jeg kunna valgt opp igjen mener du at jeg burde gå for en dyrere eller billigere reciver siden jeg skal ha effekt forsterker.
    Vincenten er også 4000 kroner billigere (ny pris) en Rotelen så kanskje valget faller på Vincent. Takker for svar forresten8)

Marius
    Ikke det at den trenger å være dyrere eller billigere. Denon, Marantz, Yamaha og Pioneer har jo Room EQ som HK ikke har. Den har vel kun
    EzSet om jeg ikke tar helt feil. Synes personlig at Denon er det beste valget her. Men det er vel smak og behag. For all del. HK sine reciver leverer de også. Men du sparer nok på å handle Vincent om du skal ha nytt sluttrinn. Men titter man litt på brukten så dukker det opp flere alternativer som vil funke bra med B&W. MA Oberon og Lyngdorf kan jo være et alternativ. Men velger du Vincent får du mye for pengene.

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •