Ny B&W 600 serie - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 313
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lover godt:)

Virker jo som de var fornøyd med dem i allefall for her er deres beskrivelse av dem (også oversatt gjennom babelfish):

The truth behind the truths of measuringwritten and points. The new B&W 683 plays beautifully each kind of music. It ranks among the ultrararen boxes, which never become their listeners nerves. Finally a box, which does not out-border a clay/tone carrier, finally one, with which their owner can be opened the whole world of the music. The B&W 683 is balsam for the soul. AUDIOGRAM:
    Neutrality: 75
    detail loyalty: 75
    locatableness: 80
    spatialness: 95
    fine dynamics: 75
    Maximalpegel:80
    bass quality: 65
    Basstiefe:75

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de er brukbart avstivet også etter det tegningen viser. (klikk på bildet for å forstørre)

Vedlegg 20790

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal Lyd og bilde osv. teste B&W 683? Vil dere si nøytrale eller forsterkere som farger lyden passer til 683?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke åssen det er med Lyd og Bilde, men Hjemmekino kommer vel med test av den nye 600-serien til B&W i neste nummer.

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var igrunn ute etter den gamle 600 serien men etter å hørt de nye 683 er det ingen tvil. Det blir de. Men til dere som lurer på om DENON AVR-4306 eller mindre kan drive de: GLEM DET. Var på lyttetime i går 683+4603 og det er ikke i nærheten nok jus... Klart om man ikke drar på så er det jo greit men ble skikkelig "ruskete" lyd når vi dro på. Så bruk pengene på heller mindre reciver og eget for-trin til frontene.

Det blir det på meg i alle fall.

Snakkes.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Alex S
    Var igrunn ute etter den gamle 600 serien men etter å hørt de nye 683 er det ingen tvil. Det blir de. Men til dere som lurer på om DENON AVR-4306 eller mindre kan drive de: GLEM DET. Var på lyttetime i går 683+4603 og det er ikke i nærheten nok jus... Klart om man ikke drar på så er det jo greit men ble skikkelig "ruskete" lyd når vi dro på. Så bruk pengene på heller mindre reciver og eget for-trin til frontene.

Det blir det på meg i alle fall.

Snakkes.
    Bra noen tok til fornuft

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vet ikke åssen det er med Lyd og Bilde, men Hjemmekino kommer vel med test av den nye 600-serien til B&W i neste nummer.
    Når er dette nummeret i postkassen min? Jeg solgte høyttalerne mine i går og nå haster det fælt med å få nye i hus.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Klipsch RF-82, men så begynte jeg å lese litt om disse B&W 683. Nå begynner tvilen å ta meg.

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil ble veldig fornøyd med B&W683 fantastisk god høytaler. Har hørt en del på den på klubben og er helt forelska. Dog bassen kunne vært råere, sammen med en god sub er det ikke noe problem. Til hjemmekino ville jeg valg RF-82 men de er vel dyrere og synes 683 ser utrolig bra ut... Vanskelig...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Temple
    Jeg tror du vil ble veldig fornøyd med B&W683 fantastisk god høytaler. Har hørt en del på den på klubben og er helt forelska. Dog bassen kunne vært råere, sammen med en god sub er det ikke noe problem. Til hjemmekino ville jeg valg RF-82 men de er vel dyrere og synes 683 ser utrolig bra ut... Vanskelig...
    Valget er gjort allerede. Min bruk er 50-50 musikk og film. Det taler for Klipsch. Dessuten får jeg klipschene levert på døra i kveld. B&W'ene hadde jeg måttet vente på til september i verste fall. Så lenge klarer jeg meg ikke uten høyttalere. Nå har jeg fundert lenge på Klipsch så det var på tide å få disse i hus for å få vite hvordan de fungerer i min stue. Naboer, nå kan dere glede dere :twisted:

Jeg kommer nok til å ta meg en tur på Hifiklubben for å lytte til 683 med tid og stunder. Og man skal ikke se bort i fra at det blir B&W på meg en vakker dag. 703 synes jeg låter veldig bra. Det er sagt mye rart om designet på 683 i denne tråden. Jeg synes de er dritlekre. Jeg synes dog at det burde være en venstre- og en høyre-høyttaler da dette hadde gitt bedre symetri slik diskanten er utformet.

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om Onkyo TX-SR605 + effektrinn til 683?
    Har kun erfaring med nad til B&W tidligere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det svarte 683 på meg til helga. Fant et par i svart i Oslo, hehehe:-D
    Til dere som er i Ålesund omeng: DRIT i ****-klubben ålesund. Dårligere selgere skal en **** meg grave etter! Har ikke peil. gidder ikke ta noen telefoner rundt til de nærmeste butikkene engang for å sjekke ang. ht. Tok dama mi (jeg var på jobb) 15 min.totalt å fikse et par.
    Ang. effekt blir det Rotel RB 1080 til frontene. Hjemmekinoreceiver blir en av de nye fra Denon til sein sommeren. Lykke til godtfolk!

Mvh Alex S.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Dm684

Er det noen som har hørt noe om denne høyttaleren og hvordan er den i forhold til 603 S3 ?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    langt bedre. Den slår 700 serien.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom tråden og sikla en del på 683. Hvilken effektforsterker er å anbefale til 683 frontene? Regner med Nad c372 blir slakta ettersom B&Wene er rimelig tungdrevne.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex S
    Til dere som er i Ålesund omeng: DRIT i ****-klubben ålesund. Dårligere selgere skal en **** meg grave etter! Har ikke peil. gidder ikke ta noen telefoner rundt til de nærmeste butikkene engang for å sjekke ang. ht.
    ja..heh. en jeg kjenner kom for demo milvis unna, en time før stengetid. han ble bedt om å returnere en anna dag fordi ho rett og slett ikke gadd !!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Nå har jeg lest gjennom tråden og sikla en del på 683. Hvilken effektforsterker er å anbefale til 683 frontene? Regner med Nad c372 blir slakta ettersom B&Wene er rimelig tungdrevne.
    Men to av de fungerer greit

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ja..heh. en jeg kjenner kom for demo milvis unna, en time før stengetid. han ble bedt om å returnere en anna dag fordi ho rett og slett ikke gadd !!

De prøvde den på meg også. Var innom og avtalte "lytting", kom tilbake dagen etter for "time". De hadde ikke gjort klart noe. Klokken nærmet seg stengetid og jeg fikk beskjed om å komme tilbake. HEHEHEHE. SIKKERT!! Det ble litt overtid på de den dagen;-) Men men. De hadde sikkert bare en dårlig uke;-)

Fikk mine svart DM 683 i dag, de står forran meg i stua!!!! Ang. effektforsterker ble det ROTEL 1080 på meg. Tror dette blir bra. Videre kjøpte jeg en "billig" Pioneer VSX-1016-S i avvente på oppgraderingslysta og de nye som kommer fra denon utover høsten.

Men lykke til i alle fall.

Vi snakkes.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex, Si ifra om hvordan effekt forsterkeren virker med B&Wen, er den stor nok etc. Hva betalte du for Rotelen?

EDIT: Kunne ikke la være å spørre, Fungerer en effektforsterker fra Vincent SP331? Kunne kanskje få taki brukt

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er sjelden Thule blir nevnt på dette forumet. Jeg har ikke hørt dette merket, men ser på ia150b som en mulig forsterker til mitt nye stereoanlegg. Jeg har sett på xt4 som høytalere, men etter å ha lest denne tråden, virker det som 683 spiller like bra?
    Er det noen som vet hvordan dette sansynligvis ville funket?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Alex, Si ifra om hvordan effekt forsterkeren virker med B&Wen, er den stor nok etc. Hva betalte du for Rotelen?

EDIT: Kunne ikke la være å spørre, Fungerer en effektforsterker fra Vincent SP331? Kunne kanskje få taki brukt

Takker for svar
    Rotel RB 1080 er mer enn stor nok til disse HT. Men en SP 331 er en god match til B&W den også. Meget behagelig og varm lydsignatur. Har faktisk hatt begge merkene på B&W 604S3.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •