Ny B&W 600 serie - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 313
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Hvilke integrerte stereo forsterkere med maksimal pris 10 000 kr anbefales til B&W 683? Jeg ønsker kvalitetslyd!

Er ikke sikker,men du må ha krefter så kanskje en Vincent 233 ville duge?Tror min er langt fra å drive dem maksimalt selv om den også skal være sterk.skal nedover og teste den på hfk snart og da får jeg vel vite det tenker jeg

Vincent er i allefall en meget god forsterker til prisen.17kg og 1000va trafo sier jo litt.har fått mye skryt i hifiverdenen den

Tror den koster rundt 10000.Ellers er det jo mye fint å finne brukt som alltid.For det er ikke alle som blir like fornøyd med det nye de kjøper seg som det de kvittet seg med så det er jo en del kupp å gjøre der)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Avstand til bakvegg 683, noen som har noe kunnskap om det? Vet jo at det er best å ha de fleste høyttalere godt ut i rommet, men er denne svært nøye på det?
    Slik det står forklart bør de være 0,5m fra bakvegg og minst 0,5m fra sidevegg.
    Ved stereo oppsett vel og merke

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er B&W DM684 iforhold til Dali concept 8 ? når det gjelder både til Musikk og film...B&W høytalerne får jo så mye skryt, at jeg vurderer de isteden. Skiller bare 500kr også..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept er jo en billig serie fra Dali og kan nok ikke sammenlignes. Har hørt en del på Dali og etter min mening begynner de først å bli interessante alternativ til B&W på Mentor nivå. Bare masse resonanser og dritt i seriene under.

En bra billig serie på hifi klubben er eventuelt B&W 300 serien hvis den fortsatt selges. Drar alt av Dali opp til Menor etter min mening og dette er billig serien til B&W. Men det er min høyst personlige mening og liker man Dalis lydfilsofi som ikke handler så mye om nøytraliet så er sikkert Concept og Suite og den slags greie, men nøytrale og resonansfrie høyttalere får du da ikke.

Første høyttaler serie til Dali jeg liker er Mentor. De over er også sikkert gode.

Ikon er jo bare et skrikende beist uten dypbass. Ikke min greie i hvert fall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ennå ingen som har kjøpt 683 og kan dele av sine erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et par, men har ingenting drive dem med enda :-D
    Tar seg godt ut i hverfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    Bilde?
    Kan godt spille de inn for deg jeg!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Godt å se at folk er i handlemodus. Grattis med flotte HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jotakk!

Kommer vel med noen bilder etterhvert, men har bare et dårlig mobilkamera for hånda akkurat nå så.
    Er bare hybelboer med rette prioriteringer! :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jotakk!

Kommer vel med noen bilder etterhvert, men har bare et dårlig mobilkamera for hånda akkurat nå så.
    Er bare hybelboer med rette prioriteringer! :-D
    Noen tanker om senter og bak HT? Samme serie. Hvilke forsterkere har du tenkt på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel største modell av center og de største stativhøyttalerene bak i samme serien ja. (HTM61 & DM685).
    Sub er noe nedprioritert så lenge jeg bor på hybel..

Forsterker ja, noen ideer?
    Står vel egentlig for min del mellom merkene Denon og Harman/Kardon.
    Venter nye modeller av begge to snart egentlig. Denon kommer i allefall med en oppgradert versjon av 4306 om ikke så lenge. Så får vi se hva H/K stiller opp med.

Tenker i prisklasse max 20 lapper. Og med dekodere til formater som kommer med Blu-ray som f.eks DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Blir vel største modell av center og de største stativhøyttalerene bak i samme serien ja. (HTM61 & DM685).
    Sub er noe nedprioritert så lenge jeg bor på hybel..

Forsterker ja, noen ideer?
    Står vel egentlig for min del mellom merkene Denon og Harman/Kardon.
    Venter nye modeller av begge to snart egentlig. Denon kommer i allefall med en oppgradert versjon av 4306 om ikke så lenge. Så får vi se hva H/K stiller opp med.

Tenker i prisklasse max 20 lapper. Og med dekodere til formater som kommer med Blu-ray som f.eks DTS Total HD og Dolby TrueHD.
    HK funker ikke særlig bra på B&W. Litt pågående diskant. Denon er nok bedre alternativ, men den er da ikke særlig strømsterk. Alternativet kan jo være reciver i 10k klassen og det samme når det gjelder sluttrinn. Du får mye mer ut av frontene. Kan jo kjøpe brukt slutrinn. MA oberon kan jo være en bra match. Rotel, Lyngdorf etc. Kommer vel noen nye Denon recivere til høsten etter det jeg har hørt. Regner med at de dekker deine behov ( DTS Total HD og Dolby TrueHD)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg dratt mitt par over til en kompis hvor vi prøvde de litt mot en noe eldre, men riktignok en storebror:

Vanskelig å sammenligne når de ikke er spilt inn for fem flate øre, men det hersker liten tvil om at disse blir rå når de bare får noen timer på seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    HK funker ikke særlig bra på B&W. Litt pågående diskant. Denon er nok bedre alternativ, men den er da ikke særlig strømsterk. Alternativet kan jo være reciver i 10k klassen og det samme når det gjelder sluttrinn. Du får mye mer ut av frontene. Kan jo kjøpe brukt slutrinn. MA oberon kan jo være en bra match. Rotel, Lyngdorf etc. Kommer vel noen nye Denon recivere til høsten etter det jeg har hørt. Regner med at de dekker deine behov ( DTS Total HD og Dolby TrueHD)
    Javelja.
    Har fått servert den før om at det sikkert er lurt å gå for et sluttrinn, men selgeren på Hi-Fi Klubben mente på at Denon 4306 skal være god nok til å drive disse, og når den da kommer i oppgradert versjon i høst så funker det greit for meg. Men det er jo stor diskusjon her da, om 4306 er for liten.

Vil ikke ha noe som rekker akkurat heller. Skal være kontroll på sakene!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Javelja.
    Har fått servert den før om at det sikkert er lurt å gå for et sluttrinn, men selgeren på Hi-Fi Klubben mente på at Denon 4306 skal være god nok til å drive disse, og når den da kommer i oppgradert versjon i høst så funker det greit for meg. Men det er jo stor diskusjon her da, om 4306 er for liten.

Vil ikke ha noe som rekker akkurat heller. Skal være kontroll på sakene!
    Har selv prøvd både 3806 og 4306 på 604S3. Kan vel ikke si det var braksuksess. Meget tamm lyd. Ingen driv i bassen. Tilbakelent og kjedlig diskant. Har en 3806 som jeg testet på mine N804 før jeg handla sluttrinn. Kan ikke si det var suksess heller. Men hvis du velger å høre på selgeren hos HFK så er det ok for meg
    Er mange her på AVF kan bekrefte dette jeg skriver.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jo bare lekre disse nye B&W høyttalerne.Må komme meg nedover og teste opsettet mitt på dem snart.Eneste problemet er at drivakselen på bilen min er deffekt så det blir vel ikke noe før jeg får fikset den.Men da skal jeg jaggu nedover og

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å sammenligne når de ikke er spilt inn for fem flate øre, men det hersker liten tvil om at disse blir rå når de bare får noen timer på seg!
    Flott om du etter hvert kan gi en tilbakemelding på denne sammenlikningen. Er ikke det CDN9NT mot 683?

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Embla ?

Ville en EMBLA EANE kunne drive 683 i kinoen ,135w i 8 ohm og 250w i 4 ohm ?
    Eller ville EMBLA TINE bli "mye" bedre ,300w i 8 ohm og 600 i 4 ohm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er relativt ny med hifi. Hvilke typer forsterkere passer B&W generelt og spesielt 683 mhp. nøytral eller ikke nøytral lyd? Jeg har hørt at Rotel passer flott til B&W. Er Rotel nøytrale forsterkere? Jeg leste en test av Onkyo A-9755 som fikk fantastisk kritikk. Nøytral digital integrert stereoforsterker med fantastisk diskant, mellomtone (FST ;-)) og stram bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har selv prøvd både 3806 og 4306 på 604S3. Kan vel ikke si det var braksuksess. Meget tamm lyd. Ingen driv i bassen. Tilbakelent og kjedlig diskant. Har en 3806 som jeg testet på mine N804 før jeg handla sluttrinn. Kan ikke si det var suksess heller. Men hvis du velger å høre på selgeren hos HFK så er det ok for meg
    Er mange her på AVF kan bekrefte dette jeg skriver.
    Jo du har vel rett!
    Sluttrinn finnes i stereo sant? Må ikke ha en til hver høyttaler?
    Har aldri sett på noe sånt noengang, så det har jeg lite peiling på.

Får se hva Denon kommer med til høsten. Noe som dekker mine behov og som kan drive resten av høyttalerene lekende lett.
    Så blir det vel sluttrinn til frontene da

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Flott om du etter hvert kan gi en tilbakemelding på denne sammenlikningen. Er ikke det CDN9NT mot 683?
    Jo det skal du få!
    Er ikke helt sikker på hva de heter de høyttalerene der. Jeg kan spørre

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •