Ny B&W 600 serie - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 313
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hva er fase vridning ?
    Lettere sagt, impedansen på høyttaleren varierer. Alt fra 3ohm og oppover. Da i dette tilfellet ref jeg til B&W DM683.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604 S3 har jo også slik vond impedanskurve. Er det mye det samme på 683? Eller for å spørre på en annen måte: Vil forsterkere som klarer 604 S3, klare 683?

Edit: Dette er det kanskje ingen som vet helt enda, men..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    604 S3 har jo også slik vond impedanskurve. Er det mye det samme på 683? Eller for å spørre på en annen måte: Vil forsterkere som klarer 604 S3, klare 683?

Edit: Dette er det kanskje ingen som vet helt enda, men..
    Det ville jeg tro. Begge HT har en minimum impedanse på 3ohm. DM683 har vel noe mindre elementer å skyve på. Så de fleste forsterkere som drar 604S3 bra, vil funke bra på DM683 også. SPM er jo om lydsignaturen blir lik med eventuelt samme forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumle
    Den største senteren i den nye serien kommer nok desverre ikke før rundt august, så tror nok bare at vi må smøre oss med tålmodighet.
    De sa de skulle få den til Torsdag i ski Får håpe du tar feil

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tungdreven ja:)

Var innom en tur på HFK Tr.heim i dag og hørte på 683 igjen(klarte ikke dy meg) .Der var de koplet opp mot Cambridge 840A,en intergrert forsterker på 2 x 120 Watt.Vi fyrte opp litt god gammel Rage against the machine.Da vi kom til 55 på volumet på forsterkeren,ble den overbelastet og klippet.(lyden var da høy men ikke plagsomt høy)Det tyder jo på at denne forsterkeren ikke kan driver disse ht optimalt.

Nå vet jo ikke jeg så mye om denne forsterkeren men mye sier meg at disse høyttalerene krever en god del krefter for å kunne drives opptimalt.

Etterpå koblet vi de på Denons pma 2000 og det ble noe helt annet.Men så er jo det en forsterker som er i stand til å produsere 130 ampere hvis jeg ikke tar helt feil.

At 683 trenger krefter er det vel ikke tvil om.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe Oberon 6.1 matcher disse like bra som 604S3 :twisted:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Får håpe Oberon 6.1 matcher disse like bra som 604S3 :twisted:
    Tror det skal gå som en drøm

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på klubben idag å hørte på begge stativhøyttalerne og 683. Hva kan man si egentlig? De var jo utrolig råe! 683 var koblet opp med Lyngdorf til 40000kr og på maks volum var det ikke tegn til forvregning. Vokalisten sto spikret mellom høyttalerne og musikken strakk dypt inn i veggen og langt ut på siden. Må si at 685 imponerte veldig også, med bass i klasser over 602 som jeg hørte den mot.

Jeg er veldig imponert! (F*** at jeg kjøpte 603 for et år siden! ....hehe neida)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Yamaha RX-V2700 drive 683 noe bra?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Ser at bla. Porsgrunn fikk inn høyttalerne for over en uke siden, men i Oslo (Markus Thranes gate) kom de ikke før i går?? Hvorfor på så forskjellige tider? Uansett burde Oslo være førsteprioritet siden det er hovedstad og har den størse HFK butikken Trodde jeg liksom var tidlig ute

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på DM683 i dag og ble mektig imponert!
    Har store planer om å satse på denne nye 600 serien, men blir ikke klok på hvilken farge jeg skal ha? Noen meninger om fargevalget på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg liker kirsebærfargen best, men tror jeg selv kommer til å gå for 683 i svart siden jeg har svart 604S3 og tenkte på å bruke sistnevnte som bakhøyttalere (vil det gå bra tror dere?)

Edit: Forresten noen som vet om HFK i Bergen har fått de inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en SVS SB12-plus i eik fordi jeg hadde 98% bestemt meg for Dali Ikon 6 i nevnte finish. Men nå er jeg f... ikke sikker lenger da nye Bowers også kommer i lys eik. Noen som har sammenlignet Ikon 6 mot 683? Skal kjøpe elektronikk samtidig, hører på alt av musikk. Må kunne spille både pent og med trøkk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 6 er veldig effektive høytalere, B&W 683 virker veldig ineffektive høytalere. Jeg vurderer selv 683, men ble sjokkert over innlegget om at Cambridge Audio 840A klippet! Jeg så for meg Cambridge Audio 740A som Hifiklubben får inn. Hmmm... Hvilke forsterkere anbefaler dere til 683? Jeg ønsker kvalitetslyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Skal du ha en høyttaler med bass og trøkk bør du definitivt glemme Ikon i hvert fall: Mentor er første høyttaler serie hos Dali som ikke er plaget av mye resonaser og totalt forfalli bassen. I tillegg til en veldig lys diskant blir ikke dette pent hvis du skal ha nogelunde volum samtidig.

683 krever sikkert en veldig kraftig surroundforsterker eller aller helst en receiver med en effektforsterker til frontene. Ikke gå etter watt, men strømstyrke og dempefaktor

My view...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Skal du ha en høyttaler med bass og trøkk bør du definitivt glemme Ikon i hvert fall: Mentor er første høyttaler serie hos Dali som ikke er plaget av mye resonaser og totalt forfalli bassen. I tillegg til en veldig lys diskant blir ikke dette pent hvis du skal ha nogelunde volum samtidig.

683 krever sikkert en veldig kraftig surroundforsterker eller aller helst en receiver med en effektforsterker til frontene. Ikke gå etter watt, men strømstyrke og dempefaktor

My view...
    Å si at ikon serien ha totalt forfall i bassen og mangler trøkk blir egentlig som å si at ferrari biler ikke kan kjøre fort fordi man aldri har sett noen som har klart å kjøre fort med den. Hva har du hørt ikon serien på? Med en budsjett-hjemmekinoreceiver vil ikke bassen komme så godt frem, nei. Og det vil mangle dynamikk. Men kobler du ikon til en god og kraftig stereoforsterker eller kjører dedikert effektforsterker, vil man bli belønnet med dynamikk og trykk i bøtter og spann. Samtidig som den spiller sinnsykt dynamisk og oppløst i diskanten. Ikon serien er veldig følsom på utsyret som den er koblet mot og kvaliteten på lydkilden. Men en kanonbra høytaler!! Det er i allefall min erfaring.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ikon-serien kommer det litt an på musikksmak vil jeg si.Hører man mest på rock bør man kanskje styre litt unna ikon som kan bli litt pågående i toppen.

men det kommer jo selvsagt an på hvilket oppsett man har også da.synes selv at ikon passet best til litt roligere musikksjangre.Men det er en god høyttaler-serie,selv om den har sine kompromisser

B&W har litt bedre allroundegenskaper.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Hvilke forsterkere anbefaler dere til 683? Jeg ønsker kvalitetslyd!
    Rotel har alltid passet glimrende sammen med B&W, og jeg regner med at det også gjelder den nye serien. Rotel er svært bra på strømstyrke og klarer å drive det meste av høyttalere.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 683

Er det noen som vet om en Denon AVR4306 har stor nokk forsterker til og drive 683 ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Er det noen som vet om en Denon AVR4306 har stor nokk forsterker til og drive 683 ?
    Det tviler jeg på. Denon`n blir vel ikke særlig glad når impedansen raser ned mot 3ohm. Du får det nok til å spille ok, men om du får maks ut av HT, gjør du nok ikke. Denon reciverne er vel ikke kjent for å være strømsterke. Men man kan jo prøve ut denne komboen hos HFK da, så får du raskt svar da.

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •