Ny B&W 600 serie - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 313
    Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    FST vil ikke spille høyere ??? lavere eller what ever.... Er dere klar over at det sitter en FST i 801D. Denne høyttaleren spiller høyt. Alle høyttalere med en FST må være 3 veiskonstruksjoner og da skal det ikke ha noe å si det om utsving osv. Dette elementet er laget for å spille over et begrenset frekvensområde
    Det har du helt rett i!

Jeg er også en av de som liker designet! Endeli noe skikkelig nytt i 600-serien som har vært udatert på design i flere år (synes nå hvertfall jeg). Det er vanskelig å se på bildet, men hørte på klubben at laminatet på nye 600 er mye finere enn den gammle. Baffelen er visst i et mykere, gummiaktig materiale... Disse blir veldig spennede å høre på! Prisen er det jo helder ikke noe å si på visst de lever opp til forventningene..

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når Hifi-Klubben legger de ut for salg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK i ski idag og spurte, han trodde de kanskje fikk noen til Torsdag.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senterhøyttaler

HTM61 er den nye senteren i 600 serien ,hvordan er den samenlignet med HTM2 fra den Gamle 800 serien (nautilus )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten smakebit; video av alle de nye høyttalerne(nye 600-serien + 801d i glossy finish og de der hvite rare/stygge designer-høyttalerne deres)
    High End Munich 2007 : B&W série 600, 800, et Signature Diamond - Home Theater Video Clips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT ser jo dritlekker ut! Jeg skal definitivt ha toppmodellen, og prisen ser jo veldig bra ut også. Blir spennende å se tester i tiden fremover. Får håpe ikke toppmodellen er så kresen som tidligere serier (veldig tungdrevet). Får håpe de kan levere den i hvit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye 600 serien

hifi klubben i porsgrunn har nå fått de inn

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av arnie
    HTM61 er den nye senteren i 600 serien ,hvordan er den samenlignet med HTM2 fra den Gamle 800 serien (nautilus )
    Tror den vil spille noe fyldigere med mer bredde i lydbilde. Den har jo FST mellomtonen + eget basselement som ikke HTM2 har/hadde. Synes den gamle HTM2 ikke er noe særlig. Veldig liten til kinobruk etter min mening. Litt tafatt pga størrelsen (element messig ) Samme gjelder HTM4S og HTM7. Har man 703 i front så blir vel HTM7 meget liten. Ikke har HTM7 FST mellomtone heller. Kan nok tenke meg HTM61 blir meget bra.
    Skal nok ha en slik en til senter bak ja

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært nedom hifi klubben i Porsgrunn! Var der på torsdag, og da hadde de akkurat tatt dem opp av eskene og kobla dem på M-serien av NAD. Han hadde hørt på dem i 30 sec når jeg kom inn. Han ba meg sette meg. Satte meg ned i det han kaller godstolen og satte på en litt speiell låt med masse instrumenter. Det spiller grisebra! De var ikke engang innspilt, og de spiller klarere og mye mer detaljert i både mellomtone og diskant enn 604 S3. Men han sa det selv, at han skulle sette opp Denon oppsett så det blir mer gunstig lyd, da det er få som går å handler NAD M3 og M5 samtidig med nye høyttalere Jeg har blitt bitt av basillen og har veldig lyst til å bytte ut 604 mot 683 ;-) Tiden vil vise! Dem ser faktisk mye bedre ut i virkeligheten!
    For dere som bor i Porsgrunn, anbefaler jeg dere å ta en titt/lytt til dem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om Bergen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at man i tiden framover vil kunne plukke opp etpar S3 hos HFK for en billig penge? Håper det! :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem er lagt ut på HFKs hjemmesider nå. En utrolig spennende høytaler som definitvt skal sjekkes ut! Selvfølgelig fetest i sort. En herlig høytaler utseende messig. Likte ikke utseende ved førsteinntrykk, men nå er det bare fint...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innnom HFK i ski idag og spurte og gravde litt om 683. Ifølge han i butikken er de vist like tungdrevne som 604ene, men ha like mye bass som dem selv med mindre elementer. Og de skal være gode for å gi CM7 en aldri så liten runde med trøbbel. Gleder meg til å få hørt dem selv.. De får inn stativhøytallerene til Mandag og HTM61 til neste Torsdag. 683 og 684 må man vist vente noen uker på der..

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge B&W mannen på demoen i dag. Så er delefilteret laget på en slik måtte. At den blir veldig krevende for noen forsterkere som ikke liker fase vridning.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lovende:)

Gikk tilfeldig forbi HFK Trondheim for 2 dager siden og da sto eskene til 683 utenfor.De hadde fått inn både 683 og stativhøyttalerne,men ikke 684.Den er jeg jo litt spennt på også i og med at den er mest ulik s3 serien og kun bruker kevlar som bass/mellomtone.

Er vel sikkert 683 som blir det beste kjøpet kan jeg tenke meg.har en liten følelse på det.skal bli gøy og få sammenlignet dem i allefall.

683 sto forøvrig og spilte da jeg kom inn og det hørtes rett og slett veldig bra ut rett ut fra eskene til og med.De er en god del mer oppløst og detaljert enn forige serie.Men har tenkt å gi dem noen dager innspilling før jeg stikker innom og lytter igjen.Får vel en enda bedre opplevelse da tenker jeg.

Liker også filosofien til B&W når det kommer til delefilteret.At det skal være av så få komponenter i det som mulig slik at signalet får kortest mulig vei ut til elementene.

Jeg angrer sterkt på at jeg ikke skaffet meg et par av disse Royd Doublet som kom for noen år siden nå og som ikke er i produksjon lenger.disse hadde ikke delefilter i det heletatt.De hadde håndmalte elementer slik at de var tillpasset sitt frekvensområde.(hvis noen har noen slike å selge meg ...PMOg de låter helt utrolig til og være HT til 6000,-.Tro meg!

Derfor virker også B&W lovende da de bruker få komp. i delefilteret.

Skal bli gøy når flere får hørt dem å få hørt hverandres meninger om den nye 600-serien fra B&W

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    I følge B&W mannen på demoen i dag. Så er delefilteret laget på en slik måtte. At den blir veldig krevende for noen forsterkere som ikke liker fase vridning.
    Hva er fase vridning ?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusser litt på frekvensdataene på den nye senteren (HTM61) som skal spille ned til 38 Hz (+/- 3 dB) og 30 Hz (-6 dB). Det betyr at den skal gå marginalt dypere i bassen enn HTM1D som har 3 8-tommere, veier 93 kg og koster 65900 kr.!!! Hvordan kan det være mulig? Nå er jeg selvsagt klar over at god lyd er mye mer enn frekvensområde, men allikevel synes jeg det virker litt merkelig. Noen som har hørt den ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største senteren i den nye serien kommer nok desverre ikke før rundt august, så tror nok bare at vi må smøre oss med tålmodighet.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer i spørsmålet til Jerome. Hva i all verden er fasevridning? Byttes fasen under spilling? Det høres ikke særlig bra ut for lyden

Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •