Ny B&W 600 serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 313
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns faktisk også denne nye serien ser veldig bra ut. Mulig jeg er unormal, men stort sett så syns jeg de fleste ht ser best ut med dekselet på uansett da...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det blir like mye "ramaskrik" nå, som da CV flytta produksjonen til Kina. Den nye 600 serien skal jo produseres i Kina også..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK i trondheim i dag og spurte når de forventet å ha 683 i butikken. B&W oppgir juni, men fyren som svarte kunne ikke garantere at de hadde den da.
    Dette pga. at den forrige serien B&W lanserte (xt) ble nesten en mnd forsinket i forhold til oppgitt dato (produksjonsproblemer).
    Forhåpentligvis har B&W fått produksjonen i kina godt i gang nå.

I følge denne tråden på HFK-forumet så kommer serien i løpet av mai i danmark.
    Personen jeg spurte på HFK sa faktisk også at de hadde høyttalerne ca en uke etter at danmark fikk de.
    Konklusjonen her blir vel at HFK vet egentlig ikke nøyaktig når de får de, uansett sannsynligvis i løpet av sommeren

Vil også ta med dette inlegget fra den ovennevnte tråden:

thegeek skrev:

Kan du si noe mer om hvordan disse er i forhold til 604/603 s3 ?
    Nu er det med det forbehold, at jeg hørte dem torsdag, og de havde fået dem hjem mandag, så de var ikke ligeså tilspillede som 603/4 s3, men umiddelbart er de mere præcise i deres gengivelse af mellemtone og diskant. Syntes at 604 har lidt en tendens til at tilsætte rumklang i forhold til, så jeg venter helt klart på 683´eren :-)
    Derudover er 683 lidt lettere at drive end 604. Syntes egentlig ikke det er helt fair at sammenligne 603 og 683...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skal si min mening da som har 604 S3, så syntes jeg disse er ufyselig stygge i forhånd, men det er jo smak å behag. Heldigvis gir det ikke utslag på lyden at dem ikke er fine ;-) Mener jeg hørte noen si her om dagen at dem kom til å koste ca 10 lapper om ikke mindre. Jeg skjønner ikke detta, men JEG syntes det er merkelig nye serien er billigere. For alt jeg vet så kan dem spille mye bedre nå som dem har fått FST-Mellomtone. Men jeg tror ikke det blir så veldig mye forskjell. Er ikke sikkert mellomtonen er den samme som i de dyrere modellene, selvom det faktisk kan se sånn ut(si ifra om jeg tar feil) Jeg vet ikke. Skal ikke ha den nye uansett. Neste høyttaler blir uten tvil fra 800 serien(selvom ting kan endre seg drastisk fort) i nær framtid.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    way penere enn s3.
    s3 har dumme kanter mellom hvert element, alufarget ringer rundt og en buet baffel. ingen synergi! de der er mye mer stilrene.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes ikke det :-) Men så er jo det min mening. Har sett fler har sagt de ikke er noe fine, men det er også demmers mening. Jeg sier bare meningen min som alle andre

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også de er en del penere enn S3. Som einis sier ovenfor, mye mer stilrene enn de gamle.

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt før i en annen tråd

Sitat Opprinnelig postet av wiDeass#KL
    Sendte forresten mail til Hifiklubben og hørte om hvor mye den nye serien kommer til og koste og når de fikk de inn.. Dette fikk jeg i svar:

Prisene er ikke endelig satt, men mest trolig blir de kostende 9996,- De er forventet i butikken i juni måned.

Med vennlig hilsen

Hans Kristian
    Hi-Fi Klubben Kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelige (veilende) priser er oppgitt på audiophile.no, en oppsummering:

DM683 9.996,-
    DM684 7.496,-
    DM685 4.296,-
    DM686 3.396,-
    HTM61 4.798,-
    HTM62 3.198,-
    ASW608 3.698,-
    ASW610 4.798,-
    ASW610XP 7.498,-
    DS3 6.996,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del bilder av de nå og syntes de ser bra ut. Gleder meg til de kommer i butikkene rundt omkring så man har mulighet til å få sett og hørt de "live".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Fint det at flere liker designet. Kanskje jeg venner meg til det etter hvert, men å si at de nye modellene er finere en S3 modellene med avrundet/profilert frontbaffel blir litt merkverdig for meg. De nye modellene er jo bare firkanta kasser uten noen som helst design bortsett fra en skjeiv dings til diskanten. Fantastisk vil jeg si. I tillegg noen fantastiske nye plastfinisher da

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening har aldri 600 serien vært en designbombe... Noe som også gjelder denne nye modellen..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b&w er nok en av flere som skjønner at skandinavisk design er in

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de i sortimentet til hifiklubben.no også.

Må riktignok søke etter de. Jeg synes de blir finere og finere jo mer jeg ser på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skandinavisk design

Ja må si at "kineserne" er gode på "Skandinavisk design" Kasser i plast uten noen utforming i det hele tatt. Men de har jo tatt det helt ekstremt ut med en matt svart front plate i plast. Uhuuu! og en skjeiv dings på diskanten som får høyttalerne til å se helt merkverdige ut. Kunne de ikke i det minste ha midtstilt den. Dette er jo billig retro design på billige høyttalere fra begynnelsen av 80 tallet. Ja det trenger vi igjen. Men låter sikkert bra det skal de ha med FST mellomtone osv.

Grunnen til at denne serien blir billigere er jo pga kineserne og at designet er super billig å produsere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns faktisk den diskant tingen er helt konge jeg. Men FST mellomtona ser litt merkelig ut på den høyttaleren. Men ok. Liker det nye designet kjempemasse. Erstatteren til 603 er kanskje den som skuffer mest, ikke vant til 2 kevelar bassere(ser litt PROSON ut ).

FST mellomtonen her er nok ENDEL dårligere enn den i 700/800 serien . Men spiller kanskje også høyere. 703 kan iallefall ikke spille veldig høyt. (men høyt nok for folk flest).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror tiden har løpt fra deg sound_sound

lurer veldig på hva du mener er design her

de overdimensjonerte stålfargede festeanordningene rundt hver woofer?
    baffelen som er skjært opp i 4 deler?
    kanten rundt diskanten?
    noe annet kan det jo ikke være.

det ser billig ut.

det er ingen bulker eller fordypninger synlig i baffelen til de nye annet enn høla til frontgrillen, og slik er moderene design.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Fst spiller nok høyere og er nok av en annen modelle. Hvor får du de usakelige påstandene fra. Mail heller B&W og spør

Personlig synes jeg S3 er langt bedre designet og fronten har nok akustiske egenskaper den nye ikke vil ha pga avrundingen av baffelen

Men tviler ikke på at den nye serien kan være en betydelig oppgradering og senterkanalen med FST synes jeg er spennende. En mulig super match til 703 om ikke har hatt en super match tidligere. Spesielt hvis det er samme FST element som på 703

Senterkanalen ser jo litt skjeiv og snodig ut den også, men det gjør jo resten av høyttalerne også. Hail asymetrisk!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Fst spiller nok høyere og er nok av en annen modelle. Hvor får du de usakelige påstandene fra. Mail heller B&W og spør
    Det er naturlig at en FST ikke klarer å gjengi like høyt volum som en "normal" mellomtone, da den ikke har kantoppheng og ikke klarer like store utsving (flytting av luft).

Edit: la inn en quote

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

FST vil ikke spille høyere ??? lavere eller what ever.... Er dere klar over at det sitter en FST i 801D. Denne høyttaleren spiller høyt. Alle høyttalere med en FST må være 3 veiskonstruksjoner og da skal det ikke ha noe å si det om utsving osv. Dette elementet er laget for å spille over et begrenset frekvensområde

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •