Ny B&W 600 serie - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 313 av 313
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tonart forhandler i hvert fall rotel, men de syns jeg er dyre i pris. Du kan vel uansett høre med dem om pris da den ikke ligger ute på nettet.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart forhandler i hvert fall Rotel, men de syns jeg ligger ganske høyt i pris. Du kan allikevel høre med de om pris da ikke akkurat denne modellen ligger ute på nettsidene demmes.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorns_1
    har lest litt rundt og tror jeg går for en Rotel RB-993 .

Noen som har tips hvor jeg kan kjøpe en slik. har leita litt rundt men finner ingen tilsalgs. både ny og brukt ser jeg etter
    Spørs hvor lett det er å bare gå for en 993 Begynner å bli skjelden vare på brukten. Men følg med på AVtorget eller Hifisentralen
    Mulig det dukker opp en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at denne er vanskelig og å tak i. Er det noen andre som er aktuelle som ikke er så sjeldne?
    Likte bra at denne har tilkobling både til fronthøytalere og center.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bjorns_1
    Forstår at denne er vanskelig og å tak i. Er det noen andre som er aktuelle som ikke er så sjeldne?
    Likte bra at denne har tilkobling både til fronthøytalere og center.
    Tror Primare skal ha en 3 kanaler. Se på Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er 683 på en yamaha rx-v1800 tro?? noe som vet om den er sterk nokk??

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matche Elektronik

Hei alle..

Har kjøpt meg nye 683 nå og skal investere i ny reciver.. Valget står på Onkyo 875 eller 906. Vil den minste av disse være god match (drive bassen godt), eller vil jeg måtte gå opp ett hakk til 906.. Gode råd på dette punktet settes pris på

Jeppe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på 683 burde du vurdere effekttrinn.. NAD 272 går ofte for 3000kr på bruktmarkedet! Det er et godt kjøp til disse høyttalerene!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ferd med å kjøpe mitt første "skikkelige" HIFI anlegg. Har nå prøvd ut Cambridge 640A v2 med 640C og B&W 685 - har hatt det på hjemlån fra HFK. Det låter bra men er ikke helt overbevist ennå.

Spiller mye forskjellig musikk som Jazz, klassisk, pop og rock. Ønsker nyansert lyd på moderat volum. Sjelden behov for å spille høyt. Anlegget skal stå i et kjøkken/allrom på ca 30 m2.

Vil 640A med sine 2x75 Watt klare å drive et par B&W 684? Og vil det låte mye bedre en 685?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gi det tid..

Hei!

Jeg har følgende kombinasjon hjemme: NAD C315BEE og et par B&W 685.

Til å begynne med var jeg litt skuffet, siden jeg synes de spilte litt spinkelt og forsiktig.. Nå har det stått i stua mi i nærmere et og et halvt år, og hver gang jeg skrur på blir jeg mer og mer fornøyd. Høytalerene (og forsterkeren) har løsnet mye mer, og jo mer jeg spiller jo mer oppløst blir lyden.

Har omtrent like stor stue som rommet du skal ha anlegget i, og fyller det rommet med lyd helt uten problemer.. Kunne kanskje tenkt meg litt mer punch i bunnen når jeg ser film, men utover det så er jeg storfornøyd.

Hifi er som god vin vettu, jo eldre det blir jo bedre blir det..

Når det er sagt kommer jeg nok til å handle meg større høytalere i samme serie etterhvert, men det har mer med behov for nytt stæsj enn dårlig lyd

-Fredrik

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Er i ferd med å kjøpe mitt første "skikkelige" HIFI anlegg. Har nå prøvd ut Cambridge 640A v2 med 640C og B&W 685 - har hatt det på hjemlån fra HFK. Det låter bra men er ikke helt overbevist ennå.

Spiller mye forskjellig musikk som Jazz, klassisk, pop og rock. Ønsker nyansert lyd på moderat volum. Sjelden behov for å spille høyt. Anlegget skal stå i et kjøkken/allrom på ca 30 m2.

Vil 640A med sine 2x75 Watt klare å drive et par B&W 684? Og vil det låte mye bedre en 685?
    Hva med å prøve ut noe litt spennende istedet? Monitor Audio RS1 f.eks.? Spiller nesten som en gulvstående.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeptisk til "noe spennende"
    Var hos HFK nå i lunsjen for å levere tilbake låneutstyret. Vi koblet opp et par med 684, men så var plutselig forsterkeren helt død. Så da ble det ingen demo i dag. De hadde ikke flere slike forsterkere heller, så må nok vente til de får reparert den de har. Da ble jeg plutselig litt skeptisk til Cambridge forsterkeren også. Men er litt sugen på den da de har et godt tilbud samt at den får/fikk veldig gode kritikker.

Jeg hørte på B&W 683 med en mye kraftigere forsterker tidligere i uken, og det låt meget bra. Vesentlig bedre enn 685. Så håpet er at 684 vil ligge et sted i mellom. Er spesielt ute etter litt mer bass og mer dynamikk på mellomtonene enn det 685 ser ut til å gi.

Dali Ikon 5 eller 6 kan kanskje også være gode alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangel på ytterligere demo av oppsettet så har jeg lest en masse reviews og forum.
    Sitter igjen med et inntrykk av at kanskje 685 er bedre enn 684 på alt annet enn bassen, særlig i et litt lite rom. Kan dette stemme?

Da jeg hadde 685 på lån så plasserte jeg høyttalerne på et par bar-krakker. Tipper bassen (og sikkert resten) blir bedre når de kommer på skikkelige stativ?

Kanskje løsningen er å gå for 685 og etterhvert handle inn en sub hvis behovet for mer bass blir for stort. Det blir totalt sett litt dyrere men kanskje en vel så bra løsning?

Er det hensiktsmessig å bi-wire disse høyttalerne? Og er det greit nok å bruke f.eks disse: Argon 5303

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •