Ny B&W 600 serie - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 313
    Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bladelius Tyr og B&W 686

Hva mener dere om oppsettet over. Kan jeg gå ut fra at Tyr forsterkeren driver de nye B&W høyttalerne greit? I øyeblikket, av diverse økonomiske innflyttingshensyn, bruker jeg et par 10 år gamle B&W 603 høyttalere på forsterkeren. Men DET er jo ren barnemat for Tyr...

red. 683, ikke 686...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser folk nevner litt slapp bass i 683, og jeg henger meg litt på den. I mitt tilfelle har jeg en mistanke om at det hovedaklig er rommet, men er litt lysten på litt mer futt likevel. Ser at folk snakker varmt om Lyngdorf og B&W, så det er jo en mulighet.
    Jeg har ikke snøring på lydbilde og signaturer og slikt, men hvordan ville et par Midgard Oberon 2.1 gjort seg i mitt oppsett (se signatur)?
    Har ikke noe erfaring med Midgard (heller), annet enn at jeg synes de ser sykt rå ut! Pluss at de er godkjent av samboeren... Og det er jo et stort pluss!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi en anbefaling på crossover oppsettet med htm61 bm683 og ds3. Er litt ny i gamet så er ikke sikker på hvor grensa skal gå..akkurat nå er dm683'ne på full range, htm61 og ds3 på 80hz crossover.

edit:
    Burde vel kanskje nevne at jeg har XTZ 12 " sub med LFE 80hz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tilbake i tråden her en tur jeg nå som jeg har fått tak i en Rotel RB 993 til å drive frontene mine (683).
    Skal også drive center i samme serie etterhvert, og derfor det ble 3-kanaler.

Har egentlig to spørsmål:

Kabler mellom effektforsterker og høyttalerene, hva burde jeg velge?
    Finnes jo så sykt mange alternativer.. Vil jo ikke ha noe som er for dårlig!
    Tror jeg satser på rundt 2,5m.

Og så blir det en Denon forsterker foran Roteln, men hvilken?
    Denne skal jo kun drive noen bakhøyttalere og trenger ikke være så stor, men hva er det som må til for å kunne koble på en effektforsterker i det heletatt? Er det 7.1 preout du kobler deg på?
    Har aldri koblet en effektforsterker før..

Men hva med DENON AVR-1908?
    da-ty@online.no? Har du noen forslag?
    Har fått et par gode tips fra deg før

Vegard

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    Er tilbake i tråden her en tur jeg nå som jeg har fått tak i en Rotel RB 993 til å drive frontene mine (683).

Denne skal jo kun drive noen bakhøyttalere og trenger ikke være så stor, men hva er det som må til for å kunne koble på en effektforsterker i det heletatt? Er det 7.1 preout du kobler deg på?

Vegard
    Gratulerer med gode valg vil jeg si. Har ikke studert 1908 før nå, har selv 4308 og er kjempe fornøyd.

Vil tro den gjør en bra jobb som forforsterker, og det er pre out du kobler deg på da ja. Vil tro den takler noen bakhøytalere så lenge du ikke bruker slike du har fremme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk!
    Begynner å ligne på noe nå snart ja.

I mine øyne virker 1908 god nok. Den skal jo tross alt kun drive bakhøyttalerene og de blir ikke like store nei
    Det er også den minste modellen jeg kan bruke da de som er rimeligere ikke har preout til noe annet enn sub.

Ser ikke helt vitsen med å gå på noe større om det ikke gir meg noenting hvis du skjønner.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takktakk!
    Begynner å ligne på noe nå snart ja.

I mine øyne virker 1908 god nok. Den skal jo tross alt kun drive bakhøyttalerene og de blir ikke like store nei
    Det er også den minste modellen jeg kan bruke da de som er rimeligere ikke har preout til noe annet enn sub.

Ser ikke helt vitsen med å gå på noe større om det ikke gir meg noenting hvis du skjønner.
    Er enig med deg der. Spørsmålet er jo hvilke romkorreksjon som sitter i den, om du må veldig opp i pris for å få en bedre en. Det kjenner jeg ikke til.
    Og hvordan du har tenkt deg når det gjelder blueray og HD signaler på lydsiden, kanskje uaktuelt. Men jeg vil tro det kommer når du har holdt på en stund. HE HE på seg selv kjenner man andre......

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vegard
    Gratulerer med en meget bra forsterker. Har vært boti denne flere ganger og kan si mye positivt om denne. Her skal det ikke skrante på effekt i allefall Den kobles på pre-out ja. FL, C, FR som skal kobles fra Rotel`n. Denon vil nok gjøre en bra jobb spes på film da det er Room EQ på den.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er enig med deg der. Spørsmålet er jo hvilke romkorreksjon som sitter i den, om du må veldig opp i pris for å få en bedre en. Det kjenner jeg ikke til.
    Og hvordan du har tenkt deg når det gjelder blueray og HD signaler på lydsiden, kanskje uaktuelt. Men jeg vil tro det kommer når du har holdt på en stund. HE HE på seg selv kjenner man andre......
    Autokalibrering/ Auto EQ: Auto-setup, digital romkorreksjon (Audyssey MultEQ)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Autokalibrering/ Auto EQ: Auto-setup, digital romkorreksjon (Audyssey MultEQ)
    Skal ikke dra den lenger da det er feil trådops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode svar! :-D
    Virker som om DENON AVR-1908 blir forsterkeren for meg da.

Anlegget vil nok bli brukt primært til film, men også til musikk.
    Derfor har jeg planer om Blu-ray som ble nevnt, men denne forsterkeren har jo ikke innebygget dekodere for det villeste BD kan tilby.
    Alikevel har den HDMI 1.3, så hvis spilleren kan dekode formatet og gjøre det om til PCM så går det vel bra.

Takker igjen for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM684 eller DM685 med Cambridge Audio Azur 640A v.2? Stativhøyttalern koster ca. like mye som storebror stativer tatt i betraktning... Har sub...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som kjører B&W med Onkyo?
    Jeg vurderer dette oppsettet, men kunne tenke meg å høre om erfaringer/meninger først..

Og dersom noen har forslag til B&W surround sett til ca 20.000 så fyr løs

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjom
    Og dersom noen har forslag til B&W surround sett til ca 20.000 så fyr løs
    683, 685 og HTM61. Jeg er fornøyd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    683, 685 og HTM61. Jeg er fornøyd :-D
    Mangler da sub

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs tube på tur inn hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM684 - en fantastisk høyttaler

Hei, jeg er ny her på forumet, men har lest en del om hva andre mener om denne serien. Tenkte nå å uttrykke min begeistring over 684 høyttaleren, for å vise at ikke alle er enig i at 683 er det eneste alternativet av de 2.

Jeg har en Denon AVR-2308, og har testa følgende høyttalere på denne forsterkeren;
    Dali Concept 6
    Dali Ikon 6
    B&W DM683
    B&W DM684

Testa med lavmælt pop (Damien Rice, Tom McRae) og rock (Faith No More, Tool).

Ikon 6 høyttaleren forkasta jeg raskt - den var altfor lys i toppen for denne forsterkeren, og var faktisk plagsom å høre på.

Etter hvert forkasta jeg også Concept 6 pga et mye mindre oppløst lydbilde enn 683/684.

Dermed sto 683 og 684 igjen som alternativene mine. Jeg hadde lest en del om at 683 er krevende for forsterkeren, men selgeren på HiFi-klubben trodde at 2308 antakelig var stor nok for å kjøre i stereo (som er mitt behov foreløpig). Ingen av oss kunne si under lyttinga at vi merket noe problem heller...

Etter laang testing av de to B&W høyttalerne, kom jeg fram til at jeg likte lydbildet i 684 bedre enn 683. Mellomtonen skrytes opp i skyene i alle tester på 683, men jeg må si at jeg hørte ingen vesentlig forskjell på 683 og 684, selv om 684 ikke har FST-elementet. Inntrykket mitt var at diskanten på 683 var ørlite skarpere enn på 684 og at bassen i 683 ikke hang like godt sammen med mellomtonen som på 684 - den ble litt dominerende på enkelte spor. Konklusjonen min var altså at lydbildet i 684 var mer kompakt og sammenhengende, men samtidig høyoppløst og med en fantastisk klarhet i mellomtonen. Vokal, gitar og piano på rolig pop var en nytelse på disse høyttalerne, samtidig som de ga et bra trøkk og helhet på rock og høyt volum (gjelder både 683 og 684).

Jeg merket også under lyttinga at jeg innimellom glemte å høre etter, men bare ble sittende og nyte musikken - dette skjedde flere ganger med 684 enn med 683. For what it's worth

Jeg har tenkt tanken at det er 3-veis vs 2,5-veis som gjør at jeg liker 684 bedre enn 683, at mellomtone og bass henger mer sammen i en 2,5-veis høyttaler.

Konklusjonen min er kanskje ikke så audiofil, men jeg oppfordrer alle som vurderer 683 pga av alle tester osv til også å teste 684 - det kan hende du også liker denne bedre (selv om testene forteller noe annet)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp!

Har tenkt og skaffe meg:

front: B&W DM683 Høyttalere

bak: B&W DS3 Bakhøyttalere

senter: B&W HTM61 Senterhøyttaler

har fortiden en denon 2808 forsterker, hvordan klarer denne og drive dette? Må jeg ha noen effektforsterker?
    Vist jeg må det noen som har tips til hvilke? og hvordan man kobler denne til. Har ingen erfaring med effektforsterkere.

Takker for hjelp!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha effektrinn på frontene i hvert fall. Jeg har A23 til å kjøre mine fronter og syns den fungerer meget bra. NewClassic-serien er også å anbefale.

Du får et flott oppsett om du kjøper den pakka der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest litt rundt og tror jeg går for en Rotel RB-993 .

Noen som har tips hvor jeg kan kjøpe en slik. har leita litt rundt men finner ingen tilsalgs. både ny og brukt ser jeg etter

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •