Ny B&W 600 serie - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 313
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg er selv en veldig stor fan av den nye serien. Ikke like entusiastisk til utseende på bildene som ble vist, men i virkeligheten så er dem virkelig noen fine høyttalere. Det var spesiellt en ting jeg merka fort. 683 leverer minst like mye bass, og en god del bedre bass også. Syntes dog toppen var noe mer avslappet enn gammle serien.

Er fremdeles på høyttaler jakt, og 683 står veldig høyt på listen.

Helt sant, de leverer mye bass, men bedre bass også. Mye bedre spør du meg.
    Og som du sier så låter de mye, mye bedre i toppen en den gamle serien. Så mitt syn er at den nye serien er garantert en mye bedre HT er den gamle, og eg syns den nye ser utrolig mye bedre ut også. 683 er nydelig i forhold til det gamle utseende på alle områder!!!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere som har kjøpt 683 og mangler resten av elektronikken eller som vurderer å oppgradere så vil jeg råde dere sterkt til å kjøpe lyngdorf cdspiller og integerte forsterker. kjøper du disse samlet så kan du få dem for 20k, dvs et avslag på 7k om du skulle kjøpt dem hver for seg. denne kombinasjonen med 683 er krutt sterk og du må sikkert opp i minst 40k for å kansje finne noe som er bedre.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne komboen du beskriver her goldeneagle, stemmer "grusomt" bra! ;-) Om det blir 683 på meg, så står også Lyngdorf på topp med både cd spiller og forsterker. Hørt mye bra i forskjellige prisklasser, og jeg må ærlig innrømme at det faktisk er det beste jeg har hørt i denne prisklassen av både forsterker, høyttalere og cd spiller.

Men som sagt. Jeg vet ikke hva det blir ennå, men tiden vil vise :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er 683 litt tam i bassen? Synes den mangler skikkelig trøkk når jeg drar på og slipper ofte, men det kan godt være på grunn av min slappe Thule-forsterker.

Hva synes dere om bassen?

Heldigvis er det monoblokker på vei til meg

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "rett rom" og SKIKKELIG kraftverk produserer disse et bra trykk etter det jeg har erfart, så det du beskriver som "tam i bassen" kan komme av en litt for slapp forsterker.

Jeg ble ihvertfall meget imponert over disse da jeg hørte de hos en kamerat med et skikkelig effekttrinn.

Hva slags blokker er det som er på vei? :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass har så si aldri vært BW sin sterkeste side. Men mulig du har VELDIG tam bass da, så blir nok bra med mer futt og krutt .

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten helt sikker på at rommet er hovedproblemet.. selv om et kraftig effekttrinn selvfølgelig vil gi noe mer kontant bass.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Er det bare meg eller er 683 litt tam i bassen? Synes den mangler skikkelig trøkk når jeg drar på og slipper ofte, men det kan godt være på grunn av min slappe Thule-forsterker.

Hva synes dere om bassen?

Heldigvis er det monoblokker på vei til meg
    Skal være greit med bass i 683. Kan jo hjelpe med nye effektrinn, men rommet og plassering har jo mye å si.
    Hvor stort er rommet? hvordan ser det ut?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker bassen i disse høytalerene veldig godt men det skal sies at det ikke kom før den nye forsterkeren kom i hus når jeg brukte surround forsterkeren bi ampet var det nesten ikke bass i det hele tatt i dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for imponerende mange svar!

HansMarius: Arcam FMJ P1. Kanskje litt overkill (?), men godt å bygge på videre. Hvordan opplever du bassen? Jeg synes den er halvslapp og mangler det der lille "punchet"...stramheten...vanskelig å forklare.

Skorob: Det håper jeg på ellers må jeg nok vrenge lommeboken enda mer og gå til innkjøp av nye høytalere.

Marsboer og da-ty@online.no: Stuen er ca. 30m2 og mesteparten er i betong. Takhøyden er 15 cm høyere enn normalt - men tror ikke det skal ha så mye å si? Høytalerene står vel en halv meter ut fra veggen og jeg sitter ca. 5 meter ifra.

Håper jo inderlig at det er forsterkeren som er slapp og at monoblokkene ordner opp i dette. Har desverre ingen venner...som har noe brukbart HiFi-utstyr som jeg kunne fått testet med. Så jeg får vel klare meg et par dager til da...

Men er B&W 683 tungdrevne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skulle gå greit med 30m2. Du har ingen skisse over stua? Litt lettere å danne seg et inntrykk. Har selv B&W 804 som jeg har prøvd i stua mi. Den er på litt over 30m2. Fysisk ganske lik 683. Det var bass der. 683 krever litt effekt for å komme til liv. Impedansen går ned mot 3 ohm om jeg ikke tar feil. Så litt ekstra guffe skader ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått skrapt sammen en rask skisse over rommet.

Prøvde med litt ny musikk i går. Det endte opp med noe techno-greier og 50 Cent. Bassen virket noenlunde strammere når jeg satt på techno, men når jeg satt på Candy Shop hørtes det ut som bassen vrengte seg helt.

PS: Hører ikke på slik musikk til vanlig ops:

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne fremfor å lage ny post.

Noen som har forslag til en ålreit hjemmekino receiver til denne. Har 540R v2 fra før, og får ikke helt aha opplevelsen. Skal i tillegg bruke effektforsterker på frontene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Slenger meg på denne fremfor å lage ny post.

Noen som har forslag til en ålreit hjemmekino receiver til denne. Har 540R v2 fra før, og får ikke helt aha opplevelsen. Skal i tillegg bruke effektforsterker på frontene.
    Yamaha, Denon, Onkyo eller Marantz er jo meget gode alternativer. Onkyo`n har jo også meget god forforsterkerdel. Spiller godt på musikk.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for at du sa Onkyo. Sitter å vurderer TX-SR605 og et dyrere brukt effektrinn. Muligens rotel. Hva tror du?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for at du sa Onkyo. Sitter å vurderer TX-SR605 og et dyrere brukt effektrinn. Muligens rotel. Hva tror du?
    Rotel vil nok funke det. Men ville kanskje ha prøvd SDA2175 til Lyngdorf eller Parasound sin NC2250. Rotel kan bli litt kornete i diskantområdet. Lyngdorfen må matches med kilde og preamp. Ville nok vært bra match med Onkyo. Da får du nok en varm klangbalanse. Men det ypperste hadde vært en Parasound. Varm klang i mellomtonen og diskanten, samt fyldig og stram bass. Dette er da min mening. Har hatt disse merkene på B&W så jeg har testet dette ut i praksis. Denon eller Onkyo sammen med Parasound

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Rotel vil nok funke det. Men ville kanskje ha prøvd SDA2175 til Lyngdorf eller Parasound sin NC2250. Rotel kan bli litt kornete i diskantområdet. Lyngdorfen må matches med kilde og preamp. Ville nok vært bra match med Onkyo. Da får du nok en varm klangbalanse. Men det ypperste hadde vært en Parasound. Varm klang i mellomtonen og diskanten, samt fyldig og stram bass. Dette er da min mening. Har hatt disse merkene på B&W så jeg har testet dette ut i praksis. Denon eller Onkyo sammen med Parasound
    Gørr. Valgte nad 372 fremfor sda2175 for et par uker siden. Og det var på selgers anbefalning :neutral:. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på denne komboen. Jaja.

Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte naden i det hele tatt. Jeg bruker den bare som effektforsterker, så nå går signalkilden igjennom to forforsterkere :-P

Tror det blir en Onkyo 705 på meg i første omgang ( var vist ikke pre out på 605 ). Receivern jeg har i dag er både utdatert og effektsvak, og det er vel denne som drar ned lydinntrykket mest - tror jeg?

Parasound ligger "generelt sett" ganske høyt i pris, i forhold til rotel, men du mener det er verdt det? Da får jeg bare være våken og følge med på torget

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gørr. Valgte nad 372 fremfor sda2175 for et par uker siden. Og det var på selgers anbefalning :neutral:. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på denne komboen. Jaja.

Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte naden i det hele tatt. Jeg bruker den bare som effektforsterker, så nå går signalkilden igjennom to forforsterkere :-P

Tror det blir en Onkyo 705 på meg i første omgang ( var vist ikke pre out på 605 ). Receivern jeg har i dag er både utdatert og effektsvak, og det er vel denne som drar ned lydinntrykket mest - tror jeg?

Parasound ligger "generelt sett" ganske høyt i pris, i forhold til rotel, men du mener det er verdt det? Da får jeg bare være våken og følge med på torget
    Ja det er verdt det. Det er ikke den alt for store forskjellen når det kommer til pris på PS kontra Rotel`s 10 serie. Ta ny pris på NC2250 "13998" og Rotel RB-1080 "12500" foreks. Ikke mange kronene i differanse.
    Men følg med på brukten

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har sendt deg en PM

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja det er verdt det. Det er ikke den alt for store forskjellen når det kommer til pris på PS kontra Rotel`s 10 serie. Ta ny pris på NC2250 "13998" og Rotel RB-1080 "12500" foreks. Ikke mange kronene i differanse.
    Men følg med på brukten
    Det kan jeg leve med. Men hva syns du jeg bør skifte ut først? Har sendt deg PM. :-)

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •