Ny B&W 600 serie - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 313
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyngdorfen

Fra hifi klubbens sine sider. Stemmer egentlig dette ?

"Med digital PWM-forsterkning er SDA2175 også nærmest immun mot forskjellige høyttalerbelastninger. Enkelte høyttalere kan gå ned mot 1 ohm impedans – noe som vil får de aller fleste vanlige forsterkere til å knekke sammen. SDA2175 vil ikke ha noe problem med dette, og du står derfor fritt til å velge den høyttaleren du liker lyden på – uten å måtte ta hensyn til spesifikasjonene.
    I tillegg til dette har digitale forsterkere kortere signalvei, mindre forvrengning, mer kompakt størrelse i forhold til effekt og lengre levetid."

Så en test av den i hifi og musikk og den var en av få effektforsterker da som trakk seg når høyttalerbelastningen gikk under 4 ohm

B&W 683 går under 4 ohm

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Fra hifi klubbens sine sider. Stemmer egentlig dette ?

"Med digital PWM-forsterkning er SDA2175 også nærmest immun mot forskjellige høyttalerbelastninger. Enkelte høyttalere kan gå ned mot 1 ohm impedans – noe som vil får de aller fleste vanlige forsterkere til å knekke sammen. SDA2175 vil ikke ha noe problem med dette, og du står derfor fritt til å velge den høyttaleren du liker lyden på – uten å måtte ta hensyn til spesifikasjonene.
    I tillegg til dette har digitale forsterkere kortere signalvei, mindre forvrengning, mer kompakt størrelse i forhold til effekt og lengre levetid."

Så en test av den i hifi og musikk og den var en av få effektforsterker da som trakk seg når høyttalerbelastningen gikk under 4 ohm

B&W 683 går under 4 ohm
    Noe stemmer som HFK skriver, men om den leverer helt ned i 1 ohm tviler jeg på. Tipper 683 går ned mot 2,8 ohm og det er ikke noe problem for SDA2175. Har selv denne forsterkeren og opplever ikke problemet. Synes faktisk det er mer futt i SDA2175 kontra Rotel RB1080. Begge er prøvd på B&W 804. Det går jo å deponere på en hos HFK. Ta med hjem å test.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sda

Hvordan er bassen og den genrelle kavlitetsfølelsen og lyden i forhold til RB 1080 da. Dette er jo også et alternativ på 683

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvordan er bassen og den genrelle kavlitetsfølelsen og lyden i forhold til RB 1080 da. Dette er jo også et alternativ på 683
    Synes bassen ble mye strammere med Lyngdorfen. Rotel`n kunne bli litt kornete i diskanten. Føler at Lydbilde ble litt roligere. Instrumenter, stemmer kom bedre frem. Har testet de samme forsterkerne på 604S3 også. Litt av samme inntrykket der. Synes faktisk Rotel 1080 spiller bedre på 604S3 enn 804.
    Men personlig synes jeg SDA passer bedre til 683 enn 1080 gjør.
    MA Oberon hadde jo også vært et godt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Så på hjemmekinoen din og der var det ikke mye 683 da men. Har du testet denne selv md 2175 og hvordan er det å kjøre 2175 i mono tilstand. En egen bryter for dette eller noe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så på hjemmekinoen din og der var det ikke mye 683 da men. Har du testet denne selv md 2175 og hvordan er det å kjøre 2175 i mono tilstand. En egen bryter for dette eller noe
    Har ikke skrevet at jeg har det heller Men at jeg har hørt det flere ganger. Kjører ikke mono. Har bi-ampet en forsterker til hver høyttaler. Har hørt og fått en del kjennskap til B&W gjennom årene.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ............slik jeg har forstått det så VAR 683 toppmodellen.
    Det ble nok en liten misforståelse, men uansett - her er info direkte fra produsenten:
    View the 600 Series speakers at Bowers & Wilkins - The Worlds™ leading speaker brand.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever

Noen som har gjort seg opp noen tanker om eventuelt valg av reciever (blant de nye med støtte for lydsystemene til Blu-Ray HD-DVD) til 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker Yamaha 1800

En god match, men skal utbedrers med effektrinn til frontene. Da er poenget med en større receiver litt borte.

Har også prøvd Onkyo 875. Noe bedre lydmessig enn Yamaha muligens. Litt vanskelig å bedømme da de låter såpass ulikt, men føler at enten kjøper man en diger surround receiver som Onkyo 905 eller så kjøper man en mindre en og et effektrinn ved siden av. I hvert fall etter hvert. Føler det med effektforsterker og en f.eks Yamaha 1800 er det way to go for å få maks ut av 683'ene. Litt småsære høyttalere på effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Noen som har testet Advance Acoustiv MAA 705 monoblokker på 683. Virker som en potensiell god match disse 200 watts monoblokkene. Selv om de ikke er spesifisert i 2 ohm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 683 så mye bedre enn 684 at det definitivt er verd å betale de 2500,- ekstra?
    hva med en fornuftig forsterker til disse, i prisklassen rundt 5-6000,-, kan f.eks xindak eller en annen av de kinesiske "value for money" forsterkerene være en bra match?

skal brukes i stue rundt 35 kv/m.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes det definitivt var verd å bruke de ekstra pengene på 683 kontra 684, men det må sies som før i denne tråden at disse høytalerene krever en skikkelig forsterker, som denne lyngdorf forsterkeren som er nevnt før her.

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les litt om 683 en her; audiophile.no
    Får iallefall mye skryt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

685

Jeg er bare nødt til å slenge meg på å skryte av 685 høytalerne i serien..
    De har vært i hus i ca 2 måneder nå, og begynner å bli ganske godt innspilt. Jeg var litt skuffa til å begynne med da jeg synes de spilte veldig lite bass, men de skulle gjøre skamme på skuffelsene mine.

Nå har jeg vært nødt til å dra dem lenger ut i fra bakveggen min fordi pga bassen de leverer.. Når de i tillegg spiller bare mykere og mykere i diskant området har jeg plutselig et anlegg som spiller utrolig bra til en meeeget billig penge.

Har hatt folk som har vært på fest hos meg som lurer på hvor subwooferen står, og det er ikke værst med så små høytalere!!

FORNØYD!!

Løp og kjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

683 er noen høytalere jeg virkelig vurderer å kjøpe, men har en liten bekymring om forsterkeren min.
    min forsterker leverer 2x110W 8 ohm RMS klasse AB.
    XTZ | Sound in Balance
    http://www.xtz.se/produkter/Manualer...dII_manual.pdf
    forsterkeren heter: XTZ Class A100 D II
    rommet er 10x6 meter, men jeg har allrede 2 stk subwoofere der.
    eneste bekymring er vel at jeg skal prestere å ødelegge diskant/mellomtone ved for høy belastning av forsterkeren.

tror dere forsterkeren greier å drive høytalerne?

takker for respons
    -sangesland-

edit: kan legge til at denne forsterkeren er testvinner i lyd & bilde, men fant ikke link til testen.

Newcomer FILMartin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mer eller mindre bestemt meg for B&W 683, men har også spørsmål rundt forsterker/Reciever. Var på demo hos HiFi-klubben og prøvde dem, etter eget ønske, mot en Denon 3808. Fungerte utmerket på denne demoen, men vil Denon klare å levere nok power hvis man virkelig skrur opp?

Grunnen til at jeg ønsker meg nettopp 3808 er at den håndterer HD-lys, noe jeg føler er viktig for fremtidige nyinvesteringer innen HD fronten. Greit å være forberedt.

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 683, og jeg er storfornøyd, men spørsmålet er jo som vanlig, kan jeg gjøre enkle grep som gjør det hele til en innertier?
    Jeg tenkte da på å bytte ut min preamp, denon 3803, til en nyere receiver, eller hva med å kjøpe en integrert forsterker med pre, da blir det rein stereo, har foresten Midgard Oberon 6.1 effekt.
    Noen erfaringer / synspunker rundt dette?
    TAKK:-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som vurderer 683 burde også ta med Usher 604 V series i vurderingen. En veldig god høyttaler i samme prisklasse som ikke er så kresen på forsterkeri som 683.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe alla dem der Audiomur viser til jeg fikk høre hos Emtech på gjøvik, bare at dem var større og hadde 2x8. Det eneste jeg husker var at basserene var gule, og at dem spilte enormt dypt i bassen samtidig som det låt sinnsvakt bra til prisen(9990,-). Parasound sto for effekt og volum(A21 og pre) og det spilte sinnsvakt bra!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv en veldig stor fan av den nye serien. Ikke like entusiastisk til utseende på bildene som ble vist, men i virkeligheten så er dem virkelig noen fine høyttalere. Det var spesiellt en ting jeg merka fort. 683 leverer minst like mye bass, og en god del bedre bass også. Syntes dog toppen var noe mer avslappet enn gammle serien.

Er fremdeles på høyttaler jakt, og 683 står veldig høyt på listen.

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •