Ny B&W 600 serie - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 313
    Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ChristerSG
    Hm, er det ikke litt rart om det er bedre diskant og mellomtone i 684 kontra 683? Med tanke på at DM683 er toppmodellen i 600 serien, det samme gjelder forsåvidt for HTM61 også. Og igjen da at både DM683 og HTM61 har FST-mellomtone, noe DM684 og HTM62 har?

Iallefall om det finnes noe logikk i å ha en toppmodell så burde DM683 og HTM61 være bedre, med mindre jeg har misforstått hele opplegget til hifi-klubben og B&W da.

-Christer

slik jeg har forstått det så VAR 683 toppmodellen. 684 serien er jo faktisk ikke kommet på markedet enda. de første høytalerene(bortsett fra demohøytalerene) kommer til min hifibutikk først om 3 uker eller no sånt. var han duden i butikken som sa dette til meg. regner med han vet hva han snakker om. (har ikke hørt 683 høytalerene selv)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    slik jeg har forstått det så VAR 683 toppmodellen. 684 serien er jo faktisk ikke kommet på markedet enda. de første høytalerene(bortsett fra demohøytalerene) kommer til min hifibutikk først om 3 uker eller no sånt. var han duden i butikken som sa dette til meg. regner med han vet hva han snakker om. (har ikke hørt 683 høytalerene selv)
    DM 683 er fortsatt toppmodell i den nye 600 serien. 684 er en mindre HT enn 683, men de er i samme serie. Men om DM 684 har kommet i butikkene vet jeg ikke.
    Hvis selgeren sa dette til deg så er ikke det bra for denne HFK butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant det at 684 ikke har kommet i butikken enda, MEN, den står listet opp i "600 series" katalogen Hifi-Klubben deler ut, samt hjemmesidene til B&W (her).

Så det er jo meget rart om dem skulle endre det der helt uten videre.
    Når det gjelder HTM62, som du hadde fått beskjed om var den beste om jeg forstod det rett? Så er jo det igjen rart når HTM61 er en oppgradert utgave av HTM62 med FST-mellomtone. Og HTM62 er jo forsåvidt på markedet. (Har en på hjemlån ettersom hifi-klubben ikke klarte å levere HTM61 før oktober).

For om DM684 og HTM62 er bedre høytalere vil jeg føle meg veldig snytt egentlig

-Christer

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    684 har kommet på hifi-klubben i Trondheim,men om valget hadde stått mellom 683 og 684 så er det egentlig ingenting å lure på.684 mangler så å si alt 683 har.Oppløsning,bass,dynamikk,detaljer og lydbilde.Og selv om 683 mangler litt dynamisk kontrast i bassen så har den mye mer en det 684 har.Men som ren surround-ht så er kanskje 684 ikke så værst da den får hjelp av andre høyttalerePå stereo er det bedre å gå opp til storebroren.så fremt at man har kreftene i forsterkeren til det.ellers vil høyttaleren tape seg kraftig og man får ikke fram kvalitetene ordentlig.683 er litt høflig når det kommer til dynamisk kontrast i de dypeste frekvensene og hvis man ikke har krefter til å drive den vil bassen rett og slett virke pløsete og man får ikke fram energien i musikken.så på disse ht er krefter mye godt selve nøkkelen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChristerSG
    Det er sant det at 684 ikke har kommet i butikken enda, MEN, den står listet opp i "600 series" katalogen Hifi-Klubben deler ut, samt hjemmesidene til B&W (her).

Så det er jo meget rart om dem skulle endre det der helt uten videre.
    Når det gjelder HTM62, som du hadde fått beskjed om var den beste om jeg forstod det rett? Så er jo det igjen rart når HTM61 er en oppgradert utgave av HTM62 med FST-mellomtone. Og HTM62 er jo forsåvidt på markedet. (Har en på hjemlån ettersom hifi-klubben ikke klarte å levere HTM61 før oktober).

For om DM684 og HTM62 er bedre høytalere vil jeg føle meg veldig snytt egentlig

-Christer
    Mulig denne selgeren burde oppgradere kunnskapene sine når det kommer til HFK produkter. Hadde selv følt meg lurt om dette tilfellet er sant.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Mulig denne selgeren burde oppgradere kunnskapene sine når det kommer til HFK produkter. Hadde selv følt meg lurt om dette tilfellet er sant.
    hm sorry folkens godt mulig det bare er jeg som har misforstått det han har sagt. burde heller gå for DM603 hvis det er noe flesteparten her inne mener er de beste i 600 serien

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm sorry folkens godt mulig det bare er jeg som har misforstått det han har sagt. burde heller gå for DM603 hvis det er noe flesteparten her inne mener er de beste i 600 serien
    Det kommer vel egentlig helt ann hvor mye du vil legge i det. Men iallefall ut ifra spesifikasjonene til DM683 så er det en bedre høytaler enn DM684. Jeg valgte iallefall DM683, og jeg er utrolig fornøyd med disse høytalerne, men som jeg sa i en tidliglere post, jeg er ikke akkurat noen god referanse når det gjelder lyd, iallefall siden jeg er helt ny i "gamet", så jeg er forsiktig med å løpe rundt å anbefale noe som helst. Beste tipset er vel bare å lytt til di forskjellige. Helst sammen med den eventuelle elektronikken du skal kjøre dette på. Selv kjøpte jeg receiver først, og "uhørt", men fikk med meg demo høytalerne til hifi-klubben hjem til test. Og det endte da opp med kjøp.

-Christer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sykt digg har fått de nye B&W DM685 som jeg kommer til å bruke som fronthøytaler til de greier å levere 683 må si at det er en ubeskrivelig god lyd i dem bruker nå 685 sammen med en dali ikon sub. har også fått htm 61 som ikke er koblet opp enda

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sykt digg har fått de nye B&W DM685 som jeg kommer til å bruke som fronthøytaler til de greier å levere 683 må si at det er en ubeskrivelig god lyd i dem bruker nå 685 sammen med en dali ikon sub. har også fått htm 61 som ikke er koblet opp enda
    Grattis. Godt valg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 685 + NAD C315Bee

Hei!

Jeg er og en av de som så godt som hadde bestemt meg for å gå for den "gamle" B&W 600 serien, helt til de lanserte den nye og jeg fikk høre dem på HFK. Da ble plutselig suget ut av bankkontoen økt en hel del..

Hadde egentlig tenkt å handle et lite mini anlegg fra Denon med Dali Concept1, men etter en lytterunde så ble det lagt igjen en hel del mer penger.

Sitter nå med et stereooppsett med et par 685 og en NAD C315BEE og er storfornøyd. Elsker den myke lyden som kommer ut av disse høytalerne, nesten så du kan ta på diskanten fordi den er så myk. De spiller også utrolig mye bass i forhold til størrelsen, jeg er imponert.

På sikt blir det surround og 683 men pr nå er det fullstendig overkill i min 15 kvadrat store stue.

Bare en ting og si: Løp og kjøp...

-Ottern

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ottern
    Hei!

Jeg er og en av de som så godt som hadde bestemt meg for å gå for den "gamle" B&W 600 serien, helt til de lanserte den nye og jeg fikk høre dem på HFK. Da ble plutselig suget ut av bankkontoen økt en hel del..

Hadde egentlig tenkt å handle et lite mini anlegg fra Denon med Dali Concept1, men etter en lytterunde så ble det lagt igjen en hel del mer penger.

Sitter nå med et stereooppsett med et par 685 og en NAD C315BEE og er storfornøyd. Elsker den myke lyden som kommer ut av disse høytalerne, nesten så du kan ta på diskanten fordi den er så myk. De spiller også utrolig mye bass i forhold til størrelsen, jeg er imponert.

På sikt blir det surround og 683 men pr nå er det fullstendig overkill i min 15 kvadrat store stue.

Bare en ting og si: Løp og kjøp...

-Ottern
    Gratulerer Flott oppsett du har fått deg. Men det er da ikke overkill på 15 kvadrat. Har selv høyttaler på samme str på 14 kvadrat. Ingen problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Gratulerer Flott oppsett du har fått deg. Men det er da ikke overkill på 15 kvadrat. Har selv høyttaler på samme str på 14 kvadrat. Ingen problem.
    Hmmm... Jeg hadde et par litt eldre Paradigm med 2stk 8" basselementer i hver og det ble for mye..

Må ikke si slik, er ikke bra for bankkontoen min... :P

-Ottern

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ottern
    Hmmm... Jeg hadde et par litt eldre Paradigm med 2stk 8" basselementer i hver og det ble for mye..

Må ikke si slik, er ikke bra for bankkontoen min... :P

-Ottern
    Har selv fronter med 4 stk 6,5" og en SVS PB12 plus og det funker utmerket på 14 kvadrat

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der mange her som har høytalere i 600 serien?? fikk mine bakhøytalere og HTM61 for en uke siden og må si jeg er skikkelig fornøyd med dem. styrke og dynamikk i massevis

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er også en lykkelig eier av et par 683, sammen med MAA705 så er lyden suveren:razz: .

Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Nå har jeg brukt mine DM683 i ca halvannen uke å litt hver dag.
    Jeg er inne på tanken om å anskaffe en Lyngdorf forsterker til for på musikk syns jeg de mangler det lille ekstra.. mens på film er de glimrende!

Mulig jeg har blitt bortskjemt med høy musikk lyd da jeg brukte CLS-215 mens jeg venta på DM683.. CV høytalerne ble ivertfall veldig livlige med en Lyngdorf forsterker. Syns punkt?

På den 2808 jeg har spiller jeg ned til ca 0db på displayet og kan tyne til ca +5db hvis de har fått stått på en stund.

Noen som har tips eller erfaringer her?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var innom den nye HFK sjappa i Kr.sand og hørte litt på DM686 -du verden! Det var mye og riktig lyd for pengene

Fikk høre på dem også parallellt med CM1 - og jeg synes ærlig talt at 686 spilte varmere, penere og mere 'nøytralt'............

hmmmm

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Help..Somebody?

Det var en som stillte spørsmålet om hvordan 683 ville spille på Yamaha RX-V2700, men han fikk ikke svar, så jeg stiller det igjen..

DM683 + V2700?? Skal gi 140w (RMS) over hele linja den. Ikke alle bryr seg om watten og er opphengt i vekt istedet, og den veier altså rett under 20kg..

Hadde egentlig bestemt meg for Klipsch RF82, men ble jæveli usikker. Skal i hjemmekino-oppsett..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har 683

Bruker en Yamaha 1800 receiver. Skal nå snart kjøpe effektforsterker til forntene. Noen synspunkter. Er Lyngdorf 2175 god nok. Så en test av denne en gang og den tapte seg litt ved lave impedanser. å kanskej jeg skal gå for noe annet som Vincent 331.

Bare fint å høre noen synspunkter fra noen som har testet disse høyttalerne med div effektforsterkere. Bare Yamaha 1800 er ikke helt optimalt føler jeg selv om det blir en helt grei lyd av det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Bruker en Yamaha 1800 receiver. Skal nå snart kjøpe effektforsterker til forntene. Noen synspunkter. Er Lyngdorf 2175 god nok. Så en test av denne en gang og den tapte seg litt ved lave impedanser. å kanskej jeg skal gå for noe annet som Vincent 331.

Bare fint å høre noen synspunkter fra noen som har testet disse høyttalerne med div effektforsterkere. Bare Yamaha 1800 er ikke helt optimalt føler jeg selv om det blir en helt grei lyd av det.
    Mine har aldri gitt seg i allefall. Da mener jeg en forsterker på to HT. Har testet ut hjemme hos meg med SDA 2175 på B&W 804. Spiller meget bra. Men Vincent `n er jo også en bra forsterker. Ingen tvil. Husk at Lyngdorfen er veldig nøytral. Har mye å si på lydkilden.

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •