Sandfylling av System Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Det er et eget kammer i SA så kabinettvolumet blir identisk med og uten sand.

Ser Hegel H200 blir anbefalt litt lengre oppe i tråden her til SA, i mine ører er den komboen sammen med Nordost kabler den værst tenkelige komboen til SA.
    Hvordan HFC kan pushe den komboen på folk er uforståelig men god lyd blir det iallfall ikke ut av det.
    Mange faktorer som spiller inn her vil jeg si. Den største er nok smaken. H200 er en veldig god forsterker. Den har kraften som SA har godt av. Riktignok kan det med fordel testes forskjellige kabelsammensetninger. Har opplevd stor forskjell på akkurat det punktet. Selv vil jeg si at jeg synes Primare er god match med SA. Kanskje også NAD M serie..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg Mac er en god kombinasjon til SA eller evt klasse A forsterkere.
    Uansett kabel mellom Hegel og SA tror jeg aldri man får en god match men det koker selvsagt ned til preferanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg i rekken med folk som sier strammere og mer nøyaktig bass. Fylte mine SA1750 (helt opp) med blåsesand fra Biltema ca 3 måneder etter jeg fikk dem, og merket bedre resultater med en gang.

Det må også nevnes at stuen anlegget står i ikke er spesielt egnet til lyd, føler veggene er "myke", det vil si tynne sponplater som har en tendens til å skape "joming" ved visse lave frekvenser.. Sanden hjalp masse på å korrigere dette problemet.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Greia er at hvis du har dine SA høyttalere nærme veggen, så kan dette føre til litt vel massiv bass. Da bassrefleks-portene vender bakover. Løsningen kan være å fylle TØRR sand i sandkammeret. Har hørt at det kan være en fordel å fylle på litt etter litt etter hvordan man liker det. Hør en uke på hver Kg`!
    herregud....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    herregud....
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et par SA 1050 i mange år nå, og har både god og dårlig erfaring med sandfylling.

I mitt tidligere hifi rom (20m2, murvegger, murgulv med teppe over og mye møbler) opplevde jeg det som veldig positivt når jeg fylte høyttalerne med sand. Fikk strammere bass og tydeligere lydbilde.
    Men når jeg flyttet og satte opp anlegget i en større stue (40m2, gips i vegger og tak, parkettgulv) opplevde jeg at anlegget lød veldig spinket og dårlig. Måtte da tømme ut nesten all sanden igjen før jeg fikk tilbake litt bass og "behagelig" lyd.

Så bruk sandkammeret med omhu, er ikke alltid at mer sand = bedre lyd.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Det er et eget kammer i SA så kabinettvolumet blir identisk med og uten sand.

Ser Hegel H200 blir anbefalt litt lengre oppe i tråden her til SA, i mine ører er den komboen sammen med Nordost kabler den værst tenkelige komboen til SA.
    Hvordan HFC kan pushe den komboen på folk er uforståelig men god lyd blir det iallfall ikke ut av det.
    At du kan påstå dette er helt utrolig.Jeg har selv Hegel H200 som driver B&W 804 nautilus dette funker helt ok.Men jeg vurderer sterkt og kjøpe meg SA Explorer etter en demo på hfck for to dager siden med nettop HEGEL H200 og HEGEL CDP4A cd spiller + nordost kabler dette låt noe helt sinnsykt rått. mye bedre en med B&W 804. Skal låne Explorerne hjem i helga så det blir gøy. ps 804 blir sikkert ok bakhøyttalere he he

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var gulltips gitt var ikke klar over sandkammeret engang jeg (har 1550). fikk fylt de i dag og nå er jeg kvitt alt av brumlebassen som jeg absolutt ikke ville ha der.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •