Monitor Audio Gold Signature - erfaringer? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 113 av 113
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går an å ta en titt inn på "Monitor Audio Owners Thread" på amerikanske AVSforum, der er det flere som kjører med litt for oss uvante oppsett på sine høyttalere. F.eks ikke uvanlig å bruke GSLCR i hele frontrekka (3 stk).

Tråden er lang, men det er en del folk der med bra peiling på MA Gold, både oppsett og matchende forsterkere.

Jeg vet ikke hvordan en lager en link dit, men det går å fint å søke opp tråden.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Vet ikke hva dere synes, men jeg er ikke helt fornøyd med denne testen eller mange andre for den saks skyld:

Det virker som om det hele foregår i for høyt tempo. I GS-testen står det ikke ett ord om hvilken/hvilke modeller som er på test. Av bildene ser jeg jo at det er GS20, men dette står faktisk ikke noe steder!
    Heisan Odd!

Jeg har nå fått lest testen, og er vel ikke akkurat helt enig i alle dine synspunkter. For det første, så står det jo hvilket utstyr som er testet. GS 20, 10 og LCR.

For det andre så kjenner jeg meg igjen i flere av beskrivelsene av oppsettet, dette med at diskanten kan bli litt pågående enkelte ganger stemmer på en prikk, men dette er ikke noe problem, det løser du med rør i kilde eller pre. Trenger heller ikke være noe negativt, at diskant er litt pågående, ihvertfall ikke i mine ører. Dette gjør at utrolig mye detaljer kommer bedre frem på film og er i så henseende positivt, og øker morrofaktoren.

Til musikk så løser man dette enkelt som tidligere nevnt.

De fikk jo tross alt karakter 5, som jo absolutt må sies å være bra. Hadde de brukt GS60, så tror jeg ikke det hadde vært så fryktelig langt unna en 6'er.

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ett par demoer på GS20, og fikk en kompis til å kjøpe hele pakka.
    Tok med meg mitt eget rørutstyr til kompisen forrige fredag, for å ha en lengre lyttekveld i stereo. Jeg ble veldig overrasket over at lyden til tider var rimelig kvass i toppen. Er ikke helt sikker på hva det kom av, men i min egen stue (med samme elektronikk og kabler) på mine FocalJMlab Cobalt 816s er det ikke spisst oppover i det hele tatt. Disse er jo litt kjent for å kunne være litt spisse i toppen, uten at jeg er enig i det forsåvidt.

Jeg ble ellers positivt overrasket over hvor mye lyd det ble med bare 2x35 rørwatt, også nedover i kjelleren. Rommet vi spilte i er temmelig bra iflg tidligere erfaringer. Mulig de matcher dårlig med min elektronikk og kabler, og evnt. rommet? Det gjaldt ikke på alle plater vi spilte, men det hjelper jo lite....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 816s og har GS20 og jeg kan si at Focalene er piggtråd i toppen sammenlignet med GS20. Tror nok elektronikk eller rom spiller inn her.

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette blir et heftig oppsett. Gratulerer så meget. Jeg ville ha byttet GS10 med GSFX.

Hvorfor skulle du bruke GSLCR bak? Skal du ikke ha center i front?? Eller har du tenkt å kjøre center bak også? Altså 2?

Etter en heftig demo hos Atle igår kan jeg ikke annet enn å anbefale SVS.

Høytalerne er kommet:-D Skal hente de etter jobb.

Pga avstanden fra lytteposisjon og til bakveggen er lang, ca 3meter ble jeg anbefalt fra der jeg har kjøpt høytalerne av at de kan bli litt "små". Han sa at med GSLCR bak vil jeg få mer trøkk.
    Pga leveringstid har jeg ordnet med at jeg betaler for GS10 og hvis jeg vil gå for GSLCR leverer jeg GS10 tilbake og betaler et mellomlegg (god pris).

Oppsette forand er som før: 2 stk GS20 og 1 stk GSLCR.
    Jeg kan ikke bruke sidehøytaler pga plassering og WAF!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vetteman!

Har ikke fått med meg helt hvordan man siterer andre fra tidligere innlegg, men ad testen i Hjemmekino: Jeg er ikke misfornøyd med at det ble "bare" en femmer på terningen, langt ifra. Det er forsåvidt uvesentlig hvilken karakter som ble utdelt, det jeg etterlyser er at de faktisk skriver hvilke modeller de har testet og i hvilket oppsett. Faktaruten med prisene (som du referer til) kan være de testede høyttalerne, det kan også like gjerne være en prisoversikt over serien generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrte av innlegget før jeg var helt ferdig her....:-D

Jeg er helt enig i at det er relativt enkelt å temme dne litt friske diskanten i GSene, gjerne med rør.

jeg har prøvelyttet i utvalgte stunder uten unger her og synes lyden er frisk og crisp uten å være hard på oppsettet mitt (copland 306/535, marantz dv9600)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten kan også temmes med kabler. Unngå Nordost og andre lyst klingende kabler. Har med hell brukt Wireworld, van den hul og audioquest. Ellers kan rør være made in heaven med MA gs:-D .

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vetteman!

Faktaruten med prisene (som du referer til) kan være de testede høyttalerne, det kan også like gjerne være en prisoversikt over serien generelt.
    Det er forsåvidt riktig, men jeg synes dette blir flisespikkeri. Det har stått slik i flere tester, og jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med å skjønne hva som har vært testet. Men jeg skal være enig med deg at det kanskje burde vært nevnt i selve artikkelen hva dem testet

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrte av innlegget før jeg var helt ferdig her....:-D

Jeg er helt enig i at det er relativt enkelt å temme dne litt friske diskanten i GSene, gjerne med rør.

jeg har prøvelyttet i utvalgte stunder uten unger her og synes lyden er frisk og crisp uten å være hard på oppsettet mitt (copland 306/535, marantz dv9600)
    Marantz og Copland kan jeg tenke meg er god match ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang dags ferd mot natt.....må se til å få gjort noe med de her 18-timers dagene...:neutral:

Fire pølse i mikron og Kari Bremnes på lavt volum i et stille hus.....

man senker skuldrene og tenker: DER har vi poenget med et godt anlegg og musikk med sjel...

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Er det noen som har prøvd eller sett noen omtaler av GS takhøytalere. Jeg har en 2-kanalsforsterker til overs og prosessoren min er 7-kanals så jeg lurte på om jeg skulle prøve dette. La kabelrør klare i taket tilfelle ånden skulle komme over meg så det er også greit. Grunnen til takhøytalere og ikke gsfx er at rommet mitt er åpent på den ene siden så det er ikke noen vegg og henge den på. Noen som evt. har noen andre erfaringer med takhøytalere. Innspill mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi huset priser

Ser at denne tråden har vært borte en stund, men holder på a deale litt med andre nå.. går det ann å si noe om priser som dere har fått.. kanskje jeg har noe mer å slå i bordet med.. har noen tatt noen bilder av gsfx på veggen? skjønte at de kunne være litt store..

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •