Monitor Audio Gold Signature - erfaringer? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 113
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høyden på lydbildet synes jeg er bra når jeg ser film. Har senteren stående såpass høyt at mellomtoneelementet nesten er på høyde med mellomtoneelementet til frontene. Når jeg ser film legger jeg seteryggen bakover og da ser jeg ikke toppen på frontene. Jeg bruker projektor og sliter med at det gir gjennskinn i toppen på senteren (pianolakk ), jeg må da legge et lite stykke med scenemolton over når jeg skal se film. Synes selv ikke det er noe problem, da jeg fjerner dette når filmen er slutt.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at MA GS kommer relativt helskinnet gjennom testen i siste Hjemmekino!

Eneste lille advarsel er dårlig matching av diskanten..

Men GSFXene er ikke med i testoppsettet? Ser ikke at de er nevnt. Det er synd da disse helt klart er med å løfter serien litt opp fra mye annet med 5 kanaler.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt synd at de ikke fikk testet GSFXene. Høyttalerene fikk jo ellers en bra omtale. Diskanten har jeg temmet med rør.

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Et rør i hver kanal i forforsterkeren...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er siste Hjemmekino kommet ut i forretningene?

Var bare en svipptur innom Narvesen igår, bare forrige nummer der. Kan dere utdype litt hva som står om GS?

Imidlertid var jo Platinum testet i siste HifiChoice:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er siste Hjemmekino kommet ut i forretningene?

Var bare en svipptur innom Narvesen igår, bare forrige nummer der. Kan dere utdype litt hva som står om GS?

Imidlertid var jo Platinum testet i siste HifiChoice:-D
    Oppsummering:

+ Frisk lyd, God dynamikk, Flott finish, Tørre og rene

- Litt fremtredende diskant i enkelt tilfeller

Min tråd

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Oppsummering:

Har bladet med testen kommet i butikken enda eller er det bare dere som er bonenter som har fått det litt tidligere??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsummering:

Burde vært ført på, går dyyypt:-D

Hvem var dem som testet?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har kommet i butikken ennå. Det lå i postenkassen min igår.

Det var Håvard og Atle som testet de.

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har kommet i butikken ennå. Det lå i postenkassen min igår.

Det var Håvard og Atle som testet de.
    Hvilken karakter?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvilken karakter?
    De fikk en 5'er. Hadde diskanten vært litt bedre (den er jo bra da) vil jeg nok tro at de hadde fått en 6'er. :-D

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva dere synes, men jeg er ikke helt fornøyd med denne testen eller mange andre for den saks skyld:

Det virker som om det hele foregår i for høyt tempo. I GS-testen står det ikke ett ord om hvilken/hvilke modeller som er på test. Av bildene ser jeg jo at det er GS20, men dette står faktisk ikke noe steder! etterhvert går de over femkanalsvurdering, igjen ikke noe om hvilke som er i oppsettet, det snakkes om en senter, men ikke om hva som er bak (GS10?)

Skal ikke si at bladet ikke får tak i essensen av hva MA GS kan gi lytteren, men en skulle her presentert hele serien skikkelig, fått testet de dedikerte bakhøyttalerne både på musikk og film, tatt med GS60 osv....

Kjenner at jeg nå har lyst til å legge bredsida til og etterlyse mye mer grundighet og oversiktlighet i artiklene i Hjemmekino (og Lyd og Bilde også!)men skal la det være....:???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Vet ikke hva dere synes, men jeg er ikke helt fornøyd med denne testen eller mange andre for den saks skyld:

Det virker som om det hele foregår i for høyt tempo. I GS-testen står det ikke ett ord om hvilken/hvilke modeller som er på test. Av bildene ser jeg jo at det er GS20, men dette står faktisk ikke noe steder! etterhvert går de over femkanalsvurdering, igjen ikke noe om hvilke som er i oppsettet, det snakkes om en senter, men ikke om hva som er bak (GS10?)

Skal ikke si at bladet ikke får tak i essensen av hva MA GS kan gi lytteren, men en skulle her presentert hele serien skikkelig, fått testet de dedikerte bakhøyttalerne både på musikk og film, tatt med GS60 osv....

Kjenner at jeg nå har lyst til å legge bredsida til og etterlyse mye mer grundighet og oversiktlighet i artiklene i Hjemmekino (og Lyd og Bilde også!)men skal la det være....:???:
    Nå har ikke jeg lest testen, men hvis det er slik som du beskriver at det ikke er nevnt hvilken/hvilke høyttaler(e) i serien som er testet så er jo det for dårlig. Når det gjelder center så er det kun 1 alternativ, så den er grei. Men som du sier burde det stått om det er GS 60, 20, 10 eller GSFX.

Kanskje Atle kan kommentere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en forferdelig dårlig test. Står ikke med hviken elektronikk/kabler de ble testet med. Ikke hvilke høyttalere som som ble brukt. Ikke hvor lenge testen varte. Kan se ut som om de testet i et par timer. Ikke om høyttalerne var innspilt, og hvordan de beskriver lyden av disse høyttalerne er så overfladisk at min mor hadde gjort det bedre. Mitt første og siste hjemmekino:evil:

Mvh
    Even

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smog
    Dette var en forferdelig dårlig test. Står ikke med hviken elektronikk/kabler de ble testet med. Ikke hvilke høyttalere som som ble brukt. Ikke hvor lenge testen varte. Kan se ut som om de testet i et par timer. Ikke om høyttalerne var innspilt, og hvordan de beskriver lyden av disse høyttalerne er så overfladisk at min mor hadde gjort det bedre. Mitt første og siste hjemmekino:evil:
    Mvh
    Even
    Nå har jeg fortsatt ikke fått lest den, men sååå dårlig kan det vel ikke være???? Håper ikke det er siste Hjemmekino du kjøper smog, overall synes jeg det er veldig bra. Kjøpte siste Lyd og Bilde igår og DET var dårlig, bare duppeditter og gadgets. Ikke interessant for meg ihvertfall.

Nå vet jeg ikke hvor mye kjennskap Håvard Holmedal har til GS, men Atle har jo levd med de i en uke tidligere iår, så han har bra kjennskap til de, men er enig i at hvilken elektronikk som blir brukt når det testes høyttalere skal være med. Og det bruker det jo faktisk å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få lest testen, det er faktisk sånn at det virker som om det er satt av et par timer på hele greia...

Siden vi allerede er litt på siden av tema for tråden:

Det er et av problemene med bladet: Det er ikke et jevnt nivå over artiklene/skribentene. Grundigst, og dermed best, kommer projektortestene ut. Deretter ikke så aller verst på tv. Skikkelig overflatisk og dårlig er stor sett alt på musikk og lyd. Der er Lyd og bilde faktisk bedre.

Men det er langt igjen til dette kan kalle seg et slags fagblad på området. Det blir for mye snikksnakk. Det er for lite presis språkføring, illustrasjonene er ofte glossy presentasjonsbilder hentet andre steder fra og ikke fra testoppsettet.

Og totalt fraværende: Gode artikler om hvordan en kobler sammen alt utstyret som gjerne finnes i en hjemmekino, hvordan utnytte den fire år gamle receiveren din uten HDMi på beste måte osv.

Her er det mye upløyd mark for bladet!! Halvparten av alle innleggene på forumet går jo ut på å prøve å orientere seg oppi alt utstyret, og der noen få prøver å spre litt kunnskap. Ofte blir bare forvirringen større! Vi trenger GRUNDIGE og SYSTEMATISKE artikler gjerne basert på praktisk problemløsing.
    Og det er lov å bruke diagrammer og tabeller i stedet for tre innskutte bisetninger. Pedagogikk heter det....

Hvis vi i tillegg kunne få litt mindre gadgetprat om nok en ipod-duppedings så ville bladet hevet seg mange hakk!

Sånn. Godt å få sagt det....:-|

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og følelsen når jeg leser Hjemmekino at det noen ganger blir litt lite beskrivelse av hva produktet yter og mye jatta, jatta rundt produsenter osv osv...

Diskanten på GS er muligens litt rolig, men jeg synes lyden i helhet er utrolig bra og den viser fort kvaliteten på materialet du forer med. Kjørte mine med Kralls julealbum - helt fortreffelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hjemmebesøkene hos folk er jo helt verdiløse hva kunnskapsformidling angår. Ok som ren underholdningslesning, men ikke noe mer.

Skulle jeg ha fått besøk fra bladet hadde jeg forventet at de analyserte hele oppsettet grundig, både på bilde og lyd. Svakheter (som helt sikkert finnes) skulla avdekkes og diskuteres. Deretter ville det være naturlig at journalisten, med sin store erfaring på området også var med og prøvde å forbedre oppsettet med kalibrering/justering osv. Kanskje foreslå annet utstyr der det kan behøves m.m. Det er veldig mye utstyr i bruk som ikke yter sitt beste pga manglende kalibrering, dårlig akustikk osv. Og gjerne oppfølgingsbesøk etter en tid for å sjekke ut hvordan det hele gikk.

Dette hadde vært ekstremt lærerikt!

Istedet får vi en artikkel der forfatteren faller i staver over alt sammen og skryter uhemmet av det hele. Spiller Rammstein og spiser kake. Adjø.

Mangler bare kakeoppskriftene i faktarute så er det hele fullkomment...

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går å venter på vårt nye anlegg, full pakke (nesten)

GS20, GS10 og GSLCR, sammen med Onkyo TX-SR875,Sony BDP-500 og 50" Hitach flatskjerm:-D :-D :-D .

Det jeg lurte på on noen har erfaring i å bruke GSLCR bak isteden for GS10?
    Stuen vår er lang og av praktiske årsaker er bakveggen ca 3m bak sitteposisjonen.

En annen ting var sub? Jeg skal først og fremst bruke suben til film.
    Fikk anbefalt Klipch RT-10D?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondSB
    Går å venter på vårt nye anlegg, full pakke (nesten)

GS20, GS10 og GSLCR, sammen med Onkyo TX-SR875,Sony BDP-500 og 50" Hitach flatskjerm:-D :-D :-D .

Det jeg lurte på on noen har erfaring i å bruke GSLCR bak isteden for GS10?
    Stuen vår er lang og av praktiske årsaker er bakveggen ca 3m bak sitteposisjonen.

En annen ting var sub? Jeg skal først og fremst bruke suben til film.
    Fikk anbefalt Klipch RT-10D?
    Dette blir et heftig oppsett. Gratulerer så meget. Jeg ville ha byttet GS10 med GSFX.

Hvorfor skulle du bruke GSLCR bak? Skal du ikke ha center i front?? Eller har du tenkt å kjøre center bak også? Altså 2?

Etter en heftig demo hos Atle igår kan jeg ikke annet enn å anbefale SVS.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •