Monitor Audio Gold Signature - erfaringer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 113
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Javel, da kom det en palle med esker fra Hifihuset her i går ettermiddag. Høytidelig utpakking etter leggetid...doble pappkasser og gode greier....tilslutt den siste kassen med det jeg trodde var et par GSFX`er....

SJOKK! Bare en stk i den kassen! Rask opptelling ga samme svar hver gang, kun fire kolli! En GSFX i manko, og jeg aner ikke hvor den er....Ringt sjåføren på siste bil og han sverget dyrt og hellig på at han leverte ut det han fikk på bilen....

Grum til sinns ble plint på GS20ene montert, nå manglet det bare at de lød som et kveldskurs i glasskjæring kombinert med hul blikklyd fra Kina...:

Men heldigvis: En snarlytt avslørte vel at de har potensiale... Ikke noe særlig bassfundament enda og diskanten er vel litt "kantete" i forhold til Dynaudiodiskanten i mine velbrukte HFer (men hadde vel egentlig ikke venta noe annet, ingenting slår silkelyden i Dynaudio....)

Men en fin og åpen mellomtone er kjærkomment! Det er særlig der jeg tror GSene er suverene, er dere enige i det? Akkustisk gitar og sang låt veldig fint!

Skriver i fortid, i dag tidlig ble familiens fireåring observert bevæpnet med tusj og potetskreller, i fint driv bortover stuegulvet for å ta nyervervelsene i øyesyn....

Profesjonelle kriseteam reagerer ikke raskere enn far som stuet unna juvelene på loftet...:|

Så dere må gjerne skrive litt mer om hvordan disse lyder, det er jo greit å lese for en som må dele av stua før det blir snakk om noe mer her...

Og på mandag er det vel Hifihuset, tollpost globe etc etc....

God helg!
    Gratulerer så meget. Synd det med GSFX da, ordner seg sikkert. Er helt enig med deg angående mellomtonen, den synes jeg rett og slett er nydelig.
    Akustisk gitar og vokal er en drøm å høre på.

La talerne få en 2-300 timer før du dømmer de. Dette med diskanten er enkelt å justere med å bytte kilde/forsterkeri. Hva slags elektronikk forer du de med?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilde: Rotel CD-spiller 971 tror jeg den heter. Litt råtten lyd fra den egentlig tror jeg...selv om den er klokka opp på nytt en gang i tida. Skal bytte i marantz dv9600, også parkert på loftet foreløpig.....

Ellers er det en Copland 306 rørpre som fôrer et par Zapsolute klasse A 78W monoblokker som jeg bygde for sikkert ti år siden. Mark I. De er som naboen; stygg, men innmari grei på innsida...:-D Disse beholder jeg til bordtennisbruk m.m. Går og venter på Copland 535 som skal drive GSene rund baut etterhvert.....(havner sikkert på loftet den også ei stund....!)

Tror Rotelen er svakeste ledd i dette laget. Forøvrig så skal jeg ordne opp akustikken i det som skal bli lytterom etterhvert. Nå er det parkett uten teppe og relativt lite på veggene, det blir det gjall av.

Hmmm...kanskje det er like greit å lage lytterom på loftet? Når jeg ser hva jeg skriver her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ma Gs60

Heisan.
    Har nettopp fått installert Monitor Audio GS60 i stuen min.
    Kan på det varmeste annbefale disse høytalerene.
    Har tidligere brukt JM-Lab electra 936, men er nå blitt frelst på MA.
    Det var gjort på få minutter og justere inn disse contra electra. Mye opnere lydbilde med en utrolig crispi diskant. Mellomtonen er open,presis og uten antydning til å bli hard. Bassen sitter like presis som electra, men går dypere. Låter utrolig bra etter kun noen timers innspilling og konefaktoren er meget bra. Slanke og lekkert design.
    Har også testet GS20 og det var disse som sørget for handelen på GS60 uten å ha hørt dem først...det var aldri noen tvil.
    Det er litt mindre bass(ikke mye) og sannsynligvis lettere å drive med mindre forsterker, men like imponerende lydkvalitet.
    Nå har jeg funnet fram 80/90 talls platene mine og det låter mye bedre enn noen gang.
    Bruker Arcam Solo som preout og 2 stk Parasound A23 slutttrinn(en brokoblet til hver) sammen med kimber kable kabler.
    Til og med emalasjen og beskyttelse til høytalerene var en klasse for seg...
    Meget proff.
    Hilsen Bejo

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg er ute etter erfaringer med Monitor Audio sin GS - Gold Signature serie. Da spesielt modellene GS20 og GS60 sammenliknet med andre i prissjiktet.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og velkommen til "gjengen". :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bejo
    Heisan.
    Det var gjort på få minutter og justere inn disse contra electra. Mye opnere lydbilde med en utrolig crispi diskant. Mellomtonen er open,presis og uten antydning til å bli hard. Bassen sitter like presis som electra, men går dypere. Låter utrolig bra etter kun noen timers innspilling og konefaktoren er meget bra. Slanke og lekkert design.
    Har også testet GS20 og det var disse som sørget for handelen på GS60 uten å ha hørt dem først...det var aldri noen tvil.
    Det er litt mindre bass(ikke mye) og sannsynligvis lettere å drive med mindre forsterker, men like imponerende lydkvalitet.
    Nå har jeg funnet fram 80/90 talls platene mine og det låter mye bedre enn noen gang.
    Bruker Arcam Solo som preout og 2 stk Parasound A23 slutttrinn(en brokoblet til hver) sammen med kimber kable kabler.
    Meget proff.
    Hilsen Bejo
    Hærlii, gratulerer så meget. Nå må vi snart starte Monitor Audio-klubb her på forumet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bejo
    Heisan.
    Meget proff.
    Hilsen Bejo
    Grattis!
    Som Vettemann skriver også, de lyder meget mye bedre etter du får gitt dem noen timer. Ettersom du er så fornøyd allerede kan du jo bare glede deg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den manglende GSFXen underveis, Hifihuset hadde trodd at de var pakker parvis i samme eske. Men de pakkes enkeltvis som de andre i serien,

Lettet over at det ikke var verre, så for meg en regnvåt sak på en mjølkeramp på Dombås ei stund her....

De GSFXene er digre! Noen her som har fått satt opp disse i et 5.1-system og fått testet ut det hele på film og musikk? Er spent på hvordan dipol kontra direktelyd fungerer i praksis.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet de opp, men har ikke fått testet de så mye. Det går mest i musikk her nå. :-)

Denne er nå på besøk hos meg. Products: Stereo 90 Amplifier

Må si at rør og MA passer bra sammen. Det skal testes og høres, men første inntrykk er meget bra.

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jeg har koblet de opp, men har ikke fått testet de så mye. Det går mest i musikk her nå. :-)

Denne er nå på besøk hos meg. Products: Stereo 90 Amplifier

Må si at rør og MA passer bra sammen. Det skal testes og høres, men første inntrykk er meget bra.
    Aiaiai, spennende eksu. Må si meg enig i at rør og MA går fint ihop. Vi må få noen flere lytteinntrykk etterhvert.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre mer om Roguen, selv om Creeken begynner å virke meget bra på GS, så er det jo alltid moro å ha planer...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den siste GSFXen kommet vel i hus...!

Copland 535 er underveis den også når som helst nå.

Det flasker seg:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Da er den siste GSFXen kommet vel i hus...!

Copland 535 er underveis den også når som helst nå.

Det flasker seg:-D
    BILDER, BILDER, BILDER

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    BILDER, BILDER, BILDER
    Skal prøve å få tatt noen når det blir litt bedre tid! Datakunnskapene er IKKE store, men det må da vel gå an å få et par bilder over på forumet her...

Copland ankommet, ser cool ut, spiller bra, men HFene er egentlig for tungdrevne for den. Skal bli artig å få prøvd GS20 på denne etterhvert.

Har satt opp Marantzen istedet for Rotelspilleren. Flere klasser bedre lyd. Varmere og rundere. Tror det hele åpner seg opp med GSene, nå er det hele ganske lukket.

Kanskje jeg slår til med en byggetråd etterhvert?! Det kan bli givende å få litt innspill underveis også...:-D

Er det test av Monitor GS i neste hjemmekino? Det skal bli spennede å få 'fasiten' om denne serien....virker som det er innmari mange gode høyttalere i prisklassen 10 - 20 000 etterhvert. Håper de er skikkelig innspilt før vurdering!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    BILDER, BILDER, BILDER
    Skal prøve å få tatt noen når det blir litt bedre tid! Datakunnskapene er IKKE store, men det må da vel gå an å få et par bilder over på forumet her...

Copland ankommet, ser cool ut, spiller bra, men HFene er egentlig for tungdrevne for den. Skal bli artig å få prøvd GS20 på denne etterhvert.

Har satt opp Marantzen istedet for Rotelspilleren. Flere klasser bedre lyd. Varmere og rundere. Tror det hele åpner seg opp med GSene, nå er det hele ganske lukket.

Kanskje jeg slår til med en byggetråd etterhvert?! Det kan bli givende å få litt innspill underveis også...:-D

Er det test av Monitor GS i neste hjemmekino? Det skal bli spennede å få 'fasiten' om denne serien....virker som det er innmari mange gode høyttalere i prisklassen 10 - 20 000 etterhvert. Håper de er skikkelig innspilt før vurdering!

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bejo, hvor stor forskjell var det mellom gs20 og gs60.

Jeg skal ned til lokale forhandler her i Sandnes for å høre på gs20 og noe andre høytalere på torsdag med fruen, og en av spørsmålet er pris og glede/store forskjeller.

Forholde film/musikk blir vel 60/40

Jeg har nettop bestilt 50" flatskjerm, blu ray spiller, onky 905 (eller 875 hvis det ikke er mulig å få tak i 905) og nå høytalere.
    Fruen begynner å sette på håndbrekket , men jeg vet hun liker god musikk:-D

Jeg har sett for meg gs20, gslcr og g75. Hva måtte du ut med for settet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk bra høyttaler. Står MA GS20 i min stue sammen med Copland CSA 303 pre og Myryad 240 effekt og det spiller som en kule rett ut av esken. Hvor bra blir det om 300t:-o . Rør i kjeden foran Monitor Audio anbefales.

Mvh

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med å bruke sub sammen med GS20? Lurer litt på om jeg skal prøve en sub sammen med dem. De spiller jo bra bass alene, men moro med det lille ekstra som det heter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering??

Spørsmål til alle som har hatt GS i to eller flere kanaler en stund og fått prøvd seg litt fram: Hva fungerer/fungerer ikke mhp plassering?

Oppstilling av frontene: Avstand innbyrdes/til lytteposisjon/til vegger. Vinkling innover?

Plassering av senter: Kan denne stå helt inntil bakvegg (er vel ikke bassport bak på denne)?

Plassering av GSFXene: Bak eller på siden (i 5.1)? Ved plassering et stykke oppå veggen, bør de vinkles litt ned mot lytteposisjon? Har noen prøvd å sette de opp de i bakre hjørnene slik at lyden kommer skrått bakfra som et kompromiss når man ikke har 7.1 oppsett? Og hvordan fungerer det hele på musikk og film med GSFXene satt i dipol eller "monopol"-stilling?

Erfaringer med sub og GS?

Mange spørsmål dette, håper alle bidrar med litt av sine erfaringer. Tror GSene har et virkelig stort potensiale med riktig elektronikk, nøyaktig oppstilling og et rom som ikke ødelegger det hele...:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv frontene stående litt over 50cm fra bakvegg og litt vinklet innover. Jeg er ikke ferdig med å justere de, men det er slik de står nå og de fungere bra der. Senteren har jeg plassert slik at jeg har samme avstand til den som jeg har til frontene. Fronten blir da stående i en svak bue. Bakhøyttalerene har jeg hengt opp på siden av sittegruppen ca 150cm over gulvet. Leste et sted at de ikke skulle vinkles mot sitteposisjonen. Jeg bruker de kun til film og har de stående på Dipole.

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Tenkte jeg skulle prøve å sette de opp omtrent slik jeg også, kanslkje noe nærmere hjørnene.

Hvordan synes du høyden på lydbildet blir når du ser film? Bruker du projektor/lerret eller tv? Jeg synes GS20 er litt lav, ser toppflaten når jeg sitter. Har vurdert å lage en slags plattform foran i lytterommet ca 10-15cm høyere enn gulvet ellers. Dette for å få hevet høyttalerne slik at diskant og mellomtone kommer mer i ørehøyde (a la GS60) og trekke opp lydbildet generelt slik at det kommer mer i høyde med senter på lerretet (har planer om ca 90 tommer). Er litt redd for at GS20 på gulvet og senter under lerret gir et for lavt lydbilde i forhold til bildet....

Hvordan synes du dette fungerer hos deg?

Lytterommet mitt vil bli på ca 3,20 x 3,80 forresten.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •