Monitor Audio Gold Signature - erfaringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 113
    Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si meg enige med resten her at GS serien er meget bra. Bruker for tiden centeren og GS10 som bakhøytalere. Har brukt GS60 som fronter, men de er nå byttet ut med Tag Mclaren sin F1 høytaler. GS60'ene er forøvrig tilsalgs på torvet for 18K.
    Har et annet spørsmål. Er det noen som har prøvd GS in-ceiling høytalerne. Vurderer og gå for 7.1, men har et problem med kinorommet at det er åpent ut mot kontordelen. Se vedlagte skisse Hadde tenkt å bruke en tung gardin der, sånn ca fra dør til dør. Derfor lurte jeg på å felle inn to høytalere i taket. Har lagt kabelrør frem dit i tilfelle. Noen som har noe erfaring med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvilken farge, hvilken pris???
    Ved meget rask avgjørelse kan jeg la de gå for 9500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vettemann og 92ttz

Hvor lang tid tok det før dere fikk god lyd i bassen fra GS60?
    Synes fortsatt de er litt slanke i bassen, meget gode i mellomtone/diskant. Har sweetspot mitt i rommet, 4m fra bakvegg. Bruker RX-V2700. Noen meninger om noe som kan justeres på forsterker?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Synes fortsatt de er litt slanke i bassen, meget gode i mellomtone/diskant. Har sweetspot mitt i rommet, 4m fra bakvegg. Bruker RX-V2700. Noen meninger om noe som kan justeres på forsterker?
    Det tok lang tid før bassen løsnet skikkelig. Hvis du har muligheten, så setter du dem til å spille på høyt volum over en lengre periode. Bruk skiver med masse bassinformasjon. Det hjalp uhyre mye hos meg. GS60 går dypt, veeeeldig dypt:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde du en mer basstung høyttaler tidligere?

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også mine var litt slanke i bassen, men jeg tror ikke at jeg rakk å få spillt nok til at de løsnet før jeg satte de til side til fordel for Tag Mclaren F1'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det tok lang tid før bassen løsnet skikkelig. Hvis du har muligheten, så setter du dem til å spille på høyt volum over en lengre periode. Bruk skiver med masse bassinformasjon. Det hjalp uhyre mye hos meg. GS60 går dypt, veeeeldig dypt:-D
    Kanskje grave frem den gamle bass-test cd`n fra man var 18. Da man rånet rundt i bilen med altfor mye bass

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hadde du en mer basstung høyttaler tidligere?

Nnjjeeii Kan ikke sammenligne de jeg hadde før(JM Lab 826V) med GS60.
    Men har hatt andre fra JM Lab tidligere, nesten i prisklassen til GS60. Men de fikk jeg spilt høyere med, løsnet raskere. Nå bor vi i firemannsbolig Gleder meg som et lite barn til vi får kjøpt hus med kjeller.....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt!!

....ringte Andre på Hifihuset i Bærum for å få referanser på GS-serien. Han skjønte vel at jeg var rimelig kjøpesugen så det ble handel pr telefon...

Fikk innbytte på mine kjære HFèr og en bra pris i mellom, så nå er et sett GS20 i valnøtt, ditto senter og bakhøyttalere på tur opp landet...jippi!

Så får jeg håpe at de lyder som jeg ønsker meg, fikk aldri hørt på de (litt dårlig telefonlinje til Bærum....)

Skal gå bananas og bestille film og SACDer nå, starter med en kilo av hver...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Bestilt!!

....ringte Andre på Hifihuset i Bærum for å få referanser på GS-serien. Han skjønte vel at jeg var rimelig kjøpesugen så det ble handel pr telefon...

Fikk innbytte på mine kjære HFèr og en bra pris i mellom, så nå er et sett GS20 i valnøtt, ditto senter og bakhøyttalere på tur opp landet...jippi!

Så får jeg håpe at de lyder som jeg ønsker meg, fikk aldri hørt på de (litt dårlig telefonlinje til Bærum....)

Skal gå bananas og bestille film og SACDer nå, starter med en kilo av hver...
    Grattis:-D Gled deg!!

Hva slags forsterkeri skal du bruke?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende da, jeg ringte for å pushe/purre på sirkuset på Bærum og fikk beskjed om at mine ikke var kommet med på båten og de fikk dem kanskje fredag, trolig mandag... Arrrr. Ei uke venting til... Hadde dama bare likt trefinisher bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Jeg går fra tradisjonell tokanals stereo til femkanals (pluss bilde etterhvert) nå. God musikkgjengivelse prioriteres høyt.

Signalkilde: Bytter ut en eldre Rotel Cd-spiller med Marantz dv9600 multispiller (kjøpt brukt her på forumet). Har fra før Copland 306 5-kanals forforsterker (helt analog, med rør), den blir med videre. Har veldig lyst til å følge opp med Coplands 535 sluttrinn, 5 x 125W og 30kg....vil tro at den drar MA-settet helt greit.

Jeg er selvsagt spent på matching av dette oppsettet. Jeg skal dele av stua og lage et eget lytterom/bibliotek på 16-17 kvm. Tenkte å legge teppeflis på gulvet, ser pent ut og er akustisk dempende etter hva jeg forstår.

Veggene "kles" med egenproduserte hyller for bøker, plater og film. Hyllene vil vel gi en positiv effekt på refleksjoner fra veggene? Film via projektor er siste trinn på prosjektet, men hovedfokus nå er lydsida, i to og fem kanaler. Tror vel at dette skal bli bra, men er spent på hvordan det blir å få dreis på filmlyden til slutt. Her blir det kjemisk fritt for Audessey og vennene hans....

Satser altså på at all nødvendig dekoding blir gjort i avspilleren og så får tradisjonell hifi ta seg av resten. Om det vil fungere aner jeg faktisk ikke!

Et par gode stoler tilslutt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Odd, og kanskje lurt også. Hadde Yamaha-elektronikk på mine høyttalere i sommer og autokorreksjonen i den tok omtrent livet av dynamikk og liv i lyden på mitt rom. Når er nok det forrige rommet vanskelig, men ble skeptisk til autooppsett. Måtte kjøre uten korreksjon for å nyte musikken fullt ut i 2 kanaler.

Flott oppsett du får!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har GS60 med Yamaha RX-V2700 synes det låter bra, men synes det mangler det siste lille.... Jeg har bare kjørt auto-oppsett, noen tips?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure Direct?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker Pure Direct, bruker ikke receiveren innstillingen fra auto-oppsettet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, kan ikke kjøre Pure Direct under surround...bilde forsvinner.
    Sikler fælt på en Chapter forsterker i tillegg til Yamaha`n nå. Da håper jeg ting forrandrer seg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, kan ikke kjøre Pure Direct under surround...bilde forsvinner.
    Sikler fælt på en Chapter forsterker i tillegg til Yamaha`n nå. Da håper jeg ting forrandrer seg
    Pure Direct er en funksjon for bruk i stereo. Har ikke testa Chapter, men kan ihvertfall si at av alt jeg har testet er Abrahamsen beste match til GS.

Skal du få enda bedre utnyttelse i stereo, så kjøper du deg i tillegg en preamp med prossesorinngang, da blir det umåtelig deilig:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Copland 535 bestilt! Går og venter en palle med pappkasser fra Hifihuset når som helst nå....:-D Tør ikke fortelle kona hva dette koster.....

Jeg kommer til å trenge en umasse signalkabler mellom komponentene. Har en tremeters MIT-kabel som skal deles opp i passende lengder og termineres. Er det noen av dere som vet hvem som forhandler den der bulletplugg-varianten som fikk lovende omtale for ett år eller to siden?

Odd J

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Da er Copland 535 bestilt! Går og venter en palle med pappkasser fra Hifihuset når som helst nå....:-D Tør ikke fortelle kona hva dette koster.....
    Odd J
    Og hva befinner seg i de pappeskene?:-D

Bare si til kona at du fikk en meget god pris, mer trenger hun ikke vite

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •