B&W høytalere med ip-adresse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W høytalere med ip-adresse

Har nettop hørt om aktive høytalere som er utviklet fra Bowers and Wilkins som du nå kan få med ip adressert nettverk. Det betyr at du kun kobler opp en signalkabel med to ledere via alle høytalerne i suround oppsettet, og du kan styre hver enkel høytaler ved å oppgi ip adresse til den valgte høytaler.
    Alltid morsomt å høre om ny teknologi, men tror dere dette vil bli en standard om noen/mange år?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett er det fullt mulig, også med dagens løsninger.
    Men regn med at det kommer til å koste litt. ;-)
    Signalkabel er vel egentlig litt gammeldags? Trådløst er vel egentlig mer "riktig", og desto mer aktuelt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Teknisk sett er det fullt mulig, også med dagens løsninger.
    Men regn med at det kommer til å koste litt. ;-)
    Signalkabel er vel egentlig litt gammeldags? Trådløst er vel egentlig mer "riktig", og desto mer aktuelt!
    Hmm. Bare prøver å tenke logisk her. Har en et trådløst system vil jo en få en forsinkelse pga av elektronikken som skal sende og motta signalene pluss at en kan få en del signalstøy fra omgivelsene, eller?
    Har aldri vært borti trådløse høyttalere, men det er det første som slår meg hvis jeg forestiller meg plusser og minuser. Har man en trådløs mus til datamaskinen vil jo den ha mye tregere responstid enn en med ledning til.

Noen som har efaring med trådløse HT systemer?
    Hvordan får man tilført strøm da?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge alle høytalerne er trådløse og man samtidig bruker buffring av data så vil man ikke få noe forsinkelse av lyden når man spiller. Utfordringen er derimot å synkronisere alle høytalerne slik at alle er på eksakt samme plass i lydstreamen til enhver tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette blitt noe utbredt da? Virker jo praktisk da å slippe kabler.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har aldri vært borti trådløse høyttalere, men det er det første som slår meg hvis jeg forestiller meg plusser og minuser.
    Trådløs streaming gjennomføres jo allerede med hell med bokser som f.eks. Squeezebox eller Transporter.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hmm. Bare prøver å tenke logisk her. Har en et trådløst system vil jo en få en forsinkelse pga av elektronikken som skal sende og motta signalene pluss at en kan få en del signalstøy fra omgivelsene, eller?
    Har aldri vært borti trådløse høyttalere, men det er det første som slår meg hvis jeg forestiller meg plusser og minuser. Har man en trådløs mus til datamaskinen vil jo den ha mye tregere responstid enn en med ledning til.

Noen som har efaring med trådløse HT systemer?
    Hvordan får man tilført strøm da?
    For å få tilført strøm må du jo koble hver enkelt høyttaler til en stikkontakt. Men det er på forskningstadiet for å få til trådløs overføring av strøm. Utfordringen er da bla på hvordan de store energimengdene som går gjennom lufta vil påvirke oss mennesker.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst med buffer vil vel funke utrolig dårlig hvis man også tenker å ha det f.eks. i en hjemmekino, da blir vel usynket med bilde.

Tråd er alltid best. Dermed basta. Hilsen elektikern

Men ip er litt interissant, så lenge folk begynner å tenke når de bygger hus.

"Trådløs" strøm ha vi da også i dag, det kalles induksjon, og funker over korte lengder. Mange tannbørster bruker vel dette, i hverfall den ene jeg har vært borti. Men over lengre lengder så ville jeg tro at det aldri vil funke. Det er ikke rart at vi får kreft i dag, med all dritten vi sender igjennom lufta. Det er nok bare å legge 2 og 2 sammen. Men det tørr vel ingen politiker eller forsker å si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •