b&w 805s vs dali helicon 300 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg er som sagt veldig fornøyd med lyden, men det er faktisk ikke mere krefter fra ECI-4 enn du trenger, i kombinasjon til disse høyttalerene. Litt overraskende. Det kan være at det bare oppleves slik pga den varme og snille spillestilen til forsterkeren.
    Helicon 300 er 4 ohms og 86 db, noe som betyr at de er ganske så tungdrevne! Har selv hatt Helicon 400 og dem krever MASSE krefter for at de skal spille optimalt, med litt mindre forsterkere får du dem til å spille bra til ett visst volum, men med kraftige forsterkere så våkner de virkelig til liv. Jeg fikk dem ikke skikkelig til før jeg fikk parret dem med Midgard Oberon 4.1.

Det kreves også som det er nevnt her godt med luft rundt dem, og H 400 spiller ihvertfall best i forholdsvis store rom. De er også svææært kresne på plassering og må jobbes endel med for å få dem til.

Men med alt dette på plass så spiller de helt KREM

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 805S låt klart best på Denon-forsterkeren. På Classe-forsterkeren var lydbildet mer likt mellom de to. 805S hadde også en bedre mellomtone etter min mening. Disse inntrykkene er basert på en lengre lytteseanse med bl.a. 805S og Helicon 300:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post629884

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har nok litt med kilden å gjøre ja. Merket dette selv nettop.
    Men over til topic, har hørt både 300 og 805, selv om h400 er en av mine favoritter så syns jeg 300 ikke nådde opp til 805, men de trenger vel endel plass ?
    Svakheten med Helicon 300 er at de ikke virker nøytrale i utgangspunktet. Dermed er du avhengig av at forsterkeren kompenserer for dette. Ellers ender du opp med et skjevt lydbilde. Til å begynne med var lyden engasjerende, men over tid ble det slitsomt, særlig ettersom diskanten var ganske fremtredende. Parrer du høyttaleren med riktig forsterker, så vil du kunne få et mer velbalansert lydbilde. Men selv det kan ikke kompensere for at 805S hadde en bedre mellomtone, ihvertfall etter mitt syn.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger også et par helicon 300 på finn, til 11000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått mine helicon 300 i hus for ca 1 måned siden sammen med denon pma 2000 forsterker og matchende cd spiller. Så det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt men det var den comboen jeg likte best. Er meget fornøyd men lurte på et par ting.
    Hvor Høyt kan jeg spille de uten at jeg trenger å sitte med fjernkontrollen i hånden i frykt for at jeg skrudde litt for høyt og nå kommer til å sprenge elementene. Rommet de står i nå er på ca 25 kvm. Blir vel kanskje greiere å spørre om de er lette å sprenge eller om man faktisk må ta i en del for å gjøre det.
    Vet at dette ikke er så lett å svare på (tror jeg) men takker for svar uansett.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdk
    Har da fått mine helicon 300 i hus for ca 1 måned siden sammen med denon pma 2000 forsterker og matchende cd spiller. Så det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt men det var den comboen jeg likte best. Er meget fornøyd men lurte på et par ting.
    Hvor Høyt kan jeg spille de uten at jeg trenger å sitte med fjernkontrollen i hånden i frykt for at jeg skrudde litt for høyt og nå kommer til å sprenge elementene. Rommet de står i nå er på ca 25 kvm. Blir vel kanskje greiere å spørre om de er lette å sprenge eller om man faktisk må ta i en del for å gjøre det.
    Vet at dette ikke er så lett å svare på (tror jeg) men takker for svar uansett.
    Så lenge du ikke spiller GRISEHØYT veldig lenge, så er det ingen fare. Har ikke kjennskap til forsterkeren din, men så lenge du mater på med nok krefter til dem så er det null problem. Jeg kunne spille HØYT LEEENGE på H400 uten problemer, da med Midgard Oberon 4.1 bak roret.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kremhøyttalere forresten:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprengte elementer oppstår i det fleste tilfeller ved forvregning tror jeg. Det høres godt når du evnt. når det punktet (tror ikke du vil nå det før dine ører for nok).

Er du fornøyd med klangbalansen? Jeg synes å huske at jeg ikke syntes balansen ikke var helt ideel med Denon´en. Er den homogen? Ikke noe som stikker seg ut?

Gratulerer med flotte høyttalere ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Jeg synes klangbalansen høres bra ut, ikke noe som jeg kan sette fingeren på iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å nyte musikk .