jbl 250ti eller tl260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jbl 250ti eller tl260

jeg er bare litt nyskjerrig på om noen vet hvem av 250ti og den nye jubileumsmodellen 260tl som spiller best??

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg ville jo tro at den nye 260 spiller best fordi den sannsynligvis har nyere teknologi osv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg ville jo tro at den nye 260 spiller best fordi den sannsynligvis har nyere teknologi osv.
    Kjempefeil. 250ti er en vesentlig bedre høyttaler til tross for aldersforsjell. Sjekk/les litt på nettet om disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Kjempefeil. 250ti er en vesentlig bedre høyttaler til tross for aldersforsjell. Sjekk/les litt på nettet om disse.
    Pokker, da har kjøpt meg noen vesentlig dårlige høytalere.... Men uansett så liker jeg 260tl (uten at jeg har hørt 250ti)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Pokker, da har kjøpt meg noen vesentlig dårlige høytalere.... Men uansett så liker jeg 260tl (uten at jeg har hørt 250ti)
    NB! Jeg sier IKKE at 260 er en dårlig høyttaler, bare at 250 er bedre. 250 finnes også i flere utgaver, noen utgaver er bedre enn andre utgaver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

faren min har 250ti. vet ikke hvem modell. han bruker en aragon 4004 på de. jeg syns de spiller sinsykt bra. de spiller klart med masse stram og kontrollert bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat samme valg for 3 måneder siden, valgte til slutt å handle et par brukte 250ti LE, syntest at de var bedre på dynamik og mere punch i mellombassen og så går de dypere ned i bass`n, kort fortalt en kjempehøytaler.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RAMONES
    Hadde akkurat samme valg for 3 måneder siden, valgte til slutt å handle et par brukte 250ti LE, syntest at de var bedre på dynamik og mere punch i mellombassen og så går de dypere ned i bass`n, kort fortalt en kjempehøytaler.
    250ti er en av de mest vellykkede fra JBL. Låter kjempebra, kun til å bli overgått av enkelte tidligere modeller.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller

Klarer ikke å la være å kommentere. Dette er et skrekk-eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det. Du har ikke hørt noen av de, men kommer likevel med en slags anbefaling. Beklager dersom du syns jeg er streng Faller, men dette var ikke bra.... :-?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Klarer ikke å la være å kommentere. Dette er et skrekk-eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det. Du har ikke hørt noen av de, men kommer likevel med en slags anbefaling. Beklager dersom du syns jeg er streng Faller, men dette var ikke bra.... :-?
    Synes at Faller sitt innlegg er helt greit, han skriver jo tross alt "Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg vil tro...". Synsing må jo være lovlig på dette forumet selv om en ikke har prøvd utstyret det er snakk om. Uten synsing blir det ikke mange tråder/innlegg på AVForum.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, men slik er det ofte. Gårdsdagens teklologi blir ofte betraktet som "noe dritt". Fakum er at mye av det som ble laget "i går" er av mye bedre kvalitet enn dagens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBLog JBL

Først vil jeg si at jeg er ingen ekspert, men en hifilytter over mange år.
    JBL har laget mange ulike høyttalerkonstruksjoner noen svært heldige og andre mindre heldige. Jeg tenker at det å sammenligne 250 og 260 er svært vanskelig, for ikke å si umulig. Kort og godt fordi de er svært ulike i lyd og antagelig ligger det ulik lydfilosofi bak utviklingen av disse. Jeg har selv kjøpt et par 260 som jeg er svært godt fornøyd med. Jeg har også et par klassikere(perler) fra JBL stående. Kanskje de beste treveis konstruksjoner JBL noen gang har lagd, JBL L 65 Jubal fra sene syttiåra med 12" basselement. De har profejonelle elementer og spiller råtøft med skikkelig westcoast sound. Jeg har også hørt på 250 ti, en glimrende høyttaler og klassiker. MEN, grunnen til min anskaffelse av 260 tl er som følger,( og igjen, det er min subjektive opplevelse av lyden) de er langt mer nøytrale, homogene og med utrolig holografi. Hvis det går ann å si det sånn, mer europeisk tilpasset lydsmak, Ikke så mye fres i øvre mellomtone som mange opplever som mer trøkk.De spiller bla klassisk på en måte som L65 Jubal ikke er i nærheten av. Som gammel JBLfan opplever jeg at mellomtonen er langt mer tilbakelent enn jeg er vant med fra tidligere. De mangler ingen detaljer, men er en stor endring fra tidligere. Dette er en JBL høyttaler som nok er rettet inn mot et bredere publikum, til skuffelse for noen, men til glede for andre. Smaken er som kjent.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Synes at Faller sitt innlegg er helt greit, han skriver jo tross alt "Jeg har ikke hørt noen av de, men jeg vil tro...". Synsing må jo være lovlig på dette forumet selv om en ikke har prøvd utstyret det er snakk om. Uten synsing blir det ikke mange tråder/innlegg på AVForum.

Mvh
    Så du syns det er greit at man sitter hjemme og tror og synser når man ikke har hørt noen av produktene det er snakk om??? Hvorfor skal man poste et svar da? Hvilken nytte har trådstarter av denne synsingen? Jeg er på ingen måte "forum-politi", men dette syns jeg var ille.

Beklager OT trådstarter...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du syns det er greit at man sitter hjemme og tror og synser når man ikke har hørt noen av produktene det er snakk om??? Hvorfor skal man poste et svar da? Hvilken nytte har trådstarter av denne synsingen? Jeg er på ingen måte "forum-politi", men dette syns jeg var ille.

Ja, det mener jeg så lenge det er poengtert at det er nettopp er synsing.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Ja, det mener jeg så lenge det er poengtert at det er nettopp er synsing.

Mvh

Blir veldig nyttige tråder av slikt.....:-?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Synsing" er forsåvidt greit. Vi synser vell litt de fleste av oss in gang i mellom. Men, det er klart at kjennskap til produktene er en fordel. MR.JUBAL er inne på noe her. Vanskelig å sammenligne 250 og 260. Siden jeg kaller meg jblfan, så bør dere alle vite at jeg faktisk vet noe om JBL.

JBL 250 er konstuert av legendariske Greg Timbers. Samme mann som står bak en rekke av klassikere som f.eks. L300, og senest den helt nye DD66000. Det er INGEN i bransjen som trekker hans kompetase i tvil. (Bortsett fra ... (utelatt))

JBL 260 er ikke konstuert utfra "beste element til beste frekvensområde tilpasset HELE frekvensområde", men sammensatt av komponeter gjort alle andre steder enn i USA, og laget for å tilfredstille det som ofte kalles "det grå marked". Hva er det grå marked? Jo, de som er interessert i god lyd, men som ikke "gidder" å betale for å få det.

Etter min mening har ikke JBL gjort en god høyttaler siden 250ti og frem til Array 1400, og nå muligens DD6600. Sistnevnte har jeg ikke hatt æren av å høre enda, men det blir ikke lenge til. Dersom den er så bra som enkelte hevder skal et sett bli mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt litt på tl260 og det er en god høyttaler. 250 har jeg ikke hørt bare så det er sagt. Hadde jeg vært trådstartet ville jeg vurdert muligheten for å spare litt mer penger for så å gå for Array800:twisted: . Denne lille kruttønna er den i Array serien til JBL som spiller "gøyest" syns nå jeg. Absolutt verdt en lytt

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold
    Jeg har hørt litt på tl260 og det er en god høyttaler. 250 har jeg ikke hørt bare så det er sagt. Hadde jeg vært trådstartet ville jeg vurdert muligheten for å spare litt mer penger for så å gå for Array800:twisted: . Denne lille kruttønna er den i Array serien til JBL som spiller "gøyest" syns nå jeg. Absolutt verdt en lytt
    Han spurte jo om 260/250. 800 har vel neppe noe der å gjøre, men du er inne på et intereressant poeng. 800 v.s. 260. Har ikke hørt det, men ellers mener jeg at 250ti og andre større JBL kun og muligens kan sammenlignes med DD66000. Det gjenstår for meg å høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL og JBL

Tenker at noen av argumentene rundt ulike vurderinger om hvilke høyttalere som er best, blir en håpløs problemstilling. At 250 ti er en bedre høyttaler enn 260 er sikkert mulig, men bedre enn hva? Bedre kasse og elementer og lyd? I hvilket rom til hvilket utstyr? Til hvilken smak og subjektiv oppfatning? I forhold til pris og kvalitet per krone? Det er haugevis av parametre som må avklares. Etter mitt skjønn faller det hele på en relativistisk problemstilling. At en er JBLfan tilsier ikke at alle bør vite at denne personen har mer greie på hva som låter best for andre når det gjelder JBL. Slike uttalelser er etter mitt skjønn ganske omnipotent og grandios. Jeg er også JBL tilhenger , men bryr meg null om hvem som måtte ha konstruert kassa, eller om elementene er produsert i USA. Det blir lagd mye dritt i USA også. Tror heller ikke at JBLs markedsavdeling er så suicide at de lager en jubileumsmodell til 60års dagen som faller gjennom kvalitetsmessig. Dette betyr heller ikke at den nødvendivis skal sammenlignes med f.eks 250. At publikumet som måtte fatte interesse for 260 ikke "gidder" å kjøpe ordentlig utstyr er en uttalelse som får stå og falle på egen urimelighet. Er en fornøyd med det anlegget en har og har en god opplevelse rundt dette,så tenker jeg man er i mål for egen del. Det vil alltid være mulig å kjøpe noe "bedre", det er jo det bransjen lever av.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var jo derfor jeg skrev at "jeg tror..." nettopp fordi jeg ikke har hørt noen av modellene, men jeg ville jo tro det nettopp fordi det er en jubileumsmodell.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •