jbl 250ti eller tl260 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så du syns det er greit at man sitter hjemme og tror og synser når man ikke har hørt noen av produktene det er snakk om??? Hvorfor skal man poste et svar da? Hvilken nytte har trådstarter av denne synsingen? Jeg er på ingen måte "forum-politi", men dette syns jeg var ille.

Beklager OT trådstarter...
    Det var jo derfor jeg skrev at "jeg tror..." nettopp fordi jeg ikke har hørt noen av modellene, men jeg ville jo tro det nettopp fordi det er en jubileumsmodell.

Er ikke det ganske logisk å tro at veldig ofte er noe nytt bedre enn noe som er gammelt (selvom jeg tok helt feil i denne saken) ?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Det var jo derfor jeg skrev at "jeg tror..." nettopp fordi jeg ikke har hørt noen av modellene, men jeg ville jo tro det nettopp fordi det er en jubileumsmodell.

Er ikke det ganske logisk å tro at veldig ofte er noe nytt bedre enn noe som er gammelt (selvom jeg tok helt feil i denne saken) ?
    Men Faller. Tror du at trådstarter har nytte av en slik synsing. Den siste setningen din over understreker poenget mitt på en glimrende måte. Klart det blir mye synsing på et forum. Hadde du sagt at du har hørt mye JBL og at du tror det ene eller det andre, eller at du har lest tester som tilsier at..... osv osv. DA hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Men å sitte å hente noe fra løse luften syns jeg ikke noe om.

Jeg skriver ikke dette for å være ekkel Faller. Håper du ikke tar det for ille opp. Kan ikke alltid være enige vet du. Ha en fin søndag!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Faller. Tror du at trådstarter har nytte av en slik synsing. Den siste setningen din over understreker poenget mitt på en glimrende måte. Klart det blir mye synsing på et forum. Hadde du sagt at du har hørt mye JBL og at du tror det ene eller det andre, eller at du har lest tester som tilsier at..... osv osv. DA hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Men å sitte å hente noe fra løse luften syns jeg ikke noe om.

Jeg skriver ikke dette for å være ekkel Faller. Håper du ikke tar det for ille opp. Kan ikke alltid være enige vet du. Ha en fin søndag!

Hehe. jeg skjønner poenget Og nei, jeg tar det ikke ille opp. Det viser bare at jeg tar helt feil.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet til trådstarter er vel strengt tatt bare relevant om en har et par 250ti på hånden. Det har ikke vært mange av dem på markedet de siste par årene - jeg forsøkte selv å få tak i et par :-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært så aktiv i det siste så har ikke fått med meg denne tråden før og heller ikke fått med meg at JBLFAN har komt seg inn på forumet før nå (hehe, du husker vell meg Rolf, fra Lansing Heritage )

For det første... tilgang på brukte 250TI har den senere tiden ikke vært så håpløs men de har vært relativt høyt priset, bare siste mnd har der vært ihvertfall to par til salgs, men begge forlanger rundt 25.000. (For ett par år siden låg de fleste av 250TI i LE og Juiblee utgave til salgs for 15-20.000)

Lydmessig er 250TI og TL260 av ganske forskjellige verdener, personlig ville jeg MYE heller hatt 250TI pga jeg liker lyden av de mye bedre enn TL260. 250TI har den gode gamle fete JBL lyden som jeg elsker (men som kanskje andre hater) TL260 er en mye mer "nøytra/normall" høytaller og har ikke så mye felles med det de fleste forbinder med "JBL lyd" (på godt og vondt), det den først og fremst har felles med 250TI er lignende utseende.

Går en videre i sammenligningen finner en fort ut at 250TI er en mye mer påkostet høytaller enn Tl260, tenker da både på kabinett og ikke minst element. Foresten om jeg ikke husker alt for feil er det en ny utgave av basselement fra 250TI (LE14) som står i Array 1400 og det sier kanskje litt om forskjellen på 250TI og TL260? Konstruksjonsmessig er 250TI mer på nivå med Array enn TL.

Personlig ville jeg heller betalt 50.000 for 250TI enn 25.000 for TL260 men det er sikkert bare meg...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har ikke vært så aktiv i det siste så har ikke fått med meg denne tråden før og heller ikke fått med meg at JBLFAN har komt seg inn på forumet før nå (hehe, du husker vell meg Rolf, fra Lansing Heritage )
    Hei igjen Baldrick. Lurte på hvor du var blitt av. Trodde du kanskje hadde blitt sittene fast inne i 4435 kassene, men de har du solgt ikke sant?:cry: :shock:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Hei igjen Baldrick. Lurte på hvor du var blitt av. Trodde du kanskje hadde blitt sittene fast inne i 4435 kassene, men de har du solgt ikke sant?:cry: :shock:
    Hehe, ja måtte krype utav de når de ble solgt Hender rett som det er at jeg angrer på at jeg solgte de, men så tenker jeg meg bare litt om hvor dårlig de fungerte hos meg og hvor mye bedre TIene fungerer så blir jeg glad igjen Men nye eier av 4435en ble ihvertfall kjempefornøyd, fikk melding hos han ett par dager etter han fikk de og var helt i ekstase

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Appropos...
    Finn Torget - Klassikere fra JBL
    ;-)
    Har lyst på disse selv, men har allerede bestilt noe annet.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gamle høyttalere

En ting å ta med i vurderingen av gamle høyttalere er at gummiopphengene ofte blir morkne og må skiftes. Det er en kurant operasjon, men det ryker fort på noen tusen om det skal gjøres ordentlig med riktig lim osv. Jeg vet Dalens Elektronikk på Skytta gjør glimrende jobb. Bare ta dette med i regnestykket.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reddik59
    En ting å ta med i vurderingen av gamle høyttalere er at gummiopphengene ofte blir morkne og må skiftes. Det er en kurant operasjon, men det ryker fort på noen tusen om det skal gjøres ordentlig med riktig lim osv. Jeg vet Dalens Elektronikk på Skytta gjør glimrende jobb. Bare ta dette med i regnestykket.
    Bør absolutt taes med i betraktningen ja, hadde ett par JBL LX 55 i sin tid disse "morkna" opphengene på. Forøvrig ganske fet lyd i disse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Appropos...
    Finn Torget - Klassikere fra JBL
    ;-)
    Har lyst på disse selv, men har allerede bestilt noe annet.

Lykke til.
    Om jeg ikke tar helt feil er dette samme sett som har stått annonsert endel ganger de siste åreene. Hadde isåfall lyst på de for ett par eiere siden og da var prisen også endel tusen billigere enn nå Men slik er det kanskje med klassikere som 250TI, at prisen bare øker med tiden..

Sitat Opprinnelig postet av reddik59
    Det er noe å tenke på ja, de fleste (alle?) eldre JBL med skumoppheng har en lei tendens å morkne. To ting å gjør med det, den enkle og billigste løsningen er å bytte bare opphenget, det andre er å rekone elementet. Det å bytte oppheng er iogforseg ikke noe heksekunst, gjorde det selv på alle 4 stk 15" elementene i mine JBL 4435, og det kostet vell 800 kr inkl frakt fra Tyskland

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... sitter her og mimrer litt,jeg har hørt mye på begge to og det er helt klart att 250ti er en mye mer påkostet og bedre høytaler enn TL260'n.
    Men det er en høytaler til i Ti serien som det virker som dere har glemt Ti10k.
    Den er nok litt mere krevende man når man får den til spiller den MYE bedre enn 250ti og TL260,dessverre fikk den en dårlig test i Norge av en anerkjent reporter som brukte enn alt for liten forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl 4435?

Hei.
    Jo mere jeg leser på alle innleggene her tror jeg mer og mer det er jeg som sitter 4435'ene som blir nevnt her.. Og at det var jeg som tok med de ti5000 over landet.. Kan dette stemme?? Å ja jeg var i ekstase og er fortsatt fornøyd har hatt mange morro stunder med disse, men det bli ikke skikkelig morro før jeg fikk tak i en gammel mcintosh mc2500.. Har med tiden også fått tak i et strøkent par 240ti, dette må være en av de bedre høytalerne jeg har hørt og må for guds skyld ikke sammenlignes med tl260, da jeg fikk disse demonstrert ble jeg bare forbanna.. Men en vakker dag sitter jeg med 250ti det vet jeg og jeg gleder meg til den dagen kommer..

Mvh Vegard Johansen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unskyld min uvitenhet ,
    Men hva er min\max watt en trenger for å drive JBL tl260 ?

Har en Acurus Dia 100 på 2x80 watt .
    Vil det gå bra eller.............

MVH
    c2h5oh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe :P

For en artig tråd med enkelte latterlige utsagn! :P Selv om det er en gammel tråd må jeg bare kommentere.. :P
    Altså... 250Ti kan ikke sammenlignest i de øvre områder uansett... Det sier seg selv.. 250 er helt klart en annen høyttaler enn 260 er, men man kan dermed ikke si at den ene er bedre enn den andre.. DET ER UMULIG!!!!! Det ENESTE som avgjør om en høyttaler er bra er ørene til han som skal kjøpe de.. PUNKTUM FINALE! Det er ingenting å diskutere engang.. Trodde dette var allmenkunnskap jeg da men!? Har selv aldrig hørt 250ene, men jeg har VELDIG lyst å høre de i ett skikkelig oppsett!!!
    Problemet jeg har funnet med 260ene er at kassene kunne vært LITT større og bassporten LITT dypere for å få mer frem de nederste tonene, men ærligtalt så tar Velodyne suben min seg av den biten latterlig lett og i genialt samspill med TL260
    Kort fortalt spiller JBL TL260 jævlig bra på all musikk jeg har testet! Lyden er oppløst, detaljert og TØFF samtidig som behagelig! Og ikke minst kan disse tilsynelatende små høyttalerene spille veldig høyt! :P Akkurat slik det bør være

MEN.. Ett annet punkt.. At 260 er produsert i kina eller hvor pokker det er spiller INGEN rolle... Det er faktisk en ganske "retard" påstand siden mesteparten av all elektronikk og høyttalere osv er produsert der alikevel.. Enten delvis eller helt.. Og den kina-fabrikken JBL har valgt er sikkert istand til å montere en jævla bass!! Fremgangsmåten er den samme både i USA og i Kina, så det er en latterlig påstand.. Det er like mye jalla fabrikker i ALLE andre land i verden som i kina.. Men det betyr ikke at der ikke er noen som er bra heller..

Og om man er JBL fan til de grader, eller om man fikik høre om JBL i går er uvesentlig når man skal anbefale noen en høyttaler!! Det betyr da bare at man er mindre open for andre eventuelle bra merker... Og det er nødvendigvis IKKE en bra ting! JBL har laget MANGE sjefs bra høyttalere både i øko-klassen og opp til high-end klassen, og de kommer til å fortsette.. Jeg personlig elsker JBL.. Men der finst mye annet bra også..

Og til deg oppom meg.. (I tilfelle du fortsatt lurer..) Jeg gir TL260 rundt 100 FTC watt fra H/K AVR745.. Det duger BRA! Men enda mer effekt skader ikke Jeg sikkler etter ett beist på 2x 300 FTC watt på de.. Men har ikke råd med det første :S Men jeg tviler på du bør ha noe mindre enn 50 FTC watt... Nå er jeg usikker på om den forsterkeren din er målt i RMS eller FTC watt, men den duger vel bra tenker jeg Er den målt i RMS er den vel mellom 40 & 50 FTC watt.. For å ta ett ca tall.

Ha en fin aften alle lesere :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom min bestefar skulle ha kjøpt seg et par høyttalere i dag og valget stod mellom JBL 250 og 260, ville han nok ha hørt på begge først. Dersom han ikke hørte særlig stor forskjell ville nok opplevd kvalitet og utseende spilt en avgjørende rolle. I det tilfelle ville nok anbefalinger via diverse forum og brukeranmeldelser blitt tillagt større vekt.

Det å avfeie enhver diskusjon rundt hvilken høyttaler som er best uten å selv ha hørt de fremstår for meg som i beste fall bardust.

Når det er sagt er noen av innleggene i denne tråden kanskje unødvendige, (kanskje dette også) men en kan vel tilskrive trådstarter evnen til å se igjennom disse uten at konklusjonen hans blir feil.

Jeg tror forøvrig også at wester87 hadde nådd frem med poenget sitt uten å bruke punktum, smilefjes og ordet j..... fullt så mange ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apropo nytte av innlegg.. Tror trådstarter har ENDA mindre nytte av slike som dine (og nå mitt) enn synsing faktisk... :wink:

Men det var vel for å understreke et poeng ? :wink:

PS: Dette er heller ingenting vondt ment.. Jeg bare syns det er så artig å være med å kaste stein i glasshus..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil200
    Det å avfeie enhver diskusjon rundt hvilken høyttaler som er best uten å selv ha hørt de fremstår for meg som i beste fall bardust.
    Det var ikke snakk om å avfeie.. Det var snakk om å være realistisk.. Vis f.eks du sa til meg at JBL XXXX til 40.000kr var den beste høyttaleren du har hørt, så kunne jeg like godt synst at Proson XXX til 1000kr var mye bedre... Alle har hver sin smak.. DERFOR kan man ikke sitte å si at den og den høyttaleren er bedre lyd i osv siden det er opp til den som skal kjøpe.. MEN, man kan si f.eks at "jeg personlig liker lyden i XXXX bedre enn på XXXX"

Og ang smilyes & JÆVLIG, så telte jeg 6 smilyer (Som er ekstremt LITE) og banning (som der var også veldig LITE av) BØR du takle.. Ellers kan du ikke ha mye kontakt med omverden

Og bare for morro skyld... :P :O :P :O (8)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøkternhet. Slå det opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både 250 (L og TI) og 260. 250'ene spiller fletta av 260 det er det ingen tvil om. Men skulle bare mangle, elementene som sitter i 250'ene er svindyre og er av ypperste kvalitet. Ett basselement (LE14H) til 250'ene koster vel nesten like mye som tilbuds prisen som soundgarden har på ett par med 260.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •