Nye høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere

Jeg har gått til innkjøp av nytt 5.1 system. Kjempebra lyd, selvfølgelig, men jeg lurer på en ting. Når kjøleskapet slår seg på, kobler høyttalere seg ut et par sekunder for så å fortsette som normalt. Jeg har også lagt merke til det samme ved kapittelskifte(!). Altså når dvd'en skal gå over til å spille et nytt kapittel i filmen, kobler htalerne seg ut.
    Jeg kjører kanskje på max 50%, og det spiller ingen rolle om det er masse høye og plutselige lydeffekter i filmen eller ikke.
    Hva kan dette skyldes?
    Takk for svar.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags reciever har du? merke og modell? på en gammel eltax jeg hadde skjedde dette, utrolig plagsomt...den endte sine dager på skroten.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen receiver, men har:
    KISS DP-558 (DVD-spiller, par uker gammel)
    Linksys

Logitech Z-5500 (5.1-system, flunkede nytt) - DEAL: Høyttalere

De er koblet sammen med coaxial-kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at det er for mye belastning på strømnettet her i huset? Det er et gammelt hus hvor jeg leier kjelleren, og jeg tviler på at det er gjort noe utbedringer i det elektriske på en stund. Er det i såfall skadelig for hjemmekinoanlegget jeg bruker?
    På forhånd meget takk for svar.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogermelfen
    Kan det være at det er for mye belastning på strømnettet her i huset? Det er et gammelt hus hvor jeg leier kjelleren, og jeg tviler på at det er gjort noe utbedringer i det elektriske på en stund. Er det i såfall skadelig for hjemmekinoanlegget jeg bruker?
    På forhånd meget takk for svar.
    Er det for mye belastning skal sikringen normalt gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.
    Tror ikke det er for mye belastning, men bare "støy" som kommer fra kjøleskapet når det slår seg på.
    Vet ikke hvordan å forklare hva det er men det er jo en elektromotor som starter og den vil lage en sllgst støy forstyrrelser.
    Er mitt tips i allefall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan er fult mulig at kjøle skapet lager noen sinsyke speninger, kan være på opp i 1000 volt men det er jo ingen amp heldigvis:-D men på nye kjøleskap skal det være en krets som motvirker dette. har du et gamelt kjøle skap?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et gammelt kjøleskap. Durer og har seg når det slår seg på, så det kan godt være det som er opphavet til elendigheten.
    Men, jeg lurer kun på to ting: Er det utelukket at det kan være et feilkjøp av høyttaleranlegget? Er dette skadelig for høyttalerne?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp nytt kjøleskap
    At den slår ut mellom vært kapittel må være et problem i enten dvd spilleren eller receiveren din, du burde få lånt noe annet utstyr så du får testet/feilsøkt..

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du koble DVD spilleren til anlegget med en optisk kabel i stedet for coax. Mulig det vil fungere bedre da mellom skiftene....

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har et noenlude likt problem.. Når noen skrur på lyset på badet vedsiden av rommet hans så blir lyden kutta i et sec.. Det er bare det at forsterkeren bruker så mye strøm at når noe annet blir skrudd på så "stjeler" den strømmen fra forsterkeren.. Skal ikke være skadelig, men nå har ikke akkurat du "forsterker" da.. Vet ikke hvor mye strøm Z-5500 bruker, men det er nok det som er problemet.. Er gammelt strømnett i huset hans også forresten..

DVD-spilleren derimot vet jeg ikke om.. Når DVD'en bytter lag så pleier den å stoppe i et sec.. Det gjør den omtrent på alle DVD spillere..

Rett meg hvis jeg er helt på villspor nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiDeass#KL
    Har en kamerat som har et noenlude likt problem.. Når noen skrur på lyset på badet vedsiden av rommet hans så blir lyden kutta i et sec.. Det er bare det at forsterkeren bruker så mye strøm at når noe annet blir skrudd på så "stjeler" den strømmen fra forsterkeren.. Skal ikke være skadelig, men nå har ikke akkurat du "forsterker" da.. Vet ikke hvor mye strøm Z-5500 bruker, men det er nok det som er problemet.. Er gammelt strømnett i huset hans også forresten..

DVD-spilleren derimot vet jeg ikke om.. Når DVD'en bytter lag så pleier den å stoppe i et sec.. Det gjør den omtrent på alle DVD spillere..

Rett meg hvis jeg er helt på villspor nå..
    Nå er du nok på tynn is...hehehe!
    Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er ikke at det trekker så mye strøm men at vær gang man slår av eller på lyset på badet, lages det spenningstransienter som sendes ut på strøm nette. Lysrør armaturen som gjør dette (Kapasitiv last)

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Locco
    Nå er du nok på tynn is...hehehe!
    Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er ikke at det trekker så mye strøm men at vær gang man slår av eller på lyset på badet, lages det spenningstransienter som sendes ut på strøm nette. Lysrør armaturen som gjør dette (Kapasitiv last)
    Nesh da.. En forsterker bruker jo strøm? Og det blir "mindre" strøm hvis du skrur på flere ting samtidig? Det er jo derfor sikringa går.. Hvis det står for mange ting på, på en gang.. Så jeg er vell ikke så jævlig langt i skauen at jeg ikke finner veien ut igjen? Heaheah..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Kan du koble DVD spilleren til anlegget med en optisk kabel i stedet for coax. Mulig det vil fungere bedre da mellom skiftene....
    Ja, jeg fikk samme tipset hos en venn. Så jeg gikk ned på Elkjøp i det ærend å kjøpe en optisk kabel. Første tenåringsdama - (det jobber jo omtrent bare tenåringer på elkjøp) - jeg spurte fikk hakeslepp og pusteproblemer og ante jo selvsagt ikke hva en optisk kabel var for noe. Men hun klarte å sende meg videre til neste tenåring, som heller ikke hadde peiling, som sendte meg videre til neste tenåring, som heller ikke hadde peiling. Og sånn fortsatte det. Følte meg som han stakkaren i eventyret om syvende far i huset. Jeg gikk ut når han spurte om optisk kabel var det samme som scar-kabel! (Han sa faktisk scar-kabel, og ikke scart)! Det er greit at de ikke kan ha peiling på alt de selger, men dette var for ille.
    Men jeg har iallefall bestilt kabel hos komplett.no så får vi se om det fjerner ihvertfall det ene problemet.
    Takk for forklaringene folkens!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •