B&W eller System Audio? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av -Kasper-
    Hvis du kjøper B&W 805S Høyttalere for å kjøre dem på en DENON AVC-A11XV Hjemmekinoforsterker, så griner jeg.
    :cry:
    Hvorfor det? Synes A11XV låter veldig bra. Denon'en ga omtrent like bra lyd ved moderat/litt høyt volum som Classe-forsterkeren til 50.000 kr (ikke fortell meg at Classe-forsterkeren MÅ låte mye bedre fordi den koster dobbelt så mye...):

http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post629884

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr du deg egentlig om hvorvidt han griner eller ei da?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Bryr du deg egentlig om hvorvidt han griner eller ei da?
    Egentlig ikke, det er jeg som skal betale for utstyret, ikke han

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Egentlig ikke, det er jeg som skal betale for utstyret, ikke han
    Han mente vel kanskje at forsterkeren klassifiseres som feil elektronikk til B&W 805S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stenvik: Ja det var det jeg mente.

technophile: Det var rimelig useriøst innlegg fra min side å komme med en slik uttalelse. Beklager dette.
    Det er riktig som du skriver. Det er du som skal betale for utstyret.
    Men uansett.. min mening er at du bør på sikt, vurdere å brokoble surround forsterkeren din med en skikkelig stereo forsterker som rettferdigjør 805 ene.
    Bare et lite tips til senere investeringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Kasper-
    stenvik: Ja det var det jeg mente.

technophile: Det var rimelig useriøst innlegg fra min side å komme med en slik uttalelse. Beklager dette.
    Det er riktig som du skriver. Det er du som skal betale for utstyret.
    Men uansett.. min mening er at du bør på sikt, vurdere å brokoble surround forsterkeren din med en skikkelig stereo forsterker som rettferdigjør 805 ene.
    Bare et lite tips til senere investeringer.
    Denon AVC-A11XV er jo ikke standard surround forsterker da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Denon AVC-A11XV er jo ikke standard surround forsterker da....
    Det er riktig det, men jeg vil allikevel tro at det er betydelig mye mer å hente ut av disse høyttalerene enn det Denon forsterkeren kan gi.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon spiller fint og oppløst med et lydbilde det er vanskelig å peke på feil i. Det som mangler er den ekstra musikalske magien man får med bra stereokomponenter og i sjeldne tilfeller surroundutstyr. Bra blir det nok uansett, men hårreisende magisk blir det nok aldri med denonen ved roret.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig hørt 1027be og 805s. Med riktig elektronikk mener jeg 805s låter meget, meget bra. En høyttaler som gjengir veldig "korrekt". Men jeg tror den gjerne har godt av litt engasjerende og god elektronikk. Denon tviler jeg også litt på, selv om min erfaring med dem er tynn. 1027 som har samme diskant som 1007 låter veldig oppløst og luftig (mere enn 805s) men jeg syntes mellomtonen ikke var så god på 1027BE. Dessuten tror jeg B&W er mer nøytrale høyttalere enn 1007.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at 805'ene er veldig kresen når det kommer til elektronikk, det gjelder å finne den rette komboen for få dette til å spille bra! Med riktig kombo
    synes jeg de spiller VELDIG "korrekt" , lyden blir gjengitt veldig detaljert.
    MEN syns de blir ganske kjedelig å lytte til i lengden og er lite engasjerende.

Dali Helicon 300 spilte flettene av 805 etter min mening.

SA 2k Master er jo rå lekker. Har ikke fått hørt de enda, men skal høre på de før min endelige avgjørelse faller. Har hørt mye bra om de, og bassen er visstnok helt fantastisk.

Når jeg snart skal kjøpe nye høytalere står det mellom helicon 300 og sa 2k master. huff dette blir dyrt for en 17 åring

Har du hørt på sa 2k'ene? såfall hva er din dom?

lykke til!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Har nylig hørt 1027be og 805s. Med riktig elektronikk mener jeg 805s låter meget, meget bra. En høyttaler som gjengir veldig "korrekt". Men jeg tror den gjerne har godt av litt engasjerende og god elektronikk. Denon tviler jeg også litt på, selv om min erfaring med dem er tynn. 1027 som har samme diskant som 1007 låter veldig oppløst og luftig (mere enn 805s) men jeg syntes mellomtonen ikke var så god på 1027BE. Dessuten tror jeg B&W er mer nøytrale høyttalere enn 1007.
    Nå har jeg 1027Be, så jeg kan vel vel i sånn måte fremstå for enkelte som litt "upartisk" i mine uttalelser, men la gå.... Jeg har hørt en del på både 805S, 804S, 1007Be og 1027Be. Og for å være 100% ærlig kjenner jeg meg ikke spesielt igjen i beskrivelsene dine. Hør på 1007Be og 805S med en nøytral forsterker (for eks. klasse-D), og det IMHO total overkjøring av 805S på de aller fleste punkter. Jeg kan komme på et par musikktyper der 805S kan fremstå som et bedre valg ved første øyekast, men etter litt lytting blir den bare kjedelig. For å sette ting litt i perspektiv så er det 2 stykk med 803 Diamond som har byttet til 1027Be på andre forum. Ikke dermed sagt at 1007/1027 er en perfekt høyttaler eller riktig for alle, men personlig mener jeg de billigste alternativene i 800-serien ikke kan sammenlignes.... Og som Robin T. sier, så er de vel ikke akkurat mest engasjerende i den klassen.

805S er en god høyttaler, men ingenting mer. I det pris-segmentet så er det mange glimrende konkurrenter.... Uansett, nesten ingen høyttaler i den prisklassen fortjener å bli parret med en surroundforsterker IMHO, og man bør i allefall på sikt sterkt vurdere eff.forst. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå har jeg 1027Be, så jeg kan vel vel i sånn måte fremstå for enkelte som litt "upartisk" i mine uttalelser, men la gå.... Jeg har hørt en del på både 805S, 804S, 1007Be og 1027Be. Og for å være 100% ærlig kjenner jeg meg ikke spesielt igjen i beskrivelsene dine. Hør på 1007Be og 805S med en nøytral forsterker (for eks. klasse-D), og det IMHO total overkjøring av 805S på de aller fleste punkter.
    Jeg har ikke sammenlignet dem så det er godt mulig du har rett i det. Angående 1027Be så er det ikke mange muligheter for å høre den. Jeg har lenge vært veldig spent på hvordan den låt og fikk sjansen en gang og måtte satse på at elektronikken ikke lurte meg for mye. Men det var en multikanal forsterker til 85.000,- så en skulle tro den holdt mål. Jeg ble imponert over diskanten mens jeg syntes mellomtonen var grei men jeg hadde forventet den bedre i denne prisklassen. Bassen var for stram og kontrollert syntes jeg. Som om den ble holdt i tømmene og ikke låt helt frigjort. Lite dyp bass i forhold til størrelsen? Jeg liker et homogent lydbildet hvor ingenting stikker ut og i så måte var 1027Be en skuffelse for meg med den elektronikken og med tanke på konkurerrende høyttalere i den prisklassen. Jeg syntes alså diskanten stikker seg litt ut fra mellomtonen mens bassen ikke var god nok til mine preferanser.

Dette er du sikkert ikke enig i men eiere vil vel alltid mer eller mindre forsvare sine egne og skulle man tro alle eiere er jo alle høyttalere like fantastiske. Det er jo egentlig positivt det :-D ....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen var for stram og kontrollert syntes jeg. Som om den ble holdt i tømmene og ikke låt helt frigjort.
    Artig setning egentlig. At en høyttaler har for stram og kontrollert bass har jeg ikke hørt før, og det forklarer vel godt hvorfor du liker 805S bedre. Det 1027Be derimot mangler er (som du sier) dypbass, men her er det lett å bli lurt av enkelte andre høyttalere. Der andre ofte har en noe udefinert svulmende bass, som ofte blir oppfattet som "varm" og dyp, går de egentlig ikke spesielt dypere. De bare mangler definisjonen, kontrollen og trykket oppover, pluss at de er en hel del forvrengning i bunnen som ofte gjør at det oppfattes dypere og kanskje for enkelte, bedre. 805S og 804S er slike høyttalere, og selv om man kan prøve å kontrollere det med en high-end forsterker med nok kontroll i bassen, er dette en tydlig og velkjent lydsignatur på de mindre B&W 800. Ikke nødvendigvis negativt om man trives med det, men det er greit å vite hvorfor det er slik.

Lite dyp bass i forhold til størrelsen? Jeg liker et homogent lydbildet hvor ingenting stikker ut og i så måte var 1027Be en skuffelse for meg med den elektronikken og med tanke på konkurerrende høyttalere i den prisklassen. Jeg syntes alså diskanten stikker seg litt ut fra mellomtonen mens bassen ikke var god nok til mine preferanser.
    Der er vi inne på kjernen av hele diskusjonen....preferanser. 1027/1007 Be er dyr fordi man får high-end diskant til forholdsvis "lav" pris. Skal man ha en slik luftighet og god overgang til mellomtonen i den prisklassen må man IMO over på elektrostater, som igjen er en helt annen konstruksjon og type høyttaler. Andre høyttalere har kanskje mer og bedre bass (for eksempel større fulltower), men blir det alltid et kompromiss. Min erfaring er at om man vil ha både pose og sekk, må man opp i større høyttalere i +/- 100k klassen. There is no such ting as a free lunch...

Dette er du sikkert ikke enig i men eiere vil vel alltid mer eller mindre forsvare sine egne og skulle man tro alle eiere er jo alle høyttalere like fantastiske. Det er jo egentlig positivt det :-D ....
    Nei, jeg er ikke så opptatt i å forsvare 1027Be og mitt kjøp. Jeg skal sannsynligvis oppgradere til neste år uansett. Men til prisen, og basert på mye det andre jeg har hørt (og selvfølgelig mine preferanser) finner jeg ikke mye annet jeg vil ha i den prisklassen bortsett fra kanskje Martin Logan elektrostater ++. Hadde rock og dårlige innspillinger vært menyen, hadde jeg sannsynligvis vært av en annen oppfatning.

Det viktigste er (om man har muligheten), å få demonstrert litt ulike alternativ og i allefall få et lite inntrykk av hvilken lydsignatur man trives best med, så har man i allefall noe å jobbe ut i fra. Det er jo tross alt en utrolig morsom hobby når alt stemmer.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese dine betrakninger Håkon. Jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg vet ikke om beskrivelsen min av bassen treffer helt men jeg syntes den hadde en egenkarakater i det oppsettet. "Stump" lyd var det ordet som slo meg etterhvert. For stramt utrykket har jeg bare brukt tidligere tror jeg. Noen god teknisk forklaring har jeg ikke. Jeg har da aldri skrevet at jeg liker 1007Be bedre? Det vet jeg alså ikke nok om. Siste gang jeg lyttet til dem var det en ganske tydelig kuppel i bassen som er typisk for stativer. Det har vel også 1007? Den er jo en dyrere høyttaler enn 805s også.

(Skulle vært Anton, ikke hau)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hau
    Jeg har da aldri skrevet at jeg liker 1007Be bedre? Det vet jeg alså ikke nok om. Siste gang jeg lyttet til dem var det en ganske tydelig kuppel i bassen som er typisk for stativer. Det har vel også 1007? Den er jo en dyrere høyttaler enn 805s også.

(Skulle vært Anton, ikke hau)
    Det er ingen veldig stor "kuppel" i bassen du hører, det er lett å se på målinger av frekvensgangen. Da er de i så fall plassert feil. Som jeg sa, er det nok heller mangler i dypet du hører (eller ikke hører). Slike ting blir raskere åpenbart når det øvre mellombassen blir stramt og definert. Dette du opplever er jo typisk Focal sin lydsignatur, og merkes også meget godt på deres subwoofere. Veldig lite å hente i dypet, men en meget bra punch,stramhet og definisjon oppover. De er bare deres (kanskje franske?) lydfilosofi, og hva de mener er viktig på musikk. De eneste jeg har hørt fra Focal som har "alt" er Utopia-serien, men da er man også over i en prisklasse der konkurrentene også mangler lite. Vi kan vel godt konkludere med det vi diskuterer nå, kanskje baner ned på preferanser.

1007Be er veil. dyrere enn 805S, men det er likevel en vesentlig forskjell på de 2.... og det er at forhandleren av B&W i Norge har som praksis å aldri gi rabatt på veil. pris.

BTW, hvorfor en ny bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å få fatt i folk på hifihuset flere ganger ejg også,men til ingen nytte!""Sikkert bra produkter de har,roksan,klipsch focal,osv men hva hjelper det når en ikke får tak i folk,Vurderte en brukt Roksan Radius platespiller derfra,etter mange tlf uten svar og 4 e-poster ga jeg opp å kjøpte meg en splitter ny spiller isteden,den ble sikkert dobbelt så dyr,men jeg fikk den da....

Synd det er så vrient der,for meg god grunn nok til å benytte andre aktører,jeg tviler på at jeg legger igjen noe penger der i fremtiden..Mvh Espen:???:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Huset består vel ikke av så mange folk akkurat, så det er vel Andre du skal snakke med. Opptatt mann, men han er hyggelig og pleier alltid å gi et eller annet svar på mobilnummeret du finner på hjemmesiden. Igjen så er du ikke den første som klager over slikt. Det kan lønne seg å ringe på dagtid (tirs-tors) når det ikke er så hektisk. Tror de kunne ha vært veldig tjent med å ha en ansatt/kundebehandler til der...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er ingen veldig stor "kuppel" i bassen du hører, det er lett å se på målinger av frekvensgangen.
    BTW, hvorfor en ny bruker?
    Ops.. fikk ikke med at jeg mente det med 805s..

Brukte en jobb pc med et lagret nick som var ment brukt som anonym selger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •