REL, uslåelig subwoofer! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 263
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det må da være noe absolutt feil dersom du ikke hører sub'en i det hele tatt. Da har den ingen funksjon... Det gamle ordtaket om at sub'en ikke skal høres er helt på viddene mener nå jeg.

Den effekten jeg har opplevd når jeg har klart å integrere sub'ene mine ordentlig (SVS i mitt tilfelle) er en vesentlig forbedret romfølelse. Ja du leste riktig. Lydbildet og rommet blir vesentlig større dersom du får med de laveste frekvensene på en stram og riktig dosert måte. I tillegg får jeg en herlig tyngde og punch på ting.

Det jeg overhodet ikke har er "dominerende bass", bass som virker entonet eller buldrete eller bass som virker "feil" på noe som helst vis i mine ører i hvertfall.

Men dersom du med "suben ikke høres" mener at du ikke kan høre sub'en som en separat enhet i lydbildet så er jeg helt med. Men hører du ikke effekten av at sub'en skrus på så mener jeg at da gjør ikke sub'en jobben sin.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det jeg overhodet ikke har er "dominerende bass", bass som virker entonet eller buldrete eller bass som virker "feil" på noe som helst vis i mine ører i hvertfall.

Men dersom du med "suben ikke høres" mener at du ikke kan høre sub'en som en separat enhet i lydbildet så er jeg helt med. Men dersom du ikke hører effekten av at sub'en skrus på så mener jeg at da gjør ikke sub'en jobben sin.
    Det er vel det som du sa ja at jeg ikke kan høre subben som en separat enhet det var det jeg mente og det er det jeg hater, det var derfor jeg ble så fornøyd når jeg fikk meg SVS da jeg aldri hadde fått til dette før. Den dominerer ikke i mitt rom. Untatt på vorspiel da må den kjøres opp et par hakk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Er ute på det samme markedet, og har trukket akkurat den samme konklusjonen selv. OG TENK: jeg har ikke hørt noen av dem enda! Jeg er neppe alene her om å danne meg en mening basert på tester i ulike blader og anbefalinger på diverse forum. Har hatt ut en tråd på Hifisentralen, og flere råd der peker i samme retning som det Bomholt sier.

En liten kommentar til noen "eksperter" i denne tråden peker på at noen uttaler seg uten å ha nok erfaring:
    Jeg tror neppe alle her har hørt alle produktene de uttaler seg om, og det syns jeg ikke er noe å skjemmes for. Testing krever mye tid, og sammenlikning av produkter mellom ulike butikker er vanskelig å få ordnet. Særlig dersom produktet atpåtil må bestilles på postordre. Derfor syns jeg andres erfaringer på forumet og tester gir meg mye nyttig informasjon, selv om det i mange tilfeller selvsagt er andres "personlige mening".

Heldigvis fins det slike steder for "synsere" som meg og flere til!
    Når man da har båret og testet tonnevis produkter i åresvis, samt besøkt mange på hjemmebesøk for å oppleve det meste, så blir det for dumt med synsere!
    Er det vanskelig å forstå?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    En notis:

På Sarah McLachlan Live er det er parti i en av sangene der trommisen slår om takten på trommene og bassisten slår tre forskjellige toner. Dette skjer på likt.

Med SB12+ kjente jeg skikkelig drag, suben gikk steindypt og hadde en kontroll som ikke etterlot noen spørsmålstegn. Med Strata 5 hørte jeg bassen, men da andre slaget kom forsvant mye av volumet og suben slet med å få til det samme draget som SVS gjorde så bra. Så Rel er ikke den hellige gral til all musikk.
    Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny subwoofer!

Og til dere andre:
    Denne Stampede sub som er testet her og trådstarter har kjøpt er ingenting annet enn imponerende...!
    Hvorfor?
    Fordi den har en flatere og dypere bass enn hvilken som helst Svs....

Se på responsen på 85 db.
    Minus 7 db ned ved 15 hz fra 150 hz er ingenting annet enn sensasjonelt dypt og flatt.
    Og dette er fra en åttetommer i trykkammer..

Ps,siden de fleste lytter på musikk på et nivå på 80-90 db i peak nivåene så vil denne subben faktisk dekke de flestes behov for dypbass til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Når du slår av sub`ene, lar du da dine front spille hele frekvensområdet? Jeg vil tippe at dine store Infinity går relativt dypt (?), og bør kun dekke lyden av en mann som slår på en klassisk gitar. Vi snakker jo ikke akkurat jordsjelv her...

Høres litt rart ut om man skal høre mye bass under 40 hz når man slår på en gitarkasse.... Skal se om jeg ikke får satt på min Lofgren CD og få testet i dag. :-D
    Kappaene går flatt til 25 hz, og mangler masse dybde på MANGE normale innspillinger, tror mange ikke aner hva de går glipp av mht dypbass på MANGE vanlige innspillinger.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skal man høre subwooferen. Alt annet hadde vært bortkastede penger. Du skal imidlertid aldri høre hvor den tar over for frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger
    Gratulerer med ny subwoofer!

Og til dere andre:
    Denne Stampede sub som er testet her og trådstarter har kjøpt er ingenting annet enn imponerende...!
    Hvorfor?
    Fordi den har en flatere og dypere bass enn hvilken som helst Svs....

Minus 7 db ned ved 15 hz fra 150 hz er ingenting annet enn sensasjonelt dypt og flatt.

Ps,siden de fleste lytter på musikk på et nivå på 80-90 db i peak nivåene så vil denne subben faktisk dekke de flestes behov for dypbass til musikk.
    Denne mangler MYE.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    2) Ja, kanskje MUSIKKINSTRUMENTER ja. Men det er likevel en fundamentalt grunnleggende feil oppfatning. Nå er jo mye av dagens musikk basert rundt virkemidler og opptaksforhold. I tillegg ligger det mye romlyd i musikken. DET er faktisk virkelig deilig å kunne løft lydbildet adskillige hakk bare ved å få denne romlyden frem - sammen med resten av musikken. I tillegg ligger det masse dype frekvenser i svært mye musikk, både dagens og eldre innspillinger - det opplever jeg til stadighet.
    Merkelig at ingen produsenter ikke integrerer en subwoofer-utgang på integrerte forsterkere og forforsterkere om dette virkelig er alfa/omega for store musikkopplevelser...

Jeg er enig at en sub kan gi det lille ekstra trykket som enkelte (spesielt mindre og rimelige) oppsett mangler, men jeg er ikke enig at man trenger en sub som går lavere enn 30hz så fremt man ikke hører på datagenerert musikk der nettopp slik bass er endel av poenget. Jeg vet at for eksempel Kari Bremnes har musikk med slik informasjon, men det er en grunn til at den CD`en også blir mye brukt.

Romlyd som du kaller det, er lyden som kommer fra selve rommet når alle tier stille, dvs bakgrunnslyd/bakgrunnstøy (kan være lyd fra biler utenfor, elektriske artikler etc.). Hvordan denne skal dukke under 30hz og være avgjørende for en deilig lydopplevelse vet ikke jeg....

Jeg tror dessverre at svært mange som diskuterer her på forumet blander sammen begrepene. MYE bass er IKKE det samme som GOD og DYYYYP bass. Bumling og brak er dessuten noe du får dersom du kjøper billige og elendige suber. Hvorfor i all verden tror altfor mange at store og dyktige suber er ensbetydende med bulder og brak - til ALT...?
    Godt mulig det er noen som tror det. Har du noen eksempler på slike uttalelser?

3) Ja, nettopp - der sier du det selv. God bass skal integeres sømløst med resten av lydbildet - ikke være et åpenbart sminket og unaturlig tillegg. Altså en klar motsetning til det du skriver i punkt 2. Atter en gang er vi enige.
    Jeg skjønner ikke helt hvordan du får det til å bli selvmotsigende. Har jeg sagt i punkt to at jeg ønsker noen form for sminket eller farget bass?

4) Dersom du ikke opplever nytelse med bass i området 15-30Hz - da har du noe mektig godt tilgode her i livet. Og du har kanskje også valgt feil sub, eller ikke har fått den godt nok integrert? (og dette er ingen standardunnskyldning - det er faktisk svært viktig at integrasjonen er maksimal)
    Hehe, jo dette ER faktisk standard-unnskyldingen som brukes om de som ikke syntes SVS passer deres smak. "Du klarer nok ikke å kalibrere subwooferen", "du har nok ikke erfaring nok". Vel Hr. RoKo, jeg sier som C.Alshus tidligere, om du ikke har fått Velodyne eller REL til å spille bra, er det kanskje du som trenger hjelp til kalibreringen eller mangler erfaringen?

Min sub spiller forøvrig flatt ned til 15hz i mitt rom, og ja den er integrert.

Skjønner ikke hvorfor noen her inne tror at subwoofer-kalibrering er en kunst som åpenbart må være en gudsgave kun tildelt enkelte her i verden. Det finnes dusinvis av forklaringer på hvordan man går frem og tips på ulike forum for å få en noenlunde rett frekvensrespons.

5) Da du var 16...? Vel, det var vel kanskje ikke vellydende bass i området 15-30Hz du fikk frem. Mer sannsynlig var det heller buldrete bass i området 50-80Hz som i altfor stor grad dominerte...
    Du lever stort på hva du tror er mest sannsynlig her i verden RoKo.

Lyd er og blir subjektivt. Det er viktig å kjenne grensen mellom personlige preferanser og fakta.

Og nei, vi krangler ikke. Vi har en saklig diskusjon. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg hører stor forskjell på Lofgren med og uten sub og jeg synes at subbene må være med enten jeg ser på film eller hører på musikk.
    Da er vi minst to her :-D Vet om et par til som synes det samme, bra folk er forskjellige !

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en film prøver man å gjenskape virkelige hendelser, som for eksempel flystyrt, kanonskudd etc etc. Dypbass skaper spenning i filmen og tar deg mer med i hendelsene. Jeg elsker kontrollert dypbass i filmer som virkelig røsker i sofaen, og jeg elsker skikkelig hestespark i brystkassa når en hagle blir avfyrt eller jeg jeg ser på live-konserter på DVD, men det må selvfølgelig stå i stil til resten av lyden.

Det er svært lite musikkinstrumenter som benytter seg av noe under 30hz, og det er (i allefall i min verden) svært lite musikk der artisten hadde som mening å la dypbassen dominere lydbildet. Selv får jeg grøssninger når jeg hører bassen dominere lydbildet fordi den er skrudd for høyt, eller forvandler stram og kontant bass til uorganisert brumling og brak.

For meg er en subwoofer kun et tilskudd, et fundament for den egentlige
    lydopplevelsen resten av utstyret produserer. En god sub skal man ikke høre, den skal ikke skille seg ut på noen som helst måte, men kun integreres med fronthøyttalere på en så perfekt måte som overhode mulig IMHO. Bassen mellom 15hz og 30hz gir ikke meg noe stor opplevelse alene, på musikk er det faktisk et område som sjelden gir meg noe som helst. Det gjorde det da jeg var 16 og hadde kjelleren fullt enorme kasser som forvirret både syn og andre sanser, men nå er det helt andre ting som gir meg frysninger nedover ryggraden......
    Jeg tror du kraftig undervurderer vanlige innspillingers innhold av dypbass, det være seg akustisk eller pop/rock, live eller elekronisk musikk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du leser kurven som fanden leser biblen. Se hva som skjer fra 60 til 20 Hz på den øvre kurven...

- 8 db/okt... 85 dB ved så dype frekvenser har ingen praktisk betydning all den tid det ikke er følbart (med mindre du putter øret inntil elementet)

Mine fronter måler 90 dB ved 15 Hz. Det er forvrengning og harmoniske. Kurven er pen, men med så lite output...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Når man da har båret og testet tonnevis produkter i åresvis, samt besøkt mange på hjemmebesøk for å oppleve det meste, så blir det for dumt med synsere!
    Er det vanskelig å forstå?
    Hvordan vet man hvem som har slik erfaring og hvem som ikke har? Antar man, gjetter man eller kan man konkludere ut i fra personens preferanser?

Kan jeg kalle deg en synser fordi vi ikke deler samme oppfatning vedr. lyd? Jeg har i min fattige 12 års tid som mer eller mindre entusiast også fått tid til å besøke andre, og jeg har båret tonnevis av hifi-utstyr. Betyr det at jeg har mer rett til å ture frem på forum som en selverklært altviter og slenge rundt meg ord som "synsere" om folk jeg overhode ikke kjenner eller har noen gang møtt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Du leser kurven som fanden leser biblen. Se hva som skjer fra 60 til 20 Hz på den øvre kurven...

- 8 db/okt... 85 dB ved så dype frekvenser har ingen praktisk betydning all den tid det ikke er følbart (med mindre du putter øret inntil elementet)

Mine fronter måler 90 dB ved 15 Hz. Det er forvrengning og harmoniske. Kurven er pen, men med så lite output...
    Subben er for liten til å klare det samme ved 95 db,så det er den fysiske begrensningen med liten kasse og element,men samtidig er dette er friluftsmåling og den vil gi mer i et rom.

Poenget her er at denne subben vil få god støtte ved hjørneplassering,kansje så mye som 10 db.

Det er et fåtall av musikkelskere som lytter på musikk ved 110 db slik som Dag gjør...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at ingen produsenter ikke integrerer en subwoofer-utgang på integrerte forsterkere og forforsterkere om dette virkelig er alfa/omega for store musikkopplevelser...
    Dette kommer mer og mer. Jeg skjønner godt hvorfor dette ikke er gjort før, og det er fordi det er først nå den siste tiden at sub'ene har blitt virkelig gode i de lavere prisklassene. I tillegg har folk blitt mer vant til å eksperimentere med subwoofer til musikk i forbindelse med at mange nå har skikkelige sub'er i hjemmekinoen. I high-end klassen er det purister som regjerer og der blir det neppe aktuelt med noen ekstra sub-duppeditter uansett, samtidig som at høytalerne på dette nivået ofte har respektabel dypbass på egenhånd.

F.eks har NAD M3 egne utganger til sub og innebygget delefilter dersom du skulle finne på å bruke sub i stereo. Dette ville neppe blitt gjort uten et marked.

Selv har jeg brukt sub på musikk helt frem til jeg klarte å få plassert mine nåværende høytalere riktig. Selv om disse på langt nær går flatt ned til den ypperste avgrunn, leverer de svært bra dypbass til musikk bruk. Avgjørelsen om å ikke bruke sub ble gjort etter utallige sammenligninger med og uten sub, og forskjellen var ytterst minimal. Litt mer luft i de ikke hørbare frekvensene med sub, men noe mer uryddig stereoperspektiv. Mtp på at 802D på small med SVS PB12 plus/2 spilte 95% så bra som 802D uten sub mtp på full stereointegrasjon så synes jeg dette er imponerende bra av den "buldrende" filmsuben som enkelte mener ikke er spesielt egnet til musikk.

Siden høytalerne er noe av det beste på markedet og at bassen neppe kan kalles dårlig integrert i 802D så måtte jeg bare si meg svært imponert!
    Merk at dette var gjort etter mye måling med programvare og bruk av Behringer FBQ2496 i tillegg. Det var med andre ord gjort en innsats for å kalibrere sub'en, men ikke mer enn hva jeg anser nødvendig for enhver som tar sin dypbass seriøst.

Dette er altså mitt grunnlag til å betvile det enkelte her sier om at SVS ikke er særlig egnet til musikk i forhold til mange andre.
    Men for å legge alle fakta på bordet så kan det også bety en annen ting: at 802D har en svært lurvete bass i mitt rom og at sammenligningsgrunnlaget med SVS'en dermed blir gjort enklere i SVS favør. Jeg tør påstå at dette ikke er tilfelle, men det må dere nesten ta mitt ord på.

Men OT: Glimrende at vi får flere alternativer når det gjelder bra SUB'er!
    Reaksjonen skyldes bare at jeg alltid blir lettere frustrert når enkelte sier at SVS ikke er spesielt egnet på musikk.
    Når noe strider så til de grader mot egne erfaringer blir det for meg desverre naturlig å reagere uavhengig av topic

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet man hvem som har slik erfaring og hvem som ikke har? Antar man, gjetter man eller kan man konkludere ut i fra personens preferanser?

Kan jeg kalle deg en synser fordi vi ikke deler samme oppfatning vedr. lyd? Jeg har i min fattige 12 års tid som mer eller mindre entusiast også fått tid til å besøke andre, og jeg har båret tonnevis av hifi-utstyr. Betyr det at jeg har mer rett til å ture frem på forum som en selverklært altviter og slenge rundt meg ord som "synsere" om folk jeg overhode ikke kjenner eller har noen gang møtt?
    Fordi de faktisk ofte sier det selv!
    Jeg tenker mest på de som faktisk skriver "jeg har ikke/aldri hørt en.....men bla bla bla....."
    Andre kan man skjønne mangler erfaring, på grunnlag av uttalelser, men la oss ikke tenke for mye på det.

Personlig uttaler jeg meg kun om ting jeg har hørt skikkelig, og helst det jeg har hatt hjemme. Sikkert noe i nærheten av deg! Tviler ikke på at du har testet mye, mer enn nok til å uttale deg om det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er for liten til å klare det samme ved 95 db,så det er den fysiske begrensningen med liten kasse og element,men samtidig er dette er friluftsmåling og den vil gi mer i et rom.

Poenget her er at denne subben vil få god støtte ved hjørneplassering,kansje så mye som 10 db.

Det er et fåtall av musikkelskere som lytter på musikk ved 110 db slik som Dag gjør...
    Har heldigvis stort sett roet ned volumet på mine gamle dager:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette kommer mer og mer. Jeg skjønner godt hvorfor dette ikke er gjort før, og det er fordi det er først nå den siste tiden at sub'ene har blitt virkelig gode i de lavere prisklassene. I tillegg har folk blitt mer vant til å eksperimentere med subwoofer til musikk i forbindelse med at mange nå har skikkelige sub'er i hjemmekinoen.

F.eks har NAD M3 egne utganger til sub og innebygget delefilter dersom du skulle finne på å bruke sub i stereo. Dette ville neppe blitt gjort uten et marked.

Selv har jeg brukt sub på musikk helt frem til jeg klarte å få plassert mine nåværende høytalere riktig. Selv om disse på langt nær går flatt ned til den ypperste avgrunn, leverer de svært bra dypbass til musikk bruk. Avgjørelsen om å ikke bruke sub ble gjort etter utallige sammenligninger med og uten sub, og forskjellen var ytterst minimal. Litt mer luft i de ikke hørbare frekvensene med sub, men noe mer uryddig stereoperspektiv. Mtp på at 802D på small med SVS PB12 plus/2 spilte 95% så bra som 802D uten sub mtp på full stereointegrasjon så synes jeg dette er imponerende bra av den "buldrende" filmsuben som enkelte mener ikke er spesielt egnet til musikk.

Siden høytalerne er noe av det beste på markedet og at bassen neppe kan kalles dårlig integrert i 802D så måtte jeg bare si meg svært imponert!
    Merk at dette var gjort etter mye måling med programvare og bruk av Behringer FBQ2496 i tillegg.

Dette er altså mitt grunnlag til å betvile det enkelte her sier om at SVS ikke er særlig egnet til musikk i forhold til mange andre.
    Men for å legge alle fakta på bordet så kan det også bety en annen ting: at 802D har en svært lurvete bass i mitt rom og at sammenligningsgrunnlaget med SVS'en dermed blir gjort enklere i SVS favør. Jeg tør påstå at dette ikke er tilfelle, men det må dere nesten ta mitt ord på.

Men OT: Glimrende at vi får flere alternativer når det gjelder bra SUB'er!
    Reaksjonen skyldes bare at jeg alltid blir lettere frustrert når enkelte sier at SVS ikke er spesielt egnet på musikk.
    Når noe strider så til de grader mot egne erfaringer blir det for meg desverre naturlig å reagere uavhengig av topic
    Veldig interessant innlegg.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut om man skal høre mye bass under 40 hz når man slår på en gitarkasse.... Skal se om jeg ikke får satt på min Lofgren CD og få testet i dag. :-D
    Hvis du slår på en gitarkasse uten mikrofon får man ikke den helt store dypbassen, da trykket dette skaper er svært svakt. Men i slike liveopptak er alltid gitaren mikka opp, og den fanger opp trykket. Som et resultat er det dypbass i kasseslaget. Den er ikke kraftig eller skiller seg ut, men tar du den bort er det plutselig noe som mangler.

Man kan selvfølgelig argumentere med at dette ikke er en naturlig lyd, da den ikke vil være hørbar fra en umikka gitar. Men setter man i en live cd er det ofte nettop dypbassen som står for mye av stemningen fra konsertlokalet i form av nettop slike lyder. Roko forklarer det med lyden av rommet, andre kaller det luft. Uansett er det min subjektive mening at denne informasjonen skaper et større og mer realistisk lydbilde.

Hvorfor så mange her tror at dypbass vil si mye bass og høy harryfaktor vet ikke jeg, da dette for meg er en vesetlig del av den totale lydopplevelsen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hei!

Dette var en interrassant erfaring!

Hva slags øvrig utstyr er det du benytter den sammen med? Hvilke inn/ut-ganger fra forsterker?
    Hvor stort rom?

Er nysgjerrig fordi jeg vurderer en likedan selv!
    Jeg har et rom på ca 18 kvadratmeter. Ikke veldig stort altså.
    Bruker den sammen med komplett B&W Matrix serie, 802 front, 805 bak + HTM senter. Bruker den på standard vis via LFE utgangen fra en Rotel RSP 1066. Fungerer glimrende.

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •