REL, uslåelig subwoofer! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 263
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Å si at SVS subbene er mer "kino" subber, mens REL er bedre på musikk må være dagens drøyeste utsagn i hvertfall. Kanskje i enkelte rom hvor SVS responsen blir noe drøy dersom du er litt uheldig, men for alle andre kan jeg ikke forstå at ikke SVS skal være minst like bra som det aller meste annet på musikk.
    Til musikk er ikke trøkk, ekstrem dybbass og flytting av luft viktig. Til musikk handler det om kjapp og stram bass og sømnløs integrering. Til film er derimot mange som liker det første jeg nevnte.
    REL sin ST-serie som vi snakker om her (og som forresten har fått knall kritikk i tester), er nok langt enklere å integrere til musikk enn beistene fra SVS. Hvor mange på avforum sliter ikke med integrering av SVSer? Fungere sikkert kjempe bra hvis man lykkes med integreringen, men ikke alle som vil ha en sub på størrelse med utedo i stuen.

Vurderer oppgradering på sub fronten og da er de mest aktuelle kanditatene for meg REL ST-serien, Velodyne SPL-serien eller kanskje to SVS SB12-plus. REL ligger best ann i løypen foreløpig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Ser tendenser til uttalelser om produkter uten at vedkommende har hørt det engang:-?
    Er tildels enig med deg der. Har selv anbefalt Dynavoice og SVS uten å ha hatt det selv. Dynavoice fordi de er ubestridt i den lave prisklassen, og hvis noen har begrenset lommebok for innkjøp så er det et sikkert bet. SVS fordi den finnes 500 tråder her inn om SVS og har vel ikke sett noen negative. Etter å ha blitt en fersk SVS eier kan jeg ikke si jeg angrer på de anbefalingene
    Det er som du sier Dag, det er best å lese hva andre forteller om sine erfaringer, og så bygge opp en mening om det, men hvis det skulle bli så entydige som Dynavoice og SVS tror jeg at en kan driste seg til å referere til alle de som er fonøyd med dem og si at det kan være et alternativ?

Lurer på hvor mange poster jeg leser vedr. JMlab, Focal, System Audio, Audiovector, Velodyne, Abrahamsen, Primare, Densen, PSB, Vincent, Classè osv osv. Har rett og slett ikke peiling på det og har enda ikke tørt å skrive en eneste post i de trådene, selv uten anbefaling. Rett og slett fordi jeg ikke har noe å fare med der hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Til musikk er ikke trøkk, ekstrem dybbass og flytting av luft viktig. Til musikk handler det om kjapp og stram bass og sømnløs integrering. Til film er derimot mange som liker det første jeg nevnte.
    REL sin ST-serie som vi snakker om her (og som forresten har fått knall kritikk i tester), er nok langt enklere å integrere til musikk enn beistene fra SVS. Hvor mange på avforum sliter ikke med integrering av SVSer? Fungere sikkert kjempe bra hvis man lykkes med integreringen, men ikke alle som vil ha en sub på størrelse med utedo i stuen.

Vurderer oppgradering på sub fronten og da er de mest aktuelle kanditatene for meg REL ST-serien, Velodyne SPL-serien eller kanskje to SVS SB12-plus. REL ligger best ann i løypen foreløpig.
    Hei Bomholt:-D

Det er veldig forskjellig fra person til person hva slags bass de vil ha til musikk, så jeg regner med at det som så ut som en opplest og vedtatt sannhet egentlig kun er din personlige mening?

Personlig vil jeg ha trøkk, ekstrem dypbass og flytting av luft til både musikk og film. Uten dette mangler lyden i mine øyne (ører) en dimensjon jeg mener burde være der uansett. (Ble bekreftet etter å ha opplevd Kari Bremnes på konsert i Drammen theater)

Jeg forundrer meg over at folk aksepterer og liker denne lyden til film, mens derimot IKKE liker det på musikk???
    Er ikke lyd lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forundrer meg over at folk aksepterer og liker denne lyden til film, mens derimot IKKE liker det på musikk???
    Er ikke lyd lyd?
    Jeg mener lyd er lyd og vil gjerne høre musikk også med litt trøkk i men jeg skrur ikke opp gain for å få det trøkket. Kanskje på film gjør jeg det i liten grad i utvalgte partier.
    Hvis jeg hører klassisk gitar eller piano trenger jeg ikke bass og trøkk. Hvis jeg hører Kraftwerk, FSOL eller Pink Floyd vil jeg ha trøkk. Altså den personlige musikkstil SAMMEN med gode opplevelser i film utgjør den personlige preferansen på hvilken sub en synes er best. Tror jeg ikke har hørt ett eneste menneske som har en sub for å ikke spille med trøkk og i lave frekvenser ved filmbruk. Hva ellers skal den brukes til?

Altså Sub med trøkk og lave frekvenser er et must for film, så kommer den personlige musikkstilen på toppen som utgjør det hele valget på hvilken sub med trøkk og lave frekvensegenskaper en vil ha...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En notis:

På Sarah McLachlan Live er det er parti i en av sangene der trommisen slår om takten på trommene og bassisten slår tre forskjellige toner. Dette skjer på likt.

Med SB12+ kjente jeg skikkelig drag, suben gikk steindypt og hadde en kontroll som ikke etterlot noen spørsmålstegn. Med Strata 5 hørte jeg bassen, men da andre slaget kom forsvant mye av volumet og suben slet med å få til det samme draget som SVS gjorde så bra. Så Rel er ikke den hellige gral til all musikk.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute på det samme markedet, og har trukket akkurat den samme konklusjonen selv. OG TENK: jeg har ikke hørt noen av dem enda! Jeg er neppe alene her om å danne meg en mening basert på tester i ulike blader og anbefalinger på diverse forum. Har hatt ut en tråd på Hifisentralen, og flere råd der peker i samme retning som det Bomholt sier.

En liten kommentar til noen "eksperter" i denne tråden peker på at noen uttaler seg uten å ha nok erfaring:
    Jeg tror neppe alle her har hørt alle produktene de uttaler seg om, og det syns jeg ikke er noe å skjemmes for. Testing krever mye tid, og sammenlikning av produkter mellom ulike butikker er vanskelig å få ordnet. Særlig dersom produktet atpåtil må bestilles på postordre. Derfor syns jeg andres erfaringer på forumet og tester gir meg mye nyttig informasjon, selv om det i mange tilfeller selvsagt er andres "personlige mening".

Heldigvis fins det slike steder for "synsere" som meg og flere til!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Jeg mener lyd er lyd og vil gjerne høre musikk også med litt trøkk i men jeg skrur ikke opp gain for å få det trøkket. Kanskje på film gjør jeg det i liten grad i utvalgte partier.
    Hvis jeg hører klassisk gitar eller piano trenger jeg ikke bass og trøkk. Hvis jeg hører Kraftwerk, FSOL eller Pink Floyd vil jeg ha trøkk. Altså den personlige musikkstil SAMMEN med gode opplevelser i film utgjør den personlige preferansen på hvilken sub en synes er best. Tror jeg ikke har hørt ett eneste menneske som har en sub for å ikke spille med trøkk og i lave frekvenser ved filmbruk. Hva ellers skal den brukes til?

Altså Sub med trøkk og lave frekvenser er et must for film, så kommer den personlige musikkstilen på toppen som utgjør det hele valget på hvilken sub med trøkk og lave frekvensegenskaper en vil ha...
    Hmmmm, jeg hører klassisk gitar med sub, f.eks Lawrence Juber/Nils Lofgren og mange andre har fantastisk dynamikk i innspillingene og når de slår på gitarkassa er det herlig hvordan subbene gjengir dette, mye herligere med enn uten sub.......bare enda en personlig preferanse.:-D

Jeg tror også mange her hører på all slags musikk!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lyd lyd?
    På en film prøver man å gjenskape virkelige hendelser, som for eksempel flystyrt, kanonskudd etc etc. Dypbass skaper spenning i filmen og tar deg mer med i hendelsene. Jeg elsker kontrollert dypbass i filmer som virkelig røsker i sofaen, og jeg elsker skikkelig hestespark i brystkassa når en hagle blir avfyrt eller jeg jeg ser på live-konserter på DVD, men det må selvfølgelig stå i stil til resten av lyden.

Det er svært lite musikkinstrumenter som benytter seg av noe under 30hz, og det er (i allefall i min verden) svært lite musikk der artisten hadde som mening å la dypbassen dominere lydbildet. Selv får jeg grøssninger når jeg hører bassen dominere lydbildet fordi den er skrudd for høyt, eller forvandler stram og kontant bass til uorganisert brumling og brak.

For meg er en subwoofer kun et tilskudd, et fundament for den egentlige
    lydopplevelsen resten av utstyret produserer. En god sub skal man ikke høre, den skal ikke skille seg ut på noen som helst måte, men kun integreres med fronthøyttalere på en så perfekt måte som overhode mulig IMHO. Bassen mellom 15hz og 30hz gir ikke meg noe stor opplevelse alene, på musikk er det faktisk et område som sjelden gir meg noe som helst. Det gjorde det da jeg var 16 og hadde kjelleren fullt enorme kasser som forvirret både syn og andre sanser, men nå er det helt andre ting som gir meg frysninger nedover ryggraden......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til noe litt annet.
    Noen som har none linker til gode tidsskrifter der de tester gjennom nytt utstyr som kommer på markedet? Det bør være leselig for oss dødelige uten 100 år i bransjen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, jeg hører klassisk gitar med sub, f.eks Lawrence Juber/Nils Lofgren og mange andre har fantastisk dynamikk i innspillingene og når de slår på gitarkassa er det herlig hvordan subbene gjengir dette, mye herligere med enn uten sub!
    Når du slår av sub`ene, lar du da dine front spille hele frekvensområdet? Jeg vil tippe at dine store Infinity går relativt dypt (?), og bør kun dekke lyden av en mann som slår på en klassisk gitar. Vi snakker jo ikke akkurat jordsjelv her...

Høres litt rart ut om man skal høre mye bass under 40 hz når man slår på en gitarkasse.... Skal se om jeg ikke får satt på min Lofgren CD og få testet i dag. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Til noe litt annet.
    Noen som har none linker til gode tidsskrifter der de tester gjennom nytt utstyr som kommer på markedet? Det bør være leselig for oss dødelige uten 100 år i bransjen
    Er det så mange tidskrifter som tester gammelt utstyr da?

Om du er trygg på engelsk, så finnes det mange alternativer både for hjemmekino og hifi. Narvesen er et bra sted å begynne. Vær obs på at blader som for eksempel Stereophile som tester produktene nøye, og kommer med målinger etc kan være litt tungleste.

Edit: Nå måtte jeg nesten ta meg selv litt her.... Hva har dette med topic å gjøre?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med SVS-sub'ene men lynkjapp, supertight bass med skikkelig tyngde som er skikkelig integrert med frontene er i hvertfall det jeg har erfart både som eier av PB10 og PB12 plus/2 i mitt rom. SVS er ikke verre å integrere enn andre.. det bare virker sånn fordi det er så utrolig mange her inne som har dem i forhold til de fleste andre merker, ergo blir det også flere "klager". Dersom man ser på antallet positive opplevelser tror jeg disse vil kraftig overgå de negative.

En SVS skal i utgangspunktet ikke spille noe høyere og mer dominerende enn hvilken som helst annen sub ved et gitt volum med en gitt sang, med mindre det er ekstremt mye dypbass informasjon. Så dette argumentet skjønner jeg ikke. Da er det rett og slett snakk om at man ikke har kalibrert sub'en korrekt (Gjelder alle sub'er, ikke bare SVS). God bass er egentlig ikke en smakssak. Enten så gjengis bassen som er der uforvrengt og rent, ellers så gjør den ikke det. Imidlertid kan det være at enkelte foretrekker at sub'en trekker fra litt av bassen som er i opptaket, og ergo kan små sub'er passe for noen.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Når du slår av sub`ene, lar du da dine front spille hele frekvensområdet? Jeg vil tippe at dine store Infinity går relativt dypt (?), og bør kun dekke lyden av en mann som slår på en klassisk gitar. Vi snakker jo ikke akkurat jordsjelv her...

Høres litt rart ut om man skal høre mye bass under 40 hz når man slår på en gitarkasse.... Skal se om jeg ikke får satt på min Lofgren CD og få testet i dag. :-D
    Jeg hører stor forskjell på Lofgren med og uten sub og jeg synes at subbene må være med enten jeg ser på film eller hører på musikk.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En SVS skal i utgangspunktet ikke spille noe høyere og mer dominerende enn hvilken som helst annen sub ved et gitt volum med en gitt sang, med mindre det er ekstremt mye dypbass informasjon. Så dette argumentet skjønner jeg ikke. Da er det rett og slett snakk om at man ikke har kalibrert sub'en korrekt (Gjelder alle sub'er, ikke bare SVS). God bass er egentlig ikke en smakssak. Enten så gjengis bassen som er der uforvrengt og rent, ellers så gjør den ikke det. Imidlertid kan det være at enkelte foretrekker at sub'en trekker fra litt av bassen som er i opptaket, og ergo kan små sub'er passe for noen.
    Du mener altså at 2 forskjellige subwoofere som har en flat frekvensrespons fra 15 til 80hz i et rom, og lik mengde forvrengning vil låte 100% likt på alle mulige opptak?

Det er flere ting med en sub som påvirker måten vi oppfatter lyden på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så mange tidskrifter som tester gammelt utstyr da?

Om du er trygg på engelsk, så finnes det mange alternativer både for hjemmekino og hifi. Narvesen er et bra sted å begynne. Vær obs på at blader som for eksempel Stereophile som tester produktene nøye, og kommer med målinger etc kan være litt tungleste.

Edit: Nå måtte jeg nesten ta meg selv litt her.... Hva har dette med topic å gjøre?
    Hehe. Det har ikke noe med topic å gjøre men tenkte jeg skulle fordype meg litt og siden dere har vært inne på tidsskrifter i forbindelse med å danne grunnlag for meninger vedr utstyr så vil jeg spørre

En SVS skal i utgangspunktet ikke spille noe høyere og mer dominerende enn hvilken som helst annen sub ved et gitt volum med en gitt sang, med mindre det er ekstremt mye dypbass informasjon. Så dette argumentet skjønner jeg ikke. Da er det rett og slett snakk om at man ikke har kalibrert sub'en korrekt..
    Du er inne på noe der, men det spørs jo hvor mye en vil betale for noe slikt.
    Her kommer SVS inn. I dataverden har man en routing protocol som heter "Open Shortest Path First (OSPF)". Altså SVS er for mange raskeste/beste/billigste vei til målet.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bomholt:-D

Det er veldig forskjellig fra person til person hva slags bass de vil ha til musikk, så jeg regner med at det som så ut som en opplest og vedtatt sannhet egentlig kun er din personlige mening?

Personlig vil jeg ha trøkk, ekstrem dypbass og flytting av luft til både musikk og film. Uten dette mangler lyden i mine øyne (ører) en dimensjon jeg mener burde være der uansett. (Ble bekreftet etter å ha opplevd Kari Bremnes på konsert i Drammen theater)

Er ikke lyd lyd?
    Det har du forsåvidt rett i, smaken spiller inn. Men som HåkonN har sagt, så er det ikke mye info i musikk under 30Hz (med unntak av "data musikk"). Derfor er ikke ekstrem dybbass viktig til musikk. Trøkk var kanskje et litt dårlig ord. Tipper du får det med en REL også. Når det gjelder dette med flytting av luft, så vil selvfølgelig en stor åpen sub konstruksjon med stort element gjøre mer av det. At noen foretrekker det, forstår jeg. Jeg har f.eks aldri likt høyttalere som B&W 604, Infinity Kappa 50 og Klipsch (husker ikke modellen) til musikk. Andre derimot elsker den type høyttalere og lyd. Så hva som er betegnes som musikalsk sub, kan vi sikkert diskutere i evighet. Smaken er ulik.

At en stor sub er vanskeligere å integrere er det vel ingen tvil om? Jo større kasse og jo mer luft suben flytter, jo større problemer kan man få. Ikke uten grunn at det alltid blir sagt at stativhøyttalere er enklere å få til enn gulvstående. Ikke minst så har man mindre plasseringsmuligheter med en svær sub. En liten sub med lukket konstruksjon kan man plassere mange flere steder og dermed blir integreringen enklere.

Til hjemmekino og gjerne til et dedikert kinorom, så hadde en SVS stått høyt i kurs. I en mindre stue, er derimot en mindre sub mer fristende.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) På en film prøver man å gjenskape virkelige hendelser, som for eksempel flystyrt, kanonskudd etc etc. Dypbass skaper spenning i filmen og tar deg mer med i hendelsene. Jeg elsker kontrollert dypbass i filmer som virkelig røsker i sofaen, og jeg elsker skikkelig hestespark i brystkassa når en hagle blir avfyrt eller jeg jeg ser på live-konserter på DVD, men det må selvfølgelig stå i stil til resten av lyden.

2) Det er svært lite musikkinstrumenter som benytter seg av noe under 30hz, og det er (i allefall i min verden) svært lite musikk der artisten hadde som mening å la dypbassen dominere lydbildet. Selv får jeg grøssninger når jeg hører bassen dominere lydbildet fordi den er skrudd for høyt, eller forvandler stram og kontant bass til uorganisert brumling og brak.

3) For meg er en subwoofer kun et tilskudd, et fundament for den egentlige lydopplevelsen resten av utstyret produserer. En god sub skal man ikke høre, den skal ikke skille seg ut på noen som helst måte, men kun integreres med fronthøyttalere på en så perfekt måte som overhode mulig IMHO.

4) Bassen mellom 15hz og 30hz gir ikke meg noe stor opplevelse alene, på musikk er det faktisk et område som sjelden gir meg noe som helst.

5) Det gjorde det da jeg var 16 og hadde kjelleren fullt enorme kasser som forvirret både syn og andre sanser, men nå er det helt andre ting som gir meg frysninger nedover ryggraden......
    1) Ja - her er vi enige, men kanskje er dette basert på forskjellige erfaringer - slik at vi kanskje ikke er så enige likevel. Hvem vet?

2) Ja, kanskje MUSIKKINSTRUMENTER ja. Men det er likevel en fundamentalt grunnleggende feil oppfatning. Nå er jo mye av dagens musikk basert rundt virkemidler og opptaksforhold. I tillegg ligger det mye romlyd i musikken. DET er faktisk virkelig deilig å kunne løft lydbildet adskillige hakk bare ved å få denne romlyden frem - sammen med resten av musikken. I tillegg ligger det masse dype frekvenser i svært mye musikk, både dagens og eldre innspillinger - det opplever jeg til stadighet.

Jeg tror dessverre at svært mange som diskuterer her på forumet blander sammen begrepene. MYE bass er IKKE det samme som GOD og DYYYYP bass. Bumling og brak er dessuten noe du får dersom du kjøper billige og elendige suber. Hvorfor i all verden tror altfor mange at store og dyktige suber er ensbetydende med bulder og brak - til ALT...?

3) Ja, nettopp - der sier du det selv. God bass skal integeres sømløst med resten av lydbildet - ikke være et åpenbart sminket og unaturlig tillegg. Altså en klar motsetning til det du skriver i punkt 2. Atter en gang er vi enige.

4) Dersom du ikke opplever nytelse med bass i området 15-30Hz - da har du noe mektig godt tilgode her i livet. Og du har kanskje også valgt feil sub, eller ikke har fått den godt nok integrert? (og dette er ingen standardunnskyldning - det er faktisk svært viktig at integrasjonen er maksimal)

5) Da du var 16...? Vel, det var vel kanskje ikke vellydende bass i området 15-30Hz du fikk frem. Mer sannsynlig var det heller buldrete bass i området 50-80Hz som i altfor stor grad dominerte...

Uansett, HåkonN - ikke krangle med meg om dette tilsvaret. Jeg vil nemlig at andre skal få en klarere oppfatning om hva som egentlig skjuler seg i et lydbilde som fremstår i all sin prakt.

Rull diskusjon! ;-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså at 2 forskjellige subwoofere som har en flat frekvensrespons fra 15 til 80hz i et rom, og lik mengde forvrengning vil låte 100% likt på alle mulige opptak?

Det er flere ting med en sub som påvirker måten vi oppfatter lyden på.
    Jeg påstår absolutt ikke at alle sub'er er like, det var i hvertfall ikke det jeg prøvde å si. Uansett vil det aldri skje at 2 forskjellige subwoofere har helt identiske karakteristikker. Ergo behovet for å teste ulike sub'er. Men ikke i noen tilfeller går jeg med på at en i praksis dårligere sub vil være et bedre valg enn en bedre subwoofer i noe som helst rom, slik som jeg i hvertfall tolker det noen sier her.
    Jeg tror egentlig du skjønner hva jeg mener

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke til REL, men tviler ikke på at de spiller fra SVS når det kommer til musikk.
    se hvordan de er bygget i forhold da, som 2 ulike verdener.

har hørt pb12plus2 flere ganger, med ulike plasseringer instillinger osv.. funket aldri på musikk! selv om eieren, en kamerat av meg syns det spiller helrått.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syntes jeg det ikke er dødsviktig med linær frekvens ned til 20hz selvom jeg har dette selv, men som de fleste er enige må det til på film.

På musikk kunne jeg sikkert klart meg med linær respons ned til 25hz. Hvorfor skal SVS være så mye bedre enn REL eller motsatt. Jeg hører ikke når jeg skrur på min sub i det heletatt og det er jo det viktigste uansett merke at den intrigerers perfekt med resten av lydbildet. Jeg klarte aldri og intrigrere den gamle så godt og det var en mindre sub, syntes i grunn det var litt rart.
    Det var en SW900 Jeg hørte altid når jeg skrudde den på.

Min konkulusjon er vel at det er samme hva slags merke man velger så lenge den skal fungere som en sub skal fungere den skal bare være der som nevnt.

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •