REL, uslåelig subwoofer! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 263
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hehehehe! Jeg sitter ikke å nileser disse trådene, så neste gang du har et spørsmål som du mener at jeg bør besvare kan du jo forsøke en PM før hjernebarken sprekker?

Du kan begynne med å sjekke www.tapeconnection.dk, der finner du den til 10K. Hvis du så ser litt nøyere på hjemmesiden til importøren under tilbud, så vil du kunne se at han kjører tilbud på alle Velodyne subs. Det "tilbudet" er noe han alltid kjører, og om du skriver til ham på dansk så vil du nok få oppgitt en pris på 9000DKK for en SPL1200-R. Skriver du på norsk så vil han ikke selge til deg for da blir nok Neby gale på ham
    Tapeconnection sin pris er et tilbud det også...de har pris på Velodyne SPL 1200 R til 11.999,-normalt.

At importør kjører tilbud en gang i blant må man godta,men veiledende pris er tross alt 13000 og det er det man må gå ut ifra når man sammenligner priser mellom forskjellige land.

Jeg kan kjøpe samme sub her i Norge til 13 tusen,ref felleskjøpet jeg forsøker å få til.
    http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...e-spl-12r.html

Men man kan ikke forvente å få slike avslag hvis en spaserer inn i en tilfeldig butikk som selger slike.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å se at du forsetter med å briljere med dine kunnskaer om det danske hifi markedet. Jeg har kun bodd her nede i 5 år, så det er ikke så mye jeg vet om det selv.

Fenomenet "tilbud" er ganske så annerledes her nede enn hjemme i Norge. Du kan feks oppleve at den samme butikken holder opphørsutsalg i 3 år, og et tilbud som det på Tapeconnections hjemmeside er ikke tidsbegrenset.

Nå har jeg aldri heller nevnt hva veiledende pris er her i Danmark, jeg har kun fortalt hva du kan få den for, og det er 9000kr. Hvis det gjør vondt hos deg noen steder så kan ikke jeg hjelpe for det

Stå på!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da bare flott om man kan få skikkelig rabatt på Velodyne! Det betyr at de er enda mer konkurransedyktige. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er inne på pris, så selges SVS PB12-Plus/2 i pianogloss til 7800,- i statene nå, mens i Norge koster den 15400,- Det er en pizza fra dobbel pris her i Norge..... Her er det noen som skor seg godt på "få mellomledd".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Norge og Danmark tettere på hverandre både fysisk og kostnadsmessig, ikke minst har de to landene samme momssats, 25% sammenlignet med de amerikanske prisene som er uten moms.

Innbakt i den danske Velodyne prisen ligger det også en tollavgift på 4.5% som Norge ikke har, så egentlig er prisforskjellen ennå større.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbakt i den danske Velodyne prisen ligger det også en tollavgift på 4.5% som Norge ikke har, så egentlig er prisforskjellen ennå større.
    Det er jo totalt uten relevanse for oss som kunder. Det er feil å si at prisforskjellen er ennå større. Butikkene i Danmark har muligens litt mindre fortjeneste er vel noe mer korrekt.

Uansett er ikke prisene på Velodyne høye i Norge sammenlignet med statene. På DD-18 er veiledende pris i Norge bare 15% høyere. Med tanke på at vi har hele 25% mva. og norsk kjøpslov er ikke det dårlig i det hele tatt....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten, så er den prisen du oppgir den prisen som SVS tar for Piano Gloss modellene i forbindelse med at de reduserer lageret. Om du tar den vanlige prisen $1599 og ganger den med dagens rekordlave dollarkurs og legger på 25% moms så får du 11922,50. Den prisforskjellen er ikke så stor med tanke på både fysisk avstand og forskjell i kostnadsnivået mellom Norge og USA

Og før noen går opp i fistel og sier at jeg oppgir danske tilbudspriser. Velodyne har vært på "tilbud" her nede siden de kom hit til landet. Jeg har ikke undersøkt, men jeg tror faktisk at Danmark har verdens laveste Velodyne priser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er jo totalt uten relevanse for oss som kunder. Det er feil å si at prisforskjellen er ennå større. Butikkene i Danmark har muligens litt mindre fortjeneste er vel noe mer korrekt.

BINGO!! Det meste av Velodynes høye priser utgjøres ganske riktig av avanse
    Uansett er ikke prisene på Velodyne høye i Norge sammenlignet med statene. På DD-18 er veiledende pris i Norge bare 15% høyere. Med tanke på at vi har hele 25% mva. og norsk kjøpslov er ikke det dårlig i det hele tatt....
    Som sagt, jeg tror at vi her i Danmark har verdens laveste Velo priser. Men jeg tror ikke at de selges med tap, og jeg tror heller ikke at de koster mindre inn her enn i USA, så forklaringen på den relativt høye amerikanske prisen ligger nok en gang i avansen.

Og det er det som er poenget mitt. Noen tror at høyere pris=bedre produkt. Men hva så om det meste av merprisen utgjøres av avanse? Hvordan kan man si at avansen påvirker lydkvaliteten.

Med det sier jeg ikke at Velodyne er et dårlig produkt, men forklaringen på at de er gode skal finnes et annet sted enn i den høye prisen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På DD-18 er veiledende pris i Norge bare 15% høyere.....
    Velodyne er da priset "hinsides" i utgangspunktet, og det reduserer vel den internasjonale differansen betraktelig?

Det virker merkelig at Velodynes annonser i siste nummer av Stereophile refererer til "tester" utført av forskjellige magasiner anno 2004

Tiden står jo ikke helt stille..............

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten, så er den prisen du oppgir den prisen som SVS tar for Piano Gloss modellene i forbindelse med at de reduserer lageret. Om du tar den vanlige prisen $1599 og ganger den med dagens rekordlave dollarkurs og legger på 25% moms så får du 11922,50. Den prisforskjellen er ikke så stor med tanke på både fysisk avstand og forskjell i kostnadsnivået mellom Norge og USA.
    Merkelig at slike argumenter ikke kommer på bordet når det hevdes at andre merker er dyre pga. mange mellomledd. :-D
    Og før noen går opp i fistel og sier at jeg oppgir danske tilbudspriser. Velodyne har vært på "tilbud" her nede siden de kom hit til landet. Jeg har ikke undersøkt, men jeg tror faktisk at Danmark har verdens laveste Velodyne priser.
    Jeg tror på deg jeg, men om Danmark har verdens laveste priser er det fordi importør selger de ut med store rabatter, veil. pris er det vel ikke så mye forskjell på (?). Uansett bør man jo bare være glad for at man kan få mye rabatt. Ingen vil betale mer enn nødvendig. Personlig fikk jeg ingen god pris av importøren i Danmark, men det kan være at han ikke kjørte noen tilbud da.

Man ser jo hvor lett det er for enkelte andre butikker her i Norge som både er importør og butikk til å gi knallpriser på ting. Synd ikke flere butikker med få mellomledd gir samme rabattene...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke importøren i Danmark lov til å selge til Norge, og han er nok heller ikke så interessert i å gjøre det fordi om han bli huket så mister han kanskje agenturet.

Men ja, jeg priser meg bare lykkelig over at Velodyne er billige her nede.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Velodyne er da priset "hinsides" i utgangspunktet, og det reduserer vel den internasjonale differansen betraktelig?
    Hvorfor skulle det gjøre det? Om man ser på mange andre produkter, så øker fortjenesten ved en import parallelt med produktets pris.

Velodyne er dyrt ja, det er jeg enig. Heldigvis er det mulig å gjøre gode deals enkelte plasser.
    Det virker merkelig at Velodynes annonser i siste nummer av Stereophile refererer til "tester" utført av forskjellige magasiner anno 2004 Tiden står jo ikke helt stille..............
    Slapp av Flageborg, når Stereophile kommer over noe bedre, får du sikkert beskjed...

Den ganske ferske JL-Audio F113 var vel den siste de testet som også ble A-rangert.

Om du er opptatt av helt ferske tester av Velodyne produkter, har også Audioholics.com for eksempel testet DD-18 så tidlig som i januar. LINK

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er det som er poenget mitt. Noen tror at høyere pris=bedre produkt. Men hva så om det meste av merprisen utgjøres av avanse? Hvordan kan man si at avansen påvirker lydkvaliteten.
    Helt enig. Heldigvis er vi født med egne ører, slik at vi kan høre selv om vi syntes produktet er verdt pengene eller ikke. Eventuelt er det mulig å danne seg en formening om produktet ved å lese mange tester, og andres erfaringer. Det totale bildet vil vise om produktet er verdt sine kroner for deg eller ikke.

Hvor man får mest for pengene og hvilke behov man har, kan kun kjøper selv svare 100% på.
    Med det sier jeg ikke at Velodyne er et dårlig produkt, men forklaringen på at de er gode skal finnes et annet sted enn i den høye prisen
    Ikke glem at det er betraktelig dyrere å produsere og utvikle små subwoofere med mye effekt, servo og on-screen EQ enn "bare" en stor kasse. Og høyere pris gir større fortjeneste, som øker prisen på produktet ytterligere. Et dyrt produkt selges ikke i så store kvantum, og kan heller ikke selges med så lav fortjeneste. Litt ond sirkel, men slik er det desverre med alt her i verden. Igjen er det noe som heter "den riktige prisen er den kunden er villig til å betale for produktet".

Heldigvis lever vi ikke i et kommunistland, og har friheten til å velge selv hvem vi ønsker å legge igjen våre hardt opptjente hifi-penger til.. :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Slapp av Flageborg, når Stereophile kommer over noe bedre, får du sikkert beskjed...

2. Om du er opptatt av helt ferske tester av Velodyne produkter, har også Audioholics.com for eksempel testet DD-18 så tidlig som i januar. LINK
    1. Det var godt å få bekreftet.................

2. Spørsmålet er: Hvorfor er ikke Velodyne opptatt av å referere til tester utført etter 2004? Er det noe en produsent/importør/distributør virkelig bruker for alt det er verdt - er det "pompøse" uttalelser fra test-sidene i et magasin. Men de fikk vel mer skryt i 2004...................

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig artig tråd, moro når enkelte her hisser seg opp og forteller hvordan musikk skal låte, og låter det ikke slik så er det feil. :-)

Kunne det ikke vært en ide, nå som hjemmekino har bygget en så flott kino, at det kunne blitt gjort en test, der f.eks noen av de som har sterke meninger om hvordan sub, bass og musikk skal låte kunne demonstrere. Hadde vært veldig gøy om det kunne vært flere oppsett samtidig slik at det kunne byttes relativt kjapt mellom de forskjellige. Kanskje mye arbeid men moro å hørt hva enkelte her mener er riktig lyd.

Men hvor dypt trenger egentlig suben spille for å gjengi bassen slik den er? Om en ser bort i fra de 3 eller 4 ektrem cd'ene som er nevnt i tråden her, hvor dypt spiller f.eks en strykekvartett? storband? piano?

Mye av den ektreme dypbassen har kanskje lite med virkeligheten å gjøre, men jeg har ikke sagt den ikke er nødvenig. Og det kan være veldig gøy.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Spørsmålet er: Hvorfor er ikke Velodyne opptatt av å referere til tester utført etter 2004? Er det noe en produsent/importør/distributør virkelig bruker for alt det er verdt - er det "pompøse" uttalelser fra test-sidene i et magasin. Men de fikk vel mer skryt i 2004...................
    Er disse "pompøse" uttalelsene noe som gnager deg Flageborg? Disse totalt udugelige og dumme skribentene som ikke sier SVS er verdens beste subwoofer og alt annet er ubrukelig?

Det er jo ikke akkurat som det kommer så mange skikkelige nye subwoofer modeller på markedet hver måned, og et blad tester en subwoofer kun en gang. Da er det vel naturlig at en del tester kommer når produktet ble lansert er det ikke? En sub blir jo ikke akkurat dårligere fordi den har vært på markedet noen år, tvert i mot burde det si noe om kvaliteten at den fortsatt holder stand mot alt det konkurrentene finner på. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Men hvor dypt trenger egentlig suben spille for å gjengi bassen slik den er? Om en ser bort i fra de 3 eller 4 ektrem cd'ene som er nevnt i tråden her, hvor dypt spiller f.eks en strykekvartett? storband? piano?
    I bunn av denne tabellen står frekvensen.

Merk at enorme kirkeorgel ikke er med i denne tabellen, og det blir hevdet her at de kan gå dypere.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bunn av denne tabellen står frekvensen.

Merk at enorme kirkeorgel ikke er med i denne tabellen, og det blir hevdet her at de kan gå dypere.
    Flott HåkonN.

Er lite aktivitet under 30 Hz med andre ord. Vil tro noe luft og følelser vil det kanskje være.

Kirkeorgel kan sikkert gå lavere, men kanksje ikke veldig mye lavere. Jeg spurtet en organist jeg jobbet med og han regnet ut hvor dypt en 64 og en 32 fots pipe spilte. Og jeg ble overasket hvor høyt i frekvensene det var. Husker ikke hva det var. En 32 for pipe er en stor pipe. Og finnes ikke mange som er større enn det i norske kirker som fungerer.

Da blir kanskje flate 16 hz bass kurver osv mere show off og faktisk ikke så mye med musikk å gjøre.

Eller tar jeg veldig feil?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel mere enn "oversetter" fra ren toneskala til frekvenser enn fakta på hvor dypt ting går. Du/de tar ikke forbehold på f.eks. en gitarkasses klangkarakteristikk. Eller en kontrabass som har en veldig dyp resonans.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •