Hvilke fronthøytalere passer meg ? ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg har hørt av B&W har vært veldig imponerende så langt, men jeg har aldri hørt de spille maks. Men de spiller fint (hvis jeg husker riktig).

Men du sier at du hører på rock. Hører du på det tyngste av rock eller er det mildere? hvis du hører på det tyngste, er SA sannsynligvis det beste valget for deg. De spiller med god dynamik, veldig raske. Man hører trommer og raske gitarister veldig bra.

Patos har jeg aldri hørt, men har bare hørt lovord om de.

Det virker som om du ikke skal ha noen problemer med bass fundamentet heller mtp at du har plus/2.

Men hva slags elektronikk har du?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Zu Druid MK4? jeg har ikke hørt de selv, men er selv ute etter nye høytalere og jeg har lest veldig mye fint om disse, dynamikk dynamikk og atter dynamikk er stikkordet her

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er flott, helt klarrt og med rette forsterker sett kan du oppleve nirvana med disse på rock/metal. Men etter min erfaring trenger B&W endel kraft også for og spille optimalt. Klipsch er kanskje ikke helt min smak når det kommer til de gulvstående variantene men bokhyllehøytaleren på rør til metal er krem. SA er nok et veldig bra valg så lenge ikke de skal drives av en strømsvak forsterker men gis skikkelig "pleie":-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere må ikke ha dyre kabler for å spille bra, det er bullshit. Men de trenger god elektronikk. Med en god CD-spiller og forsterker kommer du langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å tenke på kabler, bare kjøp noe rimelig med ok dimensjoner.

Til din musikksmak tror jeg ikke703 er tingen (ja, de trenger endel krefter for å komme til rette). Aldri tenkt på SA som tungdrevne. Jeg tror SA kan være et godt valg for deg. Explorer er en morsom og velspillende høyttaler. Ranger har jeg ikke hørt. Kanskje du burde hatt en sub til dem? Ennå har du ikke sagt hva du skal bruke som kilde og amp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niklas
    spiller ikke 703 høyt ? :S ...d hørte jeg sikkert feil =/ ?. . .
    Noen som har hørt 703 sammen me system audio ranger / explorer ??
    Er nok litt relativt om man syns det er høyt eller ei. Men jeg syns de går litt for fort over i kompresjon, altså, det nært festnivå da . Men PSB, Infinity, Dali etc har modeller som overgår disse på akkurat dette. Men føre dem går over i kompresjon, er ren nytelse.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror

ajselj: når kommer disse Midgard audio capri ut på markedet da? .veit du av noen butikker som kjöper dem inn? ..Tonart kanskje ? ...
    Dem hörrtes litt intrisant ut
    Men den omtalen de fikk på demo med en relativt raskt laget prototyp så vil de nok bli tatt inn av de som forhandler Midgard forsterkerene fra før.
    Tonart gjør jo det om jeg husker rett

Når de kommer, hm de skulle vel ha kommet allerede men det var noe endringer som skulle gjøres før de ble sluppet og jeg tror det er som tar tid, men jeg venter selv i spenning på de ferdige høytalerene.

Blir vel utpå sommeren eller noe slikt tenker jeg, men du hadde kanskje planer om kjøp med det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

i dag fikk jeg svsen i hus herreguuud! ..den spiller så det suser mine qln artech 8 blir alt får pinglete i fårhold hehe!....

Og det ødelegger litt synes jeg så jeg skal kanskje sende den tilbake og kjøpe den når jeg har fått kjøpt sa explorer ...men hvis det blir Ranger eller midgard audio capri istede for explorer istede så gidde jeg ikke å sende tilbake svs`n ! ...

skal på Hificenter en rude og høre på ranger vs Explorer og se om det er verdt og ta bort svs`n e d heletatt !...

mine qln fungert ikke bra når jeg så på film ...subben tok åver helt! ...og da va det nesten ikke volum på engang =) ..

så det skulle vært bra med en høytaler som spiller høyt,bra bass . og pent ! ..

Til musikk så skal jeg ikke bruke svs`N derfor liker jeg explorer !
    veldigt mye bass syntes jeg og spillte bra !..skal se om ranger er like bra :P

AjSelj:
    ja får se om det kanskje blir dem ! ..skal ringe Tonart og høre om dem har noe peil! ...Ser spenende ut dem! ...men spiller dem høyt og bra trykk da ? ...
    Tenke og bruke dem kun til musikk sammen med den Rotel på 2*200watt kanskje ? så tar svs`n åver bassen til film! ..det klarte den bra ..og den er ikke innspillt enna ..helt sykt ! :P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag fikk jeg svsen i hus herreguuud! ..den spiller så det suser mine qln artech 8 blir alt får pinglete i fårhold hehe!....

Og det ødelegger litt synes jeg så jeg skal kanskje sende den tilbake og kjøpe den når jeg har fått kjøpt sa explorer ...men hvis det blir Ranger eller midgard audio capri istede for explorer istede så gidde jeg ikke å sende tilbake svs`n ! ...

skal på Hificenter en rude og høre på ranger vs Explorer og se om det er verdt og ta bort svs`n e d heletatt !...

mine qln fungert ikke bra når jeg så på film ...subben tok åver helt! ...og da va det nesten ikke volum på engang =) ..

så det skulle vært bra med en høytaler som spiller høyt,bra bass . og pent ! ..

Til musikk så skal jeg ikke bruke svs`N derfor liker jeg explorer !
    veldigt mye bass syntes jeg og spillte bra !..skal se om ranger er like bra :P

AjSelj:
    ja får se om det kanskje blir dem ! ..skal ringe Tonart og høre om dem har noe peil! ...Ser spenende ut dem! ...men spiller dem høyt og bra trykk da ? ...
    Tenke og bruke dem kun til musikk sammen med den Rotel på 2*200watt kanskje ? så tar svs`n åver bassen til film! ..det klarte den bra ..og den er ikke innspillt enna ..helt sykt ! :P

Å sende tilbake svsen er vel dumt vel

Jeg driver selv å sparer opp til et Midgard/SVS/Denon oppsett, men det er nok bare Midgard som er en sikker sak foreløpig.
    Det som skulle gjøres med "Capri" førte vel til at den skal kunne spille ennå høyere og kulere, jeg tørr påstå at den hadde nokk bass til stereobruk for de aller aller fleste, men kan nok hende jeg vil ha ennå mer

Vi målte hvor høyt prototyp Capriene spillte men jeg husker det ikke i farten nå

Du har uansett valget mellom noen gode høytalere her, personlig er jeg ikke så enormt begeistret for SA men så har jeg ikke hørt dem så mye heller.

Du får skru ned volumet på svsen da veit du, så den ikke tar helt overtaket.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soavo-1

Hei, har du en forhandler som kan levere Yamaha høyttalere i nærheten av deg?
    I så fall bør du gå og høre på deres nye Soavo-1. Var og hørte på en demo av det første paret som var kommet til Norge for en stund siden. De var paret opp med elektronikk fra Electrokompaniet.
    Mener og tror at det skal være kommet flere til landet nå.
    De spilte helt vannvittig fint. De hadde en god trøkk og de spilte så rent og musikalsk at med prisen på ca 22 000,- virket de som et veldig godt kjøp.

Har vurdert de selv, litt i tvil mellom disse og Ranger fra SA. Begge spiller bra, men liker best lyden fra Yamaha så langt. Har fra før av SA 505 som jeg er kjempefornøyd med.
    Har ikke hørt så veldig mye og må ta meg noen nye runder før et evt kjøp.

Bor i en leilighet og det er plassen det står på, store høyttalere:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skeptisk ;)

Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Hei, har du en forhandler som kan levere Yamaha høyttalere i nærheten av deg?
    I så fall bør du gå og høre på deres nye Soavo-1. Var og hørte på en demo av det første paret som var kommet til Norge for en stund siden. De var paret opp med elektronikk fra Electrokompaniet.
    Mener og tror at det skal være kommet flere til landet nå.
    De spilte helt vannvittig fint. De hadde en god trøkk og de spilte så rent og musikalsk at med prisen på ca 22 000,- virket de som et veldig godt kjøp.

Har vurdert de selv, litt i tvil mellom disse og Ranger fra SA. Begge spiller bra, men liker best lyden fra Yamaha så langt. Har fra før av SA 505 som jeg er kjempefornøyd med.
    Har ikke hørt så veldig mye og må ta meg noen nye runder før et evt kjøp.

Bor i en leilighet og det er plassen det står på, store høyttalere:-D

Har hatt et par Yamaha tidligere og de skal ha tatt seg opp en del om de skal falle veldig godt i smak, men det var jo laaangt rimligere saker og Yamaha burde jo klare å lage noen gode saker de også.

Noen som vet hvor disse blir å høre i oslo området?
    Kan ikke kjøpe høytalere til over 20k over nett uhørt vel...?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nei du bør ikke kjøpe de uhørt:-D
    Vet ikke hvor de kan være utstilt i Oslo området, bor på vestlandet. Men en ringerunde til de som fører Yamaha kommer du langt med. Har ikke hørt så veldig mye av tidligere Yamaha modeller, men likte absolutt disse!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja synes Sa er en kjempe høytaler men så vill dem ha mye effekt og bra kabler og det er dyrt ! :.men tenkte på Ranger

Explorer trenger en forsterker på 200 ærlige watt for og begynne og spille opptimalt.
    Mens ranger kan du begynne med 75w og oppover..
    Spiller selvfølgelig bare bedre og bedre med større forsterker du pøser på med.
    Når det gjelder kabling, brukes det nordost spellbinder i di så der kan du og begynne, visst ønske er og ikke bruke så mye på kabler, men likevel få god kvalitet...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Til din musikksmak og film.Klipsch RF-7 eller RF-83 ingen over ingen ved siden

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste du skal stole på er dine egne ører ta med deg en bærepose cd plater , så tråler du Hi-fi sjappene i Tr.heim.. Lykke til i letingen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •