Abrahamsen kombinert med Elac - Godt valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen kombinert med Elac - Godt valg?

Jeg har store planer om å kjøpe meg et nytt stereo oppsett om ikke så alt for lang tid, og jeg har vel egentlig bestemt meg for å gå for et oppsett med Arbrahamsen. De modellene jeg har i tankene er V3.0 Forforsterker kombinert med V4.0 Sluttforsterker (det er slik de skal kombineres, ikke sant?).

De høytalerene jeg har sett på hittil er Klipsch RF-83 og RF-63, samt Energy V2.3i. Jeg mistenker at RF-83 blir for stor til min hybel, så sånn sett virker lillebroren bedre. Jeg synes også at Energy-høytalerene ser veldig bra ut, og den biten er også ganske viktig for meg. Vil disse høytalerene matche forsterker komboen greit? Er det andre høytalere jeg bør vurdere til Abrahamsen oppsettet?

Jeg har en veldig variert musikksmak, så jeg vil gjerne har et allsidig annlegg som klarer alt fra Jazz til Hip-Hop og Electronica.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at begge høytalerne passer bra,men de er litt forskjellige da i lydtype og spillestil. Har Veritas 2.4i selv og kjenner derfor denne best. Veritas er en god høytaler men er nok ikke like "spilleglad" som RF serien til Klipsch. Du vil få en del høyere maks lyd på Klipsch pga følsomheten. Utrolig mange høytalere i det prissegmentet som er gode og bare og begynne å høre!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det egentlig som fører Klipsch og Energy i Norge? Jeg vet Elkjøp har Energy, men det er en annen serie enn den jeg har i tankene.

Hvordan vil forresten V3.0 forforsterkeren kombinert med V4.0 sluttforsterker spille i forhold til Abrahamsens Intigrerte forsterker? Regner med at det er et hakk opp lydmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svirre
    Hvem er det egentlig som fører Klipsch og Energy i Norge? Jeg vet Elkjøp har Energy, men det er en annen serie enn den jeg har i tankene.

Hvordan vil forresten V3.0 forforsterkeren kombinert med V4.0 sluttforsterker spille i forhold til Abrahamsens Intigrerte forsterker? Regner med at det er et hakk opp lydmessig?
    Samtlige Energy Høytalere fås kjøpt hos Elkjøp/Lefdal, det er Mono som er importør, så vet ikke om de finnes hos noen andre!

Har selv hørt V2.3, og må si jeg var meget imponert over lyden, MEN hvordan de matcher Abrahamsen tør jeg ikke si noe om!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dumt, da får jeg sannsynligvis ikke prøvelyttet Energy sin Veritas serie. Jeg vil tippe det er en god match iom at Abrahamsen hadde et par litt rimeligere Energy høytalere som referansen når han konstruerte sin nye serie.

Er du sikker på at det er Mono som er importør av Energy? Jeg finne ingen av modellene på hjemmesidene deres.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mono som importerer energy det er Agon, men mener de har kuttet ned på sortimentet og dermed kuttet Veritas. Kan sikkert finne ut av dette for deg til uka hvis du ønsker.
    Jeg har prøvd meg på de nye Soavo høytalerne til Yamaha og er meget fornøyd med den kombinasjonen. Bassen er formidabel og sinnsykt presis. Verdt å ta en lytt på Soavo hvertfall. Soavo1 Koster ca 25k.
    Kikk på hjemmekinoen min så ser du noen bilder :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soavo1 så meget bra ut, men de blir nok litt store til mitt bruk. Jeg har ikke allverdens med kvadrat der jeg skal ha anlegget, så jeg trenger noe litt mindre. Det var derfor Veritas V2.3i fristet, men om de må sendes hit fra Canada blir det jo litt styrete. Er forresten Veritas serien en gammel høytaler? Jeg finner referanser helt tilbake til 2002-2003 på nett.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bør jeg forresten kombinere Abrahamsen forsterkerene? V3.0 forforsterker kombinert med V4.0 Sluttforsterker, eller V2.0 intigrert forsterker med en V4.0 sluttforsterker?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch hos Audiocompaniet, Ton Art, eller hos BM audio der det er mest sjanse for og få en bra pris.

Spør etter tilbud ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bør jeg forresten kombinere Abrahamsen forsterkerene? V3.0 forforsterker kombinert med V4.0 Sluttforsterker, eller V2.0 intigrert forsterker med en V4.0 sluttforsterker?

Hvis du vil ha separat forforsterker og slutttrinn så kjører du V3.0 + V4.0.
    V2.0 er en integrert forsterker dvs. for og sluttrinn i samme kabinett. Da trenger du ikke eget sluttrinn (V4.0), med mindre du vil kjøre bi-amping (en forsterker driver diskant/mellomtone, og den andre driver bassen(e))

Fordelen med seperat for. og slutttrinn, et at forforsterkeren da har egen strømforsyning, som er en fordel lydmessig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lwin
    Hvis du vil ha separat forforsterker og slutttrinn så kjører du V3.0 + V4.0.
    V2.0 er en integrert forsterker dvs. for og sluttrinn i samme kabinett.

Fordelen med seperat for. og slutttrinn, et at forforsterkeren har egen strømforsyning, som er en fordel lydmessig.
    Ok, så det blir ikke noe mer effekt med denne kombinasjonen? Er det mulig å å benytte seg av bi-wire kabler med V3.0 + V4.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg å ta en titt på knottene på Abrahamsen,de jeg Tok på elkjøp var rimelig slarkete(opp ned),slv om en ikke skal bikke på disse men vri,så syntes jeg det er et stort minus i denne prisklassen..Elkjøp har heller ingen slagplan på hvordan de skal håndtere garanti og reparasjonssakene,når dette blir nødvendig..Iflg min selger hos El kjøp på Karihaugen/oslo.

Men lydmessig er det ikke noe å utsette på!!

Finishen er vel hakket under EC classic,men det er jo prisen og,så en sammenheng er det jo..Lykke til med sakene.

Jeg har klipsch rf 82 de spiller ikke med abrahamsen,men er dritfornøyd med de.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo mange som peller og klår på utstillingsmodellene i butikk, så jeg tipper et nytt eksemplar vil være bedre sånn sett. Jeg håper i alle fall det.

Er det forresten noen som har hørt på RF-63? Hvordan er de rent lydmessig? Takler de detaljert og rolig musikk eller er det mest en rocka høytaler?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Veritas blir det snart lansert en ny serie, som i følge europeisk salgssjef i Energy skal importeres til Norge.

Edit: Endringen skal visstnok være i kabinettet, ny finish pluss forbedringer på kabinettet (antar han mener bedre avstivning, mindre kabinettresonans etc...)

edit2: Du har ikke vurdert å teste litt andre merke enn bare Klipsch og Energy?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad, er ikke mono men Agon som er importør..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Det er ikke mono som importerer energy det er Agon, men mener de har kuttet ned på sortimentet og dermed kuttet Veritas. Kan sikkert finne ut av dette for deg til uka hvis du ønsker.
    Jeg har prøvd meg på de nye Soavo høytalerne til Yamaha og er meget fornøyd med den kombinasjonen. Bassen er formidabel og sinnsykt presis. Verdt å ta en lytt på Soavo hvertfall. Soavo1 Koster ca 25k.
    Kikk på hjemmekinoen min så ser du noen bilder :-)
    De har fortsatt Veritas, en kolega av meg bestilte v2.3 der for to uker siden!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Angående Veritas blir det snart lansert en ny serie, som i følge europeisk salgssjef i Energy skal importeres til Norge.

Edit: Endringen skal visstnok være i kabinettet, ny finish pluss forbedringer på kabinettet (antar han mener bedre avstivning, mindre kabinettresonans etc...)

edit2: Du har ikke vurdert å teste litt andre merke enn bare Klipsch og Energy?
    Joa, jeg er ikke låst til disse to merkene. Men pga kontaktene mine er det en del merker som blir uaktuelle (blant annet Dali og B&W) så jeg vil helst holde meg til de merkene jeg kan få en hyggelig pris på. Noe som egentlig er fryktelig dumt, for jeg har veldig lyst på B&W CM7. :/

Hvilke andre høytalere vil dere anbefale til Abrahamsen i prisklassene rundt 20K?

Edit: Du vet ikke forresten når den nye Veritas serien skal lanseres?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, jeg er ikke låst til disse to merkene. Men pga kontaktene mine er det en del merker som blir uaktuelle (blant annet Dali og B&W) så jeg vil helst holde meg til de merkene jeg kan få en hyggelig pris på. Noe som egentlig er fryktelig dumt, for jeg har veldig lyst på B&W CM7. :/

Hvilke andre høytalere vil dere anbefale til Abrahamsen i prisklassene rundt 20K?

Edit: Du vet ikke forresten når den nye Veritas serien skal lanseres?
    "Jeg kjøper ikke rabatten" sa en vis mann på dette forumet. Jeg mener at du heller burde kjøpe noe du blir fornøyd med enn å ta det du får rabatt på. Men klart, er du i tvil mellom to produkter og du kan få 30% på det ene vipper man ofte i den retningen....

Uansett, mye morro i prisklasse rundt 20løk, vet ikke hvordan matchen med Abrahamsen er, men du burde kansje undersøke Triangle nærmere. Det skal ihvertfall jeg. Ligger et par Celius ESW på avtorget.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke andre høytalere vil dere anbefale til Abrahamsen i prisklassene rundt 20k?
    Patos har alltid vært en glimrende match med Electrocompaniet så det er store muligheter for at de matcher Abrahamsen glimrende også.
    Ta en titt på Lyric serien,402 eller 302 eller om du kan strekke deg litt på prisen så er Symphonic II en nyydelig musikkformidler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Patos har alltid vært en glimrende match med Electrocompaniet så det er store muligheter for at de matcher Abrahamsen glimrende også.
    Ta en titt på Lyric serien,402 eller 302 eller om du kan strekke deg litt på prisen så er Symphonic II en nyydelig musikkformidler
    Skjønner ikke helt at dette skal være noen bra kombinasjon.

Patos= Mørk/varm
    EC= Mørk/varm

Hva med den nye høyttaleren til Eltek: Dynabel 2,5S

http://www.mamut.com/homepages/Norwa...c_brosjyre.pdf

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •