Abrahamsen kombinert med Elac - Godt valg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    "Jeg kjøper ikke rabatten" sa en vis mann på dette forumet. Jeg mener at du heller burde kjøpe noe du blir fornøyd med enn å ta det du får rabatt på. Men klart, er du i tvil mellom to produkter og du kan få 30% på det ene vipper man ofte i den retningen....

Uansett, mye morro i prisklasse rundt 20løk, vet ikke hvordan matchen med Abrahamsen er, men du burde kansje undersøke Triangle nærmere. Det skal ihvertfall jeg. Ligger et par Celius ESW på avtorget.
    Poenget er at de høytalerene jeg har mulighet til å få til en bedre pris låter bedre enn CM7, men jeg har forelsket meg i hvordan de ser ut. Så det idielle hadde vært å finne en høytaler som er like lekker som CM7 men som låter bedre samt at jeg kan få fatt i den via kontaktene mine.

Er det noen som vet om det går ann å prøvelytte Veritas hos Agon?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lwin
    Hvis du vil ha separat forforsterker og slutttrinn så kjører du V3.0 + V4.0.
    V2.0 er en integrert forsterker dvs. for og sluttrinn i samme kabinett. Da trenger du ikke eget sluttrinn (V4.0), med mindre du vil kjøre bi-amping (en forsterker driver diskant/mellomtone, og den andre driver bassen(e))

Fordelen med seperat for. og slutttrinn, et at forforsterkeren da har egen strømforsyning, som er en fordel lydmessig.
    Det er jo ikke så stor forskjell i pris om jeg går for V.2.0 og V.4.0 og biamper. Hva vil være fordeler/ulemper (jeg sier ikke 'bakdeler' nei!) med et slik oppsett framfor V.3.0 kombinert med V.4.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tanke det å kjøre bi-amping. Jeg har ikke prøvd det selv, så jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om det.

Fordelen med sepperat fororsterker er som sagt at den har egen strømforsyning, og at den er fysisk separert fra effektdelen. Dette gir mindre støy i forforsterker delen, som gir seg utslag i et renere lydbilde med bedre oppløsning, detaljering osv.

Jeg vil også tro at det å kjøre bi-amping vil gi lignende lydmessige gevinster. Mellomtone og diskant blir da ikke "forurenset" av frekevnsområdet til bassen(e), samt impedanse variasjoner. Ved å ha en egen forsterker til diskant/mellomtone og bass, vil dette også lette arbeidoppgaven til hver forsterker

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så for å bi-ampe trenger jeg altså Abrahamsen V.2.0 og V.4.0? Kan jeg da bruke vanlige bi-wire kabler ala Monsters M1.4 for å koble dette til høytalerene?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke kabel/kabler med fire plugger i hver ende for å bi ampe på denne måten. Evt. fire separate kabler helst av samme merke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar hittil!

Jeg tror jeg begynner å nærme meg et valg, selv om jeg fortsatt har tenkt meg litt rundt for å lytte litt mer.

Her er oppsettet mitt foreløpig:

- V3.0 Forforsterker
    - V4.0 Sluttforsterker
    - Energy V2.3i

Det er vel ikke så mange som har hørt på høytalerene iom at de er sjelden kost i Norge, men hva tror dere om oppsettet "på papiret"?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo meget bra ut....vær obs med slarkete knotter på Abrahamsen...hadde tenkt meg Abrahamsen selv...men har fobi mot slarkete ting,derfor er innkjøpet foreløpig innstillt,for å se an utviklingen,det skal sies at jeg bare har "tatt på" en utstillingsmodell,at folk klår er jo et kjent fenomen,men på en annen side...hvor lenge har det stått utstillt,??

ikke sett remoten,men lydmessig er dette et fint anlegg syntes jeg,liker og den sorte/gull looken...

Fine høyttalere,noe annet enn de pinglegreiene jeg fikk demo med på Karihaugen..:-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energy høytalerene er ikke å få tak i Norge lenger, så da gikk den planen i dunken. Jeg har begynt å vurdere Elac de siste dagene, og jeg tenker da konkret på Elac FS 209.2. Hva tror dere om kombinasjonen Abrahamsen og Elac?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg mente. Veritas er ute av sortimentet til Agon.
    Aldri hørt elac før, men de ser jo sinnsykt pene ut da.
    Lurer på hvordan Vienna Acoustics Beethoven baby grand er med Abrahamsen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseende er mye av grunnen til at jeg har hengt meg litt opp i denne høytaleren. Det eneste problemet er at ingen butikker i Oslo området har den tilgjengelig for en prøvelytt. Jeg heller imidlertid mot denne høytaleren uansett, mye pga utseende. Kanskje litt dumt å velge en høytaler ut fra det kriteriet, men når det er snakk om en høytaler til 35 høvdinger - hvor dårlig kan det bli?

Jeg tipper Vienna Acoustics låter knall ilag med Abrahamsen, men jeg synes ikke de er fullt så fine rent designmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elac til abrahamsen

tror jeg skal være en sinnsykt bra kombo. Snakket med Neby ang. Elac og Vincent, da var det snakk om SP-T100 x 2, SA-T1 og CD-S6 og Elac FS 208.2. Representanten jeg snakket med hadde denne komboen faktisk selv i stua og det spilte visst helt fantastisk. Jeg har planer om å kjøre akkurat samme oppsettet som deg med Elac 208.2, han fra Neby sa jeg ikke måtte finne på å sette FS 209.2 i et lite rom, trengte minimum 25kvm. har du mindre enn det, kjør FS 208.2. Da både Vincent og Abrahamsen har en noe varm klangsignatur ser jeg ikke noen grunn til at Abrahamsen skal fungere dårligere enn Vincent, ergo en bra kombo. Gleder meg allerede til denne matchen, må bare spare litt =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje vurdere reference serien til Klipsch...Rf-82 har jeg hørt spillt med EC elektronikk i 100.000 klassen med glimrende resultat..AW 180 blokker, låter meget bra!!!!

Klipsch er jo ikke det dyreste,men syntes det er mye bedre med dyr elektronikk,på litt rimelige høyttalere enn omvendt..

Så akn det tenkes at effekten på 70w er nok i bøtter å spann ved feks bruk på lettdrevne høyttalre med høy følsomhet som Klipsch.......Ville hørt på rf-82(har de på rørforsterker selv...)...

Søker du litt på Abrahamsen her på forumet,vil du se at en her inne har denne komboen,så kan du jo spørre om han er fornøyd..

Kommet over v seriekomponenter uten slark i knottnene??

Mvh Espen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Kommet over v seriekomponenter uten slark i knottnene??
    Mvh Espen
    Nei, alle har vært litt slarkete. Nå er det imidlertid kun utstillingsmodeller jeg har sett.

Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    tror jeg skal være en sinnsykt bra kombo. Snakket med Neby ang. Elac og Vincent, da var det snakk om SP-T100 x 2, SA-T1 og CD-S6 og Elac FS 208.2. Representanten jeg snakket med hadde denne komboen faktisk selv i stua og det spilte visst helt fantastisk. Jeg har planer om å kjøre akkurat samme oppsettet som deg med Elac 208.2, han fra Neby sa jeg ikke måtte finne på å sette FS 209.2 i et lite rom, trengte minimum 25kvm. har du mindre enn det, kjør FS 208.2. Da både Vincent og Abrahamsen har en noe varm klangsignatur ser jeg ikke noen grunn til at Abrahamsen skal fungere dårligere enn Vincent, ergo en bra kombo. Gleder meg allerede til denne matchen, må bare spare litt =)
    Jeg har faktisk bestemt meg for å gå for 208.2 istedet nettopp fordi jeg ikke har plass til 209.2.

Vincent oppsettet du nevner frister faktisk VELDIG, herrejemini for en lekker kombinasjon det hadde blitt! Det vil dog ikke bli like mye power som 2 x Abrahamsen V4.0, men jeg ble faktisk litt usikker nå.

Hva ville dere valgt til Elac FS 208.2, Abrahamsen eller Vincent?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent

har jeg ikke hørt før, så kan ikke uttale meg om det. Tenkte jeg skulle prøve å få hørt vincent/elac kombinasjonen et eller annet sted, så får vi se da. Skulle likt å se noen tester av abrahamsen da jeg kun har hørt det på elkjøp. Uansett, tror du burde bi-ampe elacene, ikke brokoble. Husk de gir 140 watt i 4 ohm stk...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •