Subwoofer - SVS eller intet? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 263
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er også en "street-price" i Norge (da ofte med LANGT bedre, eller i det hele tatt en garanti og forutsetninger enn i USA), så det regnestykket er ikke så lett. Men det er egentlig uansett ikke så veldig relevant for det oversikten er ment å vise.
    Inntrykket jeg sitter med er at de veiledende prisene i USA er langt mere villedende enn hjemme i Norge, og at produktene stort sett aldri selges for den veiledende prisen.

Det at det finnes et slikt 'buffer' i mellom veiledende og reell pris kan også være med til å forklare hvorfor man så i Europa kan tilby produktene til en pris som ligger rimelig tett på den amerikanske veiledende pris.

Med SVS så vet vi jo at den veiledende prisen ER prisen, og eventuelle rabatter, om du skulle være så heldig å være kvalifisert til en, ligger i størrelsesordnen omkring 5%.

Noe annet er at i SVS' tilfelle så har det kommet på et ekstra ledd. I USA kjøper de direkte fra fabrikken, vi kjøper hos en distributør som så kjøper hos fabrikken. Prisene på produktene er stort sett de samme som den gang da vi selv importerte, så dvs at han lever av den differansen i innkjøpspris og frakt som han har kontra den vi hadde. Med tanke på hvilket serviceniveau han holder og utgiftene til CE godkjenning, så synes jeg at det er ganske så beundringsverdig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veeeeldig mange nettsider som du må logge inn for og få den totale prisen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Inntrykket jeg sitter med er at de veiledende prisene i USA er langt mere villedende enn hjemme i Norge, og at produktene stort sett aldri selges for den veiledende prisen.
    Det er lettere å oppnå gode tilbud i USA, da det ikke finnes eksisterer så streng kjøpslov som i Norge. Man må derimot gå ut i fra produkter som selges med samme forutsetninger for pris som det SVS gjør om man skal få en fornuftig pris-sammenligning. Jeg vet med sikkerhet at flere av produktene i oversikten er blitt solgt av faghandlere til veil. pris, da disse prisvariasjonene har vært diskutert flere ganger i utlandet.

Det at det finnes et slikt 'buffer' i mellom veiledende og reell pris kan også være med til å forklare hvorfor man så i Europa kan tilby produktene til en pris som ligger rimelig tett på den amerikanske veiledende pris.
    Det blir bare spekulering om alle andre enn SVS benytter seg av en slik "buffer".

Med SVS så vet vi jo at den veiledende prisen ER prisen, og eventuelle rabatter, om du skulle være så heldig å være kvalifisert til en, ligger i størrelsesordnen omkring 5%.
    Jeg er ikke uenig i prispolitikken til SVS, noe jeg har skrevet tidligere.

Noe annet er at i SVS' tilfelle så har det kommet på et ekstra ledd. I USA kjøper de direkte fra fabrikken, vi kjøper hos en distributør som så kjøper hos fabrikken.
    Også omtalt som "uten fordyrende mellomledd".

Prisene på produktene er stort sett de samme som den gang da vi selv importerte, så dvs at han lever av den differansen i innkjøpspris og frakt som han har kontra den vi hadde. Med tanke på hvilket serviceniveau han holder og utgiftene til CE godkjenning, så synes jeg at det er ganske så beundringsverdig.
    Når du ikke vet hvilken innkjøpspris han har, hvordan kan du da si at det er så beundringsverdig? En rask titt på regnskapet til Lsound bør være avklarende nok til å skjønne at ingen butikk driver veledighet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er veeeeldig mange nettsider som du må logge inn for og få den totale prisen
    Veeeeldig mange nettsider som henvender seg til forbrukere er det vel ikke. Og selv om andre skulle finne på å gjøre det, er det et særs dårlig argument for å bryte loven (om så er tilfelle).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere å oppnå gode tilbud i USA, da det ikke finnes eksisterer så streng kjøpslov som i Norge. Man må derimot gå ut i fra produkter som selges med samme forutsetninger for pris som det SVS gjør om man skal få en fornuftig pris-sammenligning. Jeg vet med sikkerhet at flere av produktene i oversikten er blitt solgt av faghandlere til veil. pris, da disse prisvariasjonene har vært diskutert flere ganger i utlandet..
    Det er i så tilfelle mitt inntrykk at det er mere et unntak enn regelen

Det blir bare spekulering om alle andre enn SVS benytter seg av en slik "buffer".
    Som jeg har skrevet tidligere så kan feks Velodyne kjøpes til hysterisk lave priser her i Danmark, priser som faktisk ligger under prisene i USA. Det forteller meg at marginene er gode, og at de derfor har mere elastik når priser settes.

Jeg er ikke uenig i prispolitikken til SVS, noe jeg har skrevet tidligere.

Også omtalt som "uten fordyrende mellomledd".
    Det kommer an på hva du sammenligner med. Uten fordyrende mellomledd sammenlignet med en tradisjonell importør->butikk kjede, ja så stemmer det utsagnet. Hvis man så også tar hensyn til hvor mange land L-Sound dekker, så er de et nærmest enestående fenomen.

Når du ikke vet hvilken innkjøpspris han har, hvordan kan du da si at det er så beundringsverdig? En rask titt på regnskapet til Lsound bør være avklarende nok til å skjønne at ingen butikk driver veledighet.
    Vel, det vi har å forholde oss til er at prisene er de samme i dag som de var med egenimport. Så enten så tjener SVS så mange penger på deres direktesalg at de snart vil utkonkurrere både Bill Gates og Sultanen av Brunei blant verdens rikeste, eller så deler SVS og L-Sound noen rimelig smale marginer.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det at denne tråden har sporet litt av.prisdiskusjon kan jo dere diskutere i en annen tråd:-)
    Mvh bigtor

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig, bigtor. Kom dere tilbake til den andre krangelen.
    At kundene til SVS på avforum.no er veldig opptatt av kvantitet på bass, og det er noe SVS er flinke til.
    Å si noe slikt er bare frekt. Greit nok at noen sikkert er det, men flere av modellene til SVS kan faktisk vise til "kvalitetsbass". Har du f.eks. grunnlag til å si at det er kvantiteten på bassen jeg er mest opptatt av fordi jeg har en SVS-tube stående? For min del er det faktisk helt motsatt.

Har ikke min sub kunne brukes til musikk hadde den gått rett ut døra med en gang...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet tidligere så kan feks Velodyne kjøpes til hysterisk lave priser her i Danmark, priser som faktisk ligger under prisene i USA. Det forteller meg at marginene er gode, og at de derfor har mere elastik når priser settes.
    Dette utsagnet ditt skapte forøvrig diskusjon, da ingen andre enn deg får de så "hysterisk" billig av denne importøren. Kanskje han har et ekstra godt øye til deg....

Man må nesten basere en slik oversikt på det butikker faktisk krever for varen eller det folk som har kjøpt produktet gir tilbakemeldinger om at de har betalt, og da blir det ikke så lett å ta en "hear-say" seriøst fra en en som lett kunne ha blitt årets ansatt i markedsføringsavdelingen til SVS.

Det kommer an på hva du sammenligner med. Uten fordyrende mellomledd sammenlignet med en tradisjonell importør->butikk kjede, ja så stemmer det utsagnet. Hvis man så også tar hensyn til hvor mange land L-Sound dekker, så er de et nærmest enestående fenomen.
    At de dekker 5-6 flere land er muligens et enestående fenomen i din verden, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal tilsi at de har et "fordyrende mellomledd". En skulle tro at de fikk høyere omsetning av å dekke flere land og da fikk muligheter til å kunne sette prisen ned, ikke opp. Det er i allefall slik det fungerer i andre bedrifter. Men nå er jo ikke selveste forsyningsdepoet for menigheten noe vanlig bedrift, så kanskje den hellige butikken drives av den reneste kjærlighet og tro på evig plass i basshimmelen for alt jeg vet.

Vel, det vi har å forholde oss til er at prisene er de samme i dag som de var med egenimport. Så enten så tjener SVS så mange penger på deres direktesalg at de snart vil utkonkurrere både Bill Gates og Sultanen av Brunei blant verdens rikeste, eller så deler SVS og L-Sound noen rimelig smale marginer.
    Artig resonering, der enten en bedrift må tjene uhyre lite eller være på topp 10 i verden. Beklager å måtte si det, men du kan neppe vite mye om å drive butikk og dine antagelser basert på reklamen til SVS høres veldig naivt ut. Jeg tror du hadde blitt sjokkert om du hadde hørt produksjonskostnadene på slike ting ut fra fabrikk. For det første vil et firma som kun konsentrerer seg om subwoofere til hjemmekino-markedet aldri kunne selge nok (uansett fortjeneste) til at firmaet en gang kan ta julebordet på Bul-Ar-Arab hotellet i Dubai sammen med Bill Gates. Og for det andre solgte neppe SVS nok subwoofere til skandinavia før L-sound startet opp til at de kunne bli rike....selv med høy fortjeneste.

Det er forøvrig en annen butikk som også bruker slagordet "ingen fordyrende mellomledd" og kjører en "ingen rabatt/en lav pris til alle" policy.... De kaller seg Hifi-Klubben....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Å si noe slikt er bare frekt. Greit nok at noen sikkert er det, men flere av modellene til SVS kan faktisk vise til "kvalitetsbass". Har du f.eks. grunnlag til å si at det er kvantiteten på bassen jeg er mest opptatt av fordi jeg har en SVS-tube stående? For min del er det faktisk helt motsatt.

Har ikke min sub kunne brukes til musikk hadde den gått rett ut døra med en gang...
    Alex spurte hvorfor så mange her inne vil kjøpe enda en SVS, og da er det vel ikke helt usannsynelig at de er ute etter mer bass. Det var overhode ikke meningen å være frekk, og jeg har heller ikke sagt SVS er dårlig...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Hva i all verden har det med saken å gjøre???

Jeg kommenterer hypen og markedsføringen av SVS og deres fanatiske tilhengere, samt det usannsynlige at ett av markedets billigste merker skal være verdens beste. (Nå regner jeg selvfølgelig ikke med de billigste jalla-merkene).

Jeg har aldri sagt at SVS ikke lager goder subwoofere, for det er det ingen tvil om at de gjør, men skal man tro utsagnene til svs-erne her på forumet er jo spørsmålet som tråden antyder: svs eller intet. Poenget mitt er at det faktisk finnes flere produsenter som lager subwoofere, og med all sannsynlighet er ikke SVS den beste av disse.

Og for for å svare på spørsmålet ditt Kenti; Ja, jeg har hørt SVS, og nei, jeg har aldri eid en. Det er heller ikke umulig at jeg kjøper en engang, men jeg kommer aldri til å kjøpe en i den tro at den er verdens beste.
    Når det engasjerer deg med tilsynelatende hele sjela har det litt med saken å gjøre. (Det kan jo være at du hadde ment det var verdens beste hvis du hadde hørt det Selv har jeg ikke hørt disse stativhøyttalerene..). Det kan også være at jeg mener at det du synes er verdens beste bare er middels bra.. Vi har jo alle forskjellige meninger om hvordan ting skal være. Enkelt skal det ikke være. Ut fra ditt innlegg virker det som om du vet best hva som er verdens beste, og at feks SVS ikke kan være det. Poenget er at en bør ha litt greie på hva en snakker hvis man skal være så skråsikker, uten å insinuere noe om din kunnskap på området forøvrig. Hvis du vil motbevise argumentet kan du jo bare vise til noe du mener er bedre i samme prisklasse, så er jo saken grei og man vet hva du mener. (Om det blir godtatt av hver enkelt av publikumet er en annen sak, da vi igjen er tilbake til personlige preferanser). Det er ingen fasit på dette, men Lsound mener tydeligivs at deres produkter er best til prisen (suprise?), på samme måte som andre mener at deres produkter er best. Hvordan i alle dager skal forhandlerene ellers markedsføre sine produkter? "Vårt produkt er sånn middels bra, du får et bedre produkt til samme pris hos forhandler X, men støtt gjerne oss ved å kjøpe våre middelmådige produkter!". Dette blir som du ser litt banalt, og jeg setter det litt på spissen, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du blåser deg så sinnsykt opp av dette. Det foregår overalt.

Så du ikke kommentaren min over i forhold til pris, eller?

Sitat Opprinnelig postet av Lsound
    ...De må faktisk være blant de beste på markedet til prisen...
    Hvorvidt det er "verdens beste" i forhold til pris kan selvfølgelig også alltids diskuteres, men der blir man aldri enige. Dette er ikke noe som helst forsvar i forhold til deres markedsføring, men også du skjønner at et par høyttalere til 2000kr ikke er verdens beste uavhengig av pris... Man tolker gjerne ting slik man vil.

Jeg lurer også på hvorfor man skal blir omtalt som "fanatiske tilhengere" og alskens andre tullete ting bare fordi en har en SVS? Når det disputeres ved å kalle SVS-eiere på den måten sier det meg egentlig mye om personen som skriver det.

Jeg er enig i at det sikkert finnes bedre subwoofere, men jeg føler at jeg har gjort et godt kjøp gitt prisen... Jeg har ikke testet alt som rører seg der ute, så velger også ikke å være så sinnsykt bastant som mange andre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg lurer også på hvorfor man skal blir omtalt som "fanatiske tilhengere" og alskens andre tullete ting bare fordi en har en SVS? Når det disputeres ved å kalle SVS-eiere på den måten sier det meg egentlig mye om personen som skriver det.
    Stempelet "fanatisk" får man vel basert på fanatiske uttalelser og meninger, ikke bare fordi man eier en SVS.

Fanatisme er ofte godt etablert i ulike religioner, men det betyr ikke nødvendigvis at man er like ekstrem bare fordi man leser samme bibel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkoN: Det er rimelig lett å se at du ikke lengere kan svare med logikk, men kun har personangrep tilbake. Posten din er selvfølgelig rapportert.

Prisene for Velodyne er i Danmark er som jeg har sagt meget lave. Grunnen for at du ikke får de samme prisene oppgitt er nok flere. Først og fremst kan ikke den danske importøren selge til deg, det er Neby som har distribusjonsrettighetene for Norge. Den danske importøren er nok også litt forsiktig med å gi ut tilbud da Velodyne sentralt nok heller ikke ser med blide øyne på at den danske importøren selger direkte til kunder til lave priser.

Siden du mener at L-Sounds konsept ikke er enestående regner jeg med at du lett kan vise til andre eksempler innenfor audiobransjen?

Du mener så at det at SVS har fått en europeisk distributør burde føre til at prisene falt, og det når de tidligere solgte direkte til kunden. Akkurat.....interessant.....

Nå er jeg utdannet økonom, og heller ikke spesielt blåøyd. Jeg tror på ingen måte at det finnes veldedige organisasjoner innenfor audiobransjen, men når L-Sound kan selge produktene for det samme som de kostet den gang da SVS solgte de til oss direkte, da vet jeg at to aktører nå lever av de samme marginene som en alene hadde tidligere, + differansen for frakt - kostnaden for CE godkjenning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt kenti?
    Jeg har da ikke blåst meg voldsomt opp, i motsetning til en viss moderator.

Du har åpenbart ikke skjønt det dugg av hva jeg har skrevet.

For det første, roter du. Disse stativhøyttalerne har vel ingen sagt er verdens beste.

Jo, jeg har sett at DU sier at med "verdens beste" så mener Lsound "verdens beste til prisen". Imidlertid sier Lsound at de "har produsert verdens beste subwoofer" PUNKTUM. Det er en vesentlig forskjell.

Du sier dette foregår overalt, men da har jeg en utfordring til deg: Finn en annonse fra en annen produsent som sier i fullt alvor og klare ord at "vi har verdens beste produkt"

Det kan godt være at SVS er verdens beste subwoofer til prisen, og det har jeg faktisk aldri sagt at de ikke er, men Lsound sier ingenting om prisen i den annonsen jeg postet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, denne diskusjonen er både langt utenfor tema og inneholder generelt svært lite konstruktivt såvidt jeg kan se...

Nå må tråden tilbake til tema, så får folk også prøve å roe litt nervene rundt SVS, det kan gå litt hett for seg til tider...

Takker folkens!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex spurte hvorfor så mange her inne vil kjøpe enda en SVS, og da er det vel ikke helt usannsynelig at de er ute etter mer bass. Det var overhode ikke meningen å være frekk, og jeg har heller ikke sagt SVS er dårlig...
    Hva du egentlig mener om SVS er ikke godt å si, men inntrykket du gir heller hvertfall ikke mot det positive når du kommer med slike utspill. Mulig dette kun er for å kverulere? Du liker jo en god (eller dårlig) diskusjon, men det gjelder jo ikke bare deg

Jeg har heller ikke sagt at du sier at SVS er dårlig? Men du legger det jo frem på en veldig provoserende måte, og derfor reagerte jeg. Du klarer heller ikke å diskutere SVS ute å dra inn "menigheten" etc etc i annethvert innlegg, helt uberettiget. Måten du negativt gjør dette på treffer jo alle SVS-eiere, og du fører alle inn i det samme lyset (oi, høres nesten ut som menighets-snakk dette her). Jeg mener du har mange gode innlegg på forumet, men mange av innleggene dine får samtidig en ganske negativ undertone når du omtaler SVS-eier på den måten du ofte gjør.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Jeg kjenner ikke SVS og taler således mot bedre vitende.
    Førstkommende lørdag er det demo av SVS-produkter i de nye lokalene til Hjemmekino på Økern i Oslo.

Regner med at du benytter anledningen til et besøk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne vært på demo jeg, har heller ikke hørt SVS. Men jeg bor 60 mil unna. Skulle dratt på turne...

Men er jeg heldig har jeg snart en 20-39 PC+ på vei, så da får jeg jo hørt SVS uansett da ;-) Skal bli morsomt å høre om det er så bra som det påstås.

Ellers synes jeg denne tråden begynner å bli slitsom å følge med på. Man tillegger hverandre egenskaper jeg i utgangspunktet ikke besitter. Hva med å ganske enkelt akseptere at man har forskjellig smak?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Ja ja, da er vel disse SBS-01 til ca. kr 2000 high-end også da
    Greit, du skal ha for den. "High-end" er hvertfall i verdensklasse..
    ...så mener de nok i forhold til pris vil jeg tro
    Det er vesentlig forskjell på det jeg skrev og det du sier jeg skrev.

Du gikk ganske hardt ut i dine innledende innlegg her, og postene dine fylles med !!! og ???, noe som viser hvor sterkt du uttrykker dine meninger. Basert på dette er det nærliggende for meg å tro at du blåser deg litt opp. Hvis jeg tar helt feil beklager jeg det.

Får vel følge lygrens ønske om å spore tilbake til der man skal være nå, så da legger jeg denne ballen død for min del.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkoN: Det er rimelig lett å se at du ikke lengere kan svare med logikk, men kun har personangrep tilbake. Posten din er selvfølgelig rapportert.
    Det er ikke personangrep å si at du fortjener en pris av markedsføringsavdelingen til SVS. Jeg har vært på 3-4 andre forum der jeg til stadighet ser ditt navn prøve å overbevise og krangle om at det eneste riktige er SVS subwoofere. Personangrep er du forøvrig flink til selv. Jeg trenger vel neppe å linke til tråden vi diskuterte sist i for å minne deg på noen av de tingene du karakteriserte meg som.

Prisene for Velodyne er i Danmark er som jeg har sagt meget lave. Grunnen for at du ikke får de samme prisene oppgitt er nok flere. Først og fremst kan ikke den danske importøren selge til deg, det er Neby som har distribusjonsrettighetene for Norge. Den danske importøren er nok også litt forsiktig med å gi ut tilbud da Velodyne sentralt nok heller ikke ser med blide øyne på at den danske importøren selger direkte til kunder til lave priser.
    Jeg har vel nevnt det før, men jeg fikk en dansk kamerat til å spørre den danske importøren om hva slags tilbud han kunne få. Resultatet var ikke sammenhengende med dine påstander, og derfor stiller jeg meg tvilendes til at de nærmest "gis bort" i Danmark.

Siden du mener at L-Sounds konsept ikke er enestående regner jeg med at du lett kan vise til andre eksempler innenfor audiobransjen?

Du mener så at det at SVS har fått en europeisk distributør burde føre til at prisene falt, og det når de tidligere solgte direkte til kunden. Akkurat.....interessant.....
    Du sier at prisene til L-sound er imponerende fordi de dekker mange land. Jeg skjønner ikke hvordan min svar til det er vanskelig å forstå.

Nå er jeg utdannet økonom, og heller ikke spesielt blåøyd. Jeg tror på ingen måte at det finnes veldedige organisasjoner innenfor audiobransjen, men når L-Sound kan selge produktene for det samme som de kostet den gang da SVS solgte de til oss direkte, da vet jeg at to aktører nå lever av de samme marginene som en alene hadde tidligere, + differansen for frakt - kostnaden for CE godkjenning
    Det er nok ikke så enkelt regnestykke. Først og fremst selger de langt mer nå en tidligere, og det sørger sannsynligvis for lavere kostnader på både innkjøp og produksjon. Alt utstyr som skal inn i Norge skal CE-godkjennes og det utgjør selvfølgelig ingen stor kost i forhold til antall varer som selges. Frakten er også langt rimeligere enn tidligere da det nå kan sendes samlet, for å ikke snakke om tollbehandlingsgebyr. Jeg tviler også på at man betaler US MVA på SVS nå, noe man gjorde tidligere. I tillegg til alle disse tingene, selger nok SVS varene en god del billigere direkte til sin egen SVS-butikk i europa, enn de gjorde direkte til forbrukerne. Noe annet hadde vært merkelig. Når det er sagt, så er det ingenting som tyder på at ikke SVS solgte subwoofere til europa med særdeles gode marginer tidligere heller.

Poenget mitt med oversikten er å vise at importprisen til SVS ikke er så mye billigere enn alle andre merker (slik det blir hevdet av enkelte og av L-sound), og det gjør den uansett hvor mye du prøver å bortforklare det. Nå blir det veldig off-topic med all synsingen vår, og jeg foreslår at vi beveger oss stille og rolig tilbake til noe som faktisk gagner temaet.

EDIT: Beklager, så ikke lygrens innlegg før nå. Avslutter diskusjonen ang. pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Håkon, prisnivået på Velodyne er som det er, uansett hva kameraten din i Danmark sier. Du kan selv gå inn på www.tapeconnection.dk og se at en SPL1200-R der koster 9999DKK, og når så importøren selv selger de direkte til kundene blir de gjerne ennå litt billigere. Jeg kjenner flere som har kjøpt til de prisene jeg har snakket om, eller som har fått lignende tilbud. Og jeg har også fått et tilbud om en DD18 til 14000DKK for et par år siden. Det tror jeg at jeg nevnte her på forumet på det tidspunktet.

Den samme importøren selger også Vienna Acoustics, og også der har han solgt til lignende priser. Dette har han fått en masse pepper for fordi alle som kjøpte trodde at de hadde fått en 'special price', og at de dermed kunne selge høytalerene siden uten tap. Problemet var bare at tilbudet var så godt kjent at høytalerene ble meget tungsolgte på bruktmarkedet, og brukt VA omsettes derfor her i Danmark til typisk 1/3 av veiledende ny pris.

På et tidspunkt solgte også den samme importøren SPL1200MKII for 5500DKK, under halvparten av veiledende pris. På det tidspunktet vurderte jeg nesten å kjøpe et lass for å selge de videre i Norge.

Jeg sier ikke at prisene til L-Sound er imponerende fordi de dekker mange land, jeg tror du skal lese det jeg har skrevet en gang til. Derimot sier jeg at deres konsept er tett på enestående, men det synes du kun er noe som stemmer i "min verden" uten at du klarer å nevne noen eksempler på noe lignende. Er det ikke du som pleier å bli frådende omkring synsing?

De selger langt mere nå enn tidligere sier du, er det noe du vet, eller er det bare mere synsing?

Vekst er uansett ikke nødvendigvis det samme som økt inntjening. I perioder vil utgiftene øke mere inntektene.

Ved egenimport betalte vi aldri US sales tax, alle priser i USA er oppgitt uten da reglene varierer fra stat til stat.

Den gang da nyheten om L-Sound kom var jeg en av de som var aller mest skeptisk, og det var jeg helt inntil jeg med egne øyne kunne se at prisnivået forble det samme. Det som jeg synes er mest spennende er om de vil kunne fortsette med det samme prisnivået. Jeg kan feks huske at da Rotel begynte å bli store ble prisene deres fordoblet i løpet av en periode på noen få år.

Noe annet som jeg har nevt i en annen tråd er surroundreceivere. De 4 siste årene har prisene økt ved hvert eneste generasjonsskifte, og det kommer som vi alle vet en gang om året.

Jeg er ikke en fan av SVS spesielt, men en fan av alt som gir mye for pengene. XTZ's subwoofere er et eksempel, det jeg ikke likte med de var den markedsføringen de fikk her på forumet hvor de ble presentert som 'SVS killere' når det var fysisk umulig for de å kunne holde følge i de dypeste frekvensene (noe som nå også ble bevist i Illkas seneste måling)

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •