Subwoofer - SVS eller intet? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 263
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det kalles markedsføring, noe forøvrig alle butikker/bedrfiter/produsenter osv utøver like godt som LSound
    Nei, det kalles useriøs markedsføring!

"noe forøvrig alle butikker/bedrfiter/produsenter osv utøver like godt som LSound "

Nå vet jeg ikke hvor du handler og hva du kjøper, men jeg har ALDRI opplevd en annen produsent, uansett vare, som i fullt alvor hevder at deres produkter er VERDENS BESTE.

Når det i tillegg her er snakk om produkter som ligger i den nedre enden av prisskalaen, og i tillegg er produsert i et høykostland som USA så blir det bare latterlig. (Svs produseres såvidt jeg vet i USA, men ikke skyt meg om det er feil)

Hvis det skulle vært riktig at SVS hadde verdens beste subwoofere, hvorfor selges de da så billig? Driver de med veldedighet på lik linje med andre menigheter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er lyd entusiaster som jobber i SVS

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle vært riktig at SVS hadde verdens beste subwoofere, hvorfor selges de da så billig? Driver de med veldedighet på lik linje med andre menigheter?
    Uten å gå videre inn på LSounds markedsføringstaktikk, så mener de nok i forhold til pris vil jeg tro.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Nei, det kalles useriøs markedsføring!

"noe forøvrig alle butikker/bedrfiter/produsenter osv utøver like godt som LSound "

Nå vet jeg ikke hvor du handler og hva du kjøper, men jeg har ALDRI opplevd en annen produsent, uansett vare, som i fullt alvor hevder at deres produkter er VERDENS BESTE.

Når det i tillegg her er snakk om produkter som ligger i den nedre enden av prisskalaen, og i tillegg er produsert i et høykostland som USA så blir det bare latterlig. (Svs produseres såvidt jeg vet i USA, men ikke skyt meg om det er feil)

Kanskje du skulle lånt øret til en før du skriver mer.

Og nei, jeg har ikke SVS. Kommer ikke til å kjøpe med det første heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Fordi det er lyd entusiaster som jobber i SVS
    Herregud så naivt. SVS er altså ikke interessert i å drive business?
    Det der tror du ikke på selv engang.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alfakrøll: Har du hatt eller hørt SVS? Bare lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    alfakrøll: Har du hatt eller hørt SVS? Bare lurer.
    Hva i all verden har det med saken å gjøre???

Jeg kommenterer hypen og markedsføringen av SVS og deres fanatiske tilhengere, samt det usannsynlige at ett av markedets billigste merker skal være verdens beste. (Nå regner jeg selvfølgelig ikke med de billigste jalla-merkene).

Jeg har aldri sagt at SVS ikke lager goder subwoofere, for det er det ingen tvil om at de gjør, men skal man tro utsagnene til svs-erne her på forumet er jo spørsmålet som tråden antyder: svs eller intet. Poenget mitt er at det faktisk finnes flere produsenter som lager subwoofere, og med all sannsynlighet er ikke SVS den beste av disse.

Og for for å svare på spørsmålet ditt Kenti; Ja, jeg har hørt SVS, og nei, jeg har aldri eid en. Det er heller ikke umulig at jeg kjøper en engang, men jeg kommer aldri til å kjøpe en i den tro at den er verdens beste.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Herregud så naivt. SVS er altså ikke interessert i å drive business?
    Det der tror du ikke på selv engang.
    Siden det er kuttet ut mellommenn... så er det vel en feer pris vil nå jeg si da.

Har sikket hørt at prisene hos SVS ble satt opp ?
    Men at Lsound har beholdt prisene...
    Kan kansje spørre Lsound om de overlever på de prisene som er satt ?
    Butikker som eks: Hifi klubben, hifi center kjeden, Expert o.s.v legger til prisen de henter inn varene for noe jævlig mye.

Etter det jag har hørt så er det "enkle" kår hos SVS så de går ikke mye penger til administrasjon og andre pengesluk.
    Produkten blir satt sammen "in house" så de trenger ikke fraktes rundt for og settes sammen, penger spart på transort...

Tror egentlig SVS tjener ganke bra på sine små sjarmtroll jeg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig må jeg si DD18 ikke imponerte så veldig lydmessig til prisen. Tålte veldig lite, og tilsynelatende høy feilprosent.
    Du må gjerne ha din mening om hvordan DD-18 er lydmessig og gjerne mene SVS er 100 ganger bedre, men å si at den "tåler veldig lite" tyder på at du enten A: ikke har klart å kalibrere/integrere den skikkelig B: det var noe feil på den C: du stiller unaturlig høye krav. Av alle de trådene, testene og ikke minst kranglingen om Velodyne vs. konkurrenter kan jeg ikke huske å ha sett at noen seriøst mener at den "den tåler veldig lite".

Jeg vet du var uheldig med din DD-18, hva det skyldes vet ikke jeg, men jeg snakket med leverandør, leste gjennom tonnevis av tråder og har snakket med andre som har DD-serien, og det er ingenting som tyder på at feilprosenten er noe høyere på DD-serien enn konkurerende merker. Faktisk fant jeg kun 1 eller 2 på nettet som spurte om DD med feil. Så så fremt du ikke kjenner feilprosenten fra en sikker kilde, blir det drøyt å fare med slike rykter kun basert på dine egne kjøp.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva i all verden får folk til å tro at SVS tjener så lite på produktene sine bare fordi de sier det? Naivt! De aller fleste butikker som benytter seg av få mellomledd bruker slike argumenter, selv om det ofte er langt fra sannheten.

PB12-Plus/2 selges fortsatt til 1299$ i USA, altså 7700kr. I Norge koster den 15400kr, altså nøyaktig dobbelt så mye. Restlager ja, men det restlageret må være j*** stort med tanke på hvor lenge det tilbudet har vart, og uansett selger de den nok ikke uten god fortjeneste. De andre modellene er også langt dyrere i Norge enn i USA.

Det er snakk om en enkel firkantet kasse i MDF, med en standard amp som sikkert blir produsert på spec i store mengder av en eller annen 3.part (?) og et 1-2 elementer som heller ikke er egenprodusert. Hvor dyrt kan det bli når det selges i slike kvantum over internett?

Ang. LSOUND og deres veledighets-arbeide til menigheten, det er vel ikke værre enn å se på omsetningen deres for 2006, og trekke fra posten der det står hvor mye de har gjort i varekjøp (?). Ingen hifi-butikker driver med veledighet.

Ja SVS gir veldig mye bass for pengene, men det er langt billigere å produsere en stor bassrefleks-kasse enn en mindre som skal yte like noe i nærheten av like mye. Om alle kunder hadde gitt blaffen i størrelsen på en sub, og WAF ikke var et tema hadde sikkert flere produsenter av bassrefleks-subwoofere økt størrelsen på betraktelig.

Men taktikken til LSOUND er velprøvd og fungerer. Se på HIFI-klubben som fortsatt tjener enormt med penger på "klubb-følelsen" og "direkte-import gir lave priser". De fleste skjønner vel nå at de ikke har blitt så store som de er blitt på å drive med lav fortjeneste.

Er SVS dårlig? Nei, selvfølgelig ikke. (for de som ikke skjønte det, var mitt innlegg om blåselyder tidligere en fleip som svar på Alex sitt innlegg). Er det dyrt? Nei, ikke i forhold til hvor mye det kan levere. Er det best i verden på alle punkter? Nei, det må vel være bevist nok ganger nå (det er forøvrig ingen subwoofere).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig må jeg si DD18 ikke imponerte så veldig lydmessig til prisen. Tålte veldig lite, og tilsynelatende høy feilprosent.
    Beste kommentaren på lenge...

Å si at Velodyne ikke imponerer blir bare for dumt. De lager jo noe av det beste du får på markedet!

Men SVS er gode til prisen, det har jeg jo sett i mange tester. Men hvordan får de det til? Jeg trodde at SVS både lagde elementene og forsterkere selv, men de kjøper jo både elementer og forsterker fra andre produsenter og i tillegg så lages de i USA. Det er jo en prestasjon å gi så mye bass til prisen (ref. tester, har aldri hørt SVS selv).

Jeg kommer aldri til å ha SVS hjemme hos meg for jeg prioriterer musikk istedet for kino og SVS er vel bygget for kino.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du må gjerne ha din mening om hvordan DD-18 er lydmessig og gjerne mene SVS er 100 ganger bedre, men å si at den "tåler veldig lite" tyder på at du enten A: ikke har klart å kalibrere/integrere den skikkelig B: det var noe feil på den C: du stiller unaturlig høye krav. Av alle de trådene, testene og ikke minst kranglingen om Velodyne vs. konkurrenter kan jeg ikke huske å ha sett at noen seriøst mener at den "den tåler veldig lite".

Jeg vet du var uheldig med din DD-18, hva det skyldes vet ikke jeg, men jeg snakket med leverandør, leste gjennom tonnevis av tråder og har snakket med andre som har DD-serien, og det er ingenting som tyder på at feilprosenten er noe høyere på DD-serien enn konkurerende merker. Faktisk fant jeg kun 1 eller 2 på nettet som spurte om DD med feil. Så så fremt du ikke kjenner feilprosenten fra en sikker kilde, blir det drøyt å fare med slike rykter kun basert på dine egne kjøp.
    Snakker om å "forsvare egne innkjøp" ja.. Her var håkon på barrikadene sporenstreks, gitt!

Jeg er rimelig overbevist om at de fleste entusiastene her på forumet som handler subwoofere i denne prisklassen fort ville byttet ut en subwoofer som ikke holder mål i noe annet, meg selv inkludert. Isteden ser man at fler og fler velger SVS, og mange kjøper seg til og med flere SVS-subwoofere. Hva skyldes det, mon tro?

Poenget er at argumentasjonen med at alle som snakker varmt om SVS bare er ute etter å "forsvare egne innkjøp" faller på sin egen urimelighet...Det skal liksom virke som om vi prøver å fremstille disse subwooferne som noe annet enn de er. Om jeg kjøper et produkt som ikke svarer til forventningene er jeg overhodet ikke redd for å si ifra om det! Jeg kjøpte en gang en Denon DVD-A1XV til 25 000,- i den tro at dette var "verdens beste DVD-spiller", men solgte den igjen fordi den rett og slett var mye dårligere enn prisen skulle tilsi, noe jeg gav klar beskjed om på forumet.

Du er ikke bare litt redd for at DD18'en din kan bli overkjørt av en SVS til under halve prisen da, Håkon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Å si at Velodyne ikke imponerer blir bare for dumt. De lager jo noe av det beste du får på markedet!
    Blir det galt å komme med samme påstand om SVS? Eller har du ikke ryggdekning for uttale deg om det?

Jeg kommer aldri til å ha SVS hjemme hos meg for jeg prioriterer musikk istedet for kino og SVS er vel bygget for kino.
    Det sier jo litt om kunnskapsnivået ja. SVS er bygget like mye for musikk som de er til hjemmekino, og en rekke fagblader har hevdet at SVS er vel så gode til musikk som for eksempel velodyne. Gorm Sørensen i Hjemmekino mener visst fortsatt at SVS PC-Ultra er den mest "musikalske subwooferen noensinne laget", hvis jeg ikke husker feil. Så kan man jo tolke det dit man vil, men han har altså en DD18 stående i kinoen sin per dags dato - og det er visst ikke fordi den er mer musikalsk, har jeg forstått han rett.

Det blir feil å slenge ut påstander som "SVS duger bare til hjemmekino" fordi de er kapable til å gjengi de AVGRUNNSDYPE frekvensene!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordommer er nok det værste jeg vet.. Hvorfor si dette om du ikke har prøvd en?
    Ikke det at jeg skal forsvare at SVS`suber er musikalske, men det er tåpelig å mene noe uten å ha testet det før!

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isteden ser man at fler og fler velger SVS, og mange kjøper seg til og med flere SVS-subwoofere. Hva skyldes det, mon tro?

Tja..... det er for dårlig til at en er nok?:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Isteden ser man at fler og fler velger SVS, og mange kjøper seg til og med flere SVS-subwoofere. Hva skyldes det, mon tro?

Tja..... det er for dårlig til at en er nok?:-D
    Jeg ser du har en selv, så du kan sikkert bekrefte at det ikke er tilfelle, i motsetning til mange andre sub-fabrikanter

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns det faktisk kan bli for mye bass til tider....så en er nok for meg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg husker godt at det samme skjedde på et svensk forum, der oppdaget de SVS et par år før avforum startet opp.
    Man oppdaget altså SVS i sverige rundt år 2000? Jeg var av den oppfatning at SVS ikke ble lansert som subwoofermerke før noen år senere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Og det sier du på grunnlag av at du har hørt 2 magnat ?SVS rekker ikke opp til knærne på MAGNAT:-)
    Hva vet du om hva jeg har hørt og ikke?

Magnat-subbene har ingen ting å stille opp med i forhold til svs fra 25 Hz og nedover.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    PB12-Plus/2 selges fortsatt til 1299$ i USA, altså 7700kr. I Norge koster den 15400kr, altså nøyaktig dobbelt så mye. Restlager ja, men det restlageret må være j*** stort med tanke på hvor lenge det tilbudet har vart, og uansett selger de den nok ikke uten god fortjeneste. De andre modellene er også langt dyrere i Norge enn i USA.
    Det er ikke bare SVS-subwoofere som er dyrere i Norge og Europa enn i USA. Sånn er det med det meste. Biler og foto-optikk er to ting jeg kommer på i farten som fåes til ca halve prisen i statene.

Dette har å gjøre med at de opererer med helt andre moms, garanti, distribusjons- og velferdsordninger i statene enn her på berget.

Å bruke de lavere i prisene i USA som et argument for å gjøre produktene dårligere enn enn man tror som følge av prisene her i landet blir for dumt.

Verdens mest brukte superteleobjektiv til toppfotball, Canon EF 400mm f/2.8L IS USM, blir ikke noe dårligere av at det koster 40 000,- i USA og 80.000,- i Norge..

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •