Subwoofer - SVS eller intet? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 263
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Bli med å sjekke blåselyder da vel? Vær en MANN - meld deg på her

http://avforum.no/forum/generell-inf...9-10-juni.html
    Definisjonen av det å være en mann er nå endelig synket til at man må være med på en demo av et lite 5.1 bokhyllehøyttaler sett. Jaja, det er vel kanskje bedre enn hva samfunn tidligere i historien hadde som ritualer.

Takk for tilbudet, men SVS har jeg hørt på tidligere... :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Definisjonen av det å være en mann er nå endelig synket til at man må være med på en demo av et lite 5.1 bokhyllehøyttaler sett. Jaja, det er vel kanskje bedre enn hva samfunn tidligere i historien hadde som ritualer.

Takk for tilbudet, men SVS har jeg hørt på tidligere... :-D
    Veldig bra HåkonN, amerikansk sektmarkedsføring har vi lite til overs for..he.he.he

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Definisjonen av det å være en mann er nå endelig synket til at man må være med på en demo av et lite 5.1 bokhyllehøyttaler sett.
    Det kan være det er en liten forskjell på de du er vant til, men det ser ut som det bare er noen hertz her og 1 tomme der, skal man forholde seg til tekniske spesifikasjoner.

Kan ikke helt skjønne at du skal tape ansikt bare av å bli sett sammen med en bokhyllehøytaler

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være det er en liten forskjell på de du er vant til, men det ser ut som det bare er noen hertz her og 1 tomme der, skal man forholde seg til tekniske spesifikasjoner.
    Tekniske spesifikasjoner er flotte greier, ja...

Kan ikke helt skjønne at du skal tape ansikt bare av å bli sett sammen med en bokhyllehøytaler
    Har ikke aldri hevdet jeg taper ansikt av å bli sett med dem, jeg skjønte ikke helt sammenhengen av det å være/bli en "mann" og en demo på en SVS bokhyllehøyttaler. Det må være noe internt rituale i SVS-menigheten.... (beklager min uvitenhet, men jeg innehar ingen kopi av medlemsboken eller SVS-bibelen).

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Flageborg burde teste denne.

http://www.eminent-tech.com/RWbrochure.htm
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Synes Flageborg burde teste denne.

http://www.eminent-tech.com/RWbrochure.htm
    Om ikke akkurat den vifta står her, så kan jeg demonstrere DVDn til Rotary Woofer - på ALLE frekvensene

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, mn kan jo like greit benytte anledningen når først meniheten er samlet. he he. Har lyst på sub og har vurdert den nye kompak suben til SVS. Er det sb12+ eller noe den heter? Noen erfaringer med denne? Ønsker en kompakt sub som er stram og med punch til musikk og som samtidig ikke skuffer når grom dvdene settes i skuffen. Hører MYE på musikk.... Har fonter med 2x6,5", 4" mellomtone oh 1" diskant. Integrering i forhold til disse? Takker for alle inputs :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Litt off topic, mn kan jo like greit benytte anledningen når først meniheten er samlet. he he. Har lyst på sub og har vurdert den nye kompak suben til SVS. Er det sb12+ eller noe den heter? Noen erfaringer med denne? Ønsker en kompakt sub som er stram og med punch til musikk og som samtidig ikke skuffer når grom dvdene settes i skuffen. Hører MYE på musikk.... Har fonter med 2x6,5", 4" mellomtone oh 1" diskant. Integrering i forhold til disse? Takker for alle inputs :-D
    SB12 kan så absolut leve opp til de kravene, men om du har plassen til det så bør du heller gå for en av de store.

Jeg har både en SB12 og en PB12-Plus, og PB12en er en bedre sub. Der hvor SB12 kanskje har en liten fordel er med Room Gain kontrollen som gjør det veldig enkelt å fjerne den dybeste bassen om man ikke setter pris på det til musikk. Selv så kan jeg godt like å både høre og føle anslagene i feks Enya - The Longships, så min står på 'Bypass'.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt så kan heller ikke SB12en formidle energien i den aller dypeste bassen på samme måte som PB12, også når det er snakk om musikk. Førnevnte Enya spor er feks en helt annen opplevelse på PB12en.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vil tro at den med bassrefleks og større kasse har et bedre skyv i bunnen. Greia er at jeg har ikke all verden av plass. Har åpen løsning med kjøkken og stue, og dette er totalt 25 kvm. Vil tro den mer kompakte kanskje kan fylle stua? Hvor dypt går den? Frontene mine har et greit skyv fra før av men er spent på hvordan svs suben eventuelt vil fyllle ut lydbildet...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stikker ned i mot 20hz, du kan se en frekvensmåling av en her

AV Forums - View Single Post - My new SB12+

Bare være obs på at den er tatt innendørs.

Jeg har selv en stue på 30m2 med rimelig stor takhøyde. Noen ganger når jeg er litt doven og skal se film så gidder jeg ikke å reise meg for å slå på PB12en, og lar SB12en gjøre jobben alene. Det er ikke den samme opplevelsen som med den store, men den gjør alikevel en fin jobb.

Noe av det viktigste synes jeg er hvordan den oppfører seg når den blir presset til grensen for hva den kan. Jeg har hatt flere små subber tidligere, og de brøt totalt og plutselig sammen når de ble presset for hardt. Jeg kan spesielt huske en Infinity Kappa som som under avprøving av den nå famøse Darla scenen fikk meg til å i ren panikk stupe over bordet for å slukke anlegget. Jeg tok det da ikke som noen selvfølge at den fremdeles virket når jeg slo det på igjen :-D

Jeg har presset SB12'en til grensen for hva den kan mange ganger, og det som skjer er at det kommer en meget mild klaprelyd fra elementet som sier at "nå er det nok".

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ja klaprelyd er aldri hyggelig. Takker for mange gode tips.:-D Har i lang tid kjørt anlegget uten sub både på musikk og film, men savner det lille ekstra. Har aldri vært borti svs, men må inrømme at nysjerrigheten er blitt stor etter alle de gode tilbakemeldingene her på berget. En annen ting som er veldig bra er at subene kan fåes i rosenut finish, da høyttalerne mine har samme finish. Har lett mange steder for å kunne få sub i samme finish. Skulle vært moro å få hørt på suben, noe sted det er mulig??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klaprelyden fra SB12 er så lav at om du er oppslukt av filmen så er det ikke en gang sikkert at du hører den. I motsetning til de andre små subbene jeg har hatt tidligere (AP Blue Diamond, Avantek 9, Ace Bass 2, Cerwin Vega LX12 og Infinity Kappa Sub) så klarer også SB12 å formidle det meste av trykket i Darla scenen.

Om du skal høre den så er det hos importøren L-Sound, og kanskje har han den med til den demosesjonen som nå skal arrangeres hos Hjemmekino? Ellers så er det hjemme hos noen som har en, og de finnes det nok en del av her på forumet.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Navn og spesifikasjoner? Og ikke kom med 21-tommeren til magnat eller velodyne DD1812, for de rekker ikke svs-verstingene til knærne når det virkelig gjelder :twisted:
    Og det sier du på grunnlag av at du har hørt 2 magnat ?SVS rekker ikke opp til knærne på MAGNAT:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke akkurat den vifta står her, så kan jeg demonstrere DVDn til Rotary Woofer - på ALLE frekvensene
    Skulle likt å vite hva som står der....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Jeg har hatt en yamaha ystsw1500.. h0rer aldri noe om den. det hadde vaert kult viss noen her inne kunne pr0vd den mot noen andre.. jeg tror nemlig at den subben hadde grisa sA mange subber her inne. h0rt at noen sier dem har hatt problemer med at den blafrer mye ut igjenom porten, men det har jeg aldri h0rt pA min. enda jeg da virkelig bruker den. jeg har 2 cls 12 i front med 2x nad c272. sA dem har 2x400watt. da spiller de clsene rimelig raskt A presist. men yamahaen har ingen problemer med A f0lge de clsene pA noe som helst musikk om det er dance/trance eller noe annet. kan noen se om dem fAr til en test mot feks pb12nsd eller lignede. tror mange ville blitt overasket over hva den leverer. har desverre solgt den nA, bildene hoppet av veggen oss naboen A da var det nokk for han , jeg bruker A titte litt pA svenske forum, A der ser det ut som om den er litt mer i fokus. For de som ikke har h0rt den, viss muligheten er der burde dere h0re pA den. Har ikke noe vondt A si om den subben. nA har jeg ikke h0rt den nye sw900 eller hva den heter, mulig den er bedre igjen men det har litt vansklig for A tro. skal kj0pe meg nye subber snart A da ser det ikke ut som om det er noe annet som gjelder en svs. kjett A kj0pe 2pb12nsd, viss 2 yamahaer spiller bedre.
    Har hatt YST-SW1500 i flere år, og har også testet den opp mot DD18 og plus/2. En artig erfaring, en grei sub til prisen, men ikke direkte overbevisende synes jeg. Stramt og fint spilte den dog, og hadde gode musikalske egenskaper! Desverre erfarte jeg veldig mye blåsing fra porten - det og vibrering i kabinettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det er vel ganske urealistisk å be noen være nyansert angående SVS i utgangspunktet. Personlig har jeg hatt flere modeller av SVS (PB10, 25-31PC+ og PB10x2) og likt dem for det dem er gode på.

På film ER det vanskelig å finne en sub som overgår SVS... Joda, DD serien til Velodyne gjør det, men til nesten tredobbel pris så skulle det bare mangle. SVS har vært smarte og innovative. Der andre har laget kompomiss ift til størrelse har SVS tatt den helt ut. De tørde å tro på at folk var villig til å ha nesten en kubikkmeter med sub i stua si....

Men jeg er enig med HåkonN. Det er mulig å lage en sub med tilsvarende attributter som SVS (se på alle tubene på forumet bl.a) som spiller like bra og kanskje enda bedre.... Men da må en gjøre det selv også, og det er utenfor rekkevidde for mange. Dessuten koster det ofte det samme som en SVS ville gjort i utgangspunktet.

Og bare så det er sagt, jeg er helt imot den ekstreme SVS dilla som går på forumet. Alt de gjør er ikke sendt fra himmel hva angår meg. Jeg fremdeles ekstremt skuffa over første forsøk på en SVS høytaler, men anser meg som en forsiktig tilhenger av SVS for det. For utenom høytalerne, så har de vært flinke til å treffe folks behov.

Men, og det er et lite men.... Under PB10 er det et "hull", og for de som skal bruke subben i stereooppsett så synes jeg XTZ sine subber og REL er mye bedre under cirka 8000. Nettopp fordi SVS ikke har valgt å implementere delefilter og slikt på sine billige modeller. Igjen, folks ønsker og behov.....

Så SVS er ikke uslåelig, på ingen måte, men problemet er at ingen har egentlig laget en tilsvarende løsning (kommersielt selvfølgelig), og dypbass krever størrelse eller en solid prislapp. Folk har valgt det første og dermed så har SVS den posisjonen dem har.....

Let the killing spree begin.....
    Personlig må jeg si DD18 ikke imponerte så veldig lydmessig til prisen. Tålte veldig lite, og tilsynelatende høy feilprosent.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Denne svs-menigheten fornekter seg ikke. Se bare hva Lsound skriver på sine hjemmesider når de presenterer en høyttaler til ca kr 2000 for paret:

"Når en allerede har bygd verdens beste subwoofere, så vet man at høyttalerne også må være spesielle. De må faktisk være blant de beste på markedet til prisen. SBS-01 høyttalerne er designet for PB10-NSD og PB12-NSD eller andre høykvalitets subwoofere. Kompakte, flott utseende, bygd som tanks, vellydende, jevne overganger og med en umåtelig kraft for hvilken som helst musikktype, pop og rock, fra to kanaler til fullt surround oppsett. Ytelsen vil enkelt forbause deg og gjøre til skamme kostnaden på settet."

Så nå har en budsjett-subwoofer plutselig blitt verdens beste? Ja ja, da er vel disse SBS-01 til ca. kr 2000 high-end også da :roll:
    Det kalles markedsføring, noe forøvrig alle butikker/bedrfiter/produsenter osv utøver like godt som LSound

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    hahah Jeg er så glad jeg ikke biter på disse hypene på dette forumet. Det ideelle hadde vel vært at jeg hadde Midgard og SVS?
    Nei, det ideelle hadde vært om folk hadde gjort opp sine egen erfaringer ved å teste og lytte produkter selv i sitt eget lytterom - og ikke minst satt seg inn i hvordan man skal få produktet til å yte best mulig før man gir det en dom

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •