Subwoofer - SVS eller intet? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 263
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bigtor: De få som evnt måtte ha gjort det, er antakelig ganske ryggesløse og forknytte, ettersom de ikke tør å stå frem i andre sammenheng enn en PM til deg?
    Da er det som Marantz sier; synd. På dem det måtte gjelde!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Da vil jeg si det er no galt med de som har sendt deg det pm'et, ikke forumet! Man må jo tørre å ytre meningene sine, selv om de ikke nødvendigvis er spesielt "populære"...
    Hvorfor skulle det være noe galt med de?Jeg vil heller si det sånn at alle som bruker forumet kanskje skal tenke seg litt om før de latterligjør andre som ikke har samme oppfatning som de selv har.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler du deg latterliggjort, bigtor?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke i det hele tatt:-)Men jeg synes at det til tider kan komme litt useriøse tilbakemeldinger i enkelte tråder fra brukere her på forumet.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik vil det altid være.
    Useriøse tilbakemeldinger kan vi jo glatt ignorere, når de enn måtte komme. Verre er det jo ikke?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så driter jeg i hva andre mener, iallefall nesten.

Det er hva DU/JEG mener som er viktig, ikke alle andre.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hvorfor skulle det være noe galt med de?Jeg vil heller si det sånn at alle som bruker forumet kanskje skal tenke seg litt om før de latterligjør andre som ikke har samme oppfatning som de selv har.
    Det blir vel gjerne slik på de fleste forum.

Jeg husker godt at det samme skjedde på et svensk forum, der oppdaget de SVS et par år før avforum startet opp. Ble det samme der hvor mange av "guruene" gikk sammen og avfeide alle som hadde andre synspunkter.

Nå er vel svs i en særstilling da jeg ikke har hørt en negativ brukererfaring enda.

Men dette er jo ingenting i forhold til lcd vs dlp "krigen" for 3-4 år siden her inne. Jeg sitter enda (+3000h) og ser på min Sanyo Z2 lcd prosjektor som etter sigende skulle pakke sammen med gulnede paneler og annet etter kort tid. Lurer på hvor mange i dlp leiren som enda sitter med sin X1?

Vil til slutt nevne at dette forumet blir kalt for svs-forumet andre steder - kanskje noe å tenke på?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare måtte!!
    http://www.sumikoaudio.net/rel/revie...wards_5-07.pdf

Hilsen REL fan.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha...!
    Les teksten da mann!

Wow - hjørneplassering gir best resultat, med bass under 40Hz....

40Hz...? Det er jo nærmest mellomtone det jo.... ;-)

Teksten avslører rimelig greit hvor seriøst man skal ta konklusjonen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he! Har lest teksten. Det står UNDER 40Hz, ikke hvor mye under. Den har laveste delefrekvens på 30Hz, kommer det ikke lyd i det heletatt hvis jeg stiller på 30Hz?

Like artig hver gang å tirre alle SVS fans!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske urealistisk å be noen være nyansert angående SVS i utgangspunktet. Personlig har jeg hatt flere modeller av SVS (PB10, 25-31PC+ og PB10x2) og likt dem for det dem er gode på.

På film ER det vanskelig å finne en sub som overgår SVS... Joda, DD serien til Velodyne gjør det, men til nesten tredobbel pris så skulle det bare mangle. SVS har vært smarte og innovative. Der andre har laget kompomiss ift til størrelse har SVS tatt den helt ut. De tørde å tro på at folk var villig til å ha nesten en kubikkmeter med sub i stua si....

Men jeg er enig med HåkonN. Det er mulig å lage en sub med tilsvarende attributter som SVS (se på alle tubene på forumet bl.a) som spiller like bra og kanskje enda bedre.... Men da må en gjøre det selv også, og det er utenfor rekkevidde for mange. Dessuten koster det ofte det samme som en SVS ville gjort i utgangspunktet.

Og bare så det er sagt, jeg er helt imot den ekstreme SVS dilla som går på forumet. Alt de gjør er ikke sendt fra himmel hva angår meg. Jeg fremdeles ekstremt skuffa over første forsøk på en SVS høytaler, men anser meg som en forsiktig tilhenger av SVS for det. For utenom høytalerne, så har de vært flinke til å treffe folks behov.

Men, og det er et lite men.... Under PB10 er det et "hull", og for de som skal bruke subben i stereooppsett så synes jeg XTZ sine subber og REL er mye bedre under cirka 8000. Nettopp fordi SVS ikke har valgt å implementere delefilter og slikt på sine billige modeller. Igjen, folks ønsker og behov.....

Så SVS er ikke uslåelig, på ingen måte, men problemet er at ingen har egentlig laget en tilsvarende løsning (kommersielt selvfølgelig), og dypbass krever størrelse eller en solid prislapp. Folk har valgt det første og dermed så har SVS den posisjonen dem har.....

Let the killing spree begin.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en sub nå, SVS ligger litt over prisleiet jeg hadde håpet på, men skal ta dem i betraktningen. Frågan er da som følger: er det kun lsound.no som har disse? Jeg er litt sugen på å prøve før jeg kjøper noe som helst.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bare lsound som har disse.
    Men de har også 45 dagers prøve-og-bytterett.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i stor grad enig i HåkonN's vurdering av SVS. De har satt ett element i en gigantisk kasse for å få en "horn effekt". Blir en masse buldring og avgrunnsdyp bass. Mitt drømme oppsett hadde vært en som spilte mot lytteren, sånn at man fikk en mere "fysisk" opplevelse av bassen, siden element setter luft i bevegelse. Ett stort element som spiller mot som feks. Magnat 21 eller Bag end's 18 tommer hadde vel vært perfekt sånn sett? Kan tenke meg til at kanonene i "Master & Commander" hadde slått godt i mellomgulvet da ;-)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh.... SVS spiller ikke fysisk? hmm er vel akkurat på dette området svs er ekstremt gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående REL T1, og det at den ble valgt til årets sub fremfor Plus/2 og Monolith.

Guttene fra BK hadde vistnok etter kåringen sagt at de ikke hadde noe problem med at ikke de vant, men at de hadde et problem med at det var REL som slo de :-D

Når man ser på målingen av T1 fra avtalk så kan man kanskje også forstå hvorfor

AV Talk: AV Talk Subwoofer Tests => REL: T1

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Det som er interessant sett fra mitt ståsted er at om man følger med i internasjonal HiFi / Hjemmekino- presse så er SVS en "minor" aktør som på ingen måte har befestet eller bevist sin fortreffelighet.
    Nå skal jeg innrømme at jeg ikke sitter med den hele og fulle oversikten over hvor utbredt SVS er i forhold til alle andre subwoofermerker over hele verden, men jeg har da lagt merke til såpass, at SVS absolutt har seilet opp som en av de tyngste aktørene på flere av verdens største, internasjonale lyd-og bildeforum, for eksempel AVS-forum.

Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Men, det må være lov å spørre om vi her på berget har klart å oppfatte noe som ikke resten av verden har klart, nemlig at det kun finnes én subwoofer som gir skikkelig kost/nytte verdi.
    SVS har da flere subwoofere i sortimentet sitt - alle på topp i kost/nytte i sin prisklasse

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er flere her på forumet som har testet mange andre subber og det er fortsatt ingen som står seg mot SVS i forhold til pris/ytelse.

Jovisst finnes det mange bedre basser der ute, men i forhold til pris, så tror jeg det ikke er mange som matcher SVS.
    Finnes det noen kommersielt tilgjengelige subwoofere beregnet på hjemmekinomarkedet som matcher på ytelse i det hele tatt?

Så vidt meg bekjent er det ingen som slår ultra/2 8)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er i stor grad enig i HåkonN's vurdering av SVS. De har satt ett element i en gigantisk kasse for å få en "horn effekt". Blir en masse buldring og avgrunnsdyp bass. Mitt drømme oppsett hadde vært en som spilte mot lytteren, sånn at man fikk en mere "fysisk" opplevelse av bassen, siden element setter luft i bevegelse. Ett stort element som spiller mot som feks. Magnat 21 eller Bag end's 18 tommer hadde vel vært perfekt sånn sett? Kan tenke meg til at kanonene i "Master & Commander" hadde slått godt i mellomgulvet da ;-)
    Ja 2 magnat i min hjemmekino flytter luft som 2 svs aldri var i nærheten av :-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Finnes det noen kommersielt tilgjengelige subwoofere beregnet på hjemmekinomarkedet som matcher på ytelse i det hele tatt?

Så vidt meg bekjent er det ingen som slår ultra/2 8)
    Joda det er det:-)
    Mvh bigtor

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •