Subwoofer - SVS eller intet? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 263
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke denne diskusjonen vært oppe å vende mange ganger nok allerede?

SVS laver mange store portede subber. Store portede subber kan levere høyere lydtrykk med mindre forvrengning, spesielt i de dypeste frekvensene, enn andre konstruksjoner.

SVS selger mer eller mindre direkte til kunden, så du får mer råmaterialer og mindre avanse for pengene sammenlignet med mange andre merker.

Summen av de to faktorene gjør at SVS kan levere utrolig mye for pengene. Verre er det ikke.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp dette har vært diskutert i det uendelige her. Konklusjonen er som Manic sier : Bang for the buck!

Svs er kanskje minor men de baserer seg på elementer fra TC Sounds som vi vet lager kvalitet (bare se hissig proppene til Sunfire) Kassene er tunge og godt avstivet samt toppet med en kraftig og godt matchet forsterker.

Fins mange alternativer også som antagelig leverer vel så mye bass. Velodyne er nevnt, Magnat er nevnt, JL Audio er nevnt. Ihvertfall 2 av dem priser seg i en annen liga men man kan få tilsvarende for samme pris av Magnat men da muligens i pent brukt tilstand.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at diskusjonen går livelig for seg... ;-)

Neida, det handler selvsagt om å få en sub tunet til sitt maksimale potensiale. Dessverre har ikke svært mange av subene på markedet det potensialet som skal til for å overbevise innen ett eller flere av de områdene de er ment å virke.

De evner det rett og slett ikke... sånn er det bare.

Kjør på! :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Da har de vært dårlig satt opp.

(For det er jo det SVS-gutta sier når noen kommer har dårlig erfaring med SVS.)
    Ha ha, nok et gullkorn fra Alshus!
    :-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

komboen

Jeg har hørt delte meninger om dette å kombinere forskjellige typer subber i et oppsett, men når man ser på noen av de som har den beste bassen og har jobbet mest med det har de gjerne mange elementer å dele de nedre hzene på, hvordan ville det bli om man kombinerte en SVS men en mer musikk glad subb som Focal og Rel ?

Jeg har tenkt tanken på et par "små" subber forran under lerret og en stor SVS bak sofaen eller ved sidenav.

annet en at det er en del jobb å få det til å låte bra, hva må man tenke på?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har det slik. midre suber forran og en eller to svs bak.
    Kan jo bare la svs overta der de små faller av...

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min intensjon med dene tråden var - selvsagt å få gode argumenter for- og imot det som er de facto standard (SVS) mht sub på hjemmekino i dag. Flere tråder her på forumet omhandler subwoofere og dems fortreffelighet for kino og/eller musikk. Det jeg har problemer med, er at det er kun ett svar på alle spørsmål når det gjelder å levere lavfrekvent lyd til musikk eller film. Om så skulle være tilfelle så er det første gang at jeg har hørt et unisont orkester som spiller i perfekt harmoni.
    Svaret er vel at de beste er bra på det de kan, og at de andre er bra på sitt. Den ringe kunnskap jeg har om høyttalere tilsier at åpne kasser spiller dypt, men dog uten detaljer. De lukkede kasser spiller ikke dypt, men de har evne til å være mer detaljert.
    Om noen designere har klart å krysse denne "de-facto grensen" så bøyer jeg meg i støvet. Definitivt......

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er absolutt ikke oppskrytt. I tillegg til dypbass leverer den KVALITET og litt punch.

SVS-Gutta vet hva som skal til for å få en SVS til å høres bra ut. Det er ikke for ingen ting at folk sier SVS'en deres ble bedre etter kalibrering, også til musikk. Når det gjelder "bang for the buck" er det nok ingen som kan slå¨den, selvom det definitivt er noen der ute som slå den når det kommer til lyden, men da er prisen også deretter.

Alt er en smakssak. SVS leverer dypbass og litt punch, kanskje man liker mye punch best og velger da f.eks. Magnat 530.

SVS er ikke det eneste alternativet selvom det kanskje virker slik når man får SVS som første anbefaling fra flere personer slengt i tryne med en gang man skal ha en sub i den pris-klassen.

Jeg syns det er best å ta med suben hjem, lytte i eget rom, sammenligne med flere subber også velge. Når det gjelder SVS, så går vel ikke akkurat det an, men så har man jo også 45 dager returrett.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hvis jeg må velge

så velger jeg "intet" som svar på trådsvares spørsmål.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    SVS er absolutt ikke oppskrytt. I tillegg til dypbass leverer den KVALITET og litt punch.

SVS-Gutta vet hva som skal til for å få en SVS til å høres bra ut. Det er ikke for ingen ting at folk sier SVS'en deres ble bedre etter kalibrering, også til musikk. Når det gjelder "bang for the buck" er det nok ingen som kan slå¨den, selvom det definitivt er noen der ute som slå den når det kommer til lyden, men da er prisen også deretter.

Alt er en smakssak. SVS leverer dypbass og litt punch, kanskje man liker mye punch best og velger da f.eks. Magnat 530.

SVS er ikke det eneste alternativet selvom det kanskje virker slik når man får SVS som første anbefaling fra flere personer slengt i tryne med en gang man skal ha en sub i den pris-klassen.

Jeg syns det er best å ta med suben hjem, lytte i eget rom, sammenligne med flere subber også velge. Når det gjelder SVS, så går vel ikke akkurat det an, men så har man jo også 45 dager returrett.
    Magnat 530 leverer ikke bare punch men også dypbass så det holder.
    Mvh bigtor

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhver forsvarer sitt "revir"?
    Strengt tatt ser jeg ingen grunn til å fortsette denne "kranglinga". Hva er det egentlig godt for?
    Innledningsvis var det jo snakk om "SVS eller intet".
    Trådstarter har vel nå fått en viss ide om at det finnes gode alternativer?

Gi dere nå da, mens leken er god. ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som jeg sa i en annen tråd så er det farlig å si at svs kanskje ikke er det beste her på forumet for da blir du fort avspist med at du ikke har så mye peiling på hva du snakker om:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja som jeg sa i en annen tråd så er det farlig å si at svs kanskje ikke er det beste her på forumet for da blir du fort avspist med at du ikke har så mye peiling på hva du snakker om:-)
    Noen er kanskje litt vel entusiastiske ja, for det må være lov å like andre ting enn SVS. Det som derimot har en logisk forklaring er alle "hvilken sub?"-trådene hvor det stort sett bli foreslått SVS, og det er nok fordi veldig mange har SVS og de fleste forslår som regel produkter de har selv. Det finnes utvilsomt mange andre gode subwoofere der ute, men så lenge flertallet har SVS er det ikke til å unngå at den også blir mest omtalt. Jeg er fortsatt veldig glad i SVS, men samtidig er jeg litt nysgjerrig på å prøve noe nytt en gang, f.eks en Electra SW1000Be. Hurra for mangfoldet!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Men slapp av folka snart så kommer det sikkert noe som er "bedre" enn SVS igjen som alle skal ha
    Feil, det kommer bare større og mer brutale SVS-modeller

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo også være at det er noen som har andre subber de gjerne skulle anbefalt men som ikke tør å komme med det her på forumet i frykt for å bli latterligjort av svs gutta.
    Mvh bigtor

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg synes faktisk ikke det er så "farlig" å si det, bigtor!
    Det er jo et ubestridelig faktum at SVS leverer meget gode produkter. Og som under riktige forutsetninger, slår beina under det aller meste i samme prisklasse!
    Uten dermed å si at det ikke finnes likeverdige produkter, men da antakelig til en noe høyere pris?

Btw; Den siste kommentaren din var rett ut sagt tåpelig.
    Jeg tror slett ikke (som du?) at noen på dette forumet vil være redd for å foreslå alternativer, for dermed å bli latterliggjort?
    Tror du virkelig at "folk flest" her er så naive og ensporede at de vil reagere slik du nevner? bigtor: du har stort sett med voksne folk å gjøre her, og som faktisk tør å stå for egne meninger og synspunkter.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok det sier du men jeg har selv fått pm fra andre her på forumet om at de ikke ønsker å komme med sine synspunkter på grunn av at de ser at andre blir latterligjort på grunn av sine meninger om svs.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja ok det sier du men jeg har selv fått pm fra andre her på forumet om at de ikke ønsker å komme med sine synspunkter på grunn av at de ser at andre blir latterligjort på grunn av sine meninger om svs.
    Hvis det er tilfellet er det i såfall utrolig synd.....

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg si det er no galt med de som har sendt deg det pm'et, ikke forumet! Man må jo tørre å ytre meningene sine, selv om de ikke nødvendigvis er spesielt "populære"...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er synd at det sitter folk som ikke tør å komme med sine synspunkter men det kan vel også være en vekker for oss alle at vi ikke er så opptatt av å latterligjøre de som måtte ha en annen oppfatning enn det andre har.
    Mvh bigtor

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •