Subwoofer - SVS eller intet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 263
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sett på Velodyne sin D.D serie da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror grunnen til at SVS er så populært her inne er fordi de er bra og billige. Det er jo opp til de som har andre subber om å overbevise eller anbfale det som de mener er bra også. Den nye tråden nå om REL subben som kom i dag eller i går overbeviste meg i allefall om at den er verdt å se etter neste gang jeg skal handle sub (hvis det blir noen).
    Ellers er det jo Velodyne og et par andre som går igjen.
    Feks. Infinity subber hører en jo aldri om her inne. I allefall ingen anbefalinger, så da forsvinner de jo litt i forhold til SVS som dominerer så mye. Har selv aldri hatt en sub før jeg kjøpte nå og var avhengig av tips fra folk her, og selvfølgelig ble det SVSsiden de dominerte så mye og jeg hadde litt lite penger...

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg vurderer svs, men blir litt skeptisk når jeg ser folk skryte av svs uten å ha hørt de en gang. Og når svs-eiere syns det er kuult at bilder og vegger rister, og "digger" at ting detter ned fra hyller og slikt. Det er ikke det jeg er ute etter til min stereo, god integrering, punch og attack er mer interessant for meg. Det er ord jeg sjeldent ser blir brukt her når det skrytes hemningsløst av svs.
    Vet ikke om du hintet til meg eller hva du gjorde :P (Med min o'skryte tråd av svs ) - men i tilfelle det var det.. så har jeg erfaring med mange av SVS produktene. Har eid en PCi 20-39, PB10, og en PB12Ultra.. Og så har jeg erfaring med SVS PB12+2/en også. Eier ingen SVS nå lengre da..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt SVS og de var bra de men jeg synes at de jeg nå har leverer bedre bass i mitt rom enn det SVS gjorde.Jeg har 2 Magnat Omega530.
    Mvh bigtor

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    1)
    Alternative SUB (REL går for å være veldig bra på musikk),

2)
    Velodyne DD18 som står i "Hjemmekino bygger referansekino" så disse er nok hakket kvassere vil jeg tro.."

3)
    Uansett, la dine ører avgjøre (alltid fare for overhyping, selvsagt)
    1) Neeeeei, selvsagt bare humbug fra ende til annen. REL er RÆL - sorry to say. Kall meg gjerne innbitt og forutinntatt, men jeg har hørt dem alle.

2)
    Bullshit - det er (dessverre) ene og alene enkelte av redaksjonsmedarbeidernes innbitte holdninger som fortsatt råder... gudene vet HVORFOR...!

3)
    YES! Vel og merke dersom du har mulighet, eller tør!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    1) Neeeeei, selvsagt bare humbug fra ende til annen. REL er RÆL - sorry to say. Kall meg gjerne innbitt og forutinntatt, men jeg har hørt dem alle.

2)
    Bullshit - det er (dessverre) ene og alene enkelte av redaksjonsmedarbeidernes innbitte holdninger som fortsatt råder... gudene vet HVORFOR...!

3)
    1) Ingen erfaring med (vel, har lest at de ikke gir så mye for pengene akkurat.. måler dårlig på tester også)

2) Heller ingen erfaring med.. Men jeg har merket at det er en del folk som sverger til at DD18 er bedre enn SVS på musikk (artikulasjon). Men, så har jeg også lest om folk som har gått fra DD18 til PB12+/2 og ment at SVSen var bedre osv... Og da kommer vi over til punkt 3) -> som jeg er helt enig i

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2)
    3)
    Uansett, la dine ører avgjøre (alltid fare for overhyping, selvsagt)
    HAHA. Bare disse få postene her i denne tråden viser jo hvor stor forskjell det er på folk.
    I en tråd prises REL opp i skyene og i en annen tråd blir det betegnet som RÆL. Berettiget eller ikke. Altså hadde det vært mange nok REL anbefalinger og få av RoKo sine slakt-poster så hadde jo REL hatt denne posisjonen SVS har. Altså finnes det ikke nok SVS-Slakt, og når alt kommer til alt er det punkt 3 i denne tråden som betyr noe som helst. End of story!!! Eller?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva får igjenn for pengene... Pris og kvalitet...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er merkelige greier med subwoofere.

Når det det gjelder fronthøytalere og elektronikk respekteres det som regel at vi alle har forskjellig smak og at bruken også er forskjellig.

Men med sub er det kun...... SVS Har du noe annet er du sær?

Det finnes jo en stor mulighet for at det stemmer da.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei..

Jeg har hatt en yamaha ystsw1500.. h0rer aldri noe om den. det hadde vaert kult viss noen her inne kunne pr0vd den mot noen andre.. jeg tror nemlig at den subben hadde grisa sA mange subber her inne. h0rt at noen sier dem har hatt problemer med at den blafrer mye ut igjenom porten, men det har jeg aldri h0rt pA min. enda jeg da virkelig bruker den. jeg har 2 cls 12 i front med 2x nad c272. sA dem har 2x400watt. da spiller de clsene rimelig raskt A presist. men yamahaen har ingen problemer med A f0lge de clsene pA noe som helst musikk om det er dance/trance eller noe annet. kan noen se om dem fAr til en test mot feks pb12nsd eller lignede. tror mange ville blitt overasket over hva den leverer. har desverre solgt den nA, bildene hoppet av veggen oss naboen A da var det nokk for han , jeg bruker A titte litt pA svenske forum, A der ser det ut som om den er litt mer i fokus. For de som ikke har h0rt den, viss muligheten er der burde dere h0re pA den. Har ikke noe vondt A si om den subben. nA har jeg ikke h0rt den nye sw900 eller hva den heter, mulig den er bedre igjen men det har litt vansklig for A tro. skal kj0pe meg nye subber snart A da ser det ikke ut som om det er noe annet som gjelder en svs. kjett A kj0pe 2pb12nsd, viss 2 yamahaer spiller bedre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2)

3)

Hvilke subber ville du hatt i Hjemmekino`s kino da? :-O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=OKKing]Jeg ser med interesse (og ærbødighet) at her på berget er det SVS som gjelder så lenge man ønsker dyp bass med trøkk. Det som er interessant sett fra mitt ståsted er at om man følger med i internasjonal HiFi / Hjemmekino- presse så er SVS en "minor" aktør som på ingen måte har befestet eller bevist sin fortreffelighet.

1: Hmm...Jeg er en ivrig leser av Internasjonal hifi blader og Nei det er egentlig ikke så mye å lese om SVS nettopp pga det som du sier at di er Minor og gidder ikke å bruke kundens penger på hyppige/dyre annonser som igjen medfører dyrere produkter.2: Men som bruker av Internasjonale Forum er saken en helt annen, da er det igjen syyykt mange som mer enn gjerne skryter SVS opp i skyene. 3: Men til sist er det sluttkunden og hans pre/referanser som har siste ord i saken, og... ja man vet jo hva di sier....
    4: Jeg er selv en av di uheldige få som ikke har latt mine ører lytte/kroppen min føle SVS in action. Tror SVS kan sine saker. Men jeg tror sammtidig at deres produkter er mer rettet mot H/K en mot pure 2 kanals stereo, men nå trodde vel jeg at en Subb ikke skulle brukes i 2 kanal stereo nettopp fordi det er det Hifi gutta i div Int.nasjonale blader har sagt i årevis. 5: Ehh.. Vel en slags oppsumering til slutt må vel bli: Hvordan kan et så Minor firma som SVS få så mye skryt hvis di ikke greide å levere varene. Tipper at folket her på forum ikke er så dumme at di gadd å kjøpe ett beist på 50-60 kilo fra statene og helt bort hit hvis det var et møkka produkt og en kunne kjøpt et bedre produkt her hjemme til samme peng. Sum alla sum= Nordmenn er ikke Dumme.:wink:. Ok, nå har jeg skrøyta nok av et produkt som jeg aldri har hørt. H kimkong

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 2.1 HK og stereoanlegg med SVS, og det at en sub ikke kan fungere på musikk er bare tull. Før så trodde jeg en sub bare skulle bråke å trøkke (men det var i mine "yngre" dager før jeg hørte hva en godt interigrert sub kan ha og si for hele lydbildet.

Jeg har f.eks aldri savna 5.1 en dag, men hvem vet kansje en dag så gjør jeg det. Men alt til sitt bruk jeg ser ikke nok på film til at jeg syntes det er værd og hive i 30-40k til i anlegget. Men film uten SVS eller sub for den saks skyld hadde blitt grisekjedelig.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Jeg kjører 2.1 HK og stereoanlegg med SVS, og det at en sub ikke kan fungere på musikk er bare tull. Før så trodde jeg en sub bare skulle bråke å trøkke (men det var i mine "yngre" dager før jeg hørte hva en godt interigrert sub kan ha og si for hele lydbildet.

Jeg har f.eks aldri savna 5.1 en dag, men hvem vet kansje en dag så gjør jeg det. Men alt til sitt bruk jeg ser ikke nok på film til at jeg syntes det er værd og hive i 30-40k til i anlegget. Men film uten SVS eller sub for den saks skyld hadde blitt grisekjedelig.
    Det er jo ganske effektivt med lyden av noen listende skritt bak deg på en skrekkfilm da

Men film uten sub (eller SVS ) funker dårlig ja.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,, sant det du sier der. Kunne sikkert vært morro på skrekkfilmer

Men jeg har hoppa til flere ganger med det oppsettet jeg har nå også jeg. Så Pearl Harbor her om dagen, litt flaut og si jeg ikke har sett hele filmen før jeg kjøpte den. Det var en anderledes opplvevelse for å si det sånn

Sorry off topic foresten

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REL er RÆL - sorry to say. Kall meg gjerne innbitt og forutinntatt, men jeg har hørt dem alle.

Da har de vært dårlig satt opp.

(For det er jo det SVS-gutta sier når noen kommer har dårlig erfaring med SVS.)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det det som er problemet med enkelte her inne. Dere er så opphengt i deres eget valg av produkt at dere latterligjør alt annet. Samtlige av testene gjort av REL er altså reinspikket VÅS, alle 2-kanals entusiaster som sverger til REL pga dens gode egenskaper til å integrere seg og musikalske evner aner selvfølgelig ikke hva de snakker om og har ingen erfaring etc etc.

Jeg er enig i at de fleste REL ikke er like heftige under 25hz enn SVS, men så har de ikke prioritert dette heller. Det er da vel ingen problem for en designer å lage en kasse på størrelsen med et hundehus, sette i et par kraftige elementer og tune kassen til å prioritere dypbass. Grunnen til at ingen har satset på dette tidligere er fordi ingen trodde det var noe marked for det. Så feil kan man altså ta...

2)
    Nei, det er vel kun du som sitter med fasiten RoKo, og de fleste andre journalister i verdens fagblader som bruker Velodyne eller lignende som referanse gjør det fordi de ikke vet bedre eller er betalt under bordet. SVS er nok den eneste rene aktøren i denne bransjen. Jeg valgte i allefall noe annet enn SVS, men jeg har selvfølgelig ikke erfaring nok til å uttale meg uansett hvor mange SVS jeg hørte på. Selvtilliten er det i allefall ingenting galt med....
    3)
    Det er snakk om en firkantet boks som skal lage lyd under 80hz. Tør er vel det minste problemet.....

Subben som fjerner all tvil!-svs-church-jpg
    .
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RoKo]1) Neeeeei, selvsagt bare humbug fra ende til annen. REL er RÆL - sorry to say. Kall meg gjerne innbitt og forutinntatt, men jeg har hørt dem alle.

Dette var jo det dummeste jeg har lest på lenge her. Så du har hørt REL's alle 18 modeller? Jepp, særlig. Å påstå at REL er dårlig er det samme som å totalt mangle forståelse for god lyd. Enten det, eller man har hørt det feil oppsatt. End of story.

Er flåsete nå, men STUDIO III på 93 kilo hadde nok knust det meste av konkurranse, og da tenker jeg kvalitet
    og ikke bare trøkk. 9 hz!

REL Acoustics : Great Britain's most acclaimed Sub Bass Systems

Ellers virker det på meg som om mange ikke skjønner poenget med en sub. Mulig jeg har misforstått.. men er ikke en subwoofers oppgave å gjengi de lave frekvensene i lydsporet, enten det er musikk eller film, mest mulig nøytralt og forvrengningsfritt?
    Klart det er morro med bulder og brak, men for meg blir det trettende i lengden.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ihvertfall at det finnes mange andre gode subwoofere ute på markedet enn SVS. Selvom jeg kjører SVS selv er det pga jeg vil ha det beste fra begge verdner både musikk og hjemmekino. Hadde jeg aldri sett/hørt film på anlegget mitt er det mye mulig at jeg hadde valgt f.eks REL.

Ser ingen grunn til at jeg hele tiden skal forsvare mitt valg og si at SVS er bedre enn alt annet, jeg syntes det er fint at folk har forskjellige meninger og om folk ikke liker SVS så er det bare flott, for om alle hadde likt det samme submerket hadde ikke jeg hatt denne hobbyen ihvertfall. Da hadde det blitt som med PC den som betaler mest får best. Det er bare det at man får mye for pengene, det ser man jo ganske enkelt på komponentvalgene de har gjort.

Men slapp av folka snart så kommer det sikkert noe som er "bedre" enn SVS igjen som alle skal ha

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det bråkes her ;)

Hvorfor kommer dette opp gang på gang egentlig ?

SVS er jo ikke kongen av sub, men det låter kult

Jeg syns den låt sinnsykt når jeg hørte den største av dem, og da hadde jeg hørt alt som sto på demo i oslo og det var ingenting som kom nær den, i måten å spille på eller så mange kilo subb for krona.

Finnes sikkert bedre der ute, men jeg vet ikke hvor jeg skal finne dem og jeg har nok ikke penger nok til å kjøpe en.

Ser fram til å få høre JLaudio sine nye subber, men igjen kommer de til å koste det dobbelte av SVS (minst).

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •