Subwoofer - SVS eller intet? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 263
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg tror ikke du finner ordet løgner noe sted, men meningen går igjen hos Håkon. Det blir jeg nødt til å reagere på, og det vil jeg også fortsette med å gjøre i fremtiden.

Hvis de ikke i forbindelse med en oppgradering av systemet hos det danske forumet jeg er aktiv på hadde slettet alle private msg's kunne jeg ha pastet et innlegg fra den danske Velodyne importøren hvor han forteller meg at han har fått masser av henvendelser fra nordmenn som vil kjøpe billige Velodyne hos ham, men at han ikke vil gi de noen tilbud om det.

Eller, i følge Håkon kunne jeg jo bare gjøre det samme som han sier at jeg har gjort med de andre jeg har pastet, skrive det selv :lol:
    Du har da ikke dokumentert noen som helst av påstandene dine,ikke en eneste gang,furuten den om at Tapeconnection selger èn enkelt sub på tilbud...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et par Audio Pro Avantek 9, og presis som SVS subbene hadde de nedoverrettede basselementer, og en bunnplate. Så lenge man hadde noen gummiføtter under bunnplaten ga ikke de noen større eller minder problemer med vibrasjoner i gulvet enn andre høytalere.

Det samme gjelder for den Plusen jeg har. Dog så er bass rundstrålende, så uansett hvilken vei elementet peker vil noe av energien også finne veien ned til gulvet.
    Mine erfaringer med forskjellige subwofere er at nedoverettede subber mangler en god del energi i de høyere bassfrekvensene og er derfor uegnet for frekvenser som ligger over 40-60 hz. (Selvfølgelig har dette visse variasjoner på bakrunn av rom og plassering.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger
    Du har da ikke dokumentert noen som helst av påstandene dine,ikke en eneste gang,furuten den om at Tapeconnection selger èn enkelt sub på tilbud...
    var dette jeg også så, fant faktisk bare en velodyne sub under subbene de skal ha inne, og den var nedsatt 2000. Og som MM sier hadde han meldinger fra den danske importøren som sier at han ikke vil gi disse tilbudene til henvendelser fra norge, hadde disse fantastiske prisene vært vanlig ville han solgt dem til norge og. Jeg tipper at viss disse prisene finner sted er de ikke for alle, men slik er det vel hos alle, handler men fast en plass får man som oftest gode priser, det er ivertfall min erfaring..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et par Audio Pro Avantek 9, og presis som SVS subbene hadde de nedoverrettede basselementer, og en bunnplate. Så lenge man hadde noen gummiføtter under bunnplaten ga ikke de noen større eller minder problemer med vibrasjoner i gulvet enn andre høytalere.

Det samme gjelder for den Plusen jeg har. Dog så er bass rundstrålende, så uansett hvilken vei elementet peker vil noe av energien også finne veien ned til gulvet.
    Du vil vel ikke komme her å påstå at slike dempeføtter klarer å hindre forplantning av vibrasjoner fra kassa/elementet når denne beveger seg 14-30 Hz ? på noe høyere frekvenser har nok disse dempeføttene sin misjon... men på lavere frekvenser tror jeg neppe da gulvet uansett må kunne ta imot kreftene som virker og oppstå egensvinginger i gulvet...
    Det er jo vesentlig forskjell på et baderoms gulv og stuegulv da et baderom har et mye mindre grunnflate og dertil vaskemaskinen ikke støyer så mye som den ellers ville ha gjort uten dempeføtter. På et stuegulv så er gjerne gulvarealet mye større og mere mottakelig for direkte kreftene som virker fra en subs fysiske bevegelses energi...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er flott at man diskuterer erfaringer man har med forskjellige subber men denne tråden vil jeg si er blitt alt for mye preget av personangrep og jeg synes det er noe dårlig at ikke de som er Administratorer går inn og gir klar beskjed om at det ikke blir godtatt her på forumet.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    var dette jeg også så, fant faktisk bare en velodyne sub under subbene de skal ha inne, og den var nedsatt 2000. Og som MM sier hadde han meldinger fra den danske importøren som sier at han ikke vil gi disse tilbudene til henvendelser fra norge, hadde disse fantastiske prisene vært vanlig ville han solgt dem til norge og. Jeg tipper at viss disse prisene finner sted er de ikke for alle, men slik er det vel hos alle, handler men fast en plass får man som oftest gode priser, det er ivertfall min erfaring..
    Desverre så er det ofte slik på et forum,at det lett å komme med slike påstander,men å DOKUMENTERE de,er veldig vanskelig for personen som fremsatte påstandene....

Uansett så har importører all makt,og kan gi gode tilbud til enkeltpersoner,uten at dette blir en fast standard av den grunn.

Veiledende priser er uansett prutbare,enten vi snakker om Norge,Sverige eller Dannmark.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg synes det er flott at man diskuterer erfaringer man har med forskjellige subber men denne tråden vil jeg si er blitt alt for mye preget av personangrep og jeg synes det er noe dårlig at ikke de som er Administratorer går inn og gir klar beskjed om at det ikke blir godtatt her på forumet.
    Jeg vil være den første til å innrømme at jeg ikke akkurat holder meg til emnet her på tråden....og jeg beklager dette!
    Men jeg vil alikevel hevde at diskusjonen har sin misjon,på denne tråden.

Om moderatorene ser anderledes på dette,så har jeg ingen problemer med om mine innlegg blir slettet.:-P

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger
    Jeg vil være den første til å innrømme at jeg ikke akkurat holder meg til emnet her på tråden....og jeg beklager dette!
    Men jeg vil alikevel hevde at diskusjonen har sin misjon,på denne tråden.

Om moderatorene ser anderledes på dette,så har jeg ingen problemer med om mine innlegg blir slettet.:-P
    Det blir helt feil å diskutere når man går på person og ikke sak,da det alltid vil være forskjellig oppfatning av de ting man diskuterer her på forumet.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ingen som har postet noe resultater fra hjemmekino's svs demo idag ?... inntrykk etc ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det blir helt feil å diskutere når man går på person og ikke sak,da det alltid vil være forskjellig oppfatning av de ting man diskuterer her på forumet.
    Det har du rett i Bigtor,men hvor skal man egegentlig diskutere slikt?
    Og vil ikke dette være gjeldende uansett om man diskuterer person eller sak?
    Forskjellige oppfatninger finnes i like stort omfang som fotballentusiaster.

Man kan ikke akkurat opprette en tråd der overskriften er:

Er NN en stor tosk;eller muligens bare en person med mangelfullt uttviklede sjels-evner.

Det er å trekke ting en tanke for langt...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ManicMiner
    Hvis du har to identiske subwoofere så kan mere effekt være bedre, men å trekke konklusjoner basert på watt når man sammenligner to ulike subwoofere blir meningsløst. Det hjelper heller ikke med watt når du bruker EQ for kompansere for rominduserte daler i frekvenskurven. Det som skjer er at elementet tilføres mere effekt i et bestemt frekvensområde, og dermed slår lengere for å spille høyere. Uansett hvor mye effekt du pøser på med så vil elementets evne til å flytte luft sette begrensningen.
    Du gir deg ikke. Selvfølgelig vil elementets evne til å flytte luft sette begrensningen, har aldri hevdet noe annet heller. Men på en annen side hjelper det ikke å ha et element som tåler mye, om man ikke har nok effekt til å presse det til sine grenser uten å forvrenge. Skjønner ikke at du alltid tar helt av når det gjelder Velodyne. Du startet med å kommentere prisen på nettopp Velodyne, og straks jeg nevnte EQ er du i gang igjen. For å si det mildt, så driter jeg i Velodyne. Det er en boks som for meg gjør jobben bedre enn SVS, men for deg er det motsatt. Forskjellen er at du er fanatisk opptatt av din boks og dens produsent. Om du ikke klarer å gi deg ang. Velodyne nå, er det nok en gang bevist.

Dine bidrag er nå heller ikke så voldsomt nyskapende. Dine innlegg består stort sett av variasjoner over:

1: Alle som har og liker SVS er fanatikere
    2: Alt jeg sier er løgn
    Det har jeg aldri sagt. Jeg sier det er enkelte fanatikere når det gjelder SVS som tar helt av. De kan du telle på en hånd, og du er en av de. Jeg har heller ikke sagt at du er en løgner, men de gangene jeg er sikker på at det er den fantasifulle SVS-selgeren i deg som snakker, sier jeg i fra.

Det skulle da være underlig om de som har en eller flere SVS ikke likte de, hvis ikke hadde de vel kjøpt noe annet annet? Jeg synes heller det er underlig at du bruker så mye tid på ditt eget personlige korstog i mot SVS, hva er egentlig grunnen for det?
    Ingen korstog mot SVS, men jeg er kritisk til enkeltpersoner som er så opphengt i denne produsenten at de ville gått i krig med de.

Det skulle vært litt som om hvis jeg var aktiv i alle Pioneer plasma tråder siden jeg personlig synes at deres apparater er en liten smule oppskrytte.
    Jeg skjønner godt at du vil ha meg ut av SVS-tråder ManicMiner, og hadde det ikke vært for enkelte uttalelser som er så langt på jordet at de fortjener en premie, så hadde jeg også vært det.

Du enser ikke engang at andre ønsker at vi skal stoppe dette tullet..... (?)

For å få et litt mer nyansert forhold til ManicMiner og hans noe spesielle forhold til sine egne produkter og SVS, er det bare å gjøre et søk på SVS (på hvilket som helst kjente forum), eller for eksempel se på denne siden: http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...01-trad-4.html (side 4)

Der endte det med advarsel fra moderator for personhets, etter Manic tok bokstavelig talt helt av mot en av journalistene til bladet "Hjemmekino" fordi hans SVS 5.1 høyttalersett ikke var "perfekt".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Svs eller intet" er vel livsmottoet til MM, og passer knallbra i denne tråden. Maken til standhaftiget fra en med mikroskopisk erfaring med subwoofere har jeg sjeldent sett maken til.

Jeg kommer simpelt hen ikke over MM betvilelse over Gorm's vurderingsevne av subwoofere.(ref. XTZ-tråden)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner ikke dette å bli personlig så vet ikke jeg....

Men mitt inntrykk av MM er at han har mer teknisk innsikt enn mange andre her (meg innkludert) og ikke fortjener all "hetsen" som jeg føler han får...

Rn ting jeg savner i svs diskusjoner er alternativer. Folk som diskuterer mot svs kommer alri opp med noen reelle alternativer.
    DD18... koster 34k veil. Det er ikke i nærheten av å være ett alternativ. Er jeg heldig kommer jeg kansje til å eie en subb i prisklassen til svs sin toppmodell. Men å kjøpe en subb til over 30k, det kommer jeg aldri til å finne på!
    eneste jeg kommer på er el magnaten og rel. men de klarer ikke å tukte svs på det svs er gode på. men svs klarer det som magnat og rel er gode på så....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det tredje gang jeg sier fra i denne tråden. Jeg har ikke en av moderatorene som har fått noen PM, men mange av innleggene går helt klart på person, noe vi ikke skal ha noe av. Innlegg som ikke er en smule mer gjennomtenkt enn de par siste sidene, og som går på person vil fra nå av bli slettet.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merke X eller Y med all dets fortreffelighet er vel like viktig som fargen på månens bakside!!? Krangling om hva som er best burde vært avsluttet på barnehagestadiet, det som tar kaka her er at "barnehagetantene" i form av moderatorene må gripe inn blandt voksne folk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    "Svs eller intet" er vel livsmottoet til MM, og passer knallbra i denne tråden. Maken til standhaftiget fra en med mikroskopisk erfaring med subwoofere har jeg sjeldent sett maken til.

Jeg kommer simpelt hen ikke over MM betvilelse over Gorm's vurderingsevne av subwoofere.(ref. XTZ-tråden)
    Påstanden som den gang ble fremsatt var at XTZen kunne følge med PB10. Den gang da SVS ble oppdaget her på forumet var det deres dypbass egenskaper som gjorde at de skillte seg ut fra de andre subwooferene som da var tilgjengelige i Norge. Hvis en annen sub skal kunne følge med, eller skal settes opp som PB10'ens likemann så bør den derfor ha den samme evnen til å levere dypbass.

Jeg kunne hurtig utifra XTZ'en konstruksjon se at det ikke var tilfelle, og derfor sa jeg i fra. Til glede for noen, og til tydeligvis stor frustrasjon for andre. Men alt jeg sa var tuftet på fornuft og facts, og tror du ennå ikke på det kan du bare se på målingen av XTZen her

Subwoofer Tests - Spring 2007 - Page 12 - Home Theater Shack

Den er en FORMIDABEL sub når man tar hensyn til prisen, og kan levere et lydtrykk i de øvre frekvensene som matcher de beste. MEN, den har på ingen måte de samme egenskapene som PB10. Hvis de skulle ha sammenlignet den med noe så ville en sub som feks Velodyne CHT12-R vært et mere naturlig valg.

Uansett hvem det er som fremsetter påstandene så blir de ikke mere riktig av den grunn. Godt nok er Gorm journalist, men han er fremdeles kun et menneske, og etter som jeg har forstått det er ikke hans spesiale subwoofere men bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Begynner ikke dette å bli personlig så vet ikke jeg....

Men mitt inntrykk av MM er at han har mer teknisk innsikt enn mange andre her (meg innkludert) og ikke fortjener all "hetsen" som jeg føler han får...

Rn ting jeg savner i svs diskusjoner er alternativer. Folk som diskuterer mot svs kommer alri opp med noen reelle alternativer.
    DD18... koster 34k veil. Det er ikke i nærheten av å være ett alternativ. Er jeg heldig kommer jeg kansje til å eie en subb i prisklassen til svs sin toppmodell. Men å kjøpe en subb til over 30k, det kommer jeg aldri til å finne på!
    eneste jeg kommer på er el magnaten og rel. men de klarer ikke å tukte svs på det svs er gode på. men svs klarer det som magnat og rel er gode på så....
    JLaudio Fathom F113 og f110 koster ikke så mye som velodyne DD18.
    Eneste ulempe er at en må bestille fra utlandet. Men det var det jo mange som gjorde med SVS subwoofere før Lsound begynte å importere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Der endte det med advarsel fra moderator for personhets, etter Manic tok bokstavelig talt helt av mot en av journalistene til bladet "Hjemmekino" fordi hans SVS 5.1 høyttalersett ikke var "perfekt".

Du bør kanskje lese tråden en gang til. Jeg ble sint fordi han kom med en annen konklusjon her på forumet enn i bladet. Hvis den han kom med her på forumet var hans egentlige mening, hvorfor skulle da de som hadde betalt for hans mening i Hjemmekino få en som egentlig ikke stemte?

Og angående det med å kalle meg en løgner. Du sier at de msg'ene som jeg har pastet her inne er noe jeg har skrevet selv. Jeg kunne selvfølgelig ha gjort det samme med deg og sagt at du siiiiiiikkert hadde en "kamerat" i Danmark osv, osv. Det holder jeg meg for god til, fordi det ville være å kalle deg for en løgner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    JLaudio Fathom F113 og f110 koster ikke så mye som velodyne DD18.
    Eneste ulempe er at en må bestille fra utlandet. Men det var det jo mange som gjorde med SVS subwoofere før Lsound begynte å importere.
    Jeg leste noe på et forum for litt siden om at JL vistnok vil sette opp prisene på deres subber. Men jeg har ikke sett noen utmeldinger fra JL selv.

Å importere er relativt smertefritt, det eneste man skal være obs på er hvordan de løser feil som kommer i garantiperioden, men ut fra stenviks erfaringer så virker det som om JL er gode på det. I testen av en JL sub på audioholics skrev de dog at de ikke tillot uatorisert personell å åpne deres subwoofere, så journalisten fikk derfor ikke anledning til å ta bilder av innmaten. Det vil vel da også bety at om man opplever feil under garantiperioden så vil man alltid få tilsendt en ny sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste noe på et forum for litt siden om at JL vistnok vil sette opp prisene på deres subber. Men jeg har ikke sett noen utmeldinger fra JL selv.

Å importere er relativt smertefritt, det eneste man skal være obs på er hvordan de løser feil som kommer i garantiperioden, men ut fra stenviks erfaringer så virker det som om JL er gode på det. I testen av en JL sub på audioholics skrev de dog at de ikke tillot uatorisert personell å åpne deres subwoofere, så journalisten fikk derfor ikke anledning til å ta bilder av innmaten. Det vil vel da også bety at om man opplever feil under garantiperioden så vil man alltid få tilsendt en ny sub.
    Hehe... måtte faktisk bytte sikring på fathom... måtte åpne subwooferen...
    tok ikke noen bilder da...

Og hva defineres som uautorisert... at en har elektronikk utdannelse... eller kun jlaudio folk...
    Har elektronikk ingeniør utdannelse og vet hva en kan gjøre.. slik som å bytte en sikring hehe
    Og evt bytte noen komponenter som helt åpenbart er blitt svidd av.. Blir jo for dumt å sende inn fathom når det bare er sikringen som er gått

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •