Subwoofer - SVS eller intet? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 263
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner

Jeg forsøker ikke å vinne noen popularitetskonkurranse, og når man forsøker å føre forumets lesere bak lyset så sier jeg i fra.

Det er rett før jeg spyr....
    Moderatorer: Enlighten this man

Denne reklamekampanjen for SvS bør så absolutt reageres på!
    Ser dere ikke hvordan MM tråkker over streken hver bidige gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger

Skal jeg begynne å reklamere for JLaudio fathom her da tro

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Skal jeg begynne å reklamere for JLaudio fathom her da tro
    Ja hvorfor ikke;-) Har du fått den igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger

Siden jeg i følge deg tråkker over streken hver bidige gang kan du jo sikkert lett finne noen eksempler på det?

Jeg venter......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Ja hvorfor ikke;-) Har du fått den igjen?
    Har fått den i hus ja... Flageborg var innom en tur idag og testet fathom/sub.

Han skriver vel noen ord om det etterhvert...

Har liten erfaring med andre subwoofere så jeg er ikke den rette personen til å vurdere denne subben mot svs/velodyne subber. Men tror nok at flageborg ble fornøyd med måleresultatene og at den gikk dyp nok i frekvensen. Dog er nok dette mye avhengig av rommet den spilles i.
    Det kan jo og diskuteres hvordan en skal finne ut hvor bra en sub her ved lytting, måle metoder etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg i følge deg tråkker over streken hver bidige gang kan du jo sikkert lett finne noen eksempler på det?

Jeg venter......
    Personangrep er noe veldig mange ser på som å gå over streken. Ser du gjennom innleggene dine gjennom denne tråden så bør du faktisk se at endel av dine utsagn er heller lite vennlige.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det ser jeg frem til, tipper den der er en heftig en..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg skal ta innover meg andres betrakninger av denne "pissekonkurransen" mellom oss to Manic, og la være å svare utdypende på ditt innlegg. Det foreslår jeg du gjør også, før en moderator stopper hele tråden. Alt det du skriver er bare repetering av de siste sidene (synsing og hear-say), og tilføyer ingenting nytt i diskusjonen, hverken om Velodyne eller SVS. At du faktisk tror de ikke er fordeler med kraftigere forsterker i tillegg til større effekttålighet på et element når man ønsker å å EQ enkelte frekvenser, for meg til å begynne å lure litt på dine kunnskaper om emnet. Men nå er det ikke første diskusjonen du har kommet med noen merkelige teorier om hvordan subwoofere fungerer. Forøvrig artig å høre at du hadde valgt en Velodyne DD-18 om du hadde fått den i en annen farge.....

Ha en flott lørdag Manic med masse god dypbass, så skal jeg bevege meg stille og rolig tilbake til 5.klasserommet mitt. :-D
    Hvis du har to identiske subwoofere så kan mere effekt være bedre, men å trekke konklusjoner basert på watt når man sammenligner to ulike subwoofere blir meningsløst. Det hjelper heller ikke med watt når du bruker EQ for kompansere for rominduserte daler i frekvenskurven. Det som skjer er at elementet tilføres mere effekt i et bestemt frekvensområde, og dermed slår lengere for å spille høyere. Uansett hvor mye effekt du pøser på med så vil elementets evne til å flytte luft sette begrensningen.

Dine bidrag er nå heller ikke så voldsomt nyskapende. Dine innlegg består stort sett av variasjoner over:

1: Alle som har og liker SVS er fanatikere
    2: Alt jeg sier er løgn

Det skulle da være underlig om de som har en eller flere SVS ikke likte de, hvis ikke hadde de vel kjøpt noe annet annet? Jeg synes heller det er underlig at du bruker så mye tid på ditt eget personlige korstog i mot SVS, hva er egentlig grunnen for det?

Det skulle vært litt som om hvis jeg var aktiv i alle Pioneer plasma tråder siden jeg personlig synes at deres apparater er en liten smule oppskrytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har to identiske subwoofere så kan mere effekt være bedre, men å trekke konklusjoner basert på watt når man sammenligner to ulike subwoofere blir meningsløst. Det hjelper heller ikke med watt når du bruker EQ for kompansere for rominduserte daler i frekvenskurven. Det som skjer er at elementet tilføres mere effekt i et bestemt frekvensområde, og dermed slår lengere for å spille høyere. Uansett hvor mye effekt du pøser på med så vil elementets evne til å flytte luft sette begrensningen.

Dine bidrag er nå heller ikke så voldsomt nyskapende. Dine innlegg består stort sett av variasjoner over:

1: Alle som har og liker SVS er fanatikere
    2: Alt jeg sier er løgn

Det skulle da være underlig om de som har en eller flere SVS ikke likte de, hvis ikke hadde de vel kjøpt noe annet annet? Jeg synes heller det er underlig at du bruker så mye tid på ditt eget personlige korstog i mot SVS, hva er egentlig grunnen for det?

Det skulle vært litt som om hvis jeg var aktiv i alle Pioneer plasma tråder siden jeg personlig synes at deres apparater er en liten smule oppskrytte.
    Er det ikke noen som klager på ulyder fra portene ved de heftigste basstrykkene da det flyter mye luft gjennom portene og det dannes turbulent luft strømingere som genererer støy ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Personangrep er noe veldig mange ser på som å gå over streken. Ser du gjennom innleggene dine gjennom denne tråden så bør du faktisk se at endel av dine utsagn er heller lite vennlige.
    Men du har ikke lest innleggene som jeg da besvarer hvor jeg bl.a blir kalt for løgner og markedsfører? Eller er de utsagnene kanskje ikke personangrep?

Jeg anmeldte det første innlegget fra Håkon til moderator, og svarte i første omgang i en høflig tone. Men når moderatorene velger å ikke foreta seg noe regner jeg med at personangrep er godtatt, også blir jeg nødt til å forsvare meg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noen som klager på ulyder fra portene ved de heftigste basstrykkene da det flyter mye luft gjennom portene og det dannes turbulent luft strømingere som genererer støy ?
    Det er nesten alltid mulig å fremprovosere portstøy fra en portet høytaler eller sub, det viktige er om det skjer med vanlig bruk, og om det er noe som kan høres i fra lytteposisjon, eller om man skal sitte foran subben.

Så lenge det er andre lyder til stede vil portstøy nesten alltid maskeres, men det finnes noen lydeffekter i film som er mer eller mindre ren dyp bass. Hjerteslagene til Frodo på Mt. Doom er et eksempel på det, og når jeg presset min PB10 helt til grensen med den scenen kunne jeg høre portstøy. Det var dog den eneste gangen jeg hørte portstøy fra PB10'en, og jeg har ennå ikke hørt noe fra Plusen med unntak av når jeg har presset den med rene sinustoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dine bidrag er nå heller ikke så voldsomt nyskapende.

Jeg synes heller det er underlig at du bruker så mye tid på ditt eget personlige korstog i mot SVS, hva er egentlig grunnen for det?

.
    Kansje du burde ta en titt i speilet,MM

For hvem andre enn enn deg er på korstog?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av svs subwooferne har bass elementene stående ned mot gulvet..
    Det er vel ikke den mest gunstige possisjon for et element å spille ned mot gulvet ... hele gulvet vil jo 'hoppe' og skape kraftige vibrasjoner i gulvet istedenfor å sende lydbølgen gjennom luften... Blir kanskje litt lurt av gulvets vibrasjoner om hvor kraftig en sub faktisk spiller...
    Selvfølgelig er det jo sikkert endel som digger at gulvet rister mye i takt med musikken, men det er vel ikke slik 'lyd' en vil ha.. men heller kjenne det i mellomgulvet og lytte det via øret enn å bruke føttene som hammer/ambolt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har ikke lest innleggene som jeg da besvarer hvor jeg bl.a blir kalt for løgner og markedsfører? Eller er de utsagnene kanskje ikke personangrep?

Jeg anmeldte det første innlegget fra Håkon til moderator, og svarte i første omgang i en høflig tone. Men når moderatorene velger å ikke foreta seg noe regner jeg med at personangrep er godtatt, også blir jeg nødt til å forsvare meg selv.
    joda jeg har fulgt med på diskusjonen jeg, du ber om eksempler når noen sier du har gådd over streken og jeg ber deg se gjennom dine egne inlegg. og som du sier nå "forsvarer" du deg selv, mao personangrep, som jeg sa i forige innlegg at mange kan reagere på. nei kan ikke se at du har blitt kalt for løgner i denne tråden, fant faktisk ikke ordet i denne tråden, men jeg har sikkert gådd glipp av noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når moderatorene velger å ikke foreta seg noe regner jeg med at personangrep er godtatt, også blir jeg nødt til å forsvare meg selv.
    Kan det være at DU er en av de personene som er mest aktiv på personangrepsfronten....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dokker ikke ta denne person angrep diskusjonen i personal message eller i en egen tråd.. ? diskuter tekniske ting og ikke gaå i strupen på hverandre da.. damnit

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten alltid mulig å fremprovosere portstøy fra en portet høytaler eller sub, det viktige er om det skjer med vanlig bruk, og om det er noe som kan høres i fra lytteposisjon, eller om man skal sitte foran subben.

Så lenge det er andre lyder til stede vil portstøy nesten alltid maskeres, men det finnes noen lydeffekter i film som er mer eller mindre ren dyp bass. Hjerteslagene til Frodo på Mt. Doom er et eksempel på det, og når jeg presset min PB10 helt til grensen med den scenen kunne jeg høre portstøy. Det var dog den eneste gangen jeg hørte portstøy fra PB10'en, og jeg har ennå ikke hørt noe fra Plusen med unntak av når jeg har presset den med rene sinustoner.
    Så du sier at PB 10 er en dårlig sub siden den ikke takler lav basenergi uten portstøy?
    Da er det best å holde seg vekk fra den....siden den ikke takler vanlige filmer!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    joda jeg har fulgt med på diskusjonen jeg, du ber om eksempler når noen sier du har gådd over streken og jeg ber deg se gjennom dine egne inlegg. og som du sier nå "forsvarer" du deg selv, mao personangrep, som jeg sa i forige innlegg at mange kan reagere på. nei kan ikke se at du har blitt kalt for løgner i denne tråden, fant faktisk ikke ordet i denne tråden, men jeg har sikkert gådd glipp av noe..
    Jeg tror ikke du finner ordet løgner noe sted, men meningen går igjen hos Håkon. Det blir jeg nødt til å reagere på, og det vil jeg også fortsette med å gjøre i fremtiden.

Hvis de ikke i forbindelse med en oppgradering av systemet hos det danske forumet jeg er aktiv på hadde slettet alle private msg's kunne jeg ha pastet et innlegg fra den danske Velodyne importøren hvor han forteller meg at han har fått masser av henvendelser fra nordmenn som vil kjøpe billige Velodyne hos ham, men at han ikke vil gi de noen tilbud om det.

Eller, i følge Håkon kunne jeg jo bare gjøre det samme som han sier at jeg har gjort med de andre jeg har pastet, skrive det selv :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dokker ikke ta denne person angrep diskusjonen i personal message eller i en egen tråd.. ? diskuter tekniske ting og ikke gaå i strupen på hverandre da.. damnit
    Vel...når MM tar opp dette emnet i denne tråden så får han også svar på tiltale!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av svs subwooferne har bass elementene stående ned mot gulvet..
    Det er vel ikke den mest gunstige possisjon for et element å spille ned mot gulvet ... hele gulvet vil jo 'hoppe' og skape kraftige vibrasjoner i gulvet istedenfor å sende lydbølgen gjennom luften... Blir kanskje litt lurt av gulvets vibrasjoner om hvor kraftig en sub faktisk spiller...
    Selvfølgelig er det jo sikkert endel som digger at gulvet rister mye i takt med musikken, men det er vel ikke slik 'lyd' en vil ha.. men heller kjenne det i mellomgulvet og lytte det via øret enn å bruke føttene som hammer/ambolt...
    Jeg har hatt et par Audio Pro Avantek 9, og presis som SVS subbene hadde de nedoverrettede basselementer, og en bunnplate. Så lenge man hadde noen gummiføtter under bunnplaten ga ikke de noen større eller minder problemer med vibrasjoner i gulvet enn andre høytalere.

Det samme gjelder for den Plusen jeg har. Dog så er bass rundstrålende, så uansett hvilken vei elementet peker vil noe av energien også finne veien ned til gulvet.

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •