Subwoofer - SVS eller intet? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 263
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du må gjerne ha din mening om hvordan DD-18 er lydmessig og gjerne mene SVS er 100 ganger bedre, men å si at den "tåler veldig lite" tyder på at du enten A: ikke har klart å kalibrere/integrere den skikkelig B: det var noe feil på den C: du stiller unaturlig høye krav. Av alle de trådene, testene og ikke minst kranglingen om Velodyne vs. konkurrenter kan jeg ikke huske å ha sett at noen seriøst mener at den "den tåler veldig lite".

Jeg vet du var uheldig med din DD-18, hva det skyldes vet ikke jeg, men jeg snakket med leverandør, leste gjennom tonnevis av tråder og har snakket med andre som har DD-serien, og det er ingenting som tyder på at feilprosenten er noe høyere på DD-serien enn konkurerende merker. Faktisk fant jeg kun 1 eller 2 på nettet som spurte om DD med feil. Så så fremt du ikke kjenner feilprosenten fra en sikker kilde, blir det drøyt å fare med slike rykter kun basert på dine egne kjøp.
    Ja det har jeg Håkon, akkurat slik som du har din. Kanskje jeg da stiller unaturlig høye krav i forhold til andre (ikke vet jeg), men en sub til 34k burde tåle og yte bedre enn DD18 gjorde, og jeg fikk to på rad som hadde feil attpåtil. Var også i kontinuerlig dialog med Bruce og David Hall under disse problemene, og jo - jeg vet hvordan man kalibrerer subwoofer. Ergo så treffer du blink på alternativ B og C ser det ut til.

Ja, er strengt tatt teit av meg å påstå at det "tilsynelatende" er høy feilprosent, det innrømmer jeg. Men er kjipt å få to DD18 med feil på etter hverandre. Det er tross alt en sub til 34k listepris, og da synes jeg det burde holde en viss standard - og at man kan forvente litt ekstra. Hva vet du om det som leverandør sier er sant?

Jeg har aldri påstått at SVS er 100 ganger bedre slik du anslår, men gikk bevisst over fra servokontrollerte subwoofere til mer konvensjonelle suber siden jeg fikk "inntrykk" (les: da har jeg ikke sagt at dem er det ) av at servokontrollerte var litt mer ømfintlig, er også langt mindre som kan gå i stykker på en mer konvensjonell sub. Jeg hadde plass til SVS, og følte jeg fikk mer value for money med dem - med det har jeg ikke sagt at dem er bedre enn DD serien, men at jeg føler at det er bedre driftsikkerhet på en sub med mindre dill og dall. Dog så vil jeg ytre min personlige mening og erfaring om at DD serien er vedlig god, men ikke er verdt prisen, og at Plus/2'ene så langt har gjort langt bedre inntrykk enn DD18 både på musikk og film. Jeg stiller meg ikke ukritisk til SVS, Velodyne eller andre merker, men så langt har SVS gjort en langt bedre jobb enn det Velodynen(e) noen gang gjorde, og det uten noe problemer. For min del kunne det gjerne stått REL, XTZ, Yamaha eller hva det nå er på suben, men just nu er det visst SVS.

Begge merker har sine styrker og svakheter - uten tvil, og det er du sikkert enig i. Men på lydkvalitet er det ikke rare forskjellen på min nåværende SVS og DD18 - det er snakk om nyanseforskjeller, men når det kommer til WAF, konstruksjon, fleksibilitet, finesser og ren ytelse er det dog større forskjeller.

For ordens skyld kjøpte jeg ikke to SVS for å få mer bass, men for å få bedre bassymmetri, mer headroom og større sweetspot. Har ingenting med mengden med bass, men faktisk kvaliteten på bassen som blir produsert og samspillet mellom subene og resten av systemet. Jeg akter sågar å kjøpe to til for å bedre headroom, symmetri og kvaliteten på bass i rommet. Det gir meg langt mer muligheter i oppsettet som kan føre til enda bedre bass- og lydgjengivelse med enda mer headroom og bedre lydkvalitet slik rommet er idag - og det til prisen av to DD18.

Prisene er et kapittel for seg, men er ingen tvil om at det er meget god avanse på DD serien. Hvordan det er med SVS aner jeg ikke, så skal ikke uttale meg om det da. Men per dags dato vet jeg at jeg har fått et bassystem som overgår en DD18 (til prisen av en DD18 ) lydmessig med skyhøye kneløft.

Jeg er ikke her for å hype SVS eller hakke på DD serien til Velodyne - det har folk gjort nok av før, jeg ville bare si at jeg ikke syntes DD18 imponerte særlig til prisen, og det var det ingen andre her hjemme som syntes heller av de som har vært å hørt, selv om de syntes den spilte bra. Jeg skjønner jeg traff et ømt punkt, men tror også du gjorde uttalelsen min til noe mer enn det den var, og nå har vel strengt tatt jeg gjort innlegget ditt til enda mer enn det det var ment til, men det vet jo du alt om Håkon :-D

geva1; det var sikkert en av de beste uttalelsene du har sett, men den uttalelsen er iallfall basert på å ha prøvd selv og egen erfaring i motsening til deg.

Nå gikk jeg vl enda mer OT her. Jeg beklager dette og legger som kenti sa; "nå ballen død for min del".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg er ikke en fan av SVS spesielt, men en fan av alt som gir mye for pengene. XTZ's subwoofere er et eksempel, det jeg ikke likte med de var den markedsføringen de fikk her på forumet hvor de ble presentert som 'SVS killere' når det var fysisk umulig for de å kunne holde følge i de dypeste frekvensene (noe som nå også ble bevist i Illkas seneste måling)
    Det er noe som skurrer her. Du sier du er fan av alt som gir mye for pengene, men allikevel slår du ikke på det megatilbudet du hevder å ha fått hos den Danske importøren av Velodyne?

Kritikken din mot XTZ sin subwoofer var håpløs, du hadde ikke hørt den en gang og hadde allikevel sterke meninger på om hvordan den låt i forhold til SVS. Greit at den ikke går like dypt, men i prisklassen er den faktisk en svskiller. Når lærte du deg forresten å lese på spesifikasjonene hvordan et produkt låter..

Når det gjelder trådens spørmål "Subwoofer - SVS eller intet?" tror jeg kommer av at det er et lite knippe ihugga svsfans som gang på gang avfeier andre subwoofermerker enn svs som gangbart. Akkurat det finner jeg, og trådstarter tydeligvis, meget slitsomt. Hvis svsfansene hadde hatt rett burde det vel stått en svs i et hvert referanseanlegg rundt om i verden?

Men heldigvis har de aller fleste et edruelig forhold til sin svs, og har null problem med at andre prioriterer anderledes.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ManicMiner: Vi har allerede diskutert det du sier før i denne tråden, så det du sier blir bare repetering. At Velodyne selges til mye lavere pris i Danmark enn det det gjør via nettsalg fra en garasje på et dårlig nabolag i statene uten garanti , motsier alle dine egne argumenter om at subwoofere blir så mye dyrere her pga. CE-godkjenning/garanti/MVA ++. Dine uttalelser tar jeg, basert på erfaring av tidligere diskusjoner og en dose sunn fornuft, med en stor klype salt.

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja det har jeg Håkon, akkurat slik som du har din. Kanskje jeg da stiller unaturlig høye krav i forhold til andre (ikke vet jeg), men en sub til 34k burde tåle og yte bedre enn DD18 gjorde, og jeg fikk to på rad som hadde feil attpåtil. Var også i kontinuerlig dialog med Bruce og David Hall under disse problemene, og jo - jeg vet hvordan man kalibrerer subwoofer.
    At du fikk hjelp fra selveste Bruce og David Hall, tilsier kanskje at problemet ditt ikke var videre vanlig...?

Ja, er strengt tatt teit av meg å påstå at det "tilsynelatende" er høy feilprosent, det innrømmer jeg. Men er kjipt å få to DD18 med feil på etter hverandre. Det er tross alt en sub til 34k listepris, og da synes jeg det burde holde en viss standard - og at man kan forvente litt ekstra.
    Det er INGEN selvfølge at et produkt skal ha en lavere feilprosent bare fordi det er dyrt (så fremt ikke det er militær standard, eller for eksempel Ex/ATEX godkjent). Det holder med at en liten batch på en IC fra en produsent i Asia år en feil, og man har det rullendes. Alle som jobber med elektronikk annerkjenner dette som en mulighet, selv på de mest solide produkter. Når det er sagt så er jo nettopp DD-serien dyrt pga de ekstra funksjonene og den ekstra elektronikken. Slikt tar tid å utvikle, og er kostbart. Poenget mitt var at jeg følte argumentet ditt fallt litt igjennom siden du kun baserte den på dine 2 produkter. Det hadde vært masse snakk om dette på nettet om det var høy feilprosent på Velodyne (eller SVS for den saks skyld). Det er kjipt ja, selfølgelig er det det, og jeg skjønner godt at du fikk produktet litt i halsen.

Jeg har aldri påstått at SVS er 100 ganger bedre slik du anslår, men gikk bevisst over fra servokontrollerte subwoofere til mer konvensjonelle suber siden jeg fikk "inntrykk" (les: da har jeg ikke sagt at dem er det ) av at servokontrollerte var litt mer ømfintlig, er også langt mindre som kan gå i stykker på en mer konvensjonell sub. Jeg hadde plass til SVS, og følte jeg fikk mer value for money med dem - med det har jeg ikke sagt at dem er bedre enn DD serien, men at jeg føler at det er bedre driftsikkerhet på en sub med mindre dill og dall. Dog så vil jeg ytre min personlige mening og erfaring om at DD serien er vedlig god, men ikke er verdt prisen, og at Plus/2'ene så langt har gjort langt bedre inntrykk enn DD18 både på musikk og film. Jeg stiller meg ikke ukritisk til SVS, Velodyne eller andre merker, men så langt har SVS gjort en langt bedre jobb enn det Velodynen(e) noen gang gjorde, og det uten noe problemer. For min del kunne det gjerne stått REL, XTZ, Yamaha eller hva det nå er på suben, men just nu er det visst SVS.
    Et godt og nyansert innlegg som jeg overhode har ingen problemer med å akseptere... Man er selvølgelig ved sin fulle rett til å ha egne meninger. :-D

For ordens skyld kjøpte jeg ikke to SVS for å få mer bass, men for å få bedre bassymmetri, mer headroom og større sweetspot. Har ingenting med mengden med bass, men faktisk kvaliteten på bassen som blir produsert og samspillet mellom subene og resten av systemet. Jeg akter sågar å kjøpe to til for å bedre headroom, symmetri og kvaliteten på bass i rommet. Det gir meg langt mer muligheter i oppsettet som kan føre til enda bedre bass- og lydgjengivelse med enda mer headroom og bedre lydkvalitet slik rommet er idag - og det til prisen av to DD18.
    Når man vurderer å bruke 64 000kr + kalibreringsutstyr på totalt 12stk SVS 12" i et forholdsvis lite rom med et anlegg som ligger noenlunde i samme prisklasse, ligger det vel i kortene at man prioriterer mye bass...

Prisene er et kapittel for seg, men er ingen tvil om at det er meget god avanse på DD serien. Hvordan det er med SVS aner jeg ikke, så skal ikke uttale meg om det da. Men per dags dato vet jeg at jeg har fått et bassystem som overgår en DD18 (til prisen av en DD18 ) lydmessig med skyhøye kneløft.
    Selv har jeg etter å ha drevet med bilstereo noen år, funnet meg selv i å like trykk-kammer konstruksjoner fremfor bassrefleks. For meg er det ikke nyanseforskjeller mellom en god trykk-kammer sub og en SVS ift. stramhet og kontroll (for ordens skyld er faktisk ikke Velodyne det beste jeg har hørt på det området heller). Velodyne er først og fremst dyr fordi den leverer funksjoner som ingen andre subwoofere har på markedet. Om man ønsker det eller ikke, er man selvfølgelig fri til å velge selv. Hadde vi alle hatt samme smak, hadde det blitt en kjedelig verden.... :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg finner merkelig med SVS er at enkelte hevder de skal være best på alt, faktisk hevdes det at de til og med er bedre på de punktene trykk-kammer, horn og åpen baffelkonstruksjoner er kjent for, og det finner jeg å være en merkelig resonering siden SVS forløpig kun har bevist at de kan presse de fysiske grensene, ikke bryte de. Det blir litt som å si at den Ferrarien går så fort at den utklasser en Land Rover på alle punkter. Mens når det kommer til SVS, så er det liksom bare en sannhet, og det er at maks dB og hva som skjer under 20hz er det viktigste....og skulle diskusjonen komme inn noen andre parameter, er SVS selvfølgelig udiskudabelt best på disse også og man er en dott fordi man åpenbart aldri kan ha hørt på en kalibrert SVS.

Nå er jeg fullstendig klar over at dette er et hjemmekino-forum der dypbass og volum blir kraftig prioritert (naturlig nok), og der er SVS hevder seg blant de bedre på markedet. Uansett skulle en ikke tro at det ble nesten selvmord å regne ved å prøve å starte en fornuftig diskusjon om en sub som prioriterer andre parameter enn volum under 20hz, men slik blir det altså når man har noen enkeltpersoner her inne som best blir omtalt som fanatikere. I sånn måte er det kanskje best å ha seg til et forum der det kun blir diskutert stereo, for der er SVS saga blott og folk ler seg nesten skakk av stolen om man skulle komme med uttalelser som at SVS er best på alt. Men hadde ikke dette da blitt et kjedelig (og tomt) forum til slutt.....?

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ManicMiner: Vi har allerede diskutert det du sier før i denne tråden, så det du sier blir bare repetering. At Velodyne selges til mye lavere pris i Danmark enn det det gjør via nettsalg fra en garasje på et dårlig nabolag i statene uten garanti , motsier alle dine egne argumenter om at subwoofere blir så mye dyrere her pga. CE-godkjenning/garanti/MVA ++. Dine uttalelser tar jeg, basert på erfaring av tidligere diskusjoner og en dose sunn fornuft, med en stor klype salt.

At du fikk hjelp fra selveste Bruce og David Hall, tilsier kanskje at problemet ditt ikke var videre vanlig...?

Det er INGEN selvfølge at et produkt skal ha en lavere feilprosent bare fordi det er dyrt (så fremt ikke det er militær standard, eller for eksempel Ex/ATEX godkjent). Det holder med at en liten batch på en IC fra en produsent i Asia år en feil, og man har det rullendes. Alle som jobber med elektronikk annerkjenner dette som en mulighet, selv på de mest solide produkter. Når det er sagt så er jo nettopp DD-serien dyrt pga de ekstra funksjonene og den ekstra elektronikken. Slikt tar tid å utvikle, og er kostbart. Poenget mitt var at jeg følte argumentet ditt fallt litt igjennom siden du kun baserte den på dine 2 produkter. Det hadde vært masse snakk om dette på nettet om det var høy feilprosent på Velodyne (eller SVS for den saks skyld). Det er kjipt ja, selfølgelig er det det, og jeg skjønner godt at du fikk produktet litt i halsen.

Et godt og nyansert innlegg som jeg overhode har ingen problemer med å akseptere... Man er selvølgelig ved sin fulle rett til å ha egne meninger. :-D

Når man vurderer å bruke 64 000kr + kalibreringsutstyr på totalt 12stk SVS 12" i et forholdsvis lite rom med et anlegg som ligger noenlunde i samme prisklasse, ligger det vel i kortene at man prioriterer mye bass...

Selv har jeg etter å ha drevet med bilstereo noen år, funnet meg selv i å like trykk-kammer konstruksjoner fremfor bassrefleks. For meg er det ikke nyanseforskjeller mellom en god trykk-kammer sub og en SVS ift. stramhet og kontroll (for ordens skyld er faktisk ikke Velodyne det beste jeg har hørt på det området heller). Velodyne er først og fremst dyr fordi den leverer funksjoner som ingen andre subwoofere har på markedet. Om man ønsker det eller ikke, er man selvfølgelig fri til å velge selv. Hadde vi alle hatt samme smak, hadde det blitt en kjedelig verden.... :-D
    Da ser det jo ut til at vi faktisk er enige på mange punkter. Fikk hjelp av Bruce & Co ja, og fikk inntrykk av at jeg ikke var den eneste som hadde opplevd disse problemene.

Det bør ikke nødvendigvis ligge i kortene at man prioriterer "mye" bass Håkon, det er kun din oppfatning. Fra mitt ståsted er det ikke det som er hensikten, men dog å oppnå generelt sett bedre bassgjengivelse i rommet, samt å kunne tilpasse systemet bedre til rommet siden hovedsvakhetene i mitt lille rom ligger nettopp i bassområdet

Var ikke hensikt å prakke på trykkammer vs bassrefleks, men å ytre mine meninger mellom de to aktuelle subene som jeg nevnte. Det finnes nok subwoofere og konstruksjoner som overgår begge subene jeg har testet opp mot hverandre, men det er jo her behov, smak og økonomi igjen kommer inn i bildet. :-D

Dog, nå får man også kjøpt funksjonene Velodyne har implementert i sin DD serie eksternt også.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg finner merkelig med SVS er at enkelte hevder de skal være best på alt, faktisk hevdes det at de til og med er bedre på de punktene trykk-kammer, horn og åpen baffelkonstruksjoner er kjent for, og det finner jeg å være en merkelig resonering siden SVS forløpig kun har bevist at de kan presse de fysiske grensene, ikke bryte de.
    Jeg liker godt "SVS bassen" til både film og musikk, da jeg mener man får en god blanding forskjellige egenskaper. Bassen er dyp, luftig, uforvrengt og presis. Men jeg mener definitivt ikke at alle disse egenskapene er det beste jeg har hørt...

Under 40 hz er SVS ekstremt gode, men oppover mangler det en god del. Den gjør det slettes ikke dårlig her heller, men det kan definitivt bli bedre!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog, nå får man også kjøpt funksjonene Velodyne har implementert i sin DD serie eksternt også.
    Servo får man ikke kjøpt. SMS-1 får man kjøpt, men den er dyr, tar ekstra plass, gir mer kabelrot og jeg mener bestemt å ha lest enkelte tekniske fordeler med å ha den integrert i DD. I tillegg er DD-serien forsynt med en forsterker som er veldig overdimensjonert for å kunne benyttes på EQ. Dette er ikke så vanlig på andre subwoofere som ikke er beregnet på slik EQ, og der skal man være ekstremt forsiktig med å ikke kalibrere subwooferen for mye, da taper du headroom latterlig fort og subwooferen kan lett fornandre seg fra en livlig liten kamerat til å høres ut som en døende ku. Kanskje en av grunnene til at enkelte SVS-eiere føler behov for flere subwoofere med en gang de begynner å leke med EQ?

Jeg er forøvrig langt på vei enig med deg, ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servo får man ikke kjøpt. SMS-1 får man kjøpt, men den er dyr, tar ekstra plass, gir mer kabelrot og jeg mener bestemt å ha lest enkelte tekniske fordeler med å ha den integrert i DD. I tillegg er DD-serien forsynt med en forsterker som er veldig overdimensjonert for å kunne benyttes på EQ. Dette er ikke så vanlig på andre subwoofere som ikke er beregnet på slik EQ, og der skal man være ekstremt forsiktig med å ikke kalibrere subwooferen for mye, da taper du headroom latterlig fort og subwooferen kan lett fornandre seg fra en livlig liten kamerat til å høres ut som en døende ku. Kanskje en av grunnene til at enkelte SVS-eiere føler behov for flere subwoofere med en gang de begynner å leke med EQ?

Jeg er forøvrig langt på vei enig med deg, ja...
    Er fullt klar over det du sier, servo ville jeg ikke ha Det handler om å kunne bruke denne boksen, og forøvrig andre PEQ'er på riktig måte sammen med de(n) subwoofern(e) man har om det er behov. :-D Grunnen til at det sitter en overdimensjonert forsterker i dd serien er pga servosystemet og korreksjon av elementets bevegelse i den lukkede boksen, samt å minimere forvrengningen i tillegg til EQ som blir gjort. Sånn sett er det også veldig farlig å ta fyr med PEQ på DD serien også, det er klare begrensninger hva det elementet tåler også :-D

EQ var ikke grunnen til at jeg kjøpte to subwoofere (eller skal kjøpe flere), det gjorde jeg kun for å få temmet dem betraktelig og å roe ned de toppene som jeg hadde i rommet. Gjør man det på riktig måte så får man faktisk langt mer headroom, og subene trenger knapt å rutte på seg for å gjøre den jobben den blir bedt om.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dine påstander om at konseptet som L-Sound bruker er hverdagskost, det er den endegyldige sannhet?

At Velodyne er langt billigere her i Danmark påvirker ikke mine argumenter på noen som helst måte. Det er bare sannheten, og det virker som om den er så pass ubehagelig for deg at du ikke vil tro på det selv om du bare kan gå inn på tapeconnections hjemmeside og se det med egne øyne.

Hvorfor du har så vondt i ræva over at Velodyne er langt billigere her nede kan man kun spekulere over, men din DD18 blir hverken dårligere eller bedre selv om utsalgsprisen for den inneholder mer eller mindre avanse.

Jeg har forsåvidt noen private meldinger liggende som bla inneholder pristilbud fra den danske importøren, men jeg har en følelse av at uansett hva jeg sier så er sannheten for ubehagelig til at du kan tro den

Men her har du en

As promised, a progress report.

Fantastic prices (although not quite as fantastic as your figures) £1150 for a brand new DD12.

However, export is very difficult. His English is very limited and he is paranoid about the UK distributor discovering any UK sales. This means that he will only sell if you go in person to his shop. Therefore you'd have to add a minimum of £200 for personal transport and sub delivery. Then if a warranty claim arises you'd have to get the sub back to Denmark.

On the whole, I am inclined to wait for a second-hand one to come up on these forums, what is your opinion?

Our Danish friend has asked me to keep very quiet about his activities so I will not be publicizing the matter.

Thank you for all your help.

Så får vi bare håpe at det ikke ødelegger nattesøvnen din

Og åbåy er jeg en stor SVS markedsfører som forteller briter og nordmenn om hvor de kan kjøpe billige Velodyne!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er noe som skurrer her. Du sier du er fan av alt som gir mye for pengene, men allikevel slår du ikke på det megatilbudet du hevder å ha fått hos den Danske importøren av Velodyne?

Kritikken din mot XTZ sin subwoofer var håpløs, du hadde ikke hørt den en gang og hadde allikevel sterke meninger på om hvordan den låt i forhold til SVS. Greit at den ikke går like dypt, men i prisklassen er den faktisk en svskiller. Når lærte du deg forresten å lese på spesifikasjonene hvordan et produkt låter..

Når det gjelder trådens spørmål "Subwoofer - SVS eller intet?" tror jeg kommer av at det er et lite knippe ihugga svsfans som gang på gang avfeier andre subwoofermerker enn svs som gangbart. Akkurat det finner jeg, og trådstarter tydeligvis, meget slitsomt. Hvis svsfansene hadde hatt rett burde det vel stått en svs i et hvert referanseanlegg rundt om i verden?

Men heldigvis har de aller fleste et edruelig forhold til sin svs, og har null problem med at andre prioriterer anderledes.
    Grunnen for at jeg ikke kjøpte den DD18 var meget enkel. Jeg kunne kun få den i sort til den prisen, og min daværende samboer ville ikke ha en stor sort kasse i stuen, men kunne akseptere en stor kasse i maple.

Jeg hadde INGEN meninger om hvordan XTZ'en låt, bortsett fra at det var fysisk umulig for den å holde følge med PB modellene i den dypeste bassen. Det er så også bevist til gangs nå som Illka har målt den. Den meningen står jeg for fremdeles, og skulle en lignende situasjon dukke opp på nytt igen så vil du finne meg på barrikadene nok en gang.

Jeg forsøker ikke å vinne noen popularitetskonkurranse, og når man forsøker å føre forumets lesere bak lyset så sier jeg i fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se at Håkon briljerer med mere kunnskap. De ekstra wattene som DD modellene har hjelper bare så mye når du bruker EQ.

Watt laver ingen lyd, det er elementet som setter luft i bevegelse. Så EQ spiser i siste ende ikke watt, men displacement.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Velodyne er langt billigere her i Danmark påvirker ikke mine argumenter på noen som helst måte. Det er bare sannheten, og det virker som om den er så pass ubehagelig for deg at du ikke vil tro på det selv om du bare kan gå inn på tapeconnections hjemmeside og se det med egne øyne.
    Jepp, der fant jeg en Velodyne SPL1200 til 10k danske kr, og det var faktisk det eneste jeg fant på den siden. Men det er mulig dine superøyne ser noe ikke jeg ser? Jeg har fått pris på DD-18 tidligere, og selv om det var billigere enn i Norge, var det definitivt ikke nok til at det forsvarte seg med noen import. Etter dine utsagn om billig pris i en eldre tråd, fikk jeg min danske venn til å ringe (vurderte å importere), men ingen jackpot der heller. Andre på dette forumet har fått samme svar.

Hvorfor du har så vondt i ræva over at Velodyne er langt billigere her nede kan man kun spekulere over, men din DD18 blir hverken dårligere eller bedre selv om utsalgsprisen for den inneholder mer eller mindre avanse.
    Det eneste som gir meg en smule forbigående smerter i enden må være når folk blir så blinde og naive av en produsents markedsføring og reklame, at de nærmest gjør det til sin livsoppgave å frekventere rundt på faste forum for å beskytte produsenten med nebb og klør. Men som sagt er det bare forbigående...

Men her har du en

As promised, a progress report.

Fantastic prices (although not quite as fantastic as your figures) £1150 for a brand new DD12.

However, export is very difficult. His English is very limited and he is paranoid about the UK distributor discovering any UK sales. This means that he will only sell if you go in person to his shop. Therefore you'd have to add a minimum of £200 for personal transport and sub delivery. Then if a warranty claim arises you'd have to get the sub back to Denmark.

On the whole, I am inclined to wait for a second-hand one to come up on these forums, what is your opinion?

Our Danish friend has asked me to keep very quiet about his activities so I will not be publicizing the matter.

Thank you for all your help.

Så får vi bare håpe at det ikke ødelegger nattesøvnen din
    Europas kanskje største SVS-entuasiast og PR-mann legger ut en privat PM som skal bevise konkurrerende merkes store fortjeneste. Ja nå ble jeg tatt på senga... Her har du en min fjerne slektning i Nigeria fikk fra en tidligere ansatt i SVS, håper den ikke tar livsgnisten fra deg....

"Dear .....

The production cost for the SVS PB12-Plus/2 is around 41$ this summer. However, please do not give this information too anyone, because I still havent recieved my last paycheck from SVSound yet.

Best regards....."

Og åbåy er jeg en stor SVS markedsfører som forteller briter og nordmenn om hvor de kan kjøpe billige Velodyne!
    Nei, dine utsagn om andre subwoofer produsenter er jo kjempegod markedsføring... erru gal. SVS taper jo penger på mr.Manic.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se at Håkon briljerer med mere kunnskap. De ekstra wattene som DD modellene har hjelper bare så mye når du bruker EQ.

Watt laver ingen lyd, det er elementet som setter luft i bevegelse. Så EQ spiser i siste ende ikke watt, men displacement.
    At watt ikke lager noen lyd alene var en stor overraskelse... Og jeg som trodde det var forsterkeren lydene kom fra, og høyttaleren kun var til pynt! Nei, her vet du åpenbart noe som ingen andre vet Manic. Burde vi bare kalle det ManicMiner-effekten og få det inn i lærebøkene om lyd sporenstraks?

Kjære deg Manic, nå synker du virkelig dypt... tyder på at du begynner å bli desperat. Jeg foreslår at vi avslutter diskusjonen. Tviler på at noen finner vår diskusjon/krangling om Velodyne`s prispolitikk givende i en tråd som omhandler SVS.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, nå avslutter dere prisduskusjonen og roer ned gemyttene litt. Denne krangelen har nå sklidd ut i det latterlige, og mildt sagt lite seriøse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At watt ikke lager noen lyd alene var en stor overraskelse... Og jeg som trodde det var forsterkeren lydene kom fra, og høyttaleren kun var til pynt! Nei, her vet du åpenbart noe som ingen andre vet Manic. Burde vi bare kalle det ManicMiner-effekten og få det inn i lærebøkene om lyd sporenstraks?

Kjære deg Manic, nå synker du virkelig dypt... tyder på at du begynner å bli desperat. Jeg foreslår at vi avslutter diskusjonen. Tviler på at noen finner vår diskusjon/krangling om Velodyne`s prispolitikk givende i en tråd som omhandler SVS.
    Så det har du lært siden du noen timer tidligere skrev at Velodyne subbene hadde store fordeler når det skulle brukes EQ siden de hadde så mange watt

Og nei, har du tatt hyra med han tykjen så må du ro ut sesongen!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Riktig, nå avslutter dere prisduskusjonen og roer ned gemyttene litt. Denne krangelen har nå sklidd ut i det latterlige, og mildt sagt lite seriøse.
    Enig med Kenti her. Var litt gøy å følge diskusjonen deres i starten, men nå har det bare blitt latterlig.

Ser ut som en rimelig fastlåst diskusjon...kanskje en god, gammeldags duell hadde vært en idé?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, der fant jeg en Velodyne SPL1200 til 10k danske kr, og det var faktisk det eneste jeg fant på den siden. Men det er mulig dine superøyne ser noe ikke jeg ser? Jeg har fått pris på DD-18 tidligere, og selv om det var billigere enn i Norge, var det definitivt ikke nok til at det forsvarte seg med noen import. Etter dine utsagn om billig pris i en eldre tråd, fikk jeg min danske venn til å ringe (vurderte å importere), men ingen jackpot der heller. Andre på dette forumet har fått samme svar.

Det eneste som gir meg en smule forbigående smerter i enden må være når folk blir så blinde og naive av en produsents markedsføring og reklame, at de nærmest gjør det til sin livsoppgave å frekventere rundt på faste forum for å beskytte produsenten med nebb og klør. Men som sagt er det bare forbigående...

Europas kanskje største SVS-entuasiast og PR-mann legger ut en privat PM som skal bevise konkurrerende merkes store fortjeneste. Ja nå ble jeg tatt på senga... Her har du en min fjerne slektning i Nigeria fikk fra en tidligere ansatt i SVS, håper den ikke tar livsgnisten fra deg....

"Dear .....

The production cost for the SVS PB12-Plus/2 is around 41$ this summer. However, please do not give this information too anyone, because I still havent recieved my last paycheck from SVSound yet.

Best regards....."

Nei, dine utsagn om andre subwoofer produsenter er jo kjempegod markedsføring... erru gal. SVS taper jo penger på mr.Manic.....
    Jeg viste selvfølgelig at det var meningsløst, uansett hva jeg viser deg så har du dine forutintatte meninger, og intet får deg til å endre de. At tapeconnection selger SPL1200R til en pris som er langt lavere enn noe annet sted i Europa, nei det beviser intet siden de kun har den ene på programmet. De solgte også tidligere Vienna som har samme importør, og prisene lå da på like i overkant av 60% av veiledende. De sluttet å føre Vienna, og ryktet ville ha det til at det var fordi at de måtte konkurrere med de prisene som importøren selv ga direkte til kunden. Kan det tenkes at det er av selvsamme grunn at de ikke fører hele Velodynes sortiment?

Her har du utdrag fra nok en msg

...og specielt når jeg har fået tilbud på Velodyne SPL 1000 til 8.000 kr og SPL 1200 til 9.000 kr...

Naive og blinde av en produsents markedføring og reklame? Eh! Det sier du som tror at tusner på tusner av watt hjelper når det skal brukes EQ, den linja er faktisk som direkte klippet ut fra Velodynes markedsførings manual. Det som jeg sier er tuftet på egne erfaringer og uavhengige målinger. Men det er jo ikke dine erfaringer, så da teller ikke det. Og målinger, la meg gjette; det tror du nok heller ikke på?

Det er virkelig morsomt å se deg vri deg Håkon. Du har heller ikke ellers så altfor mange argumenter, men faller tilbake på at de som har en SVS er religiøse fanatikere. Religion er tuftet på tro, jeg holder meg til det faktuelle, det som kan bevises. Det eneste jeg sier om store portede subwoofere er at de har en enormt stor fordel hva lydtrykk i den dypeste bassen angår. Men det tror du jo ikke på.....

Jeg venter ennå på beviser for din påstand om at L-Sounds konsept er hverdagskost, når kommer de? Jeg vil gjette på aldri, det kommer nok heller et nytt innlegg hvor du avviser alt jeg sier som løgn, og kaller meg for "markedsfører", "fanatiker" og alt hva du nå ellers kan finne på. Det er virkelig klasse over deg Håkon, nærmere bestemt 5 klasse, barneskolen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta innover meg andres betrakninger av denne "pissekonkurransen" mellom oss to Manic, og la være å svare utdypende på ditt innlegg. Det foreslår jeg du gjør også, før en moderator stopper hele tråden. Alt det du skriver er bare repetering av de siste sidene (synsing og hear-say), og tilføyer ingenting nytt i diskusjonen, hverken om Velodyne eller SVS. At du faktisk tror de ikke er fordeler med kraftigere forsterker i tillegg til større effekttålighet på et element når man ønsker å å EQ enkelte frekvenser, for meg til å begynne å lure litt på dine kunnskaper om emnet. Men nå er det ikke første diskusjonen du har kommet med noen merkelige teorier om hvordan subwoofere fungerer. Forøvrig artig å høre at du hadde valgt en Velodyne DD-18 om du hadde fått den i en annen farge.....

Ha en flott lørdag Manic med masse god dypbass, så skal jeg bevege meg stille og rolig tilbake til 5.klasserommet mitt. :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker velodyne digital forsterkere?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bruker velodyne digital forsterkere?
    SPL-R og DD-serien vet jeg bruker digitale forsterkere, og jeg tror CHT-R-serien bruker det også.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •