Proson 52 mk 2 center problem, påvirker tv-en.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson 52 mk 2 center problem, påvirker tv-en.

Da jeg kjøpte annlegget mitt sa forhandleren at centeren var av-magnetisert/isolert, slik at jeg kunne ha den oppå tv-en.

Regnet med at det var vanlig å ha centeren liggende oppå tv-en da den då er i klart best posisjon i forhold til surround standard plasseringen.

Trodde alt var fint, fikk plasert noen motstands føtter på centeren og fikk den til å ligge stabilt på flaten oppå tv-en. Men så merket jeg at det øverste biten av tv-skjermen ble påvirket at magnetisk ståling (blått ble grønt osv).

Fant ut at centeren måtte være minst 10 cm over selve tv-en. noe som er veldig upraktisk. For det første må jeg lage til noe som den kan stå på, og for det andre kommer det til koste extra og sikkert ikke være så fint som det var med centeren stående rett oppå tv-en.

Hvor har dere plassert centerene deres, og tror dere at det er noe galt med min center eller hva?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din center må være dårlig skjermet. Ta det opp med forandleren, det er helt uholdbart. Det er heller ikke holdbart om han kan legge den oppå en TV i butikken uten problemer.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Snikkers-Is... At du ikke kan legge senteren rett oppå tv`en din er slett ikke akseptabelt. Gå tilbake og snakk med forhandleren.
    Magnetisk skjermet skal etter mitt syn være såpass magnetisk skjermet at høyttaleren skal kunne plasseres så nærme tv`en som overhodet fysisk mulig uten å gi noe utslag.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke helt enig. Det er meget få senterhøyttalere som er såpass godt skjermet at den ikke påvirker tv apparatet hvis du plasserer den kant i kant med skjermen på en stor TV (32 osv)

Prøv å trekk den mere bakover.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke trekke den lenger bak. På tv-et jeg har (ganske nytt og godt 29" 4:3 Sony tv) er flaten oppå tv-en heller liten.

Flaten er akkurat litt mer en halvparten på bred som centeren er på underflaten, og derfor gikk det akkurat å få den til å stå stabilt slik.

Får vel ta en tur inn til butikken å høre med forhandleren neste uke.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme center selv, og den ligger oppå tv'en (en thomson 29" 4:3 tv) kant i kant framme og støttet opp i bakkant for å få fronten på centeren til å peke rett framover.
    Har ikke sett noen forstyrrelser av bildet i det hele tatt...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjon !

Alle (begge) centerne jeg har hatt har ikke vært synlig forstyrrelse på tv da de lå oppå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok den inn på butikken, men det var vist likt på alle.

Tydelig at tv-et midt var spesielt sensitivt.

Han sa at sony tv-er var mer senitive enn andre.

Tok den med hjem igjen, og senere fikk jeg det til. Lagde en plate som gjorde at jeg kunne ha centeren lenger bak og da funket det.

Men det ser ut som at centeren allerede har ødelagt tv-en litt, i widescreen modus har de svarte stripene blitt sjeve, bilder heller litt mer mot venstre enn det gjorde før. Var ikke slik før jeg fikk centeren.

Sony tv-en vår oppe som er nesten lik bare eldre har samme problem, men etter mange års bruk.

Kan stille litt på tv-en min med en instilling som heter bilderotering, men ikke enn at det blir nesten beint, hvis det blir ennå sjeivere blir det dritt.

Noen andre som har vært borti dette problemet med at tv bilder heller mer mot enten venstre eller høyre (nedover). Nettop derfor jeg kjøpte dette tv-et, så jeg slapp det med familie tv-et.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke trekke den lenger bak. På tv-et jeg har (ganske nytt og godt 29" 4:3 Sony tv) er flaten oppå tv-en heller liten.

Bruk denne.

http://www.mobeck.com/pmv/Btech.asp

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tv-reperatører og serviceverksted har en magnetstav for tilbakehenting av bilder som er dradd ut av sitt eget oppsett.

Kanskje du kan få låne en slik stang hos din lokale forhandler i 20 minutter, mot et lite vederlag eller gratis hvis du møter rette karen.

Få samtidig instruksjon i hvordan den skal brukes/føres over skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •