b&w 604s3 konkurrenter?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jeg synes de ser helt greie ut, men det er teit at de bytter navn! Kunne de ikke bare hete 603, 601 osv?

Angående konkurrenter til 604 ville jeg vurdert Klipsch RF82.
    Akkurat det der lurer jeg på!

B&W DM604S3 vs. Klipsch RF-82

Hadde tenkt å starte en ny tråd om dette, men fant denne istedenfor..

Det blir enten en av disse som skal kjøpes tror jeg.. Har lurt lenge på hvilken som er best? Kan noen fortelle meg det?

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes de ser helt greie ut, men det er teit at de bytter navn! Kunne de ikke bare hete 603, 601 osv?

Angående konkurrenter til 604 ville jeg vurdert Klipsch RF82.
    det syntes jeg også var utrolig teit hvis de bytter navn.
    men men.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiDeass#KL
    Akkurat det der lurer jeg på!

B&W DM604S3 vs. Klipsch RF-82

Hadde tenkt å starte en ny tråd om dette, men fant denne istedenfor..

Det blir enten en av disse som skal kjøpes tror jeg.. Har lurt lenge på hvilken som er best? Kan noen fortelle meg det?

De er gode på sine måter. Helt forskjellige konstruksjoner, RF-82 kan spille MYE høyere enn 604 og har et mer live-preg. 604 er igjen mye mer detaljerte.

Frodo her på forumet byttet fra 604 til RF-82. Se link

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...horn-sant.html

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig forskjellige høyttalere. Må nesten få hørt på de, og finne ut hva du liker. Skal være greit å finne den du liker best av de to.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Nye 600 serien syntes jeg seriøst var skikkelig stygg(det er min mening). Som flere har skrevet her: Håper inderlig dem ser bedre ut i virkeligheten, for dette ligna ikke akkurat B&W å lage et så "stygt" utseende. Men til trådstarter. Er så utrolig mange konkurrenter! Men det som få slår er jo mellomtonen i 600 serien Da mener jeg høyttalere i samme prisklasse som 604, 603 osv. Regner med den nye serien er verdt å høre på når den kommer i HFK sine butikker.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er gode på sine måter. Helt forskjellige konstruksjoner, RF-82 kan spille MYE høyere enn 604 og har et mer live-preg. 604 er igjen mye mer detaljerte.

Frodo her på forumet byttet fra 604 til RF-82. Se link

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...horn-sant.html
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Veldig forskjellige høyttalere. Må nesten få hørt på de, og finne ut hva du liker. Skal være greit å finne den du liker best av de to.
    Jeg har hørt RF-82'ene og de spillte så høyt at klæra mine bevegde på seg.. Hehe.. Det var deilig, men jeg har ikke den største forsterkeren akkurat så vet ikke om de spiller så høyt da.. Har H/K HK970.. Men de skal vist kjøre greit på den..? :-?

Jeg har ikke hørt 604'ene, men pappa har et par 703 og de spiller sinsykt bra! Tipper det er sånn noenlunde samme lyd som de..? :-? Veldig klar og fin lyd..

Jeg er veeeldig glad i bass btw, så det har mye å si.. :-P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig vanskelig å sette 604 opp mot andre evt. konkurrenter uten å vite litt om trådstarters preferanser. Har trådstarter f.eks. hørt 604 selv? Hva er det du liker og ikke liker med disse?

Labbetuss lister bl.a. opp Elac FS-127 som en konkurrent i omtrent samme prisklasse. Er enig med han i dette, men det er fordi jeg heller foretrekker Elacs mer detaljerte spillestil foran trykk. Det er to vidt forskjellige høyttalere med andre ord, og konkurrerer egentlig ikke om helt den samme kundegruppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

er det noen som vet hvem av dali 909 og dynavoice m65 som spiller klarest og best?? og om noen av disse kan måle seg med b&w 604??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bantex28
    er det noen som vet hvem av dali 909 og dynavoice m65 som spiller klarest og best??
    Nei.

og om noen av disse kan måle seg med b&w 604??
    Nei

Grunnen: Jeg har hørt alle sammen og 604 gruser disse hvis den får rett forsterker. (Noe den forøvrig er avhengi av for å spille skikkelig bra)

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt RF-82'ene og de spillte så høyt at klæra mine bevegde på seg.. Hehe.. Det var deilig, men jeg har ikke den største forsterkeren akkurat så vet ikke om de spiller så høyt da.. Har H/K HK970.. Men de skal vist kjøre greit på den..? :-?

Jeg har ikke hørt 604'ene, men pappa har et par 703 og de spiller sinsykt bra! Tipper det er sånn noenlunde samme lyd som de..? :-? Veldig klar og fin lyd..

Jeg er veeeldig glad i bass btw, så det har mye å si.. :-P

Klipsch er veldig lettdrevne, så det går nok fint.
    Når det gjelder 703 spiller den mye bedre enn 604. 604 har mer bass og kan spille høyere, men 703 har FST mellomtone som er i klasser over 604.

Når det gjelder bass vil jeg si at RF-82 har mye mer punch enn 604, men bassen går ikke så dypt. B&W 604 strekker seg problemfritt ned under 30hz med riktig elektronikk og plassering! Men igjen litt mindre trøkk/punch i magen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder 703 spiller den mye bedre enn 604. 604 har mer bass og kan spille høyere, men 703 har FST mellomtone som er i klasser over 604.

Når det gjelder bass vil jeg si at RF-82 har mye mer punch enn 604, men bassen går ikke så dypt. B&W 604 strekker seg problemfritt ned under 30hz med riktig elektronikk og plassering! Men igjen litt mindre trøkk/punch i magen.
    Takk for et bra svar! :-D Skal få hørt begge høytalerparene så fort som mulig.. Hva ville du valgt?

Sendte forresten mail til Hifiklubben og hørte om hvor mye den nye serien kommer til og koste og når de fikk de inn.. Dette fikk jeg i svar:

Hei Kristian

Prisene er ikke endelig satt, men mest trolig blir de kostende 9996,- De er forventet i butikken i juni måned.

Med vennlig hilsen

Hans Kristian
    Hi-Fi Klubben Kundeservice

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke begripe at noen synes s3 serien ser bedre ut, men smak og behag.
    Den nye serien ser mye bedre ut synes jeg. Flotte kabinett, alt ser dyrere og mer modent ut. Den håpløse "bikube" fronten er heldigvis borte, det samme er den fæle sølvfargen rundt elementene.
    Elementene står nå mer i stil med resten av høyttaleren. Diskantplasseringen er veldig spesiell, det er jeg med på. Den burde vært på høykant, sentrert på alle modellene kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte forresten mail til Hifiklubben og hørte om hvor mye den nye serien kommer til og koste og når de fikk de inn.. Dette fikk jeg i svar:

Hei Kristian

Prisene er ikke endelig satt, men mest trolig blir de kostende 9996,- De er forventet i butikken i juni måned.

Med vennlig hilsen

Hans Kristian
    Hi-Fi Klubben Kundeservice
    Hvilken modell var dette for?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thegeek
    Hvilken modell var dette for?
    Det var for 604.. ;-) Eller som de nå heter 683 ellns..;-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørte på RF-82 i dag.. Må bare si at de er helt syke.. Utrolig klar lyd og bass så det holder.. Så nå har jeg bestillt et par i Cherry farge.. Får de neste mnd når jeg får lønning.. Gleder meg så sykt!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på RF-82 i dag.. Må bare si at de er helt syke.. Utrolig klar lyd og bass så det holder.. Så nå har jeg bestillt et par i Cherry farge.. Får de neste mnd når jeg får lønning.. Gleder meg så sykt!
    Gratulerer da . Spennende dette. husk at klipsch bare blir bedre og bedre jo lengre tid du spiller på de. 100timer da begynner ting å skje.. MASSE mer timer, da kommer de bare mer og mer .

Gjaldt iallefall RF-5, vannvittig god høyttaler når den har fått masse spilletimer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er veldig vanskelig å sette 604 opp mot andre evt. konkurrenter uten å vite litt om trådstarters preferanser. Har trådstarter f.eks. hørt 604 selv? Hva er det du liker og ikke liker med disse?
    Merkelig greier det der. Folk anbefaler alt mulig (ofte helt forskjellige høyttalere) uten å vite noe om musikksjanger, rom, preferanser og medspillerne. Videass tipper jeg er veldig ung og hører sjelden på klassisk, akustisk, pop og jazz. HiFi og Musik ga Klipsch RB51 3 poeng på lydkvalitet men det står "disco:9" ovenfor. Derfor er Klipsch ofte en høyttaler man liker eller ikke liker. Jeg tilhører den siste gruppen pga preferanser og musikksjangre.

I tillgegg er det ofte ingen opplysning om hvilke CD-spillere og forsterker det ble lyttet til. Som om det er helt uvesentlig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer da . Spennende dette. husk at klipsch bare blir bedre og bedre jo lengre tid du spiller på de. 100timer da begynner ting å skje.. MASSE mer timer, da kommer de bare mer og mer .

Gjaldt iallefall RF-5, vannvittig god høyttaler når den har fått masse spilletimer.
    Takk takk.. Setter de nok til å spille når jeg går på skolen hver dag, så blir de nok bra'e etterhvert..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tipper det blir knallbra

Jeg har sikkelig trua på den nye 600 serien til Bowers, tipper det blir et stort skritt i riktig rettning med FST mellomtonen. (Må sies at jeg også hadde kjempe trua på CM7 etter å ha blitt super imponert av CM1, men CM7 levde ikke helt opp til det jeg hadde håpet på).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svarene

kan dere gi meg noen navn på noen merker som ligner eller kan konkurrere med b&w generelt?? tenker på noe som har lik spillestil på en måte( rent, detaljert og rektig) men er et stoooort pluss hvis de har godt med trykk og dypbass(stram og presis bass). er veldi taknemlig for alle svar:-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •