Reciever pluss Effektforsterker (OBS - feilpostet)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever pluss Effektforsterker (OBS - feilpostet)

Har et spøsmål her...
    Hvis en har en surround reciever som yter på papiret 6(7)x100W, og en kjøper noen litt effekthungrige høyttalere, men ikke de værste. Hvor stor effektforsterker trenger en da?
    Tenkte da på feks. Oberon serien.
    2.1 på 130W
    4.1 på 250W
    6.1 på 600W

Trenger en virkerlig 600W per høyttaler i tillegg til de Recieveren gir?
    Hvor mye holder feks. 2.1 blokkene til? En vil da ha ca. 100 + 130 W per kanal.
    Noen som eventuelt har eksempler på hvilken høyttalere som kan drives bra med et slikt oppsett? Tenker ikke da på Ok, men faktisk får et skikkelig løft slik at en ikke har spesielt mye mer å gå på i forsterker biten.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle forsterkere som lar deg bruke høyttalerutgangen + pre-out. Så det kan jo hende at du faktisk burde gå for 6.1. Og det er i mange tilfeller bedre å ha for mye effekt. Da kan man spille ganske høyt!

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har et spøsmål her...
    Hvis en har en surround reciever som yter på papiret 6(7)x100W, og en kjøper noen litt effekthungrige høyttalere, men ikke de værste. Hvor stor effektforsterker trenger en da?
    Tenkte da på feks. Oberon serien.
    2.1 på 130W
    4.1 på 250W
    6.1 på 600W

Trenger en virkerlig 600W per høyttaler i tillegg til de Recieveren gir?
    Hvor mye holder feks. 2.1 blokkene til? En vil da ha ca. 100 + 130 W per kanal.
    Noen som eventuelt har eksempler på hvilken høyttalere som kan drives bra med et slikt oppsett? Tenker ikke da på Ok, men faktisk får et skikkelig løft slik at en ikke har spesielt mye mer å gå på i forsterker biten.
    Jeg fikk ett bra løft når jeg kjøpte en Rotel 1080 til mine fronter (Klipsch rf-82)
    Det er ikke bare watt som er viktig, Strøm er noe høyttalere trenger like mye. Det er det største problemet til recievere. jeg kunne spille ganske høyt bare med min Denon 2807 (bi ampet frontene) Men når jeg supplerte med en rotel så ble kontrollen en helt annen. Nå har jeg i sweet spot målt 120db og det er like rent og kontrolert. Det kunne jeg bare glemme med bare 2807. B&W som du har er ganske tungdrevne. Tror du klarer deg med en oberon 4.1. hadde jeg vært deg ville jeg ha prøvd 6.1 også får å se om du merket noe forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke slik at jeg skulle ha noe nå men ettersom jeg er ganske fornøyd med høyttalerne mine nå så ser jeg på mulige fremtidige oppgraderinger. Forsterkersiden er noe jeg ikke har gitt nok oppmerksomhet til nå hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •