Røket sikring i SVS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Røket sikring i SVS?

Hei
    Fikk min SVS PB12 Plus i går, og koblet den opp å testet... Dette funka veldig bra!
    Men når jeg skulle spille i dag funket det veldig bra i begynnelsen, men etter en tid forsvant bassen. Og da så jeg at den hadde skrudd seg av, sub forsterkeren var ganske varm.
    Nå har den stått i ett par timer og kjølt seg, men den vil fremdeles ikke på...
    Jeg frykter at jeg har røket en sikring, men kan ikke forstå at det skal gå an den tåler jaggu ikke mye hvis den skal ryke etter litt spilling på høyt nivå.
    Det ser ut som om sikringen ligger på innsiden av forsterker delen, og jeg har ikke så volsomt lyst til å skru opp den før jeg har snakket lsound som jeg kjøpte den hos, men der er det jo selvsagt stengt nå...
    Noen som har noe erfaring med dette? er litt frustrert etter å bare hatt den en dag og allerede er det noe gale med den :/

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til Lsound, de svarer ofte til langt ut på kvelden, også i helgene.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger å bekymre deg, L-Sound har den stødigste og beste kundebehandlingen jeg har vært borti til dags dato.

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kjitle,

du trenger ikke å skru ut forsterkeren fra kabinettet for å sjekke/bytte sikringen. Om du ser ved strøminntaket så er det en sikringsholder rett ved. Om sikringen har gått kan du finne en ny i plastposen der brukermanualen ligger.

Vennligst kontakt oss per e-post så kan vi ta det videre der, support@lsound.no.

Med vennlig hilsen
    Jan

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Send en mail til Lsound, de svarer ofte til langt ut på kvelden, også i helgene.
    Eller direkte i tråden din

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fant sikringen der ja! =)
    men jeg syns det er litt dårlig hvis den ikke skal takle slik spilling, for jeg har ikke spillt lenge, og jeg forventer at den skal kunne stå å spille hele natten! kanskje ikke på det lydnivået hele veien, men til tider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du bare har vært uheldig med strømmen eller sikringen, PB12´en klarer nok å dunke i vei mer enn nok. Sikringen er der jo for å slå inn hvis det skulle være noe feil i strømbanen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et ord om Lsound. Sendte dem mail lørdags ettermiddag/kveld påskeaften nå i år og fikk svar ca. 2-3 timer etterpå. Helt topp service!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TLF lsound 37711333

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt en PB12+ /2 å 2 stk PB12+. Har klart å ta en sikring i den ene PB12+ en. Da med totalt voldtekt av subben under 20Hz. Spilte da den kjente Sting sangen på ett helt vannvittig nivå. Skjønte det ville gå galt, men måtte jo se hva den var god for, å det var MYE. En av tre ting har skjedd. 1# Enten har du fått en dårlig sikring. 2# Du har spilt helt for jævlig høyt. 3# Du har spilt for jævlig høyt uten å være klar over det grunnet dårlig plassering av sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •