Hjelp: Hvordan koble KX dipole

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Hvordan koble KX dipole

Hei

Kan noen gi meg svar på hvordan høyttalerkablene skal håndteres på Audiovector KX.
    Jeg ble ikke klok på følgende beskrivelse som fulgte med, da jeg monterte kl 01 i natt

The KX has a bi-wire terminal. The left terminal set (seen from the front) is for the "extra tweeter", which only works in the dipole mode, which is the correct mode for Dolby Surround.

The KX is supplied connected in the "direct field mode" which is the correct mode for all other purposes than Dolby Surround (DTS,AC3). Use only the right terminal pair for DTS and AC3. This means that the extra tweeter is disconnected. To connect it, install the extra link supplied between the remaining two teminals. This is the correct mode for Dolby Surround

Slik jeg tolker det, skal høyttalerkablene i terminalsettet til venstre (sett bakfra), samt at den medfølgende "the extra link" (en metalldings) skal sørge for kontakt med terminalsettet til høyre.

Right?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er med bro som kobler terminalsett 1 og 2 sammen, er det ikke da samme hvilket sett (venstre eller høyre) du kobler kabelen til?

Eller skal det brukes til film, slik at dipol-"mode" skal brukes?

Unnskyld at jeg ikke kan svare for meg, i'm a noob..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •