Vil bare bekrefte! Dynavoice F-6!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil bare bekrefte! Dynavoice F-6!

Hej!

Jeg kjøpte Dynavoice F-6 for en liten måneds tid siden, og spilt med dem siden da. Nettop nå kjører jeg paret på en Yamaha-RX 630. Dette funker utmerket, men har også planer om å få testet dem på mine to SP-996 Vincent monoblokker...

Vil bare opplyse andre om at dette er det beste kjøpet jeg har gjort noen gang. At man ikke får bedre lyd under 1000 lappen er helt sant. Dem spiller enormt, og med en pen lyd. Det som overrasket meg mest var den dype og varme bassen =)
    Anbefaler dem på det varmeste viss man er ute etter stor lyd for en liten penge.

Mvh Paul

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fornøyd med mine f-6 selv jeg. Kjører disse på cambridge 540r og føler at til 3500kr så gir denne komboen en god lyd for pengene.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har de selv, bruker de bak, men prøvde de forran først. De spiller meget godt til prisen, men det er ikke noe problem å registrere at det er en masse detaljer som er borte i lyden. men bassen er meget god.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    ja, har de selv, bruker de bak, men prøvde de forran først. De spiller meget godt til prisen, men det er ikke noe problem å registrere at det er en masse detaljer som er borte i lyden. men bassen er meget god.
    Hehe, litt annnen erfaring enn det jeg har. Synes det kom flere detaljer frem i lyden etter at jeg fikk dynavoice, men nå skal det sies at det jeg hadde før virkelig var søppel. hehe, nå er jeg heller ikke så veldig audiofil av meg. Bruker de mest til film, sammens med resten av magic serien. Men musikk i sweetspot nyter jeg godt i blant. Desverre dårlig rom med store rette flater:S Litt ujevn bassgjengivelse pga av rommet:S Men til 1000kr, så absolutt ett godt kjøp.

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver mine Dynavoice F6 med Midgard Oberon6.1
    Lyden ble oppgradert MANGE hakk fra min tidligere Harman Kardon AVR 300.
    Ufattelig hvilken lyd som kan komme ut fra slike billighøytalere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janstokk
    Jeg driver mine Dynavoice F6 med Midgard Oberon6.1
    Lyden ble oppgradert MANGE hakk fra min tidligere Harman Kardon AVR 300.
    Ufattelig hvilken lyd som kan komme ut fra slike billighøytalere.
    Artig å se høyttalere i den prisklassen kombinert med slike forsterkere. Du er fornøyd med lyden på dette oppsette? Skulle jo tro du ville bruke litt dyrere høyttalere...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F6 på Oberon 6.1 er vel litt overkill? Men du har satset tøft. Vil nok tro at du får like mye trøkk ut av dem med mindre forsterker, men da har du noe for fremtiden også.
    Problemet til mange, inkludert meg selv er å tenke fremover. Stopper vel mye pga pengemangel. Effekt forsterkere er vel noe som ikke blir foreldet like fort, så kanskje det er mitt neste kjøp

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hehe, litt annnen erfaring enn det jeg har. Synes det kom flere detaljer frem i lyden etter at jeg fikk dynavoice, men nå skal det sies at det jeg hadde før virkelig var søppel. hehe, nå er jeg heller ikke så veldig audiofil av meg. Bruker de mest til film, sammens med resten av magic serien. Men musikk i sweetspot nyter jeg godt i blant. Desverre dårlig rom med store rette flater:S Litt ujevn bassgjengivelse pga av rommet:S Men til 1000kr, så absolutt ett godt kjøp.
    jeg tenkte på mot dyrere høyttalere. Hører du en dyrere høyttaler til rundt 10k og går over til f6 igjen så hører du en utrolig stor forskjell i detaljene, vanskelig å forklare, men alt er bare bedre med dyrere høyttalere. Når du setter deg til å høre på musikk f.eks så vil du ikke slå av musikken igjen, du blir liksom litt forhekset, dette opplever man ikke med f6, jeg merker det ihvertfal ikke slik. Men til 1000kr så spiller de som sagt utrolig bra, de har en lydkarakter som er lett å like, den er ganske avrundet i toppen så det skal mye til å få disse til å låte skarpt, samt at bassen er ganske behagelig, og den høres ganske ren ut. Btw etter min mening så låter de best med en skummplugg, det ble litt mindre "boome" lyd da, men lyden var fortsatt ganske fyldig, men det er mulig det er litt pga forsterkeren også, hk er jo ikke kjent for å holde igjen på bassen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    jeg tenkte på mot dyrere høyttalere. Hører du en dyrere høyttaler til rundt 10k og går over til f6 igjen så hører du en utrolig stor forskjell i detaljene, vanskelig å forklare, men alt er bare bedre med dyrere høyttalere. Når du setter deg til å høre på musikk f.eks så vil du ikke slå av musikken igjen, du blir liksom litt forhekset, dette opplever man ikke med f6, jeg merker det ihvertfal ikke slik. Men til 1000kr så spiller de som sagt utrolig bra, de har en lydkarakter som er lett å like, den er ganske avrundet i toppen så det skal mye til å få disse til å låte skarpt, samt at bassen er ganske behagelig, og den høres ganske ren ut. Btw etter min mening så låter de best med en skummplugg, det ble litt mindre "boome" lyd da, men lyden var fortsatt ganske fyldig, men det er mulig det er litt pga forsterkeren også, hk er jo ikke kjent for å holde igjen på bassen.
    Er det jeg er redd for også, om jeg først sikler på dyrere høytalere og forsterker så blir det vanskelig å gå tilbake til billigere igjen. En blir litt bortskjemt med lyden og synes da lyden på billigere er dårlig. Vet om flere som er veldig fornøyd med komplett surround fra elkjop osv til 1500kr. De synes jo det er helt topp, mens jeg griner av lyden. Men nå er jeg fornøyd med mine høytalere, og mindre fornøyd med rommet pga av store rette flater. Men må si jeg er litt imponert over bassresponsen på f6. Er litt mere boom lyt uten puter i portene. Selv har jeg alle porter tettet og høytalerene spiller dypt og klart. Er ikke det store trykket, men hører de dype frekvensene. Jeg har heller ikke sub og f6 i front tar derfor i mot lfe på dvd'ene. De kommer litt trykk fra dem i blant og flere har spurt om jeg har subwoofer. Men det avhenger veldig av hvilken frekvens bassen har og hvor i rommet en sitter. Sliter med en del stående bølger noen steder. Noe bass blir forsterket og noe minsket alt etter hvor man er. Er ikke mye jeg får gjort med det nå, rommet må bli som det er. Lurer litt på sub, men bor i blokk så er også litt redd for å få klager. hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •