Noen som har erfaring med Tannoy Eyris 3? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvordan jordingen fungerer, men jeg vil tro det skal kobles slik du har beskrevet. Sjekk hva det står i manualen om jording ;-)

Hehe, jo mere detaljert anlegget blir jo mere avslørende blir det også. Tipper eyris'ene er ganske nådeløse på dårlige innspillinger, men nå kan det også være mp3'ene som er dårlige, for du hører mye på mp3 forstår jeg?
    Når jeg gikk over fra reveal til precision i stua så merket jeg at en utvidet frekvensrespons oppover ikke alltid er noe fordel på mp3

Etter min mening er ikke B&W noe konkurrent til tannoy :razz: I mine ører er B&W en blek kopi som aldri når helt opp og de er kanskje (ennå) mer kresne enn tannoy på elektronikk.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører endel på mp3 ja. Menne har begynt litt med flac, dvd audio og dvd musikk videoer etter jeg fikk eyrisene (menne fins også noen dårlige innspilte dvd musikk videoer ute å går).

Høyttalerne er ekstremt avslørende i forhold til m4 for å si det slik.

Sanger som er godt innspilt med mye intrumenter/detaljer er en nytelse å høre på med Eyrisene. :-D

Er meget fornøyd for å si det slik. Yamahaen ser også ut til å passe bra med dem (har ikke testa noen andre receivere i denne pris klassen da).

Det hele begynte med at jeg ville ha bedre center. Så ble jeg fortalt at da må jeg jo ha matchende fronter. Å jeg ville prøve Tannoy igjen siden jeg var fornøyd med m4ene. Så litt på sensys serien ny. Så dukka Eyris opp på finn.no (med link til en avforum bruker sine bilder av dem her). Så kjøpte jeg Tannoy Eyris 3 + center av han for 9000.

Så røyk 1000 spenn i kabler.

Så fant jeg fort ut at den gamle lille Yamaha receiveren ble for liten (tenkte også at den ikke var i klasse med de nye høyttalerne). Så kjøpte jeg denne rx-v1700 receiveren (har mulighet til å koble på effekt trinn i fremtiden hvis jeg ønsker i alle fall). Menne virker ut som denne Yamahaen har masse krefter på lager.

Tror dette holder en stund for meg

Newcomer hansist sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har fått deg et sinnsykt bra frontoppsett, jeg har faktisk det samme Men som sagt, det kreves en kraftig og passende forsterker for å få fullt utbytte av dem.

Men jeg gjorde èn feil, jeg kjøpte Tannoy Sensys DC1 som bakhøytalere og nå bare elsker jeg toppen i disse høytalerne. Nå ser jeg ikke annen løsning enn å bytte ut mine Eyris 3 og Eyris C med Eyris DC 3 og Eyris DCC...

Dyr hobby dette, men du verden så kjekt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •