Nok en Bi-wire og Bi-amp tråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en Bi-wire og Bi-amp tråd.

Har lest en del rundt på forumet for å få svar på spørsmålet mitt. Det er MAAANGE tråder om Bi-wire og Bi-amping, men finner ikke det jeg leter etter.

Jeg vet forskjellen på disse to. Det jeg ikke forstår er hvorfor enkelte høyttalere kan Bi-wires men ikke bi-ampes?

Noen som har en god forklaring på lur?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi at i noen billige delefiltere er det ikke separat bygd opp slik som det er i litt dyrere modeller. Da risikerer man å ødelegge forsterkerene ved å koble to stk på " en høyttaler-terminal" , da dette er koblet sammen og ikke uavhengig av hverandre, .........Anyone else?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette bare billige delefilter eller er dette også ett snev av smaksak og meninger hos produsentene.

Vet jo at en del produsenter av dyre høyttalere (f.eks Vienna Acoustics) velger og holde seg borte bra både bi-vire og bi-amp muligheter på mange modeller.. Stemmer ikke dette?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg ikke med sikkerhet uttale meg om, men ville vel tro at i dyrere modeller, så settes vel det litt mer krav til at man kan kjøre effektrinn / monoblokker etc.... og ikke bare en kjip reciver.

Om tråden din er basert på at du ønsker deg nye høyttalere som mulighet for bi-amp, så er det sikkert bare å sende en mail tilprodusenten eller til butikk etc...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare noe jeg lurer på og har ikke noe med valg av høyttalere og gjøre. Har bare bitt meg merke i dette ved en del anledninger og fant ut at det var på høy tid med en oppklaring

Mener å ha registrert slike tilfeller på dyre høyttalere også ser du, så det var derfor spørsmålet om det var utelukkende på dårlige delefilter dette var tilfelle kom.

Er nå en gang slik at prisen på høyttalerene langt fra altid står i samsvar med hva som befinner seg på innsiden. Har jo nok av eksempler på dyre høyttalere med ubrukelig intern kabling osv..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen produsenter mener at man ikke vinner noe på biwiremulighet, og har ikke denne muligheten.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til ubrukelig dårlig kabel på innsiden av kabinettet skjønner jeg ikke hvor produsentene vil hen.

-kan vel ikke være så mange kronene å spare på dette? Men nå må jeg ensten fyke... sitter på jobben....Må gjøre no` konstruktivt... Nattevakten*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •