Tette igjen bassportene bak på Front HT ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tette igjen bassportene bak på Front HT ?

Per i dag har jeg et par B&W DM 630 med en bassport bak på hver HT, og en SVS PB 10-NSD sub med delefrekvens på 80 Hz.
    Avstanden bak høyre front til veggen er 56 cm og avstanden bak venstre front til veggen er 26 cm. Vil det være en fordel å tette igjen portene siden det ikke er samme avstand?
    Mye av bassen i mellomregisteret spilles jo fortsatt i frontene.
    Har ikke tenkt på dette før så derfor spør jeg.

Og ja, jeg vet at jeg kan prøve å finne ut hva som er best men ofte er det ikke lett å høre disse små forskjellene. Vil gjerne ha deres meninger også

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok få en mer presis og tight bass, men den blir ikke like kraftig... smak og behag. du kan jo evt. sette delefekvensen høyere og la svsen gjøre endel av jobben.
    hehe du kan jo bare prøve og se om du hører forskjell, hvis ikke kan du bare la det være. tror det er fin bass i disse som det er...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    du vil nok få en mer presis og tight bass, men den blir ikke like kraftig... smak og behag. du kan jo evt. sette delefekvensen høyere og la svsen gjøre endel av jobben.
    hehe du kan jo bare prøve og se om du hører forskjell, hvis ikke kan du bare la det være. tror det er fin bass i disse som det er...
    Enig her. Bassen blir noe strammere. HT med bassporten bak skal som regel stå litt ut fra bakveggen. Kan bli noe blaffring. Kan jo være en fordel tette bassportene siden avstanden på begge HT fra bakveggen ikke er lik.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde dette på mine Matrix 802 med bassport i front og det ble bare rot. Trodde den skulle stramme opp litt jeg også, men den ble bare upresis. Mine er ihverfall ikke lagd for det!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er vel forskjell fra HT til HT. Rommet og plasering kommer vel inn i bildet også. Er bare å prøve å se hva du liker best.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Forestillte meg også at plugge igjen portene ville resultere i strammere og mindre bass, men skal prøve litt.
    Etter hvert som jeg tenker og utvider mine fantasi og kunnskap blir jeg mer og mer sulten på bedre og bedre lyd. Lurer på om vi alle er forbannet av en slags lyd-djevel. Hører om dette oppgraderingspøkelse som vandrer gjennom landet støtt heheh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 plugger til HT'ene.
    Den som stod i var veldig grunn. Altså at den stakk ikke inn i høyttalerene. Har en som blokkerer helt, så har jeg en som stikker inn ca. 15 cm inn i høyttalerne. Den sistnevnte, hvilken effekt kan en normalt få av den typen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •