Hjelp!!. Dali Mentor 6 eller Audiovector MI3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Talladus
    Er det vanlig praksis at en får låne med seg hjem høyttalere fra hifi butikker? I såfall er jeg enig i at det hadde vært det klart beste. Da får du ho sjansen til å høre hvordan det egenlig låter der de skal være.

Ellers takker jeg for mange fine råd og kommentarer.:-D
    Vel, de fleste krever et depositum eller lignende. HiFi Klubben gir returrett i 10 dager, men min erfaring (Sandnes/Stavanger) er at de lar deg ha høyttalerene til du er fornøyd. Hos Hifi Center (Sandnes) holder det ofte med et kredittkort avtrykk.

Uansett spiller det jo ingen rolle om du må legge igjen penger siden du akter å kjøpe høyttalere ett eller annet sted. Spiller du med åpne kort får du sikkert deponert ut demo høyttalere. Er høyttalerene ikke innspilt må du ha de i minst 14 dager.

Jeg mener at det er så viktig å få testet høyttalere hjemme, med egen elektronikk og i egen stue/lytterom, at jeg ville ekskludert høyttalere som ikke var tilgjengelig for det.

Jeg har også opplevd høyttalere hjemme som jeg virkelig likte, men som etter en uke med intensiv lytting, likevel ikke ble valgt.

Ser man på listen over brukte høyttalere/elektronikk, så er mye av dette relativt nytt. Jeg mistenker at mye dreier seg mismatch mellom høyttalere, elektronikk og rom. I tillegg kommer det faktum at man rett og slett ikke liker lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer forvirring

Heisann.

Nå har jeg vært på en ny lytterunde, dene gang på Maxwell. Der hørte jeg på bl.a. noen Boston VR 965 som det var masse trøkk i, ble litt imponert. Dessuten var det et par Patos Symphonic III som låt veldig bra. Denne var brukt og det hadde vistt nok blitt byttet ut diskanten til en såkalt Heil diskant. Noen som har kommentarer til dette og disse høyttalerene. Skulle ha 25 K for sistnevnte.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytta ut mine Helicon 400 til Patos Symphonic II AMT, og jeg må si jeg er veldig imponert over disse. De banker vel Helicon 400 på alt unttat "dyp" bassen. Var de ikke AMT diskant på de du hørte er det vel en eldre moddel, jeg ble anbefalt å ikke kjøpe dem. Da de hadde ikke veldig bra basser som tålte å spilles høyt. Og den AMT diskanten er vist av en annen klasse en den eldre dome diskanten. Jeg kommer ivertfall ikke til å bytte ut mine Symphonic II AMT med det første, veldig fornøyd !!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talladus
    Heisann.

Nå har jeg vært på en ny lytterunde, dene gang på Maxwell. Der hørte jeg på bl.a. noen Boston VR 965 som det var masse trøkk i, ble litt imponert. Dessuten var det et par Patos Symphonic III som låt veldig bra. Denne var brukt og det hadde vistt nok blitt byttet ut diskanten til en såkalt Heil diskant. Noen som har kommentarer til dette og disse høyttalerene. Skulle ha 25 K for sistnevnte.

Hørte på stativhøyttalere til boston, hos maxwell, noe av det bedre jeg har hørt, tror at vr 956 låter meget bra de også.. men de ser jo litt tamme ut da.. Men det er jo igjen smak og behag. Diskanten på boston er jo utrolig behaglig.. Lydmessig synes jeg disse låter bedre en Patos'ene. Men de er jo slett ikke dårlige de heller, så er de jo meget pene å se på..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guitar musikk

Hvis det er noe Dali kan etter min menig, så er det guitar lyd (snakker da om modellene fra Mentor og oppover). Dette synes jeg er tilfelle både på på alt fra rolig akustisk-guitar til hissig Satyricon el-guitarer (siste skiva spesielt), og er grunnen til at jeg selv eier et par Dali høyttalere.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Mentor 6 og blir mer og mer glad i dei for kvar dag som går Syns ikke MI3 var i nærheten av mentor, men det var to vidt forskjellige rom dei ble hørt i da. Men det er jo dine ører som må bestemme Triangle ble litt for lyse i toppen for meg, men kan jo vere elektronikken som var årsak til det. Lykke til

edit : Liker også veldig godt gitar på mine Mentor:9

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •