Nytt annlegg! ! !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt annlegg! ! !

No har jeg bestemt meg trur jeg ! hehe ... annlegget skal bestå av følgende:

Klipsch rf-82 "Front"

XTZ 99 W12 I fronta til musikk sammen med Klipsch

SVS PB12-Plus/2 at me sofaen til Film!

effekt til rf-82 : Rotel RB 1070 2*130watt

Bak høytalere: Klipsch RB51

Center : skal jeg bygge selv fra Dynabel! eller så har jeg Psb image 25 som jeg kan legge ned på Tvbenken

Rommet er 4x4.5meter ca !

Jeg skal på ski tur i 3dager så bare si hva dere mener om dette og hva jeg kanskje skulle gjøre får å få bedre lyd hehe ...
    MvH NIKLAS

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt hva du vil med XTZen til musikk, når du har SVSen... 5000bortkastede kroner (eller hva nå enn den koster). Sats heller på SVSen til musikk også.

De pengene du kan spare ved å kutte ut XTZen, kan du heller bruke på en Klipsch center.. så får du et 'fullverdig' surround system!

Det går selvfølgelig an å bruke PSB senteren din, eller lage en Dynabel senter (hadde en Dynabel C11 selv, til Klipschene mine), - men det blir mye bedre når du har en center som matcher frontene dine...

IMO that is.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, ingen eller liten vits å bruke mye penger på en sub du egentlig ikke har bruk for Bruk heller de på en matchende center.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niklas

Klipsch rf-82 "Front"

Center : skal jeg bygge selv fra Dynabel! eller så har jeg Psb image 25 som jeg kan legge ned på Tvbenken

Jeg skal på ski tur i 3dager så bare si hva dere mener om dette og hva jeg kanskje skulle gjøre får å få bedre lyd hehe ...
    MvH NIKLAS
    center høytaleren er jo den viktigeste høytaleren til film, kutt ut XTZ'en og heller kjøp matchende center, det vil du vinne mye på... du vil få et bedre lyd bilde, mer sammen satt på en måte....mer hel het... det vil enkelt å greit spille bedre...
    SVS'en spiller foresten utrolig bra til musikk, så eg hadde ikkje vurdert noe annet, siden du skal kjøpe den til film i utgangs punktet... men nå har jo ikkje eg hørt noen av subbene da, men har hørt en pb12-nsd, men det kan jo ikkje sammen lignes....

det hadde eg gjort.. uten tvil....eg vil tro at du kan spørre nesten alle på forumet ( og generelt ), og du vil få et noen lunde samme svar....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med gutta her. Gå for Klipsch i hele fronten så får du samme lydsignaturen jevnt over. PB12/2 tror jeg vil gi mer guffe enn du trenger som det er.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch rf-82 "Front"

MvH NIKLAS
    -Dropp XTZ-subben. Ikke at den er dårlig, men med diger SVS i hus, hva i huleste heite skal du med den???

-Pengene du dermed sparer bør du bruke på den største Klipsch-senteren du får råd til. Har Klipsch selv, og har testet med andre senterhøyttalere, og det kan vel kort og godt beskrives som håpløst. Litt mixing av høyttalermerker i frontoppsettet KAN fungere mellom andre merker, men Klipsch er alt for særegne på alle måter til å kunne mixes med nesten hva som helst i et frontoppsett.

-Videre ville jeg faktisk gått ned et hakk eller to på subwooferen. Kommer du virkelig til å utnytte mulighetene med Plus/2? Ja, den kan spille enda litt høyere enn Plus-modellen, men ærlig talt, har du ikke muligheten til å utnytte den maksimalt blir den meningsløst stor, og "lillebror" vil holde i massevis, søkk og kav og enda litt.

-Pengene spart derfra synes jeg du bør bruke på enda en egen effektforsterker til senterhøyttaleren. Få ting er tøffere enn en skikkelig senterhøyttaler med skikkelige krefter bak seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

da var svs bestillt så blir det klipsch t uka ! .. har center nå og hører ikke så my forskjell om den spiller eller ikke:P..er ikke så stort rom..vi har litt bass i front jeg til musikk !...

en subwoofer som e kjapp! og trykker godt ... ?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var svs bestillt så blir det klipsch t uka ! .. har center nå og hører ikke så my forskjell om den spiller eller ikke:P..er ikke så stort rom..vi har litt bass i front jeg til musikk !...

en subwoofer som e kjapp! og trykker godt ... ?
    Med så lite rom, så trøkker de Klipschene som bare juling. Får du integrert SVSen med frontene, så har du noe som trøkker sinnsykt + er kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

men hva skal hvor skal jeg sette svsen da ? ..i front eller atme soffan ?..hørrt at d e vanskeligt å få dem plassert bra ? ...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder subplasseringen må du enkelt og greit bare prøvde deg fram, ikke sikkert den spiller best der den ser best ut

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva skal hvor skal jeg sette svsen da ? ..i front eller atme soffan ?..hørrt at d e vanskeligt å få dem plassert bra ? ...
    Søk bittelitt på forumet så finner du at utall tråder om kalibrering av subwoofer, og mange som går spesifikt på SVS. SVS er gjerne mer tricky ettersom de går så skrekklig dypt(det er gjerne der de virkelige problemene kan dukke opp), men ellers gjelder samme metode for oppsett av enhver subwoofer. Ligger også en god oppskrift på lsound.no

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du gjelder plassering prøv i hjørnet først fungerer stort sett bra. Bortsett fra i mitt tilfelle da jeg har min mellom frontene, deretter få deg en Velodyne SMS 1, eller Behringer og tweak så det jomer. Er halve morroa uansett

Sistenevnte merke har ikke jeg erfaring med, men jeg ville tro at SMS låter mere Hi-Fi. Men her kan sikkert folk som har erfaring med begge deler komme med innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for hjelp!

Det blir ikke Rf-82 vart ikke så imponert av dem liker rf-62 mye bedre ..
    Men jeg va på hificenter i går og hørte System audio Explorer som jeg bare skal ha etter sommeren ! ..sinnsyk høytaler . .. vart forelsket med en gang jeg . . . jeg skal bare ha dem i hus så fort som mulig ! . . .
    det er noe av det beste jeg har hørt utn tvil. Helt fantastisk. .

Jeg kommer til og ha svs`n i 4mnd kanskje så selger jeg den får 11 000kr da blir det system audio Explorer i steden . . så kjøper jeg en mindre subwoofer til film xtz eller svs nsd12. . Gleder med først til og teste svs ..
    men enda mere til system audio Explorer. . .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •